Se indlæg
 Udskriv debat
Valutahandel - en begynderguide.
Fido
vandango skrev:
muslingskaller skrev:
jeg er da glad på dine vegne at du har tjent 1900 $ idag
men du er jo velhavende i forvejen så det er jo nok ik så meget for dig når det kommer til stykket, og jo jeg var seriøs før men jeg er bare ikke velhavende så jeg vil ikke kunne deltage i din valutaspekulation, og jo man kan vinde på børsen, men husk man kan jo også tabe på børsen bare se på denne finanskrise. men så må surebetting jo lige være dig når du gerne ville have så mange penge ude og arbejde for dig for det er det tætteste du kommer på risikofrit at gamble, hvis du ved hvad surebetting gå ud på.

LOL du kan være sikker på at geniet ikke fortæller dig når han mister penge.

http://fpn.dk/liv...573594.ece

GrinGrin Pfft
One man's ceiling is another man's floor

bimmelim
Det er nu heller ikke sådan at man bare mister pemgene.
Hvis man læser det Fido skriver og ikke forstår det så er jeg sikker på at han kan hjælpe en med at forstå det.
Nu hvor han sikkert har handlet i flere år så forstår han sikkert meget mere om hvad der skal til at US$ eller Euro€ stiger eller falder.
Her i finanskrisen er det faktisk nemmere at se hvornår US$ falder og hvornår den stiger i forhold til Danske kroner.
Lidt simpelt: krise i et land krise for en Valuta.
Ja der er krise i alle lande men krisen kradser mere nogen steder og ikke så meget andre steder.
Det skal lige siges at jeg ikke spekulerer i Valuta men betaler store beløb jver måned og har gjort det i 17 år for mit firma når jeg køber ind.

www.kgi.dk
manden
http://fpn.dk/liv...

Ha ha, gør det noget man har lånt dem -humor- Grin

bimmelim
Hjælp dit link virker ikke Sad

www.kgi.dk
ingolf
Bimmelim, det er samme link som FIDO skrev i indläg 21.

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 19/01-2009 10:44

km
Tror det er farligt at lege med det for en amatør som mig.
BL.a. har nogle pro tabt over 40 milliarder dkk på det - Nogle trader fra Caisse d'epargne i Frankrig tabt 7.000.000.000 Euro ved at satse på at dollaren skulle gå op indenfor en uge..... den faldt ned ... de tabte 7 milliarder Euro (eller måske var det 5 milliarder ?!).
Så helt risikofrit er det her næppe. Men har man viden, nervern og penge til det, så er der måske en mulighed for at klare sig
Redigeret af km d. 19/01-2009 21:04

Django
Så spil på BAHTen ikke falder, for jeg synes kun den stiger og stiger Angry

Fido
Django skrev:
Så spil på BAHTen ikke falder, for jeg synes kun den stiger og stiger Angry

Nu er der ikke ret mange børsmæglere der tilbyder handel med baht da den er for illikvid. Det er bedre at koncentrere sig om en valuta som f.eks USD. Så snart man flytter uden for EU er det med valutakurser noget man er nødt til at forholde sig til da det kan betyde meget store udsving i ens rådighedsbeløb - det er der sikkert mange af jer der har bemærket. Som privat person har man faktisk mulighed for at kurssikre sin formue på samme måde som virksomhederne gør, også kaldet hedging ved hjælp af future kontrakter. Det er nu ikke noget jeg er ekspert i da jeg udelukkende handler på spot markedet - mine investeringer på valutamarkedet er rent spekulative. Eftersom jeg er i den lykkelige situation at min løn udbetales i både DKK og USD er der altså indbygget et kursværn.
Der er sikkert nogle der har bemærket at euroen er blevet styrket overfor dollaren de sidste dage samtidig med at aktierne er steget. Jeg har derfor solgt dollar og købt euro, så snart aktiemarkedet vender snuden ned igen - hvad jeg desværre tror det vil gøre inden længe - ja, så sælger jeg euro og køber dollar, sværere er det ikke.

ps. det har forøvrigt ikke noget med spil at gøre, men det kræver selvfølgelig at man gider at bruge lidt tid på at sætte sig ind i emnet.

Smile
One man's ceiling is another man's floor

Fido skrev:
Nu er der ikke ret mange børsmæglere der tilbyder handel med baht da den er for illikvid. Det er bedre at koncentrere sig om en valuta som f.eks USD.

Smile

I Pattaya kendte jeg en tysker, som i fem seks år levede af at spekulere i de små asiatiske valutaer. Og jeg mener også at danske banker for kort tid siden var i medierne for at gøre det samme. Har jeg ret? Eller har jeg ret?

Her er kursen for det sidste år.

http://www.valuta...2&gyy=2008

http://www.valuta...2&gyy=2008

lindy
Redigeret af d. 15/03-2009 17:46

Spring til debat: