Se indlæg
 Udskriv debat
Bank/garanti
QM.

Hvorfor ikke bare nøjes med at læse mit indlæg.
Dine spydige kommentaret kan du beholde selv.

Skal du absolut kommenterer alle indlæg med dumsmarte bemærkninger??????????????????????????????????????????????

jesperfrb
Ja, kan da kun sige at det er lykkes mig at stille bankgaranti til udls, igennem DDB uden problemer! Pris 7ookr!Wink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

hfb
"jesperfrb"

700 Kr. for oprettelse af den eller årlig gebyr?

Til lykke Jesper
FLOT!
Sådan skal det bare være. Billig i oprettelse og formentlig 200 kr. pr. kvartal, det betaler jeg selv i DDB

jesperfrb
Korrekt girobankGrin

flyer
hfb skrev:
I forbindelse med familiesammenføring (DK regler) kan du slippe for at stille økonomisk sikkerhedsstilling (m.m.),
hvis:

"Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.)"

Se link:

http://www.nyidan...aeller.htm

Hej hfb
Jeg kan desvørre ikke finde det du har skrevet...... på det link du har givet... vil du være så venlig at fortælle helt præcis hvor du har fundet det, det vil hjælpe mig meget....Tak!!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

John
Hej Flyer
Det står ca. midt på siden under overskriften:

Skal alle betingelser være opfyldt?

Nedenfor kan du læse mere om, i hvilke situationer en fritagelse for betingelserne typisk kan komme på tale.

I overensstemmelse med Danmarks internationale forpligtelse til at beskytte retten til et familieliv kan navnlig følgende betingelser fraviges for særlige grupper af ansøgere:

24-årskravet
tilknytningskravet
boligkravet
kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse
kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen
Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) er flygtning eller har beskyttelsesstatus og fortsat risikerer forfølgelse i sit hjemland.

Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.)

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Jadzia Dax
Ok... Så håber jeg at nogle herinde kan hjælpe mig med at få besvaret dette spørgsmål:

Jeg skal have min kæreste her til Danmark for første gang og planen er at hun skal blive her i 3 måneder (Turist-Visum med invitation).
Det skal så lige siges at hun er under 24 år og kan derfor ikke søge om opholdtilladelse jf. vores lovgivning.

Mit spørgsmål er så:

Skal jeg så stille med godt og vel 60.000 kr. for at hun kan komme og besøge mig?

Håber at der er nogle som kan opklare den ting for mig.

På forhånd tak.
Redigeret af Jadzia Dax d. 27/12-2008 20:57

vandango
Jadzia Dax skrev:
Ok... Så håber jeg at nogle herinde kan hjælpe mig med at få besvaret dette spørgsmål:

Jeg skal have min kæreste her til Danmark for første gang og planen er at hun skal blive her i 3 måneder (Turist-Visum med invitation).
Det skal så lige siges at hun er under 24 år og kan derfor ikke søge om opholdtilladelse jf. vores lovgivning.

Mit spørgsmål er så:

Skal jeg så stille med godt og vel 60.000 kr. for at hun kan komme og besøge mig?

På forhånd tak.

Du må lige checke det godt ud, men jeg mener at hun skal møde frem med en bankbog der skal stå et xxxx beløb på.

Jeg er et sikker på at du snart vil få et meget konkret svar, på hvad et sådanne besøg kræver.

Nirvana
Jeg har en kæreste på 39 år og da hun søgte så fik jeg et brev for Udlændingeservice om at jeg skulle stille en bankgaranti på 54.813 kr. fordig de hade en mistanke om hun ville søge om ophold tillades men jeg forstår ikke mistanken da vi ikke er gift i nu

vandango
Nirvana skrev:
Jeg har en kæreste på 39 år og da hun søgte så fik jeg et brev for Udlændingeservice om at jeg skulle stille en bankgaranti på 54.813 kr. fordig de hade en mistanke om hun ville søge om ophold tillades men jeg forstår ikke mistanken da vi ikke er gift i nu

Det er jo nok en anden situation nirvana, pigen er jo under 24 år.

jesperfrb
Jeg har besøg af en veninde, hun er her på turistvisa, med bankgaranti! Da hun skulle hente sit visa på ambassaden i Bkk skulle hun fremvise en returbillet med 89ShockAngryAngry(havde en 3 mdrs billet) dage max, samt en bankbog med minmun 40000 bath, samt en rejseforsikring!Shock
Redigeret af jesperfrb d. 27/12-2008 22:29

taleofdk
Nirvana skrev:

Man har altid skulle stille med den bankgaranti til venner/veninder/kærester osv. men man skal ikke stille nogen garanti for ægtefæller som kommer på besøg, så du bytter vist lige rundt på det.

www.holidaysinsiam.com
Frank
Jadzia Dax skrev:

Mit spørgsmål er så:

På forhånd tak.

Nu min tur gennem møllen fra før garantistillelelsen, men så vidt jeg forstår, så skal du IKKE have kr. 60.000 (eller der ca. 54.000 som det vist er nu) på lommen.

Derimod skal du lave en slags låneaftale med din bank, som svarer til at du låner pengene, men ikke får dem udbetalt. Hvis veninden ikke opfylder betingelserne, så snupper staten pengene og du skal betale dem af til banken. Opfylder veninden betingelserne, så lukkes banklånet.

Det koster vist fra et par hundrede i kvartalet og opefter - alt efter bank og dine evner til at lave aftale med banken.

Da min nu kone kom herop på turistvisa var det uden krav om garantistillelse og vi skulle heller ikke stille garanti da vi efterfølgende blev gift, men det skyldtes sikkert at hun tidligere havde været i Schengen på besøg hos sin søster i Tyskland og at jeg har børn under 18 fra tidligere ægteskab, som nu bor hos os Smile Min dejlige kone fik opholdstilladelse i august og klarer sig fint med sprogskolen og har allerede fået et job Smile Nu har hun så planer om at ville i bager lære om et års tid - godt hvis det kan lykkes - hun bager iøvrigt ganske fremragenden kager i forvejen Smile
Kan i alle have et rigtigt godt nytår!!

kiml
Hej Jadzia
når du har været på Ambassaden i bk. får du brev fra US hvor de svarer dig at hun har fået turist visa hvis du stiller en bank/anfordringsgaranti på ca.58000 kr du kontakter din bank med de papirer som US sender med til banken, de skal så sende den tilbage, ( husk at underskrive inden du afleverer den, da du ikke ser den mere) til US. herefter hører du ikke mere.
Nu er din pige som skal holde sin Tlf. for det er vigtigt at de nummer som hun oplyste da i søgte er det nummer hun har for de ringer til hende på det nummer og siger at hun har fået visa.
Hun aftaler en dag, hvor hun stiller på ambassaden
med gyldig retur billet syge forsikring svarende til 1,5 million bath. samt en bankbog med 40.000 bath
håber at det hjælper dig lidt, det er hvad jeg har gjort 3 gange Grin
[img][/img]

kiml
Hej Leifr
Det er korrekt for det er kun første gang, du skal det. derefter er der frit slag på alle hylder Shock
[img][/img]

Jadzia Dax
Tusind tak for alle de gode svar.

Det jeg simpelthen bare ikke kan se nogen mening i er at jeg skal låne ca. 58.000 kr. i banken, når vi har en lov om at hun alligevel ikke kan få opholdstilladelse.
Men jeg kan muligvis komme udenom det med de 40.000 baht, da der vil stå i invitationen at jeg betaler for ophold, mad osv...
Det skal også lige siges at hun har et barn på snart 2 år, som pt. bliver i Thailand mens hun er her.

Tror også lige jeg vil tjekke med US om dette her, bare for at høre hvad de siger.

Jeg tror nok også at jeg bliver en af dem som flytter til Sverige for at få familiesammenføring.

Endnu engang tusind tak.
Redigeret af Jadzia Dax d. 28/12-2008 22:48

Frank
Jadzia Dax skrev:
Tusind tak for alle de gode svar.

Det jeg simpelthen bare ikke kan se nogen mening i er at jeg skal låne ca. 58.000 kr. i banken, når vi har en lov om at hun alligevel ikke kan få opholdstilladelse.
Men jeg kan muligvis komme udenom det med de 40.000 baht, da der vil stå i invitationen at jeg betaler for ophold, mad osv...
Det skal også lige siges at hun har et barn på snart 2 år, som pt. bliver i Thailand mens hun er her.

Tror også lige jeg vil tjekke med US om dette her, bare for at høre hvad de siger.

Jeg tror nok også at jeg bliver en af dem som flytter til Sverige for at få familiesammenføring.

Endnu engang tusind tak.

Meninger om reglerne er der sikkert mange af. Men uanset om du kan se meningen med dem, så er de der altså pt.

Spiceroads
Hej

Efter at have set udsendelsen fra Thy til Thailand, er der noget
som jeg ikke helt forstår.
Såvidt jeg har læst mig frem til her på siden skal der ikke stilles
bank/anfordringsgarenti til 3 mdr visa hvis man er gift.
Men var det ikke det Keld skulle for at få sin kone herop selvom
de var gift?

Hilsen
Spiceroads

Spring til debat: