Se indlæg
Nyt HUS?
|
|
Thai madsen |
Lagt på d. 15/12-2008 17:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 73 |
Hejsa. Ville gerne høre om hvad i andre har af erfaringer ang. Pris på huse. Min kæreste har en grund uden hus på. Vi overvejer nu at bygge et hus der. Men jeg er jo bare en almindelig dum farang som intet begreb har om hvad dette skal koste. Grunden ligger ude på landet i suwannapum District Roi-Et province. Vi snakker på ingen måde vild luksus, men det skal selvfølgelig heller ikke være noget faldefærdigt skrammel og vi vil gerne have nogle til at bygge det. Huset skal vi selv bruge når vi kommer på ferie der en gang eller 2 om året. Ellers er det nok mest hendes børn og mor som får glæde af det. Min kæreste snakker om at hun regner med ca. 500.000thb. Er der nogen af jer som har en ide om dette er realistisk. Eller kan man gøre det for mere eller mindre. Forestiller mig et hus på ca. 100kvm. med 2 toiletter og 2-3 værelser, og mindre køkken og stue. Grunden er jo som sagt allerede købt og betalt. Håber på nogle gode svar! Mvh. Madsen Redigeret af Thai madsen d. 15/12-2008 17:57 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/12-2008 18:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Thai madsen skrev: Hejsa. Ville gerne høre om hvad i andre har af erfaringer ang. Pris på huse. Min kæreste har en grund uden hus på. Vi overvejer nu at bygge et hus der. Men jeg er jo bare en almindelig dum farang som intet begreb har om hvad dette skal koste. Grunden ligger ude på landet i suwannapum District Roi-Et province. Vi snakker på ingen måde vild luksus, men det skal selvfølgelig heller ikke være noget faldefærdigt skrammel og vi vil gerne have nogle til at bygge det. Huset skal vi selv bruge når vi kommer på ferie der en gang eller 2 om året. Ellers er det nok mest hendes børn og mor som får glæde af det. Min kæreste snakker om at hun regner med ca. 500.000thb. Er der nogen af jer som har en ide om dette er realistisk. Eller kan man gøre det for mere eller mindre. Forestiller mig et hus på ca. 100kvm. med 2 toiletter og 2-3 værelser, og mindre køkken og stue. Grunden er jo som sagt allerede købt og betalt. Håber på nogle gode svar! Mvh. Madsen Vor nabo i Kalasin, som støder op til Roi-et, fik sidste år bygget et hus. Det var et hus som du beskriver - ikke luksus, men trods alt i den genkendelige farang stil. Det kostede Baht 1.020.000, og jeg vil tro det er på ca. 150 kvadratmeter i et plan. Det giver en kvardratmeterpris på baht 6.800. Så du skal nok regne med en anelse mere. Rumdeling har forsvindende betydning, når man taler med entreprenøren. Det som synes altafgørende for ham er antallet af stolper. Så mit bud er baht 680.000, og jeg ville regne med bath 750.000, så der også er lidt til de forudsigelige uforudsete omkostninger. |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 15/12-2008 18:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Min kones søster og hendes mand. De er begge Thai, Har lige fået bygget et hus på 140km. For 800.000 baht. Ganske almindeligt hus i to plan. Men kun med et badeværelse. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/12-2008 18:47
|
Frank skrev: Thai madsen skrev: Hejsa. Ville gerne høre om hvad i andre har af erfaringer ang. Pris på huse. Min kæreste har en grund uden hus på. Vi overvejer nu at bygge et hus der. Men jeg er jo bare en almindelig dum farang som intet begreb har om hvad dette skal koste. Grunden ligger ude på landet i suwannapum District Roi-Et province. Vi snakker på ingen måde vild luksus, men det skal selvfølgelig heller ikke være noget faldefærdigt skrammel og vi vil gerne have nogle til at bygge det. Huset skal vi selv bruge når vi kommer på ferie der en gang eller 2 om året. Ellers er det nok mest hendes børn og mor som får glæde af det. Min kæreste snakker om at hun regner med ca. 500.000thb. Er der nogen af jer som har en ide om dette er realistisk. Eller kan man gøre det for mere eller mindre. Forestiller mig et hus på ca. 100kvm. med 2 toiletter og 2-3 værelser, og mindre køkken og stue. Grunden er jo som sagt allerede købt og betalt. Håber på nogle gode svar! Mvh. Madsen Vor nabo i Kalasin, som støder op til Roi-et, fik sidste år bygget et hus. Det var et hus som du beskriver - ikke luksus, men trods alt i den genkendelige farang stil. Det kostede Baht 1.020.000, og jeg vil tro det er på ca. 150 kvadratmeter i et plan. Det giver en kvardratmeterpris på baht 6.800. Så du skal nok regne med en anelse mere. Rumdeling har forsvindende betydning, når man taler med entreprenøren. Det som synes altafgørende for ham er antallet af stolper. Så mit bud er baht 680.000, og jeg ville regne med bath 750.000, så der også er lidt til de forudsigelige uforudsete omkostninger. Her er et par billeder af det omtalte hus: |
|
|
PT |
Lagt på d. 15/12-2008 21:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
Hej Thai Madsen. nu kender jeg ikke lige din lokation for et eventuelt byggeri.men mit bud er også omkring 750000-950000THB hvis det er ude i en mindre landsby og jorden er betalt.Men det er for et lille hus ,som du siger med et bad og thaikøkken og uden udvendige haveanlæg.Byggematerialerne er steget meget det sidste års tid. Du skal også huske at der skal købes mange ting til huset efter det er bygget.I øjeblikket er der utroligt mange huse til salg,så de der ikke som du skal bygge et bestemt sted, kan finde et færdigt,fuldt monteret hus billigere end byggeprisen. Men hvor finder du en entreprenør som kan bygge et hus på kun 100 m2,de vil jo helst lave dem alt for store når det er til en farang. PT
|
|
|
jpo |
Lagt på d. 16/12-2008 04:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
mit bud vil vaare ca 1.000.000 THB og saa kommer alt inde i huset skal vi sige 300.000 TBH og saa det lose, saa 1.5 mile TBH og det bliver som regelen noget dyre, og hvad med tegninger paa huset, det koster ogsaa, og hvor finder du et firma, der laver det godt, nogle anbefalinger ville vaare godt, og husk ikke betale det hele, her hos os i udon thani er det familien der bygger huse, og de faar penge fra dag til dag, det ligger vist paa ca 250 tbh om dagen, det er rigtigt godt det de laver. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
prasat |
Lagt på d. 16/12-2008 06:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
vi har lige fået lavet tegninger til det næste hus, 40.000 for ingeniør og arkitekt tegninger på et hus i 2 plan på 300 m2. det første hus byggede vi for 3 år siden 120 m2 stor stue 2 værelser og 1 badeværelse. det var ikke luksus men yderest brugbart, fliser på alle gulve, trævinduer, bølge eternittag og sænket loft, synlige elinstallationer. pris 500.000. det nye vi skal bygge tror jeg kommer til at ligge omkring 3.000.000 men her skal der også fredses om tingene. med trægulve, aircon, tegltag 3 badeværelser swimpoll osv. prasar |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 16/12-2008 06:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Ja stort skal det være men hvorfor? Jeg vil mene et hus på max 150 kvm er nok, det er jo ikke et sted man skal side og gro fast i lænestolen vel. Kender nogen som byggede et på 140 kvm til 450.000 Bath i ubon, for 2 år siden godt nok. Ubon.
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 16/12-2008 06:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Når jeg gaar en tur i landbyen se jeg at når man kommer fordi et hus kan man se og det er en farang eller og det er en thai der bo der. Farang har med at bygge stor hus men hvor thai bygge små og mange gang hyggelig huse det de har behov for og ikke mere men farang se her her bo en farang. Hvad er grunden til at man skal vise sig over for thai. Når jeg igen skal bygge et hus til os selv saa bliver det ikke større en et thai hus da jeg ikke har bruge for mere har ikke brug for at gore reklame for her bo en farang Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
HansW |
Lagt på d. 16/12-2008 08:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Jeg betalte 13,000 Bath per m2 for dette hus beliggende mellem Cha Am og Hua Hin huset er paa 120 m2 hvoraf koekkenet er paa 18 m2 og som er fritliggende huset har 3 vaerelser samt Bhudda rum paa kvisten, der er 2 badevaerlser i huset. PS huset lige blevet faerdigt per 1/12 som lovet. MVH Hans
|
|
|
HansW |
Lagt på d. 16/12-2008 09:03
|
Dette hus byggede vi i 2006 da kostede det ca 500,000 Bath inklusiv, af jord paafyld samt mur omkring, (150,000) Huset er i Kalasin province ca 35 km fra byen Roi Et , traedelen er paa ca 40 m2 et varelse samt stue, koekken. bad og toilet er paa 45 m2 (muret del) og en vidunderlig teresse under traehuset MVH Hans
|
|
|
HansW |
Lagt på d. 16/12-2008 09:19
|
et par billeder fra Kalasin Province huset MVH Hans
|
|
|
HansW |
Lagt på d. 16/12-2008 09:22
|
Koekkenet smurttede proever igen
MVH Hans
|
|
|
mugge |
Lagt på d. 16/12-2008 11:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
Det ser godt ud det hus i har bygget ved Hua Hin HansW. Tillykke med huset. Altid godt med lidt inspiration. |
|
|
Thai madsen |
Lagt på d. 16/12-2008 17:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 73 |
Tak for alle de mange gode og seriøse svar. Det ser ikke ud som om at det er helt umuligt hvis man spenderer omkring 500-700thb. Det virker som om at der er stor forskel på priserne, så det er vel bare at se sig godt for. Tak for hjælpen. Mvh. Madsen |
|
|
huratho |
Lagt på d. 16/12-2008 19:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Det hus vi lejede for 4 år siden har ejeren gerne ville sælge til os, men det ville brive dyrere for os at købe end det vi giver i leje. Problemet er dog løst, forstået på den måde at vi nu har kontrakt på 30 år med en fastlåst leje på 3500 bath pr mdr. og et års opsigelse. Jeg skal lige nævne det er ikke noget stort hus, men med en have på ca. 3000 kvm. og er perfekt for os. Jeg skal også nævne at vi må gøre som vi vil, uden at spørge. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 16/12-2008 23:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Et hus i provinsen (BuriRam) på ca. 100-120 m2 koster i dag ca. alt inkl. 800.000 -1.000.000 thb. Det er en m2 pris på ca. 8-9500 thb. Det er vel og mærket et hus hvor der ikke er sparet på materialer eller kvaliteten. Huset herunder blev bygget i 2006 af en bekendt som dengang betalte 1,1 million thb. Huset er på 170 m2 og der blev absolut ikke sparet på noget. Her i august blev vores andet byggeri færdigt. Huset er lavet efter samme tegninger af det her viste hus. Dog uden carport og de to værelser som ligger bag. Huset er på 110 m2 og kostede 930.000 thb. (2008) Har desværre ikke noget billede af det færdige hus, da jeg rejste hjem inden det blev helt færdigt. Rasmus |
|
|
Frank |
Lagt på d. 17/12-2008 09:30
|
Rasmus skrev: Et hus i provinsen (BuriRam) på ca. 100-120 m2 koster i dag ca. alt inkl. 800.000 -1.000.000 thb. Det er en m2 pris på ca. 8-9500 thb. Det er vel og mærket et hus hvor der ikke er sparet på materialer eller kvaliteten. Huset herunder blev bygget i 2006 af en bekendt som dengang betalte 1,1 million thb. Huset er på 170 m2 og der blev absolut ikke sparet på noget. Her i august blev vores andet byggeri færdigt. Huset er lavet efter samme tegninger af det her viste hus. Dog uden carport og de to værelser som ligger bag. Huset er på 110 m2 og kostede 930.000 thb. (2008) Har desværre ikke noget billede af det færdige hus, da jeg rejste hjem inden det blev helt færdigt. Rasmus Hej Rasmus Vi skal selv snart til at bygge noget i samme størrelsesordensom nr. 1. Jeg er derfor interesseret i at høre, hvor tegningerne til huset kommer fra? |
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 28/12-2008 02:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 153 |
Jeg købte dette hus for 1.200.000 bath med grund i Hua Hin [img]http://www.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=912923&id=655563903[/img] hjælp hvordan ligger I billeder ind `??? Redigeret af The Missing Link d. 28/12-2008 03:03 The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 28/12-2008 08:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
http://www.facebo...=655563903 Så skulle folk kunne se dit link.(The Missing Link) Redigeret af ubon lynge d. 28/12-2008 08:16 Ubon.
|
|
Spring til debat: |