Se indlæg
 Udskriv debat
"Hvide" løgne som en del af thai / asiatisk kultur
Thorleif
Thaier og løgnen som middel til at opnå forskellige mål har været diskuteret før her på DTW. Prøv engang at kigge på følgende tråd i "Skraldespanden"

http://www.thainy...post_68228

Som bekendt lyver danskere også. Det ved alle af erfaring. Forskellen på thaikultur og dansk kultur, som jeg ser det, er at Thaien er villig til at lyve om snart sagt alt. Der er ingen grænser for hvad der er acceptabelt at lyve om. Slet ikke over for en Farang.

taleofdk
FCKdk skrev:
The Missing Link skrev:
rinpoche skrev:
I "Fra Thailand til Thy", hørte vi om hvorledes en gutterne der var blevet gift med en thai dame, først lang tid efter brylluppet fandt ud af at konen "vistnok" havde en datter. Efter yderligere en tid kom det frem at hun "vistnok" også havde en søn.

Den tror jeg ikke på, for at blive legal gift skal både han og hun fremvise alle de dokumenter hvori tidliger giftemål, skildsmisser, børn OSV, Det vil sige at en Thai kone ikke kan holde noget hemmeligt hvad angår børn og tidliger ægteskab.

Man skal enda dokumentere for forældre og hvor mange søskende man har.

TheMissingLink: Det er bare facts at alt for mange asiater kommer
til Danmark, har ingen børn.
Lige pludselig vil de søge om familliesammenføring hos udl.serv., til hvem dog,
du sagde jo du ingen børn havde????
Selv deres alder er de ikke bange for at lyve om, når de
får lavet deres papirer på det lokale "Amphoe".
Dette fødselsår følger dem så over i deres pas.
Men de kommer i konflikt med 24års-reglen lige
pludselig, når udlændingeservice tager dem i deres
løgn lige pludselig, Jeg kender flere der har prøvet dette.
Det endte med udvisning og indrejseforbud i 3-5 år!!!!
WinkWinkWink

Er det facts du kan dokumentere, at de har børn før de kommer til DK ?

Nu er det jo ikke sådan at man bare lige vader ind på amphur og få ændret ens data, men har man været i DK først og man derefter laver ens alder om, så beder man jo selv om balladen ..... mange steder i verden kan man få lavet data om, bare man kender de rigtige og betaler eksempelvis en skilling under bordet ...... garanteret selv i lille DK i de gode meget gamle dage.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
ZxY
The Missing Link skrev:
rinpoche skrev:
I "Fra Thailand til Thy", hørte vi om hvorledes en gutterne der var blevet gift med en thai dame, først lang tid efter brylluppet fandt ud af at konen "vistnok" havde en datter. Efter yderligere en tid kom det frem at hun "vistnok" også havde en søn.

Den tror jeg ikke på, for at blive legal gift skal både han og hun fremvise alle de dokumenter hvori tidliger giftemål, skildsmisser, børn OSV, Det vil sige at en Thai kone ikke kan holde noget hemmeligt hvad angår børn og tidliger ægteskab.

Det kan åbenbart sagtens lade sig gøre. En af mine bedste venner er thai gift på 3rde år, og han har kendt sin kone i ca 4. De har boet sammen ca 9 måneder i thailand, og resten af tiden i DK. De har 'selvfølgelig' mange gange været hjemme hos hendes familie siden, og som regel flere måneder af gangen, da hendes familie bor i hans hus.
Hun fortalte ham for 3 måneder siden at hendes lille søster på 6 år ikke er hendes lille søster, men hendes datter!! De er nu i thailand, og håber at få datteren med til DK når de tar hjem sidst i marts.
De er både thai og dansk gift.
Redigeret af ZxY d. 14/01-2009 17:32

taleofdk
ZxY skrev:
The Missing Link skrev:
rinpoche skrev:

Det kan åbenbart sagtens lade sig gøre. En af mine bedste venner er thai gift på 3rde år, og han har kendt sin kone i ca 4. De har boet sammen ca 9 måneder i thailand, og resten af tiden i DK. De har 'selvfølgelig' mange gange været hjemme hos hendes familie siden, og som regel flere måneder af gangen, da hendes familie bor i hans hus.
Hun fortalte ham for 3 måneder siden at hendes lille søster på 6 år ikke er hendes lille søster, men hendes datter!! De er nu i thailand, og håber at få datteren med til DK når de tar hjem sidst i marts.
De er både thai og dansk gift.

Den har jeg hørt før fra nogle i DK, dog de gange jeg har hørt om dette har det derefter vist at det var et barn i "famillien" og ikke kvindens rigtige barn, gad vide om der er (eller bliver) kørt en dna test på dette ..... hvordan kan man oplyse til de danske myndigheder, at man som kvinde ikke har et barn og så pludselig har man et barn man vil have FS til DK, men som man lige glemte at oplyse da man "selv" søgte om FS til DK, kunne være sjovt at høre de danske myndigheder giver grønt lys for dette i deres tilfælde.
Redigeret af taleofdk d. 14/01-2009 18:46
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
rinpoche
Ting foregår ikke altid helt regelret i Thailand.

Min kammerats kone har en datter i Thailand som hun gerne vil have familiesammenført. Nu er der bare lige den lille hage ved situationen, at da hun til sin store forbavselse Frown blev gravid og fødte en lille datter, kunne hun ikke lige håndtere situationen.
Hendes storesøster registrede sig i stedet som mor til den lille pige.

Jeg kender et thailandsk søskendepar i dk. Nok er ældre end Doi (kunstnernavne) men da farmand et par år efter de var blevet født, ved en sjælden opbydelse af viljestyrke fik løftet Lao Kao-tuden fra sit tandglas og bevæget sit alkoholiserede skrog op på Ampur for at registrere fødslerne kom han til at lave en lille fuckup.
Så officielt er storesøster lillesøster og omvendt. Grin

SIAMCON
Jahh det er helt korrekt som der bliver sagt indlednignsvis
at thaier lyver.. om alt. det er dog ikek alle thaier der er sådan . kun sådan ca. 90 % --
der er der jo også " ordentlige" folk . der er bare længere imellem dem.. men rabarberne må jo også lyve. meget gerne når det er overfor en kristen,,,

The Missing Link skrev:
rinpoche skrev:

Man kan få dokumenter på alt i Thailand, og i andre asiatiske lande. det er kun et spørgsmål om hvor meget man vil betale for det.

Altså, det at have et dokument på noget, betyder ikke at det man siger er korrekt.

The Missing Link skrev:
rinpoche skrev:

Man kan få dokumenter på alt i Thailand, og i andre asiatiske lande. det er kun et spørgsmål om hvor meget man vil betale for det.

Altså, det at have et dokument på noget, betyder ikke at det man siger er korrekt.

tuktuk skrev:
Det kan altså ikke passe, jeg har spurgt min kone og hun siger Thailændere ALDRIG lyver Wink

Nuvel det går vist begge veje, jeg har mødt piger som tror de har fundet sig en milionær, sidst var det en pige som troede hun havde en Sponsor/kæreste med farrari, jeg måtte bedrøve og vise hende skiltet i baggrunden hvor der stod "Biler i Bella", det viste sig jo også efter 2-3 måneder at han ikke havde en farrari men derimod en skraldebil, han var nemlig skraldemand GrinGrin

Tuk jeg synes at det er ærgerligt, at du kører snakken over i gas. Hvis du driver forretning her, og måske har folk anset, ved du alt om, hvor meget thailændere lyver.

Det er tilladt at løve i Thaailand. Ingen thai med pæren i orden, vil nogensinde i sit liv bebrejde en anden, at vedkommende løj. Løgn er simpelthen en social omgangsform. Et værktøj til at undgå, at andre taber ansigt, og et værktøj til at komme videre.

Tuk, hvor når har du selv været "offer" for løgn fra en thai.

Løgnen om, hvad der er sket med eks´en, ægtemanden, osv, er netop en af de klassiske.

I mit trådoplæg, Tuk, nævnte jeg min kammerats samlever, som havde to børn, som hun havde taget til sig. Hun løj om forældrenes død, først langt senere i forholdet, kom det frem at de børns forældre var døde af AIDS. Nu var der så også den lille hage ved den detalje, hvad med barnet, eller børnene, havde de HIV, og ville min kammerat overhovedet have en chance for at betale eventuelle hospitalsregninger.

Her hvor jeg bor, lyver personalet konsekvent, men hvis du spurgte dem om de løgn, ville de nok blive overraskede. De tackler bare en situation.

"Godmorgen, er der kommet post til mig"?

"Nej. men det kommer i morgen. Inden klokken 12. Helt sikkert".

"I morgen inden klokken 12? Hvem har sagt det"?

"Det har postmanden"!!!

Dagen efter er der ingen post, ingen breve. osv. Man skal simpelthen aldrig spørge om noget, aldrig lytte til svar, fordi ting sker når det sker. På godt og ondt.

siamdragen
Spørger man dumt får man et dumt svar,men spørger man ikke om noget er der heller ingen som kan lyve overfor en.Jeg kender min kærestes alder og navn og det er alt hvad jeg har brug for at vide,da vi bor i hendes land,og ved det at jeg er en fattigrøv kan det jo så ikke være for pengenes skyld at hun bliver sammen med mig.Grin
SmileWinkSadFrownShockPfftCoolGrinAngry

BiBob Man
Enhver Thailandsfarer med et rimeligt summarisk kendskab til Thailand, har givetvis noteret sig Thailænderes lidt anstrengte stillingtagen til de faktiske forhold!

Dermed ikke sagt at Thailænder lyver mere end andre folkeslag. Det at komme med en ”Hvid løgn” er bestemt ikke noget som hverken Thailænder, eller andre folkeslag har patent på - Hvide løgne er universelt udbredt i alle folkeslag.

Bliver jeg i Thailand konfronterede - med en mere eller mindre tydelig hvid løgn - abstrahere jeg fra disse udsagn uden at lade mig mærke med dette. Efter min opfattelse, tjener det ikke noget som helst formål at indlade sig på en diskussion om troværdigheden - så længe personen ikke er inde for ens Interessesfære.

BiBob Man

savasava
Hvide logne, kan kun acepteres nar de kommer fra en selvSmile.

Min kone lyver ikke meget, men hun har lige kobt et fint digitalt kamera til 2000 bath, den tvivler jeg paAngry.

tuktuk
Tuk jeg synes at det er ærgerligt, at du kører snakken over i gas. Hvis du driver forretning her, og måske har folk anset, ved du alt om, hvor meget thailændere lyver.

Jeg tror lige du skal læse EN (eller flere gange) hvad jeg har skrevet, den øverste linie er jo netop et eksempel på at Thailændere lyver !!! MEN de er ikke alene, Mennesker fra hele verden lyver hvis det kan gavne dem selv, det viser historien flere eksempler på !! hvem herinde kan se sig fri for ikke at have gevet en lille hvis hvis chefen er gal over du kommer en halv time for sent ??

JEG mener IKKE at Thailændere nødvendigtvis lyver mere end andre befolkninggrupper, det er vel det du gerne vil diskutere ??

med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Politiet har nu overtaget behandlingen af de burmesiske flygtning.

Der var alligevel noget om snakken. Militæret behandlede de flygtninge ad h til.

Var benægtelsen en hvid løgn, eller var det bare politik?

:-D

SIAMCON
Ja selvfølgelig var der noget om snakken vedr. de båd flygtninge, der var simplethen for mange der havde set det hele ! Turister fra Australien havde taget fotos. . og staklerne blev behandlet uhyrligt ! Det er så fuldstændingt uforståeleig at både hær og flåde vedbliver at lyve.. ! Men de er vel forvænt med at dem sker der ikke noget.. de kan te sig som de vil . men desværre er det typisk - bliver de konfronteret med noget de ikke bryder sig om - eller ike ved hvad de skal svare- thaierne - så stikke de en løgn - tit er den så grov og latterlig at enhver idiot kan høre den er helt gal ! - Mne da både CNN og FN er involveret så bliver den svær at komme ud af. det bliver spændende at se hvordan de klarer dem - ak ja der er mange problmer på ved for LOS - problmer som er selvforskyldte og kune være undgået. man ved simpelthen ikke hvordan man skal agere i det internationale samfudn istedet vælger man at lukke landet mere og mere til og tror man kan censurere sig ud af det hele..

Spring til debat: