Se indlæg
Kreditkortet bliver klippet efter ferien til Asien
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 14/01-2009 18:56
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Det er mere reglen end undtagelsen, at din bank spærrer dit kreditkort, når du kommer hjem fra ferien i Asien. Årsagen er, at sikkerheden med kreditkort er temmelig ringe i populære ferielande som Thailand og Indien, skriver Urban. »Der er nogle steder, hvor sikkerheden er dårligere end andre, og så skifter man kortet ud. I øjeblikket anbefaler vi, at alle der har været i Asien, får lavet et ny kort,« siger pressechef hos PBS, Søren Winge. - http://politiken....628216.ece Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 14/01-2009 21:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
Det her forstår jeg simpelthen ikke en lyd af. Jeg (og sikkert også andre herinde) har da været flere gange i Thailand uden at få spærret kreditkortet når jeg kom hjem. Den eneste der har misbrugt mit VISA-kort er vist mig selv i Pattaya........ mvh. filihankat |
|
|
Jake |
Lagt på d. 14/01-2009 22:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Jeg har oplevet det en enkelt gang. Faktisk skrev min bank til mig mens jeg var afsted og sagde, de ville lukke kortet og sende et nyt, fordi de kunne se at det var blevet brugt i Thailand. Så måtte jeg jo skrive tilbage og fortælle dem, at jeg faktisk VAR i Thailand.... |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 14/01-2009 22:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Er også blevet bedt om at klippe mit kort efter en tur til Pattaya. |
|
|
poon |
Lagt på d. 15/01-2009 04:20
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Hej. Også her. Poon |
|
|
kiml |
Lagt på d. 15/01-2009 11:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
hej Har prøvet det 2 gang, den ene gang glemte banken bare at fortælle mig det og samtidig glemte de også at bestille et nyt, så ca. 3 uger uden kort [img][/img]
|
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 15/01-2009 12:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
kiml skrev: hej Har prøvet det 2 gang, den ene gang glemte banken bare at fortælle mig det og samtidig glemte de også at bestille et nyt, så ca. 3 uger uden kort Puha Kim...men så brugte du da ikke for meget på elektronik,,,, ;-) Vi ses min ven - og hils konen Cola... ;-) Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 15/01-2009 16:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
filihankat skrev: Det her forstår jeg simpelthen ikke en lyd af. Jeg (og sikkert også andre herinde) har da været flere gange i Thailand uden at få spærret kreditkortet når jeg kom hjem. Den eneste der har misbrugt mit VISA-kort er vist mig selv i Pattaya........ mvh. filihankat Ditto her, har 2 kreditkort med når jeg rejser, ingen af dem er blevet spærret. Sidst jeg var afted var i oktober måned, det ene blev dog kun brugt i Sakon Nakhon, det andet flittigt i Pattaya's ATM automater. Overførte penge inden afrejse til min Thaikonto, men får som sædvanlig fyret for meget af på mine ferier. |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 15/01-2009 20:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
Okay der er åbenbart nogen der har prøvet at få klippet kortene ved hjemkomsten. Min erfaring er bare at jeg har været i Thailand fem gange og ligesom vandango har jeg brugt mine kort flittigt i Pattayas ATM maskiner. Der har aldrig været problemer. Måske har jeg blot været heldig? Flere uger uden kort er i hvert fald sur røv. mvh. filihankat |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 15/01-2009 20:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
har været i både pattaya (07)og phuket (08)og brugt både dansk og svensk visa uden problemer og anmærkninger |
|
|
Lars Lang-Danmark |
Lagt på d. 15/01-2009 23:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Har også oplevet min bank har spærret det ene af mine kort, og da jeg ringede dem op og oplyste jeg var i Thailand blev det åbnet straks, men er efterhånden 2 år siden, og har derefter hævet flittigt i diverse ATM maskiner rundt om i landet uden problemer......Mange hævninger er jo ikke lig med mange penge, således nogle af jer drenge der kender mig tror det er 10.000 der hæves konstant.
"Gå igang med det mulige, istedet for at tale om det umulige"
http://www.youtube.com/watch?v=CHtVBN--AoU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=LfeHkg3jooA&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=LfeHkg3jooA&feature=related |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 16/01-2009 00:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Det er nok ikke ATM maskinerne der laver lort i det, jeg tror det er de resturanter eller butikker hvor man evt. bruger kortene i desværre. |
|
Spring til debat: |