Se indlæg
 Udskriv debat
Den ny integrationstest
roald
Havde alle rigtig, hvor svært kan det være Smile

Konen forstår ikke engang spørsmålene Sad

lols
Jeg syntes egentlig testen kommer meget godt omkring.

Den kommer også omkring flere sider af det danske samfund som er væsentlig anderledes end i mange andre lande. Emner, der måske nogle gange gør integrationen svær.

F.eks. Arbejdsmarked, abort, religion, ligestilling, racisme, ytringsfrihed, lovgivning, censur, historie m.m. Pligter og rettigheder i samfundet.

Jeg mener, det er OK at personer der vælger at bo i et andet land og blive så tæt knyttet som et statsborgerskab er, at de skal vide lidt om alle dele af samfundet.

Der skal kun svares rigtigt på 28 spørgsmål ud af de 40 for at bestå testen.

Man må yde, for at kunne nyde.Wink

Lung Yao
lols skrev:
........................................................................................
Der skal kun svares rigtigt på 28 spørgsmål ud af de 40 for at bestå testen.

Man må yde, for at kunne nyde.Wink

Kvotaen er sat op til 32 rigtige svar Angry .
Næsten hele 3G på tårnby gymnasium "dumpede" Shock . Kun een andengenerations kvinde klarede kraverne og havde sågar 38 rigtige svar.
Redigeret af Lung Yao d. 24/09-2008 20:05
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Mon ikke de dumpede med vilje i Tårnby, det samme så vi sidste gang med en anden gymnasium klasse.
Under alle omstændigheder, er det altid nemt nok at bestå en test, hvis du kender både svar og spørgsmål, flere måneder i forvejen.
Testen er en ren joke,
En ting er at blive født med et statsborgerskab, men hvis man af forskellige grunde vælger af få et nyt, skal der naturligvis stilles nogle krav.
jeg savner meget spørgsmålet; Hvad kan du bidrage med til Danmark
det er sådan at sprogskolerne har kurser som henvender sig til personer som skal op til den prøve, og ligesom sidste gang denne sag var oppe, må jeg minde jer om at thailand også kræver at du skal kunne bestå en prøve blot for at få permanent opholdstilladelse.

ingolf
Lung Yao skrev:

.......Kun een andengenerations kvinde klarede kraverne og havde sågar 38 rigtige svar.......

Ja, men hun er vel så også vokset op her med det danske sprog, og dansk skolgang, og så skulle man jo også gerne klare det---om man ellers fölger med i skolen Smile

Ingolf

Lung Yao
ingolf skrev:
Lung Yao skrev:

.......Kun een andengenerations kvinde klarede kraverne og havde sågar 38 rigtige svar.......

Ja, men hun er vel så også vokset op her med det danske sprog, og dansk skolgang, og så skulle man jo også gerne klare det---om man ellers fölger med i skolen SmileIngolf

Ja, det er rigtigt. Men det pinlig var at de andre elever også var det og ydermere så havde den ballast at have danske forældre. Den påstand at de skulle dumpe med vilje holder ikke. Men som Loc sagde så havde nogle af spørgsmålene ikke deres interesse eller det drejede om noget fra før de blev født.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

lols
Der er mere info om Indfødsretsprøven på denne officelle side
http://www.nyidan...proeve.htm

Her kan også alle 200 mulige spørgsmål findes.

At noget er sket før nogle blev født, behøver ikke betyde at man ikke bør vide lidt om f.eks. grundlovens værdier. En del af det, som skal dokumentere kendskab til samfundet, kulturen og historie.

phitsanulok
Jeg skal udvises:

Integrationstest
Du fik 27 point! Konklusion: Du har ikke nok korrekte svar
Du har desværre ikke formået at bestå integrationstesten. Du skal have mindst 28 rigtige svar.

Håber jeg bliver sendt til Thailand, hahaha
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
rinpoche
Du skal ikke udvises. Du har blot ikke nok rigtige til at bestå prøven.
Og du har så heller ikke haft måneder til at terpe spørgsmålene i som de håbefulde ansøgere har.

Personligt synes jeg det er rimeligt at udlændinge demonstrerer deres interesse i det danske samfund og tilegner sig viden omkring samfund, historie, sociale forhold, lov og ret, hvilket vel også dybest set - mht nogle af spørgsmålene ihvertfald - tilsikrer at de har bedre muligheder for at begå sig i det danske samfund. Og ikke mindst for at blive dansk statsborger med de fordele det nu engang indebærer. Eller skal det bare trækkes i en nytårsknallert?

Prøv at bliv thailandsk statsborger og lad os høre hvordan det går.
Lamme undskyldninger a la, det skete før jeg blev født.
Holder jo ikke en dyt. En stor del af spørgsmålene har oprindelse i forhold der daterer sig tilbage fra før nogen af os blev født.
Skulle vi nu ikke kende vores nationalsang, vores statsreligionen, Dronning Margrethes navn, det danske nationalflags navn, spørgsmål om grundloven osv ovs. blot fordi de omhandler forhold forud for vores tid?
Det er en ommer!

Roald og Sabai vinder, jeg havde en fejl Wink

Bjarne
Nu handler det hverken om at blive thailandsk, hollandsk eller lollandsk statsborger. Det er utopi at tro, at man kan overføre danske forhold, regler m.v. til thailandske forhold. Der er en kultur til forskel. Det er derfor, vi kan lide at komme i Thailand.
Det er da fuldstændig rigtigt, at det er rimeligt med et vist kendskab til sit nye land. Men prøv lige at tjekke spørgsmålene igen. Adskillige af dem - IKKE ALLE - er langt under lavmålet for relevans.
Så ja - det er en ommer, hvis der skal leges spørgeleg.
Bjarne

rinpoche
Nu handler det hverken om at blive thailandsk, hollandsk eller lollandsk statsborger.

Det har du selvfølgelig fuldstændig ret i Bjarne.
Nu bragte jeg blot dette eksempel, da nogle her ukritisk svømmer helt over i deres lovprisning af Thailand ofte på bekostning af deres oprindelsesland. Og da dette er dansk/thai webside så syntes jeg at sammenligningen var relevant. Your Mileage May Vary.

Når du nu selv nævner at det er kulturen til forskel, så tillader jeg mig at være uenig. Det er lovgivningen. Og så kan vi jo altid begynde at diskutere om ikke den ene er affødt af den anden Wink

Adskillige af dem - IKKE ALLE - er langt under lavmålet for relevans.

Spørgsmålene spænder vidt. Kultur, historie, samfund, love og regler, sociale normer. nationale helligdage mm.
Jeg er heller ikke for imponeret af nogle af spørgsmålene. Det var jeg heller ikke til min eksamin. Men det korte af det lange er vel: Lær svarene, bestå og kom videre.
Ikke så meget forskelligt fra en teoriprøve til bil.

quickmouse
kan godt være at indlægget ikke er placert i korrekte afsnit af debat forumet.

DR1 S114 tir 23 dec 08:51:15
DR NYHEDER INDLAND 23:21

ENDNU EN FEJL I INDFØDSRETSPRØVEN
Pensioneret lærer i historie og
samfundsfag, Bjørn Verstege, påpeger i
et brev til Integrationsministeriet
endnu en fejl i den prøve, som 5000
ansøgere til dansk statsborgerskab
aflagde den 10. december.

Denne gang drejer det sig om spørgsmål
15 i prøven. Hvad skete der med det
politiske system under 2. Verdenskrig?

Gik regeringen af, eller gjorde den
ikke? Ifølge prøven gik regeringen af i
1943, skriver Frederiksborg Amts Avis.

En række eksperter mener, at den først
gik af i maj 45, fordi kongen nægtede
at acceptere dens afskedsbegæring.

jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvornår gimpen (læs: Birthe Rønn Hornbech) indser at den den nye prøve er en fiasko, så alle der har deltaget kunne få deres prøve annuleret og få deres gebyr retur, jeg er glad for at det ikke er min kone der står for tur til at prøve, vi har en formodning om at hun har gode chancer for at bestå en sådan prøve, jeg og konen vil stå tilbage med en smag af lort i munden hvis hun dumpede til en prøve der var fyldt med fejl, som er lavet af landetets ( DK ) integrationsministerium, føj for en klam bæ.

Redigeret af quickmouse d. 23/12-2008 09:13
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

toolmanspain
Uanset hvad med den prøve få folk IKKE pengene tilbage, det er ikke praksis hos regeringen, de siger bare folk skal op til en ny prøve, og detforlyder den bliver endnu sværer en den der findes, og der står også da folk betalte, at hvis de dumpede, fik de ikke penge retur, bare vent og se, de sker heller ikke fordi der er feji i den, tænk bare på dengang med den ulovlige ekstra moms regeringen opkrævede for nogle år siden (kan ikke huske hvad den hed, vist nok noget arbejdsmarkeds bidrag)

Uanset hvad scorer regeringen pengene hvergang, ligesom de ulovlige p afgifter de opkræver.

P.S. Jeg har prøvet testen, jeg bestod, men have også nogle forkerte svar,
Redigeret af toolmanspain d. 23/12-2008 18:09
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
Sasi
Jeg har 36 rigtige svar.
Det er faktisk meget interessant
Sasi.

Dejligt at se dig på banen igen sasi.

bamsen

kiml
Jeg havde 39 rigtige, og syntes at det er alm. viden. der var et par af dem som jeg syntes var lidt ude men genem gående en sober test, så jeg kan ikke forstå alt den larm. og så er den ikke længrer
[img][/img]

mattidk
32 lige nå målstrenge...

Spring til debat: