Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Vaccinationer og medicin
 Udskriv debat
vaccination af 12 årig
KioSan
Min datter skal med sin mor til Thailand ( Bangkok og evt Roi Et )
ca 3 uger her til juni når skolernes sommerferie begymder.

Hvilke vaccinationer tror I vores datter skal have ?
Jeg er sikker på hun nok skal have en Hepatitis B.

Hvor er det evt billigst:
Udlandsvaccinationen I/S http://www.vaccin...
Rigshospitalets Rejse- og Vaccinationsservice
http://www.rigsho...nsservice/
eller egen læge ?

P.S. Hvad er chancen for at det bliver 100% ufarligt at rejse til Thailand ?
http://www.um.dk/...ngThailand
"Den aktuelle politiske situation og sikkerhedssituationen
Den politiske situation i Thailand er fortsat uafklaret og særdeles ustabil.
Rejsende bør være opmærksomme på risiko for voldelige sammenstød, herunder bombeeksplosioner og skudepisoder koncentreret omkring områder, hvor der opstår demonstrationer."

Lyder ikke særlig betrykkende :-(

Mvh Kim

da hun sikker skal ud og rejse mange gange i sit liv skal hun have den vaccination der vare 10-20 år.

den største fare er nok solskoldning, så husk at bruge faktor 40 og undgå solen imellem kl: 8-16Wink
eller i hvert fald midt på dagen

Den aktuelle politiske situation i thailand er meget spændene at følge med i, ingen aner hvad der sker imorgen, men det går nok altsammen. ingen grund til at gå i panik angst over det.
god tur.

KioSan
Har ingen her virklig børn med til Thailand og ved hvilke vactinationer de skal have samt hvad de koster ?

Og syntes alle her virklig at det er 100% sikkert at rejse til Thailand ?

Mvh Kim

dutling68
det bedste råd er vel at få en sludder med din læge.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

KioSan
dutling68 skrev:
det bedste råd er vel at få en sludder med din læge.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk................

Jeg går ud fra at du ikke har børn, medmindre du tager dem med når
du ødsler dine penge væk på sprut, kvinder og hurtige biler.

Nogen der har nogle relevante erfaringer, som kan bruges..?

Mvh Kim

lols
KioSan skrev:
Har ingen her virklig børn med til Thailand og ved hvilke vactinationer de skal have samt hvad de koster ?

Og syntes alle her virklig at det er 100% sikkert at rejse til Thailand ?

Mvh Kim

Mht priser. Prøv at se på de to links du opgav. Der er prislister på siderneWink. Din læges prisliste. Ja den må du vel nok spørge ham om.

Mht sikkerhed. Hvad er 100 % sikkert? At køre en tur i bilen i Danmark? Intet er nok 100 % sikkert her i livet. Men mht Thailand, så har ingen udlændingenogen overlast overhovedet i de tidligere demostrationer lidt. Måske lidt besvær og problemer med at komme hjem, men ikke overlast.

Og fremtiden? Det er svært at sige hvad der sker herovre til juni. Men som det er nu, ja så er det så sikkert som det nu kan blive at færdes rundt i verden.

BiBob Man
Hej KioSan
KioSan skrev:
Hvilke vaccinationer tror I vores datter skal have ?
Jeg er sikker på hun nok skal have en Hepatitis B.

Nu vil jeg ikke mene en Hepatitis B vaccine er det din 12 årlige datter har allermest behov for.

Hepatitis B smitter ved seksuelle kontakter samt via blod og kropssekreter. Derimod vil en Hepatitis A nok være på sin plads i forbindelse med en Thailands rejse - også for børn. Så det var nok denne du mente - ikke Smile

Du kan her læse mere herom på følgende link:

http://www.ugeskr...5_42_45152

Din datter på 12 år, har helt sikkert gennemgået børnevaccinationsprogrammet og er MFR 1-2 vaccineret, så hun er ganske godt dækket ind.

Som forælder til børn på rejse i subtropiske områder - så som Thailand. Vil jeg stærkt anbefale man beskytter børnene bedst muligt mod myggestik. Malaria - og ikke mindst Dengue-feber - smitter gennem myggestik, og kan være farligt for børn samt andre med et lavt immunforsvarssystem.

http://www.vaccin...mme/9.html

http://www.ugeskr...nd_vp2.htm

Er du på nogen måde i tvivl omkring vacciner til din datter - i forbindelse med en Thailandsrejse - bør du tage en snak med din egen læge allerede nu. Således at I kan få div. vaccinationer på plads inden sommerferien!
God rejse!

Hilsen Bibob Man

dutling68
jo jeg har et barn og jeg ville da altid gå til en læge og høre hvad få nogle vacciner hun skulle have er det da forkert at råde dig at gøre det samme. hvis ikke må du da meget undskylde mig.....
og ang mit citat er taget fre en fodboldspiller som hedder george best og hvis du kente lidt til ham ville du vide at han var en meget munter mand måske lidt meget munter men jeg syntes det er et sjovt citat...og lige for at slå det fast jeg drikker stort set aldrig da jeg træner meget og dyrker meget sport...så kim jeg syntes dit indlæg er ret nedladene og du prøver bare at ramme mig personligt, så næste gang hvis du er ude på at nedgøre mig så send mig en personlig pb..........
Redigeret af dutling68 d. 17/01-2009 05:02
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Suk Rak Ning
Kunne ikke vaere mere enig med Dutling, selvfoelgelig skal man spoerge sin laege, hvor svaert kan det vaere.

Saa Kim tag du knoglen og faa ringet til din laege, i et debatforum vil du faa 1000 forskellige svar.......

Indlaeg 5..........Sad

I kunne jo ogsaa tage en tur til Bornholm, der er ingen politisk uro, samt ingen grund til vacciner........Wink.........okay daarlig joke, jeg mener bestemt ikke at det er utrygt at tage til Thailand, man skal bare bruge sin sunde fornuft ligesom man skal i resten af verden.........

God tur.....Smile
Redigeret af Suk Rak Ning d. 17/01-2009 05:54
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

kiml
Kiosan
du kan få en der hedder Twinrix som er en kombineret hepatitis A & B du skal bede om den til børn fra 1 - 15 år som er halv dosis af voksen. koster ca 500 kr pr. gang og så er barnet dækket i 20 år. men som andre skriver kontakt lægen så får du det rigtige svar
[img][/img]

kiml
glemte lige den består af 3 trin de 2 første med en måneds mellemrum den sidste efter 6 måneder
[img][/img]

quickmouse
min personlige mening er også at man bør blive vacinert med twinrix, såvel børn som voksne.

http://carefarm.i...100301.pdf
( vosen )

http://www.emea.e...-PI-da.pdf

( læs punkt 4.0 & 4.1 )

http://www.rejsev...priser.htm
( priser )

mener at man selv kan indkøbe vacinen på apotekt ( recept ) og derefter få egen læge til give vacinationen, derved sparer man lidt kroner, men spørg apotektet / lægen først.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

kiml
der er intet at sparer, havde også hørt dette min Ex er sygeplejerske købte den på apoteket og fik hende til at gøre det næste gang havde hun ikke tid, same price hos lægen Wink
[img][/img]

mr tirak
Undskyld men er dette ikke bare snak for at snakke.

Hvem her er kvalifiseret til at rådgive ang. ovenstående.

Hvad er iden i at bruge tiden her, hvorfor kontakter du ikke de relavante personer, klinikker- din læge osv.

Her vil du som suk skriver få 100 forskellige svar, med personlig følser, og hvordan vil du forsvarre over for dig og din datter hvis du på bagrund af råd fra et forum misser noget der kan få alvorlige konsekvenser for din datter.

Ring dog til din læge.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
quickmouse
mr tirak skrev:
Undskyld men er dette ikke bare snak for at snakke.

Hvem her er kvalifiseret til at rådgive ang. ovenstående.

Hvad er iden i at bruge tiden her, hvorfor kontakter du ikke de relavante personer, klinikker- din læge osv.

Her vil du som suk skriver få 100 forskellige svar, med personlig følser, og hvordan vil du forsvarre over for dig og din datter hvis du på bagrund af råd fra et forum misser noget der kan få alvorlige konsekvenser for din datter.

Ring dog til din læge.

Mr Tirak

selvfølgelig skal man da kontakte sin egen læge, men hvis man ikke må spørge om noget sådan her på sitet så syntes jeg at webmaster skal slette denne tråd under debatforum : forsikringer, vaccinatiner, medicin, helbred,

og det er da helt klart at spørger man om noget så vil man også risikerer at få mange brugelige samt ubrugelig svar, men man får da et finger peg om hvilken retning man burde gå.

bare min mening om dette på en lørdag eftermiddag, fortzat god week-end Shock

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

LEICESTER
Da jeg skulle afsted første gang gik jeg til min egen læge, og hans råd var få en tid hos Udlandsvaccinationen I/S. Det var billigere og de ved besked om hvilke vaccinationer der skal bruges, så det er bare at bestille en tid og spørge hos dem, de var flinke til at svare på spørgsmål. Tid kan bestilles på nettet.

ingolf
Med risiko at få en over nakken, vil jeg lige bringe en addresse, som jeg synes fortäller det meste

http://tgt.dk/ins...ece?page=1

Ingolf

kiml
Ja så fik vi den undskyld undskyld, skal nok lade være at svare på dumme spørgsmål mere. håber at admin en dag laver en parlør om hvad der dumme spørgsmål /svar en dag
[img][/img]

Lung Yao
Mange af de svar som Kim får her er "irrelevante", fordi for det første drejer spørgsmålet om HANS datter på 12 og ikke ham selv.
For det andet, barnet er HALF Thai, derfor har hun fået visse antistoffer via modermælken.
Min egen datter er på samme alder og jeg havde hende med til Thailand første gang da hun var 7 mnd gammel, og er rejst hvert år (nogle gange 2X) og hun er ALDRIG blevet vaccineret (bortset fra de sædvandige obligatoriske børnevaccinationer i DK) efter råd fra familiens læge. Det samme gjalde for moderen og halvsøskende (thai).
Summa summarum, KIM, slå lidt koldt vand i blodet, for så længe din datter IKKE skal bo i et sumpområde eller et uhumske slumkvarter i en længere periode, ville det ikke ske hende noget. Skulle det mod al forventninger ske noget, så ville I ikke har kunnet garderet jer imod det
(fx. Dengue feber )
Fra Netdoktor:
<< Denguefeber er oftest en forholdsvis mild sygdom, undertiden helt uden symptomer, men infektionen kan også udvikle sig til to meget alvorlig tilstande: Dengue shock syndrom (DSS) eller Dengue hæmorhagisk feber (DHF). Begge dele kan medføre døden, hvis man ikke kommer under behandling. Der findes ingen vaccine eller anden forebyggende medicin mod Denguefeber. Det eneste, man kan gøre, er at forsøge at undgå myggestik, hvis man opholder sig i de egne af verden, hvor Denguefeber findes>>
http://tinyurl.co...ngue-feber

og visse form for malaria(Plasmodium falciparum) med resistens mod forskellige malariamidler.

den største fare er nok solskoldning, så husk at bruge faktor 40 og undgå solen imellem kl: 8-16
eller i hvert fald midt på dagenShock Grin Grin Grin Grin

Faktor 40, til et luk krung Sad (medmindre barnet var født "albino" )
Redigeret af Lung Yao d. 17/01-2009 15:39
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

samee
Hejsa. da jeg skulle af sted med min søn på 11 i sommers, spurgte jeg min læge til råds ... han anede ikke en skid om noget, så jeg søgte på nettet og på serum instuttet, og kom frem til at vi begge skulle have Hepatitis A, børn/voksen 2 doser gælder i 25år. pris 325/385 og stivkrampe (Difteri-Tetatnus) 1, dosen gælder 10år. pris 130.... nu skulle vi ikke være indland hvis vi sku ha været indland med div. ris marker og sumpområder (Myg som er bærer af JH) havde vi også valgt at tage et skud mod Japansk hjernebetændelse kræver 3 doser gælder 1år. pris 270.

vi valgte at bruge dette sted.
http://www.danvac...riser.html

It’s deep how you can be so shallow

Spring til debat: