Se indlæg
 Udskriv debat
Smuthul: Familiesammenføring på een dag
har ikke været derovre endnu, skal lige være helt sikker også hvad de vil betyde mht familie sammenføring i fremtiden. desuden arbejder jeg op en backup plan som hedder jeg selv flytter til sverige og arbejder lige så snart ansøgningen er afleveret. Kea havde ret, det er ligesom en tegnefilm.
jeg er faktisk ret heldig at det ikke er noget problem at hive et halvt år ud af kalenderen for rent faktisk blive og arbejde der.

nåja jeg sagde mandag, men min søster syntes lige hun skulle ødelægge det hele ved at føde, og jeg skal have fundet ud af hvordan jeg kan få min medicin med derover Smile
Redigeret af d. 08/10-2008 08:42

Lung Yao
Hi Ezal,
Se lige her :
<< NEWSPAQ
Af Jacob Wenzel
8. oktober 2008 10:24:10

--------------------------------------------------------------------------------
[bcolor=#99ffff]Integrationsministeren retter ind efter kritik
Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech bøjer sig nu for presset og har lavet en klarere vejledning til borgerne[/bcolor]
>>

<<Det er da et skridt i den rigtige retning, men det har jo været meget farce-agtigt at opleve, at ministeren først ikke mente, at der fandtes nogen vejledende tidsgrænse, så fandtes der nogen, men de måtte ikke ligge på hjemmesiden, så fandtes der igen ikke nogen, og nu skriver man så på hjemmesiden, at der er en ti-ugers grænse," siger han til Nyhedsbureauet Newspaq.>>

Se hele artiklen her:

http://nyheder.dk...id=9994277

Held og lykke i fremtiden.
Redigeret af Lung Yao d. 08/10-2008 13:25
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sonni08
Intet tager syv måneder at behandle. - det er rigtigt, men det er tiden i bunkerne, der tager tiden.

Der er nok ca. fem til otte timers reelt arbejde i sagen, men da de skal behandles af flere forskellige, tager det en tid det tager

dutling68
var der nogle der ved om man skal betale garanti når man flytter fra sverige til danmark...
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

en lille update..
Har valgt at søge job i sverige på en it virksomhed, samt søge efter de "normale" danske regler. Vil ikke risikere eventulle straffe hvad de så end kunne være. Man skal jo på ambassaden love at man ikke vil søge om familie sammenføring imens hun er i DK for at få visum bona fica. Så den skal være 100 % sikker.
Har simpelthen ikke nosser til det. Desværre..
Dette var et råd fra en advokat, som helt sikkert ved en del mere om det end mig (selvom jeg efterhånden syntes jeg er en cand.jur på området visum/familiesammenføring)
syntes jeg skyldte et svar på mht hvad der skete.

dutling, nej det skal du ikke hvis du flytter tilbage til danmark som EU borger. Du skal til gengæld være prarat til at kunne ligge en masse dokumention på at du rent faktisk har boet i sverige

Webmaster
Meget forståeligt Ezal.
Det er trods alt vigtigere for Jer at det lykkes end at det lykkes på en bestemt måde.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
dutling68
tak for dit svar EZAL det var lige det jeg ville høre Wink
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

sonni08
Hej du,

Har du en update på dit projekt?

Lykkedes det virkeligt?

Mvh.

sonni08

for os er det hele lykkes fint! vi bor i sverige nu, 250 km nord for stockholm.
Her er faktisk så rart (dejlig natur, og fredelige mennesker) at vi overvejer at blive boende. Konens oholdtilladelse er lige på trapperne, så hun kan begynde i skole.
som en ekstra lille bonus bor her mange thai'er i byen, så hun har fundet en masse veninder. Faktisk er vores nabo også gift med en thai Grin

At jeg så har forladt Danmark og famile/venner kan til tider godt være lidt hårdt. Men kan hun flytte 10.000 km for at være med mig kan jeg jo også godt flytte 1200 km for det hele kan gå!

dutling68
må man være så fræk at høre hvor i er flyttet hen..for det lyder da til at være et dejligt sted Smile

bejohansen
Jeg plejer ikke at blande mig i debatter, men den her vil jeg gerne være med i.

Jeg kan jævnt forstille mig hvilke problemstillinger der vil blive når min kommende kone kommer fra Thailand, i første omgang på et tre måneders visum. Med det samme hun er her bliver papirne til familiesammenføringen udfyldt med hendes underskrift, inden hun rejser tilbage.

Mit spørgsmål er så. Tager man til Sverige og henter den kvitering mens hun er her på et almindeligt visum, eller efter hun er rejst tilbage til thailand.

Det kan sku ikke være rigtigt at man skal "flygte" fra lille danmark, med den man elsker, for at undgå de Danske regler. Må erkende, jeg er dybt forviret.

MvH. bejohansen

swed
Man behøver ikke at flygte fra Danmark for at ungå reglerne, men nogle gange bliver det nemmere, jeg selv slap for garantien da jeg har samvær med mine børn og hele processen med opholdstilladelsen tog kun 2,5 måned , det skal lige siges at vi blev gift i thailand.
Men jeg har værelser tilleje i sverige hvis der er nogle der skal have adresse i sverige.Smile

bejohansen du behøver heller ikke flytte fra danmark hvis du kan opfylde div krav. Det kunne jeg ikke fordi jeg havde modtaget kontanthjælp i 2 måneder, og så kan man ikke søge om familiesammenføring før et år efter. Og så er sverige jo et godt alternativ. Lønnen heroppe er ikke fantastisk god, men med 33 % i skat kan vi sagtens klare os. Vi har haft sne i 2 måneder nu, og det forsvinder vist ikke før til april. Så nu får hun set sne nok for resten af livet Smile

Dutling, vi bor et sted der hedder söderhamn. cirka 250 nord for stockholm, tæt på den botniske bugt (tæt dvs under 50 km)

bejohansen
jeg bor alene med fire børn, efter min kone gennem 12 år, døde sidste år af en hjerneblødning. Man kan sige det er lidt en drenge drøm der er gået i opfyldelse, da thaierne altid har fasineret mig på mange måder. Men jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at det lykkes. Jeg har gået sygemeldt i næsten et år, og skal til job samtale i morgen, på min gammel arbejdsplads, da det kræver at jeg kan stille med lønsedler, og de kan se der kommer en indtægt ind hver fjortende dag eller måned.

Kan de kræve en garanti, når jeg står som eneforsørger, ikke fordi jeg mener at det er et problem at skaffe pengene.

Havde heller ikke tænkt mig at flytte, syntes bare man bliver temmelig forviret i de regler de stiller op.

bejohansen.

sonni08
Skal jeg forstå det sådan, at Du har opgivet at få familiesammenføring på en enkelt dag, og i stedet vælger "Sverrigesløaningen"?

Med andre ord; Kan du få sammenføring på en enkelt dag, som der blev hævdet i første indlæg?

//sonni08

swed
hej Bejohansen
læs de svar der har været på dinne spørgsmål, og syge dagpenge er ikke bistandhjælp

bejohansen
Nej jeg har så absolut ikke opgivet noget som helst, tvært imod. Jeg har fået svar på en masse i løbet af ugen, og det har kun været positivt, indtil nu. Blandt andet er jeg blevet fritstillet for at stille garanti. jeg har en læge der har været rigtig flink ved mig, så jeg får vacinen mod leverbetændelse kvit og frit.

Men lige nu glæder jeg mig bare som en gal til hun kommer til DK. Forhåbentlig til marts eller april, hvis alt går vel.

Jeg siger siger tak for de svar jeg har fået fra de dejlige mennesker der er her på DTW.

Mvh. bejohansen.

Spring til debat: