Se indlæg
bonuskort
|
|
robnie |
Lagt på d. 11/01-2009 12:27
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Har bonuskort hos sas og nok point til en bonusrejse, er der nogen der ved om jeg kan bruge dem hos thai air da jeg hellere vil flyve med dem |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/01-2009 15:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
robnie skrev: Har bonuskort hos sas og nok point til en bonusrejse, er der nogen der ved om jeg kan bruge dem hos thai air da jeg hellere vil flyve med dem ja, det skulle da være muligt da thai er med i samarbejdet star alliance http://www.staral...ravellers/ quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
robnie |
Lagt på d. 11/01-2009 16:48
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
ok, prøver at spørge i lufthavnen på lørdag når jeg flyver på lørdag |
|
|
Frank |
Lagt på d. 11/01-2009 17:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
quickmouse skrev: Er det noget du har prøvet eller er sikker på? Jeg har masser af point på ROP, men ville gerne anvende dem hos SAS. ?? |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/01-2009 19:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Frank skrev: quickmouse skrev: Er det noget du har prøvet eller er sikker på? Jeg har masser af point på ROP, men ville gerne anvende dem hos SAS. ?? ellers så kan jeg ikke se ide´n med at man tjener bonus point hos hinanden, men spørg da hos sas, nej jeg bruger ikke bonus point systemet da jeg næsten altid rejser med forskellige selskaber som oftest ikke samarbejder. og inden jeg får set mig om så pointen ugyldige Redigeret af quickmouse d. 11/01-2009 19:08 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
Django |
Lagt på d. 11/01-2009 19:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 229 |
Ja i Star alliance samarbejdet kan du frit vælge hvem du flyver med og dermed optjener bonus. Så du bestemmer også selv, hvilket selskab du vil bruge dine bonuspoint hos. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 12/01-2009 00:04
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Jeg har tidligere fået det forklaret således, at man - i større eller mindre omfang - kan optjene point i ROP med alle Star Alliance selskaber. Men man kan kun anvende dem med Thai. Derfor spørger jeg mere præcist: Er der nogle som faktisk har anvendt ROP point til at rejse med SAS? Redigeret af Frank d. 12/01-2009 00:05 |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 12/01-2009 03:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
Jeg er næsten sikker på at point som står på et ROP kort ikke kan bruges til andet end Thai, for kigger du på SAS og Thai, er der vid forskel på hvormange point du skal bruge til de forskellige ting, men det kunne være sjovt at høre om der er nogen der har held med det... Brugte sidst alle mine point til at købe et ur til min kone og en sportstaske med Thai logo på, hos Thai Hovedkontor i Bangkok, i stedet for bare at lade pointne forsvinde ud i den blå luft... |
|
|
lols |
Lagt på d. 12/01-2009 07:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Første forslag kunne være at ringe til Thai i DK Ellers er der to gode sider, der fortæller alt om det. www.sas.dk www.thaiairways.com Du kan anvende bonus optjent i Thai ved et hvilket som helst andet flysselskab i Star Alliance. Men det er lidt "dyrere" at rejse med et andet selskab end det du har optjent ved. Thai har en liste over bonus point der er nødvendige til forskellige destinationer når du vil anvende Thai bonus til andre fly. www.thaiairways.c... SAS har en listsvarende liste over hvor mange SAS point der skal bruges med andre selskaber. http://www.sas.dk...anguage=DA Altså du kan bruge Thai ROP til f.eks. SAS i Europa, eller SAS bonus til en Thai tur. Optjening med andre selskaber end det du har "kort" ved: Fra SAS.dk Du optjener Basispoint med alle Star Alliance-partnere. Dvs en tur med Thai også kommer på dit SAS kort, hvis du husker at oplyse din SAS medlemsnummer ved bestilling eller check-inn. Alt det her er en af ideerne med at have Star Alliance. Jeg har engang kontaktet SAS per telefon for at høre, og det var ikke noget problem at bruge Thai bonus med SAS fly. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 12/01-2009 20:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Frank skrev: Jeg har tidligere fået det forklaret således, at man - i større eller mindre omfang - kan optjene point i ROP med alle Star Alliance selskaber. Men man kan kun anvende dem med Thai. Derfor spørger jeg mere præcist: Er der nogle som faktisk har anvendt ROP point til at rejse med SAS? Hej Frank og andre, IKKE korekt at point(miles) optjent hos Thai/ROP KUN kan anvendes på Thai flyvninger . Som Trolden har skrevet : alle bonus-miles indtjente hos de forskelige Star Alliance selskaber kan bruges hos ALLE disse selskaber , dog : (Nedennævnte oplysninger er indhentet i dag hos Hr. Kenneth Møller/ROP KBH) : 1- Du SKAL bestille billeten hos det selskab hvor du har kort til, som så ville udstede en billet til det selskab du ville rejse med. 2- Vær opmærksom på "prisen" som er forskeligt hos de respektive flyselskaber : ---Fx. CPH-BKK-CPH med Thai Airways = 70.000 Bonus-Miles(B-M). ---"---- "-----"-----"--- med SAS ............= 80.000 B-M. Jeg skal lige have bekræftet "prisen" hos TG, betalte med Eurobonus miles og omvendt prisen hos SAS betalte med ROP Bonus-miles. 3- Indtjening af B-M er forskeligt hos de forskelige selskaber, fx. nogle Økonomi Class mindre end hos andre. Q Class billet hos SAI (Singapore) udløser 0% B-M, hvorimod samme Class hos TG giver 100% . AU (Austrian) belønner en Q Class billet med 70% B-M . http://www.thaiai...ervice.htm Det ville havde været meget nemmere (fra vores synspunkt) hvis man kun havde EET kort som hed Star Alliance Bonuscard, så man blev fri for alt det virvar af betingelser og undtagelser til disse . Jeg håber at det er blevet kaste lidt mere lys(eller mørke ) på problematikken vedr. bonus-miles. Redigeret af Lung Yao d. 12/01-2009 20:12 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 12/01-2009 20:21
|
Supplement til ovennævnte muligheder vedr. Bonus-Miles: Det kan stadigt købes "supplerende" B-M, dog højst 30.000, hos Thai Airways OGSÅ hvis man vælger at flyve med fx. SAS. DOG eneste "hage" ved det er den lille regnestykke her : Fx., du har 40.000 B-M på kontoen, så du behøver kun at indkøbe yderligere 30.000 B-M., for at flyve med TG, hvorimod SKAL du have 50.000 på kontoen for at indkøbe resten for at flyve med SAS. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
kwan_nico |
Lagt på d. 13/01-2009 00:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
Lung Yao skrev: Supplement til ovennævnte muligheder vedr. Bonus-Miles: Det kan stadigt købes "supplerende" B-M, dog højst 30.000, hos Thai Airways OGSÅ hvis man vælger at flyve med fx. SAS. DOG eneste "hage" ved det er den lille regnestykke her : Fx., du har 40.000 B-M på kontoen, så du behøver kun at indkøbe yderligere 30.000 B-M., for at flyve med TG, hvorimod SKAL du have 50.000 på kontoen for at indkøbe resten for at flyve med SAS. Hej, det er taget THAI hjemmeside DK Thailand & øvrige Asien v.v. - Economy - 70.000 miles med THAI / Oneway 49.000 miles - Premium Economy (BKK) - 90.000 miles med THAI / Oneway 63.000 miles - Royal Silk Class/Business Class - 110.000 miles til Thailand med THAI / 130.000 miles til øvrige Asien/ Oneway 77.000 miles til Thailand med THAI / 89.000 miles til øvrige Asien. - Indenrigs i Thailand - Economy - 15.000 miles med THAI / Oneway 9.000 miles Mvh. nico |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 13/01-2009 11:09
|
Opdatering vedr. Bonus-Miles: Her er svaret fra Kenneth M./ROP : << For ROP medlemmer skal der betales 70.000 miles for at komme til Thailand retur på economy class og hvis man skal rejse med Star Alliance er det 80.000 miles. Vedr. SAS Euro-miles for at rejse med fx. Thai, skal det spørges hos SAS(gætter på 90.000)>> Vedr. spørgsmålet om "børnerabat" i lav-sæson, skal man spørge rejsebureauerne og det det samme gælder spørgsmålet om "Tillægsbillet" til Phuket eller Krabi (250kr). Redigeret af Lung Yao d. 13/01-2009 11:15 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
Spring til debat: |