Se indlæg
 Udskriv debat
Visum/forsikring.
MadsEJ
Hej alle på dansk-thai.

Jeg er kommet i den heldige situation, at jeg skal på min første rejse nogensinde, og dette bliver til phuket, fra omkring d.8 januar, og ca. 2 måneder frem. ("ca." fordi jeg venter på rette pris på billetSmile)

MEN.. Jeg er totalt blank når det kommer til søgning af visum, samt hvad der skal gøres med forsikring- og jeg mener virkelig Lost =/. Er måske også lidt bange for at jeg er for sent ude ?

Så derfor håber jeg meget der er et par venlige folk der vil hjælpe mig lidt på vej (:
På forhånd tak.

Mvh Mads.

Yen-Yen
Du skal ringe til det thailandske konsulat i Hvide Sande,der sidder der en flink konsul og han kan fortælle dig alt om at søge visum han er dansker.
Forsikring skal du også have.kontakt Europæiske eller Tryg måske dit eget forsikringsselskab kan tegne dig en rejseforsikring..
Redigeret af Yen-Yen d. 16/12-2008 17:54

MadsEJ
Okay, mange tak.. Men du mener ikke jeg er for sent ude, vel ? Det ville sgu være forfærdeligt..
Hvad ville sådan en forsikring normalt koste ?

Thai madsen
Hejsa.
Hvad forsikring angår, har jeg lavet en Verdensrejseforsikring via min indbo forsikring. Jeg mener dette koster mig ca. 600-700kr. Om året. Jeg har dog lavet en + forsikring som er til den ovennævnte pris, da jeg vil være 100% på den sikre side.
Du har også muligheden for at anskaffe dig et kreditkort feks. Mastercard. Betale rejsen med Mastercarded og så har du en rejseforsikring. Jeg syntes dog at rejseforsikringer med Mastercard er en smule uoverskulige, da der står skrevet meget mellem linerne. Men det kan da være at det er nok til dit behov?
Held og lykke med din første rejse Smile

Mvh. Madsen

industriskuespilleren
Her får du adressen til konsulatet i hvide sande.
et 2 månaders visa koster 200 dkr, det gjorde det i alle fall
for et halvt år siden.
Om du kör ned til han så kan han nok ordne det på en time eller 2.

http://www.thai-c...ist%20visa

Det står adresse og telenr. og all info om visa,
der är en link till en pds fil så kan du skrive i den på nätet og printe den ud
De Smiler jo så södt når de tar röven på en

kig her, og tegn en forsikring online, nemmere kan det ikke være

http://www.gouda.dk/

MadsEJ
Hej Madsen.

Tror ikke en Verdensrejseforsikring ville være nødvendigt, og vel slet ikke at købe en til et helt år, da jeg ikke tror jeg skal rejse på samme måde, indenfor de næste par år.

Men altså, jeg har Visa kort, så hvis jeg betalte rejsen/billetten med denne, ville jeg få en rejseforsikring, hvordan fungere det lige ??

industriskuespilleren- Tak for infoen, det vil jeg helt klart benytte mig af Smile

Thai madsen
Det er nødvendigt for dig med en verdensrejseforsikring. Hvis du kun laver en alm. Rejseforsikring vil denne kun dække inden for EU.
Ang. Forsikring med kort, Så er jeg ikke sikker på hvor mange kort som kan give en rejseforsikring. Jeg ved at VISA kort IKKE KAN, men det kan Mastercard.
Når du først har dit Mastercard, betaler du din rejse med dette samtidig med at du gemmer din kvitering som dokumentetion.

Mvh.
Redigeret af Thai madsen d. 16/12-2008 18:31

MadsEJ
Lung- Mange tak(:
Madsen: Okay, tror jeg er med.. Men er det ikke nemmere f.eks at bruge www.Gouda.dk ?

Forresten, visa kan vel godt bruges i Thailand ? :s Til at hæve osv..

Og med forsikringen, er der et vist antal dage man senest skal have lavet den, før afrejse, eller skal den bare være i orden før man tager afsted ?
Redigeret af MadsEJ d. 16/12-2008 18:38

Thai madsen
Det er klart det nemmeste bare at lave en Goauda Verdensrejseforsikring, men også det dyreste Wink
VISA kort kan du bruge næsten alle steder i Thailand, men hold dig til automaterne (ATM). For din egen skyld så skynd dig at få lavet et ekstra betalings kort, i tilfælde af at du mister det ene. Det ville være surt at være langt væk hjemmefra, uden mulighed for at hæve penge Wink

MadsEJ
Ja derinde vil det koste over 1200 =/ Så må det blive den anden løsning tror jeg..
Ja, et ekstra kort tror jeg lige jeg skal have ordnet. Kedeligt at miste det eneste man har.. så kan man ligesom stå der med pi*ken i postkassen.

Nogen der kan sige noget om hvordan det er med tyveri i Phuket, og hvordan man kan undgå det- små tricks osv (:

Thai madsen
Jeg har skrevet en privat meddelse til dig med mit tlf. nr. Du kan ringe så skal jeg prøve at uddybe for dig.

Mvh. Madsen

lols
Gauda er et, udemærket, forsikringsselskab. Der er også en del andre der laver forsikringer som Gauda.

Europaiske, IHI osv.

Der er en lille liste over forskellige selskaber på
www.thaiguide.dk/...

Men kig også efter hvad de forskellige dækker og ikke dækker i deres grundbeløb.

Dykning, special sport, motorkøretøjer osv. er ofte ikke med i basis dækningen og skal tegnes som tillægsforsikringer.

Mht til visum vil jeg anbefale at du får et såkaldt turist visum. Det giver dig ret til ophold i Thailand i 60 dage og kan derefter forlænges med yderligere 30 dage i Thailand. Det koster omkring 200 kr plus porto, foto m.m. Du kan søge ved at sende dokumenter til Konsulatet, ambassaden eller personlig henvendelse i enten Hvide Sande eller Hellerup. Det tager nogle få dage fra du afleverer papirerne til du får visumet. (måske længere i forbindelse med jul og nytår)

Se mere om visum på den thailandske ambassades hjemmeside www.thaiembassy.dk eller konsulatet www.thai-consulat...

Men ha en rigtig god tur til den tid.

pulverkok
husk at hvis du laver en årsrejse forsikring, så gælder den kun for rejser på max 30 dage ud over dette skal du købe som tillæg og det er meget dyrt, 8 ekstra dage koster 1400 gennem TRYG, og de første 30 dage koster 550 kr, så det ser ud til at der er mange som kommer meget til skade hvis de er på ferie i mere end 30 dage.

MadsEJ
Tak Madsen. Kontakter dig nok om lidt (:

pulverkok skrev:
husk at hvis du laver en årsrejse forsikring, så gælder den kun for rejser på max 30 dage ud over dette skal du købe som tillæg og det er meget dyrt, 8 ekstra dage koster 1400 gennem TRYG, og de første 30 dage koster 550 kr, så det ser ud til at der er mange som kommer meget til skade hvis de er på ferie i mere end 30 dage.

Davs Pulverkok

Det er ikke rigtigt det du siger.
Min rejseforsikring gælder 60 dage
i alka forsikring.

så det er forskelligt,og jeg betaler kun ca 1700 kr om året,
for min indbo incl verdensrejse forsikring

bamsen

fjelle123
Pas nu på med at råde for meget med mastercard forsikringen, den kan ikke erstatte en normal rejseforsikring (verden)

Den forsikring man får på et alm mastercard som os dødelige kan få er vist (dengang jeg fik mit mastercard) ikke inkl. rejseforsikring med udelukket bagage forsinkelse, og forsinkede fremmøde og lidt andet - IKKE hospitals dækning. for at få den dækning skal man op i et mastercard gold eller platin - det koster i øvrigt 1500 kr. om året i gebyr. og det dækker også kun 30 dage.

Det der skal til er en europæiske, gauda eller hvad de allesammen nu hedder, ja de koster penge men det kan blive dyrer at undlade at købe dem.

Tjek eventuelt afsnit B i denne PDF.. http://www.forban...gelser.pdf

Så vidt jeg kan læse mig frem til så dækker den ansvar, forsinkede fremmøde, fly forsinkelse, bagage forsinkelse m.m men IKKE sygeforsikiring

Spring til debat: