Se indlæg
 Udskriv debat
Yaba........
Mitchell
Sikken en soerglig historie, desvaerre er Yaba utroligt ubredt, og let at faa fat i, men jeg syntes det er helt fint at politiet slla haardt ned paa folk der er i bessidelse af det lort.
Hendes jeg kommer sammen med nu, hendes soen har selv vaeret paa det lort flere gange, sidste aar provede han at stikke mig ned i en yaba rus, han var totalt syg i hovedet, og jeg fik ham anholdt, siden har jeg ikke talt med ham, men jeg ved at han begyndte for fra paa det lort i Bangkok for tre maaneder siden, og mistede sit arbejde af den grund, hans morfar er politoberst, og det har han daekket sig ind under, jeg hader den stodder , folk der bruger Yaba er totalt utilregnligeSad

dutling68
jeg er bange for at det ser meget sort ud for ham suk jeg har snakket med nogle lokale thaier og de siger har man ca 5 stk yaba så kan man få 2 til 3 år og ca 20 kan man få ca 5 til 7 år..men nu skal man ikke tro på alt hvad man høre...
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

pigalle
I skal sku da ikke have noger sympati med suk og hans familie, han har solgt narko? og hvad med dem der går ud over? Så suk du skal ikke hælde vandet ud af ørene over for mig, dem der der sælger narko skal straffes hårdt, for de tjener mange penge på andres ulykke.

pigalle
I skal sku da ikke have noger sympati med suk og hans familie, han har solgt narko? og hvad med dem der går ud over? Så suk du skal ikke hælde vandet ud af ørene over for mig, dem der der sælger narko skal straffes hårdt, for de tjener mange penge på andres ulykke.

pigalle
* 2

huratho
Hej Pigalle
Undskyld. Selvfølgelig skal manden have hans straf, men derfor kan man da godt føle med SUK og hans fam., som dog skal have hverdagen til at fungere udenfor tremmerne.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Matong
Jo selvfoelgelig skal vi da have sympati med Suk og hans familie, selvom et af familiemedlemmerne er taget for besiddelse af yaba. Om han ogsaa har solgt yaba, ved vi ikke noget om, men selvom han har, kan vi stadig have sympati for Suk og hans familie.
Jeg er helt enig i, at vil man narkotikakriminalitet til livs, saa skal der koeres en haard kurs overfor producenter og forhandlere. Men den thailandske kurs som ogsaa straffer selv meget unge mennesker, som begaar en dumhed, er efter min mening for haard.
Det er fint nok at give folk en laerestreg, de husker, men at oedelaegge og traumatistere dem, tror jeg ikke loeser noget.

kimp
Hej Suk.
Det er noget skidt, for dig og din familie.
Jeg håber, at han får en mild dom og at den er nok til, at holde ham fra det fremover.
Nu ved jeg ikke hvor gammel knægten er, men man tager jo ofte nogle dumme beslutninger som ung, mens man lærer om livet. Man må lære af sine fejl og det er jeg sikker på at man kan gøre uden at skulle forhærdes af flere års fængselsophold.
Det er rigtig dumt at have 20 piller på sig, det hersker der ingen tvivl om, men man havner ikke bare lige i den situation, man har taget et valg.Et dumt valg!
Men hvad bringer en ung mand derud hvor han tager det dumme valg, det melder historien ikke noget om ( det behøver den heller ikke, Suk!)
Jeg håber, at han får den støtte han har brug for, når han kommer ud, ellers er der stor fare for at fængselsopholdet har ført ham længere ind i en verden af narko og kriminalitet.

Det lyder som om han har en god familie udenfor, så han er bedre stillet end de fleste.

Held og lykke med det

mvh Kim

www.c-rex.dk
kvindemin
[quote]pigalle skrev:

[/
sikke en idiot, mo dine arme vare for kort, nor din rov klor

undskyld, men mit tastatur er thai

swed
Det er utroligt nemt at være hård og sige lad dem rådne op i fængelset, giv dem livstid osv, jeg har selv sagt det masser af gange, men når jeg nu læser Suks indlæg kan jeg se hvordan det ødelægger så meget for brorens familie, og hvis han får en hård dom forandre det ingen ting ud over at det fjerner enhver chance for at han kan starte forfra, og Suks thailanske familie skal lide over hans dumhed, han skal selvføgelig have en dom, men den bør stå i forehold til hvad han har gjort, der er tale om få gram og kilo

havde det været mig der kunne redde et familiemedlem for den straf der ellers venter, for ca 10 000 dk. kr. ville jeg nok ha gjordt det. lidt svært at sætte sig i situationen.
hvor er det surt for resten af familien, for hulen da hvor det lort har ødelagt det for mange rundt omkring.

thaikurt1
I sådan tilfælde skal man ikke redde et familiemedlem.

Alle handlinger har en konsekvens og i han tilfælde har har overtrådt loven og skal derfor også havde en straf der efter.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Det er sur røv at se et fammilie medlem komme ud i sådan noget snavs, der skal rehab, support og overvågning til, så personen kan få sig et nyt liv med et klart syn på daglidagen, og en forståelse af man også gør ens familie ondt.

quickmouse
artige suk skrev: hun havde koebt hot dogs osv, til ham, men nej......INGEN MAD MED IND........

har selv et famillie medlem der sidder i klongtoey corr. prison i bangkok, på 6 år ud af 20.

og derfra kan jeg oplyse at hvis man ønsker at give familliemedlemmer noget det være sig mad, penge så aflevere man pengene mod en kvittering og overlader den til den indsatte,så vil han få beløbet udbetalt, ( aflevere aldrig mere end 1000 > 2000 baht ) hvad mad angår så bestiller man det i forhallen hvor der også kan bestilles andre fornødenheder så som tandpasta, sæbe o.s.v.

og husk også ved besøg skal alle mandlige gæster være i klædt lange bukser,strømper,sko og ikke noget med shorts bare tæer og jesus sandaler.

og når vi besøger ham så ser han altid frem til at falangen kommer for så falder der jo altid lidt ekstra af, så hvis man sørger for at ens famillie medllemer har det godt så tror jeg at de føler at der er nogen der holder af dem.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Suk Rak Ning
Hej igen.

Saa er Ning kommet hjem, hun havde saa en del af familien med til Nong khai, da der sikkert er brug for et lille pusterum........jeg nyder at have familiemedlemer paa besoeg..........ikke mindst pga. jeg kan se hvor meget det betyder for Ning... og jeg ligesaa.

Tak for alle de paene indlaeg, jeg har oversat dem for Ning og det i har skrevet varmede hendes hjerte.

Det med at man kunne smide 70.000 THB under bordet var noget jeg havde misforstaaet, de 70 K. var en kaution.

Til Pigalle.

Jeg haelder ikke vand ud, jeg skriver saamaen bare om noget der er sket i min familie....at broderen faar en straf er da paa sin plads.......men der jo ingen grund til at oedelaegge et ungt menneske.

Sidste nyt er, at hvis han vil faa 5 aar, som saa kan blive nedsat til det halve, hvis han ligger kortene paa bordet naar han kommer i retten...

Vi har hyret en advokat, hvad det koster ved jeg ikke...........

Broderen havde ellers et godt arbejde i Bkk, et job der bestod i at vaere vagt i et firma * familie * der stiller koncertanlaeg op, han havde fri bolig og 8000THB pr. md......men det var aabenbart ikke nok for ham.....Angry

En stor tak til jer alle fra Ning og jeg..............Smile

Ogsaa stor tak for de PB'er og mail jeg har modtaget.............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 24/01-2009 08:00
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

jeg føler med din familie, for som mange ikke tænker på, så rammer det utroligt hårdt på de pårørende til kriminelle, og selvfølgelig skal han have en straf, med om fængsel er det bedste for sådan en ung mand tror jeg ikke, nææ samfundstjenste hvor har skal hjælpe nakomaner til et bedre liv, vil være lærerigt både for ham men det vil måske også hjælpe bare en narkomand til en bedre tilværelse, jeg ved ik om det kan lade sig gøre i thailand, men de har jo regler som kan gradbøges som de vil, så måske med en god advokat og er dommer der ser positivt på at prøve andre former for straf så måske... men somsagt jeg føler virkelig med dig og din familie for dette er noget der kommer til at påvirke jer meget i fremtiden.
vær stærk i troen på hinanden

Thai
Der er godt nok kommet nye toner her på DTW ang. hvordan kriminelle burde behandles.
Det er lige før jeg også begynder at tudeFrown

perv
tænker tænker bryder mig ik om stoffer overhovedt..stor straf er ok for mig og der burde ikke være noget jamen ..så lang straf er godt for mig ...det er thai lov der bor jeg så det følger jeg..skik følge land fly..

siamdragen
Hvis man har 45 yaba piller,kan man blive idømt dødsstraf som Thai.Hvad mon man så kan forvente med 20 piller?
SmileWinkSadFrownShockPfftCoolGrinAngry

FCKdk
pigalle skrev:

Det er sgu da ikke Suk´s famillie der er noget galt med....
Det er hans kones lillebror og ikke samtlige familliemedlemmer

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Spring til debat: