Se indlæg
 Udskriv debat
"Fra Thailand til Thy" 2'eren på DR1, 28.dec.kl.20.00
bimmelim
Ja hvis ikke jeg vidste at hun fik penge for det ville jeg nok ikke udtale mig om det.
Så gæt i bare videre og snak om fordomme for det ændre intet.

www.kgi.dk
sonni08
Hej Bimmelim.

Hvorfra har du oplysningerne om, at hun tager penge for det?
Kildekritisk svæver din udtalelse jo bare i vinden.

Kunne det ikke være en gerning for at give "god karma"? - Det er jo familie og venner, så vidt jeg kan se.

Jeg spørger, fodi jeg ikke har data nok til at bedømme om du taler ud fra fordomme eller direkte viden.

//sonni08

thyboen
Svar til:
Sonny
Bimmelim
FCKdk
m.fl.

Som jeg tidligere har skrevet i et indlæg, da Fra Thailand til Thy blev genudsendt (se debat under kontakt) har vi aldrig modtaget penge i forbindelse med at Sommai har hjulpet fattige familiemedlemmer mv til Danmark. (Vi var i Thailand medens den oprindelige debat kørte (Se under nyheder)

Jeg har endvidere tidligere skrevet at i må mene om filmen hvad i vil, da det kun rører os lidt hvad andre mener.

Men en ting skal i lade være med: at komme med udokumenterede påstande om at vi modtager penge for at formidle kontakten. Som jeg tidligere skrev gør Sommai det for at hjælpe fattige familiemedlemmer til en bedre tilværelse end den de kom fra.

Så hvis i vil undgå en injuriesag vil jeg anbefale at i ophører med at komme med løgnagtige påstande.

thyboren

quickmouse
thyboen skrev:
Svar til:
Sonny
Bimmelim
FCKdk
m.fl.

Som jeg tidligere har skrevet i et indlæg, da Fra Thailand til Thy blev genudsendt (se debat under kontakt) har vi aldrig modtaget penge i forbindelse med at Sommai har hjulpet fattige familiemedlemmer mv til Danmark. (Vi var i Thailand medens den oprindelige debat kørte (Se under nyheder)

Jeg har endvidere tidligere skrevet at i må mene om filmen hvad i vil, da det kun rører os lidt hvad andre mener.

Men en ting skal i lade være med: at komme med udokumenterede påstande om at vi modtager penge for at formidle kontakten. Som jeg tidligere skrev gør Sommai det for at hjælpe fattige familiemedlemmer til en bedre tilværelse end den de kom fra.

Så hvis i vil undgå en injuriesag vil jeg anbefale at i ophører med at komme med løgnagtige påstande.

thyboren

er dette en trusel, eller hvordan skal den opfattes ?
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

basse50
"" Tror der er et par sko der klemmer"
God jul fra Århus!

Suk Rak Ning
thyboen skrev:

Som jeg tidligere har skrevet i et indlæg, da Fra Thailand til Thy blev genudsendt (se debat under kontakt) har vi aldrig modtaget penge i forbindelse med at Sommai har hjulpet fattige familiemedlemmer mv til Danmark.

Som jeg tidligere skrev gør Sommai det for at hjælpe fattige familiemedlemmer til en bedre tilværelse end den de kom fra.

thyboren

Det er sq staerke sager, der er ikke et oeje toert..........www.mysmiley.net/imgs/smile/ashamed/ashamed0006.gif

Skoent at der findes saa kaerlige mennesker endnu...www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0065.gif

Glaeder mig stadig til at se 2' eren...
Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/12-2008 18:17
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Ja lad dog alle dem der har det dårligt i thailand komme herop ta dem fra Afrika med også, så kan vi andre tage til thailand og blive risbønderSad

lindy

quickmouse
manden skrev:
quickmouse skrev:
sputnik skrev:
Ja gad vide hvor Bimmelim har fået oplysninger om at damen har modtaget penge,er det mon en fjer der er blevet til fem høns.Grin

helt ærligt tror nogen at somai gør de disse gerninger for hendes brune øjne´s skyld, Wink

Næææ ikke de brune øjne. men for sin familie og venners skyld,
men det ligger måske ikke til dig at hjælpe familie og venner

er man IKKE uskyldig til andet er bevist Shock

jow, det ligger til mig at hjælpe famillie & venner samt andet godt folk,

jeg agerer bare ikke kirsten giftekniv, da jeg har den mening at det må man da selv klare og hvis ikke , ja så er det bare ærgeligt.

og om man ikke er uskyldig til andet er bevist, jow normalt, og kan man ikke klare en lille smule kritistiske input, så kan man jo bare smide om sig med trusler om injuriesager, velbekomme siger jeg bare.

thyboen skrev b.l.a. : Så hvis i vil undgå en injuriesag vil jeg anbefale at i ophører med at komme med løgnagtige påstande.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Dav Thybo

Tror du virkeligt at det er troværdigt at,
At true folk med sådanne sager.
Og hvor truer du med det hvis du/i er så lige glade med hvad folk mener.
Citat:fra thyboen.

Jeg har endvidere tidligere skrevet at i må mene om filmen,
hvad i vil, da det kun rører os lidt hvad andre mener.

KAn du selv find ud af hvad du egentligt mener.
Eller Hvad.

Men hvis du selv mener der var kærlighed i den udsendelse
Så aner du ikke hvad kærlighed er.

bamsen

sputnik
Der er hvis en juleånd eller to der køre rundt i den her debat. BIMMELIM kom nu med fakta i stedet for løse skud fra hoften,jeg kan ikke tage alvorligt hvad folk tror om dit og dat,magen til hønsegård skal man da lede længe efter,jeg ved da godt der er mange der tager betaling for at hjæpe Thai,men skal tvilen ikke komme den anklagede til gode,mon hun ville stå frem offenligt hvis hun tog penge,jeg har mødt Thai i DK der tager penge for transport/formidling og de var meget lyssky.Angry

Heine
Offentligt at beskylde en navngiven person for at drive slavehandel, sælge kvinder, sælge sine familemedlemmer og naboer er jo injurier, hvis der ikke er noget om snakken.

jacobpakchong
Er der nogen der ved hvor man kan se hele (fra thailand til thy 1) programmet på nettet "gratis selvfølgelig". Har siddet og ledt over alt på nettet men har ikke haft held til at finde det.

ubon lynge
sputnik skrev:
Der er hvis en juleånd eller to der køre rundt i den her debat. BIMMELIM kom nu med fakta i stedet for løse skud fra hoften,jeg kan ikke tage alvorligt hvad folk tror om dit og dat,magen til hønsegård skal man da lede længe efter,jeg ved da godt der er mange der tager betaling for at hjæpe Thai,men skal tvilen ikke komme den anklagede til gode,mon hun ville stå frem offenligt hvis hun tog penge,jeg har mødt Thai i DK der tager penge for transport/formidling og de var meget lyssky.Angry

Ja du har noget så ret i det du skriver sputnik, men folk skal nok holde mund med det deres egen kone laver.

Og hvadså hvis hun fik lidt penge for det, er det fordi i ikke har nogle og vil låne lidt, eller er det bare fordi i skal have en mere person og hakke på.
Jeg vil nu også gerne høre hvor Bimmelim har det han skrev fra, for nu ligger det sådan at jeg også ved hvem folkene er, og kender lidt til dette her.
Jeg er træt af folk som kommer med påstande om dit og dat uden at have hold i det, men sådan er det jo blevet her.

Er der nogle af jer som gør noget gratis for andre Nej vel, og hvad med alle jer som har thai kone som laver penge på andet skal vi også have det og dem frem i lyset.

Heine Nu kan hun lige som ikke være andet end Offentligt kendt da hun jo har været på TV, der til at bevise hun modtager penge, der er langt det til endnu, så jeg tror ikke helt på dit gamle ord sprog. (hvis der ikke er noget om snakken)

Håber da i vil få en lidt bedre viden inden der skal hakkes på en navngivene person..
Ubon.

Pibe

John
jacobpakchong
Du kan downloade Torrent til den i denne tråd, hvor der også er en vejledning til hvordan man bruger Torrent:

http://www.dansk-...ad_id=3806

Eller du kan se den på VehoTV, som kræver at du installerer deres gratis program her:

http://www.veoh.c...p;order=ca
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
msr - Martin Rasmussen
Jeg har gentagende gange hoert om handlen med kvinder i Nordjylland, tror dog ikke kun det sker der, men har personligt talt med en thai om det, hendes moster eller noget i den retning skulle ogsaa have penge for hendes sammenfoering med en dansk mand.

Jeg spurgte hende om hun ville afsloere hvem det var, det ville hun ikke, da hun var bange for at miste sit visum, og da hende og manden var i forhandlinger om beloebet stoerrelse..

Jeg har skrevet det foer, og goer det nu igen.. Hvis jeg finder ud af hvem det er, om der er hold i de vedvarende rygter, saa skal ingen vaere i tvivl, jeg melder dem for menneskehandel lige paa stedet..

MsrSmile

http://www.winepusher.dk
Heine
ubon lynge skrev:

Heine Nu kan hun lige som ikke være andet end Offentligt kendt da hun jo har været på TV, der til at bevise hun modtager penge, der er langt det til endnu, så jeg tror ikke helt på dit gamle ord sprog. (hvis der ikke er noget om snakken)

Øeehh .... ?? - prøv lige og læs hvad jeg skriver.
At hun er en offentlig person efter udsendelsen i TV ændrer ikke på reglerne om injurier - det er stadig injurier hvis nogen offentlig (altså feks. her på Nettet) fremfører påstande om ulovligheder som menneskehandel (!!) en temmelig alvorlig beskyldning.

"hvis der ikke er noget om snakken" har ikke noget med gamle ordsprog at gøre her - der menes bare: Udtalelserne er injurier hvis det er løgn, men ikke injurier hvis man har beviser (men i såfald bør man gå til politiet i stedet for at sidde og skrive om det her)

latour82
Skal ikke blande mig i om der er penge i spil eller ej.
Kun undrer jeg mig over de mænd som finder sig en partner på den måde.
For mig virker det som om man går ud og køber sig et kæledyr eller lign.
Pigerne forstår jeg på en måde godt, rigtigt mange af dem står uuddannede uden arbejde eller lavtlønnet arbejde mange af dem har også et barn eller flere at forsørge.

Men at mænd kan være så initaitivløse at finde sig en partner på den måde, fatter JEG ikke.

Niels

latour82
bamsefarr skrev:

Men hvis du selv mener der var kærlighed i den udsendelse
Så aner du ikke hvad kærlighed er.

bamsen

Kan simpelthen ikke være mere enig, der var intet der bare minede om kærlighed, og som der også blev snakket om da pigerne stod i køkkenet, at nu skulle hun bare tage ham, så kom kærligheden nok.
Vorherre bevares.

Kendere vil vide at jeg har haft mine´ture med seperation osv. med min Thailandske partner, finder jeg kun som et udtryk for at det er et "ægte "forhold, med "ægte" kærlighed indblandet.

Ikke noget arrangeret pis.

Niels

Niels

parinya
hej så nu vil jeg også give et besyv med.jeg kender en thaidame der bor i forstad til århus.hun har jævnligt annonce i århus onsdag.dette ved jeg for har selv skrevet til en af dem og ad den vej fået et lille indblik i hvordan at en "søster" kommer til dk.jeg fik kontakt til thaidamen i self. thailand vi havde kontakt mobile og post i en 8mdr så kom hun op til mig og jeg havde lavet en garanti i banken. her fortalte pigen jeg fik herop så at hun havde lånt penge af hende her i dk der satte en personlig annonce i århus onsdag, for det skulle hus så betale et beløb på 5000 bath. derforuden havde hun så lånt flere tusinde thaibatg der skulle dække hendes udgifter i thailand alt i mens hun var i dk for at besøge mig. enden på denne fortælling er vi kunne ikke sammen så hun tog hjem til thailand og nu sidder hun så og betaler af på hendes gæld til thaian i dk. og det samme gør et par andre der kom herop på samme vis. det kan man så have en mening om eller ej. men jeg tror at de som bor i dk og som vil gerne hjælpe en "søster" eller anden dame til at få kontakt med en dkmand de som gør det af hjertet de får god karma de som gør det for kontanter de ender med at få næsen i klemme.
få godt velvære tag et smut i siam-massage 25462888

Tumut
det er sgu da ikke andet en blind dates på kryds af kloden .
jeg synes det er iorden , så længe der ikke er penge i det.

første program forstod jeg også at der var piger der var taget hjem uden at de havede funden den rigtige.

i mine øjne er der ikke forskel på farve, udseende eller nationalitet og synes ikke det er dårligere eller meget mere mærkelig end de personer der går på disko eller enkebal for at finde en partner.

man skal jo også tænke på at personer bliver mere lykkelig sammen med en partner(for det meste).

Og et eller andet sted hvis man går igennem alt som kræves for visum, opholdtilladelse, evt. familiesamføring af børn, så mener jeg at der må være lidt kærlighed i det, ELLERS ville man ikke igennem alle de ting, som jeg personlig synes er træls ting, men nødvendigt(det er jo hellere ikke billigt)

jeg siger ikke det er rigtig eller forkert det de gør, men lad nu være med at dømme folk på udsagn der ikke er bekræftet.

tænk positiv og håb der ikke er penge i sagen og bare tænk at det glæder en del mennesker (manden og kvinden familie)

Og hvor tit har du ikke lavet en blind date til dine venner eller hjulpen dine venner med at få nyt arbejde, lånt penge til dine venner,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,kort sagt man gør det man kan for at hjælpe og glæde sine venner og familie

Spring til debat: