Se indlæg
 Udskriv debat
KONGENS " SYGDOM"
SIAMCON
Nå så er His Majesty ved at være rask igen . det var da dejligt.. og belejligt at det skulle falde sammen med med besættelsen af lufthavnen - at han blev " lettere syg" - da demonstranterne forlod lufthavnen blev han "rask" igen -
så hans sædvanlige fødselsdagsudtalelse udeblev - underligt ikke ?
Mistanken om at de to ting er tæt forbundne evt- med kronprinsen lurer i baggrunden--

jpo
ja der vil ske en del fremover i thailand, men om det bliver bedre, tja thai-er og planlaagning uha-uha
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
thaikurt1
Hvorfor ikke lade kronprinsen overtage det nu så kan konge jo træde i baggrund og hjælpe sin søn til den dag han ikke selv er er mere.

Selv og mange ikke kan lide kronprinsen komme man ikke ude om at en dag skal han overtage plads efter sin far og det bliver ikke nemt for han at skulle efterfølgende sin far som jo er samme staus for konge 5.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
xxxx
Ja ja Kurt hør nu efter hvad din kone og andre Thaier fortæller....... Hvis de fortæller farang noget..

For ifølge Thai overtro er kongen den sidste i rækken.............

Det kan man så håbe for Kronprinsen overtage,, jeg er sgu bange for at Thailand fortsætter nedturen drastisk så.. Men intet er sikkert her...

Siamcon..
Hvor kan du dog få de tanker fra. Angry
Kronprinsen og dronningen kunne da aldrig få den ide at bringe kongen i miskredit inden kronprinsen skal overage et job ikke ret mange Thaier ønsker han gør...
Redigeret af xxxx d. 10/12-2008 14:57

bangkoknielsen
Nu har kronprinsen jo varetaget mange af faderens opgaver i flere år - at han så, måske ikke er så populær hos visse, mindre dele af befolkningen, måske på grund af en lidt livlig livsførsel, kan jeg dog ikke se til hinder for at han fuldt og helt overtager opgaverne - Hvis man kender lidt til historien, vil man også vide, at den nu højtelskede og respekterede konge heller ikke lagde på den lade side inden kroningen! - Thailands kongehus har i relativiteten ikke mere at sige end vort danske - forskellen er dog blot, at thailænderne ikke betaler til kongehuset - men modtager af rigdommene...
Som Le-si skriver, har jeg også hørt, at nogle overtrodiske thailændere mener, at kongen er den sidste i rækken - og det er nok derfor, at Thaksin kæmper hårdt for at op stllingen som livsvarig præsident og allerede var godt igang med at skabe Thailand om til sin egen købmandsforretning...
Lad nu Thaierne selv klare problemerne - det tager tid, men det gjorde det sgu også i Danmark! - Og kongen er desværre syg af astma og bronchitis...
Redigeret af bangkoknielsen d. 10/12-2008 17:49

Top High Class Fashion
Jeg tror monakiet er ferdigt i Thailand og Thailand bliver styret af en president i fremtiden Naar kongen er borte
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
fjolleberg
kongehuset i thailand er et af verdens rigeste. De som sidder i regeringen rager til sig selv. För der bliver lavet om på det forbliver det som det er nu. Tror nu thailand overlever monakiet i storbritanien. Er sikker på militäret snart er ved magten igen i igen.

thaikurt1
le-si nu tro jeg ikke paa overtro.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
SIAMCON
Ja jeg kan se at der er nogle som mener eller tror at Thailand er et land i demokratisk udvikling.. det er desværre ikke sådan -snarere tværtimod.. ser det ud til med det seneste hændte at landet er på vej imod komplet forfald.
"Lad nu thaierne klare det selv - det tog også tid i Danmark" hvad er det dog for noget vrøvl ? Thaierne arbejder ikke henimod demkrati som vi forstår det- for de har aldrig haft demokrati før og de aner knapt nok hvad det er.
Spørger du en thai som jeg har gjort. hvorfor man ikke bliver restforfulgt efter at have besat en lufthavn og medvirket til voldlige handlinger - svarer de undrende. : jamen de har jo forladt lufthavnen så nu er alt godt igen de har også mere magt end politiet så man kan ikke gøre dem noget" Det er thaiers indstilling til det hændte !Hvordan skal sådan et land udvikle sig ? vorherre bevares ! tag dog at vågn op ! - læs den skarpt kritiske- artikel i The Economist - den tager fat i ondets rod ! - øser kongen ud af sine rigdomme ? hvornår i alverden er han begyndt med det ?
Kongen som er forgudet .- og kendt for sin intilligens. kan danse regndans og det syntes mange om .samt spille saxofon - hvordan skal det ende ? Kronprinsen er aldeles ikke vellidt-- er det ham der står bad de gule siden der ingetign er sket ? gad vide hvad de røde finder på og slipper de også for straf ? næppe - de støtter jo den " forkerte " !

pylle
Hvor er det dog beskæmmende, at læse et sådant indlæg. Kan i virkelig holde hinanden ud, men en sådan gang snak. Hvad er egentlig jeres baggrund for de udtalelser. Som familiefar med en dejlig kone, og som familiefar som elskerThailand over alt på jorden, er det virkelig en dårlig fornemmelse jeg får, når en Gut som Le-Si med sine højredrejnings tanker forklare hvordan det egentligt er. Hvad forstand har han på det. Thaikurt og bangkoknielsen er dog dem der udtrykker sig nogenlunde informativt.

Lad os dog komme ned på jorden. Ingen af os bliver prins eller konge af Thailand, for vi har jo kun muligheden for at følge udviklingen som en linievogter, så vi må vel bare alle håbe det bedste.

Jeg synes denne side på det sidste har taget en højredrejning, som ingen kan være tjent med, men det er åbenbart den vej siden skal have, så jeg vil da bare have det håb, at i alle må have en glædelig jul samt et positivt nytår. Og Le-Si må vel bare pakke sydfrugterne og tage derhen hvor han synes det er dejligt.SadSad

xxxx
Jamen Pylle du har jo lov at have din mening, præcis som andre har deres.
Det er gået op for mig du ikke kan tåle at se der står... le-si.. hvis du var bare lidt mand, sendte du en PB og fortalte hvorfor..
Og du har jo også været her så længe efter hånden at du burde vide lidt om hvad der sker i Thailand, ik. Wink Kan du ikke klare at høre sandheden om Thailand, kan man vel påstå det er dig der opholder dig et forkert sted.
Og ikke os som har forsøgt at sætte os ind i hvad det vil sige at bo her på godt og mindre godt..

Anonym Bruger
Det er nok pylles kone som bestemmer hvad han skal mene om thailand,og det er ikke sikkert hun kan li dine indlæg le-si,hun er også en pad tilhænger og imod demokratiet.Så le-si hør dog efter hvad pylles kone nu mener,han er en af de tøffelhelte som kun hører på hvad konen siger.Sad

Lung Yao
Siamcom skrev:
Thaierne arbejder ikke henimod demkrati som vi forstår det- for de har aldrig haft demokrati før og de aner knapt nok hvad det er.

HVEM siger at DE skal have den samme demokrati som "VI" forstår det ? DIG måske ? Shock

Har "VI" den "optimalt demokrati" i Danmark ? Delvis og kun set med VORES øjne. HVEM siger at det er den perfekte form for demokrati ? DIG Sad

Skal lige pointere at det er ikke DIN person jeg "angriber",men de holdninger du udtrykker her på DTW. (for jeg kender dig ikke, kan kun forholde mig til det du skriver).

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
le-si skrev:
Jamen Pylle du har jo lov at have din mening, præcis som andre har deres.
Og ikke os som har forsøgt at sætte os ind i hvad det vil sige at bo her på godt og mindre godt..

Nemlig Le-si,

Men, det er nogen gange "deprimerende" at læse dine beretninger fra netop een som LEVER og BOR i Thailand. Største delen af dine svare har haft et snært af : negativitet - pessimisme - "dårligskab ".
Det kan ikke være rigtigt at efter så mange år i THAILAND, kan du ikke fortælle noget POSITIVT om dette land, DU har trods alt SELV valgt at bosætte dig i Angry
Mange har påpeget det overfor dig før, NÅR det er "så dårligt" i Thailand, HVORFOR i alverden bliver du der Frown

Jeg er ikke naiv, blåøjet, enesporet eller går med skyklapper, men jeg prøver at "nuancere" mine udtagelser om dette land som min kone kommer fra og som jeg besøger år efter år (snart 17). Jeg ved at der foregår mange ting som efter MIT synsvinkel ikke er lige korrekt/perfekt, men jeg er GÆST i dette land og jeg er nød til respektere deres form for liv, selv om det kan være svært at "acceptere" nogle gange.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Brasmus
Lung Yao skrev:

[Nemlig Le-si,

Men, det er nogen gange "deprimerende" at læse dine beretninger fra netop een som LEVER og BOR i Thailand. Største delen af dine svare har haft et snært af : negativitet - pessimisme - "dårligskab ".
Det kan ikke være rigtigt at efter så mange år i THAILAND, kan du ikke fortælle noget POSITIVT om dette land, DU har trods alt SELV valgt at bosætte dig i Angry
Mange har påpeget det overfor dig før, NÅR det er "så dårligt" i Thailand, HVORFOR i alverden bliver du der Frown

Jeg er ikke naiv, blåøjet, enesporet eller går med skyklapper, men jeg prøver at "nuancere" mine udtagelser om dette land som min kone kommer fra og som jeg besøger år efter år (snart 17). Jeg ved at der foregår mange ting som efter MIT synsvinkel ikke er lige korrekt/perfekt, men jeg er GÆST i dette land og jeg er nød til respektere deres form for liv, selv om det kan være svært at "acceptere" nogle gange.

Det er ikke altid jeg er ening med dig Lung Yao, og nogle gange forstår jeg heller ikke helt dine indlæg eller rettere meningen med dem. Men her har du bare ramt plet!! Jeg er meget ening med dig - det kan ikke siges mere klart og tydeligt - du har bare så meget ret.

Brasmus

Brasmus
[quote]bangkoknielsen skrev:
Nu har kronprinsen jo varetaget mange af faderens opgaver i flere år - at han så, måske ikke er så populær hos visse, mindre dele af befolkningen, -

Thailands kongehus har i relativiteten ikke mere at sige end vort danske - forskellen er dog blot, at thailænderne ikke betaler til kongehuset - men modtager af rigdommene...
quote]

Hvem siger, at det at det kun er "hos visse, mindre dele af befolkningen" at kronprinsen ikke er så populær.??
Er der belæg for for dette - eller er det blot en påstand??

At Thailands Kongehus ikke har mere at sige end det danske er noget vrøvl. Der er ingen tvivl om, at kongen her en
meget stor magt og nyder stor respekt hos befolkningen. Man kan iøvrigt slet ikke sammenligne det Thailandske Kongehus med det danske. Ligesom man heller ikke kan sammenligne demokrati i de to lande.

Thailænderne modtager godt nok fra Kongehuset, men der kommer bestemt også indtægter den anden vej i form af diverse donationer fra forskellige sider. Se blot i TV hvorledes medlemmer af den kongelige familie modtager diverse honoratorer.

Brasmus

JackD
Thailand ændres p.t. med rekordfart til det meget, meget værre.

Det har le-si garanteret allerede opfattet (ligesom undertegnede) - derfor er der ærgeligt nok ikke så meget positivt at referere.

Kongen var syg (eller var han?) - og dronningen, prinsessen og kronprinsen kører hver deres eget magt- og pengespil.

Politikerne udstiller deres grådighed og inkompetence.

Den almindelige thai mister job og tillid til fremtiden.

"Uddannelsessystemet" holder bevidst eleverne på et niveau af total uvidenhed om den omkringliggende verden, sprog, logik osv.

Udlændinge beggynder at forlade landet...

Læs denne beretning fra Marc Holt, en langtids-expat der nu rejser:

http://www.stickm...er4819.htm

Citat: "How can a society thrive and progress when its people are too ignorant to even know they are ignorant?"

Det er skræmmende, folk er så uvidende at de ikke engang ved at de er det... Tænk lige nogle gange over den påstand, og bemærk så hvor meget (lidt...!) du egentlig kan tale med en thai om politik, på lokalt og globalt plan, økonomi, kultur, osv.
Man er så absurd skræmte for at miste det der falske ydre ansigt (face) - og blive bare lidt ironiske eller til grin, at de blokerer for al kommunikation, og så kun stiller det der typisk fjogede og overfladiske smil/grin op!

Det er simpelthen ikke til at holde ud at se et helt folk dumme sig sådan, KUN fordi samfundet er bygget op omkring "Father" (Far) - og enhver kritik af ham er død og forbudt på forhånd.

Det er totalitært, fascistisk og ekstremt undertrykkende, og alle de vesterlændinge, enten fastboende eller turister, der hylder sådan et system burde skamme sig over deres uvidenhed.
Redigeret af JackD d. 11/12-2008 14:16

lols
JackD skrev:
Læs denne beretning fra Marc Holt, en langtids-expat der nu rejser:

http://www.stickm...er4819.htm

Citat: "How can a society thrive and progress when its people are too ignorant to even know they are ignorant?"

Det er skræmmende, folk er så uvidende at de ikke engang ved at de er det... Tænk lige nogle gange over den påstand, og bemærk så hvor meget (lidt...!) du egentlig kan tale med en thai om politik, på lokalt og globalt plan, økonomi, kultur, osv.
Man er så absurd skræmte for at miste det der falske ydre ansigt (face) - og blive bare lidt ironiske eller til grin, at de blokerer for al kommunikation, og så kun stiller det der typisk fjogede og overfladiske smil/grin op!

Jeg vil sige at det er ret flot, hvis det har taget denne Stickman gut 30 år at komme til denne konklusion eller har levet med det i 30 år, men først nu "gør oprør med sig selv".

Sådan er Thailand idag og har været det meget længe. Så det kan ikke lige pludselig komme som en overraskelse og pludselig bruges som argumenter for at "skræmme" folk væk?

Det med de tabte ansigter er jo slet ikke et Thaifænomen, men i hele asien denne kultur lever og med de samme reaktioner.

xxxx

Mange har påpeget det overfor dig før, NÅR det er "så dårligt" i Thailand, HVORFOR i alverden bliver du der

Ja og jeg har tidigere svaret på det, men kan da godt gøre det igen..
Jeg er ikke så heldig at blive forsørget og flytter jeg har jeg tabt det hele, som det ser ud nu.
Bare smide alt væk fordi mange ting ikke er så godt som man troede..
Ja men det vil jeg så lade jer om. I min del af verden kommer pengene bare ikke så let.
Så indtil videre må jeg forholde mig til den hverdag jeg har..

Så skriver du Lung Yao....

Kan du selv se det var lidt selvmodsigende...Wink

Som efter din synsvinkel er forkerte.. Ja men jeg kan da love dig at taler du med Thaier, så er der rigtig meget de også syntes er forkert.
Og respektere, jeg ved ikke om du udtrykte dig forkert, men ingen får mig til at respektere, lovløshed - magtmisbrug - undertrykkelse etc etc.
Vi er i store træk nød til at akseptere det ja, for vi kan jo ikke lave det om..

Brasmus
Som jeg læser og forstår Lung Yao så siger han blot, at alt ikke er som det burde være i landet, men han holder alligevel både af landet samt befolkningen. Han betragter sig som gæst og respekterer tingene som de nu engang er.

Jeg synes ikke han modsiger sig selv - han siger vel kort og godt: Alt er ikke kun sort og hvidt, men noget mere nuanceret.

Brasmus

Spring til debat: