Se indlæg
 Udskriv debat
forlængelse af ophold i DK
mrgoodman
HEJ alle interesserede Thaivenner
min thai-hustru har nu været i Danmark i næsten 2 år og nu skal vi søge om forlængelse af ophold til hende.
Mit spørgsmål er hvilket dokument vi skal benytte til dette

Jeg har fundet 2 dokumenter på nettet, men er i tvivl om hvilket jeg/vi skal benytte, -det ene dokument hedder:
FA3 (ansøgning om forlængelse af tidsbegrænset opholdstilladelse på baggrund af ægtefællesammenføring...
det andet dokument hedder:
ansøgning om forlængelse (schengen visa/forlængelse af ophold i Danmark

er der nogen som er i samme situation og kan hjælpe vil vi blive super glade
jeg regner med at det er det første men vil gerne være 100% sikker
mvh
mr goodman

Hep
I skal bruge FA3 (ansøgning om forlængelse af tidsbegrænset opholdstilladelse på baggrund af ægtefællesammenføring".

Har lige været igennem det samme ;o)

jpo
vaaret i danmark i 2 aar, ikke forstaaet, hvad opholdstilladelse har hun haft, og hvorfor har i ikke sogt om permanent opholdstilladelse for laange siden,
har man permanent opholdstilladelse skal man forlaange hvert aar, er det det hun har.
det har jeg ogsaa provet for 15 aar siden, kunne ikke lide at komme op til us i kobenhavn, nogle skranke paver, der har deres egne regler.
men haaber da det gaar godt for jer, og husk alle papirer og ikke snyde med noget.
poj-poj
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Lung Yao
jpo skrev:
vaaret i danmark i 2 aar, ikke forstaaet, hvad opholdstilladelse har hun haft, og hvorfor har i ikke sogt om permanent opholdstilladelse for laange siden.
har man permanent opholdstilladelse skal man forlaange hvert aar, er det det hun har.
det har jeg ogsaa provet for 15 aar siden, kunne ikke lide at komme op til us i kobenhavn, nogle skranke paver, der har deres egne regler.
men haaber da det gaar godt for jer, og husk alle papirer og ikke snyde med noget.
poj-poj

Hej JPO,

Reglerne og lovene er ændret MANGE gange siden da (det har du måske bare ikke opdaget endnu Grin ).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jpo
nej det har jeg nok ikke.
men man kan vel stadigvaak soge om opholdstilladelse hvis ens kone kommer paa et turist visum, men de regler er maaske ogsaa lavet om.
ja nemt er det ikke.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
mrgoodman
ok mange tak for svaret
jeg ville være heeeelt sikker på at der ikke blev problemer Grin
mvh mrgoodman

quickmouse
helt klart at det er fa 3, og hvis du ikke er fra københavn så tag og gå ned til den lokale sheriff i stedet for at sende den med post, så er chancen for lidt hurtigere sagsbehandling til stede ( egne erfaringer ) .

ellers kan det tage helt op til 3 mdr.

og husk at hvis hendes opholds visa udløber i mellem tiden og i skal ud og rejse, så skal hun have en tilbagerejse stickers i passet ( meget vigtigt ) , kan også fåes hos den lokale sheriff i visse tilfælde. ( tag lige og spørg ) .
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

kiml
Du må have fået brev fra US hvor der står hvad det er for en tilladelse hun har.
Jeg har selv lige været samme mølle igenem, i brevet står der at du skal gemme det så du ved hvad det er for en tilladelse hun har, men måske kunne de lette det lidt hvad det var for en formular man skal bruge til at forlænge, men det er vel for meget arbejde i .
Og når vi lige er ved, familie sammenføring sendte papirer ind d. 19/09 sammenført d. 28/ 11 så det vil sige ca. 10 Uger det siges at være en rimlig tid eller hvad???
god jul til alle på DTW
[img][/img]

prasat
du er da helt i skoven med dit svar jpo, mere forkert svar end det du har givet kan ikke gives.
er det derfor man siger der er nogle der bare skal svare bare for svarets skyld så op i r.... med om det er rigtigt det man skriver.
selv for 15 år siden kunne du ikke søge permanent opholdstilladelse før efter 2 eller 3år.

prasat

Spring til debat: