Se indlæg
 Udskriv debat
Bank/garanti
sattahip
Hej til alle .
Jeg står nu for at skulle have min kone og hendes søn til Danmark på opholdstilladelse, da alle parirer er ok og godkendt. Udlænningeservice beder mig om at stille en anfordringsgaranti, som jeg havde fået i maj måned, da min kone var på besøg. Nu sker det så at min bank igennem mange år pludselig ikke vil stille en sådan garanti, men vil have beløbet deponeret istedet. Jeg er rystet, for jeg fik lovning på at det kunne godt lade sig gøre, men, men nu er der kommet en ny bankrådgiver, som vil have, at jeg skal skaffe pengene. Jeg kan ikke låne dem af min bank, for jeg er jo alene om indtægt, så man har vuderet at der så er et for lille rådighedsbeløb pr. måned, dette til trods for at min kone har fået arbejde, når de administrative papirer var kommet i orden når hun kunne komme., Så nu er min verden sunket i grus. Er der nogle af jer andre, som er blevet snigløbet på målstregen? og er der nogen som ved hvad man så kan gøre.
PT. har jeg lyst til at sælge alt og emigrerer, Danmark er nu snart for meget.
Gode hilsner til alle.

fjelle123
Ja efter den "store" finans krise er bankerne blevet lidt påpasselige - som jeg ser det har du 3 muligheder.

1. Har du mulighed for at flytte til sverige et par måneder for derefter at returnerer til danmark med kone og kones barn - når man kommer via EU reglerne så skal man ikke stille anfordringsgaranti.

2. Find en anden bank - shop indtil du finder en som vil stille en garanti for dig - eller låne dig pengene.

3. Har du nogle forældre, venner, bedstemødre der har mulighed for at kautionerer for dig?

hfb
Jeg har læst et andet sted en der fik et "tilbud" på at låne pengene til 15,5% Shock

Det er da helt sindsygt Angry

For et måned siden da jeg skulle stille garanti, sagde min bankmand det slet ikke var normalt, at de vil lave en anfordringsgarenti.
Jeg kan godt forestille mig det er meget svært nu.... Frown

Hvis ikke du har pengene må du spørge andre banker.......
Jeg håber det lykkes for dig Smile

PS Måske denne side kan hjælpe:

http://www.mybank...

Redigeret af hfb d. 06/11-2008 21:29

Lung Yao
Jeg er bange for at alle banker er mere eller mindre på r... end de ville indrømme. Og da de har vurderet dig til at være (undskyld udtrykket) et "dårligt liv", så det bliver meget svært medmindre du har en kautionist eller noget at "pante".
Hvorfor tror I at p.t. bankerne lover (med blødende hjerter og "krokodille tårer" ) en forrentning af ens indestående penge med 6,5%, hvis man indsætter dem på en lukket konto i 2 år. Det er ikke længe siden at de ville højt give 1,75% Angry
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

mattidk
Frownbank garanti er også en god forretning for banker, som jeg husker vi betaler 200 pr kvarter for at 'beholde' den garanti. de fleste jeg kender skal depositere beløb i konti, du kan evt. undersøge andre bank om der er muligheder at stille garanti uden depositum, eller man er nødt til at lån penge eller still obligation hos bank som muligvis giver højere udkast end rent, men alle vej er jo svært.

goldwing
Lung Yao skrev:
Jeg er bange for at alle banker er mere eller mindre på r... end de ville indrømme. Og da de har vurderet dig til at være (undskyld udtrykket) et "dårligt liv", så det bliver meget svært medmindre du har en kautionist eller noget at "pante".
Hvorfor tror I at p.t. bankerne lover (med blødende hjerter og "krokodille tårer" ) en forrentning af ens indestående penge med 6,5%, hvis man indsætter dem på en lukket konto i 2 år. Det er ikke længe siden at de ville højt give 1,75% Angry

Enig..........

Hører daglig om folk med kassekredit, får besked på afvikling inden 7 dage....

Jo banker er på r....
Nok ikke nemt at få en bankgaranti for tiden, ej heller lån uden sikkerhed.....

Lung Yao
<< Hører daglig om folk med kassekredit, får besked på afvikling inden 7 dage....>>
Ja, hvis man har haft "langt snor" = køre med "underskud" (Minus tal) i lang tid.

Til gengæld er du 60+ og har du en kapitalpension ville de med "djævelens magt" forsøge at overbevise dig om at lade den ligge til du er 70 år, selv om den mister værdig i takt med de faldende aktier, og så er de fræk nok til at lyve dig i dit åbent ansigt ved at påstå at det skal nok blive bedre. JA, måske men det er ikke sikkert at jeg lever til den tid. Shock

Moralen er god men "dobbelt moral" er d.. nej Pfft den er dobbelt mindre go' .Angry Angry
Redigeret af Lung Yao d. 07/11-2008 13:20
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jylland55
Til gengæld er du 60+ og har du en kapitalpension ville de med "djævelens magt" forsøge at overbevise dig om at lade den ligge til du er 70 år, selv om den mister værdig i takt med de faldende aktier, og så er de fræk nok til at lyve dig i dit åbent ansigt ved at påstå at det skal nok blive bedre. JA, måske men det er ikke sikkert at jeg lever til den tid.

hvorfor er det en dårlig ide?

Din kapitalpension beskattes med 15% af din forentning, hvis du ophæver den sætter du vel pengene i banken og skal så betale personskat dvs din trækprocent. af din forrrentning.

hvis du er 60 år kan du også få fradrag for inbetaling. ja ja man sparre jo ikke meget i skat, men hvis du gik på efterløn ville du måske få boligsikring, varme bidrag m,m pga indbetaling til kapitalpension/ratepension.

hvis du har anden formue end pension Ja så brug da dem først før du hæver og har du investeret i aktier ja såer der jo måske mulighed for at de stiger igen men personligt ville Jeg ikke investere ret meget i aktier når Jeg en gang bliver 60 år.

I dag er man jo glad for hvis man havde købt 7% obligationer

Husk at din ATP også ike behøver udbetales ved det 65 år men kan udskydes, så istedet for kr 20.400 om året kan man faktisk få 39.000
Udskyder du din folkepension kan man faktisk få op til kr 22.000 pr md men så får du heller ikke pension før du er 75 år

i dag er det ca 11. 400 pr md.

Samtidig kan du også indefryse din ejendomsskat hvor du kun betaler ca 2% i rente til din kommune. "oprettelsen af pantebrev til kommunen er gratis"

så har du fast ejendom og vil spare lidt kan det være en god iden kunne jo give et større rådighedsbeløb.

Husk hvis du har aktier og flytter udenlands vil disse blive beskattiget..........

Glæder mig sgu til at blive 60/67 år og bliver rigtig gammel...

Jan
Hello ....

quickmouse
fjelle123 skrev:
Ja efter den "store" finans krise er bankerne blevet lidt påpasselige - som jeg ser det har du 3 muligheder.

1. Har du mulighed for at flytte til sverige et par måneder for derefter at returnerer til danmark med kone og kones barn - når man kommer via EU reglerne så skal man ikke stille anfordringsgaranti.

2. Find en anden bank - shop indtil du finder en som vil stille en garanti for dig - eller låne dig pengene.

3. Har du nogle forældre, venner, bedstemødre der har mulighed for at kautionerer for dig?

fjele123 giver nogle gode råd, for dit ( læs: sattahip ) vedkommende vil forslag nr. 3 nok være et godt alternativ, da de fleste banker jo er lidt tilbageholden for tiden.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

sattahip
Hej til jer alle, som har debateret på mit indlæg, jeg takker jer mange gange, det er virkelig rart, at der er nogen, som svare og tænker andre tanker. I min situation blev jeg jo grogi et par dage over den opførsel fra min i mangeårige bank. Men det løste sig som et mirakel, jeg havde åbenbart en rigtig god ven, som har hjulpet mig. De gode ordsprog kan man bruge her . I nøden er hjælpen størst og og rigtige venner er der ikke så mange af.
Så jeg takker jer endnu engang og så glæder jeg mig til at min hustru og hendes søn de kommer lige først i december.
Tak tak tak.
Rigtig gode hilsner til alle
Sattahip

thedaneman
hej til jer er der nogle som ved om man skal stille bankgaranti når man har børn under 18 det skulle man ikke under de gamle regler har kigget på nyidanmark der står ikke noget om det længere
Redigeret af thedaneman d. 14/11-2008 13:29

swed
thedaneman skrev:
hej til jer er der nogle som ved om man skal stille bankgaranti når man har børn under 18 det skulle man ikke under de gamle regler har kigget på nyidanmark der står ikke noget om det længere

Jeg har samvær med mine børn på 10 og 6 år, og jeg skal ikke stille bankgaranti, opholdstilladlsen er kommet i denne uge , så det er så nyt som det kan være.
der er måske andre regler hvis det er tourist visum.
Swed

thedaneman skrev:

den regl har værre der hele tiden, jeg mener det blot drejer som om samkvem, ganske få timer, hver eller hver anden uge.

den bankgarenti jeg stillede, for 2 år siden, står til 3,75 % , den er lige helt af sig selv steget med en procent. Grin.
men den blev også lavet, før at bankerne fik problemer med interbank markedet, nu burde man få 5 - 6 %
Redigeret af d. 14/11-2008 20:58

flyer
Sawasdee klab
Inden længe står jeg også i den situation at skal have min thailandske kone her til landet men har endnu ikke fået papirene godkendt, jeg tænker på at jeg jo har to børn under 18 fra et tidligere ægteskab med en dansk kvinde, det jeg hører jer sige er at så kan jeg undgå at stille en bankgaranti på ca.58000dkr. hvis bare jeg har samkvem med dem...... er det virkelig rigtigt? jeg har dem fast hveranden weekend..! Please lad det været rigtigt.....!! for jeg er ikke særligt velbeslået for tiden
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Svar til Santa Claus- der kan ikke stilles garanti på den 3.måde, som du påstår.
Det burde du da vide!

Det er rigtig, at da du har samkvem med dine børn,skal du ikke stille garanti-så bare rolig

poon
Hej.

Er der et sted der står noget om dette?
Jeg har lige stillet bankgaranti for min kæreste 53.800,- men jeg har da to børn 3/6 år på halv tid.

Mvh. Poon

hfb
I forbindelse med familiesammenføring (DK regler) kan du slippe for at stille økonomisk sikkerhedsstilling (m.m.),
hvis:

"Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.)"

Se link:

http://www.nyidan...aeller.htm

Redigeret af hfb d. 17/12-2008 10:21

quickmouse
girobank skrev:
Svar til Santa Claus- der kan ikke stilles garanti på den 3.måde, som du påstår.
Det burde du da vide!

fjelle123 skrev:

fjele123 giver nogle gode råd, for dit ( læs: sattahip ) vedkommende vil forslag nr. 3 nok være et godt alternativ, da de fleste banker jo er lidt tilbageholden for tiden.

jeg prøver lige at skære det ud i pap, det jeg mente var at en eller anden kautionerede for et lån så vedkommende kunne låne til garanti stillesen, det skulle ikke være så svært at forstå Wink
Redigeret af quickmouse d. 17/12-2008 19:28
quickmouse

hej QM.

Du kender vist ikke rigtig til banksektoren.
Det er ikke så nemt , som det beskrives.
Selvfølgelig kan nogen stille en kaution for, at man så kan låne omhandlede beløb, som så derefter sættes på en spærret konto i 7 år.

Eneste betingelse er så om bank eller sparekasse vil være med!

quickmouse
girobank skrev:
hej QM.

Du kender vist ikke rigtig til banksektoren.
Det er ikke så nemt , som det beskrives.
Selvfølgelig kan nogen stille en kaution for, at man så kan låne omhandlede beløb, som så derefter sættes på en spærret konto i 7 år.

Eneste betingelse er så om bank eller sparekasse vil være med!

kan godt være at jeg ikke kender banksektoren godt, men så er jeg glad for at du gør.

jeg skrev b.l.a. også : da de fleste banker jo er lidt tilbageholden for tiden.

og der med mener jeg at med en "god kautionist" så skulle der være gode muligheder for et lån, måske jeg tager fejl med min ringe viden inden for bank sektoren.
quickmouse

Spring til debat: