Se indlæg
 Udskriv debat
Visa spørgsmål igen igen :)
ZxY
Hej alle

Jeg er lige gået igang med at søge visa til min kæreste, og har i den forbindelse lige et par spørgsmål.

Har fået svar på mange af min spørgsmål fra mange af de andre tråde (tak for det Smile ) men er stadig lidt i tvivl, om nogle detaljer.

Jeg har hentet en invitation fra
http://www.ambban...ronisk.doc

Og er gået igang med at udfylde den. Dog er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive i felterne "ankomst & afrejse" og "som doku vedlægger jeg".
Vi vil gerne ha at hun skal komme så hurtigt som muligt, og det er jo lidt svært at sætte tid på hvor lang tid det tager at (forhåbentlig) godkende vores ansøgning.
Hvilken dokumentation er der tale om at jeg skal vedlægge?

Mn kæreste ringede i dag til ambassaden i bkk (call center) for at bestille tid, men fik at vide at hun ikke kunne bestille tid før at hun har min invitation. Har et lille håb om, at det er pga at der ikke er særlig lang vente tid mht at aflevere vores ansøgning Wink Hun fik også at vide, at hun skulle ha 40.000 tbh på sin konto. Synes jeg har læst andre steder i forummet, at det ikke forholder sig sådan, når jeg stiller garanti og inviterer, men ret mig venligst hvis jeg tar fejl Pfft

Det var alt for nu. Men vender formentlig tilbage med flere spørgsmål, når vi kommer lidt længere hen i forløbet.

Mvh,

fjolleberg
hej. Hvorfor tager du ikke din käreste til dk. gennem sverige eller tyskland. Da slipper du alt det bävl med kjärsgaard og venner. Danmark er jo kun til for de danske?.. fy for det...

SteenJ
Hej hvordan tager man kæresten til dk gennem sverige el. tyskland. Skal man stille den store garanti, selvom konen er 48 og kun skal være her 6 uger.

fjolleberg
http://www.migrat...verket.se/
hej steen de fleste svar står her. Er selv i sverige nu og hvis jeg kan hjälpe gör jeg gerne det.

bimmelim
Ang. visa dokumentation
Hvis du har været i Thailand for at besøge din kæreste så vedlæg kopi af boardinpas og hotel regning evt.
Hvis du har et par billleder af jer sammen er det en meget god idé også.
Disse ting gør det hurtigere for jer første gang i søger.
Hvis i ikke har set hinanden andet end på nettet og skrevet til hinanden tager det længere tid at behandle jeres ansøgning og i får måske et nej før indtil i har set hinanden irl.
Pengene hun skal have på kontoen skal først være på kontoen når hun afhenter hendes visum.
Når hun henter hendes visum skal hun også have en retur billet med samt sygeforsikring der er gældene i den tid hun er i Danmark.
Du skal sikker stille en bankgaranti uanset hvad når det er første gang hun skal til Danmark.
Jeg skulle stille bankgaranti de første 2 gange min kæreste var i Danmark.
Bankgaranti betyder ikke du skal sætte penge ind på en konto men at du får din bank til at stille en garanti for dig på lidt over 50.000kr som du betaler et lille beløb for at have i måneden.
Ring til din bank med det samme så du er sikker på de vil stille den garanti ellers skal du have kontanter stående på en konto som er lukket indtil din kæreste er kommet tilbage til Thailand og har været på visumkontoret i BKK med et boardingpas eller lign.
Der er omkring 1 md. ventetid på at få det første møde hvor hun afleverer tingene.
Efter hun har afleveret tingene så tager det mellem 3 og 4 mdr. inden hun får besked.
Jeg har lige fået visum til min kæreste for 1 uge siden og der var overstående ventetider aktuelle.
Hvis du har brug for anden hjælp så kan du sende mig en pb.

www.kgi.dk
fjolleberg
Du har helt ret bimelim. Men he he kan ikke forstå hvorfor man skal tage en thai til danmark,også om vinteren. De hader kulde skal jeg hilse og sige. Både de og vi trives meget bedre der nede.. ihvertfald for min del. Kan persontlig også bedre lide livsstilen i thailand. Min kone har aldrig väret i europa,og önsker det heller ikke. Hun har hört for meget om hvordan thaier bliver behandlet. Forstår hende godt!!! Men held og lykke,håber i kan holde jul sammen.

ZxY
Det kan være at det bliver til en sverige løsning, hvis vi en dag søger fast ophold til hende, men til et 3 måneders turist visa holder jeg mig til dk. Smile

Mødte hende i marts sidste år (i thai) hvor jeg var dernede marts/april, har siden været afsted juli/august, december/jan/feb, juni/juli og oktober/november. Har desværre haft teknisk uheld med min private email adresse, så alle mine online bestillinger af flybilleter er gået tabt. Men jeg kan vel bruge en kopi af stemplerne i mit pas?
Vi har en ordentlig røvfuld billeder af os sammen, så det blir intet problem. Tror også jeg sender nogle hvor vi er sammen med mine forældre.
kan også sende et print af min tlf regning, det burde gøre indtryk Wink
Har ingen hotel regninger, da jeg bor hos hende. Og har ikke gemt nogen regninger, når vi har været rundt i thailand.
Jeg er helt med på bankgarantien, sygeforsikring og retur billetten.
Min kæreste tog tidligere i dag ned og fik en konto udskrift fra hendes bank, så det har hun styr på. Men er der en måneds ventetid, skal hun nok hente en ny når dagen kommer. Smile

Jeg mindes at have hørt at når visaet er godkendt (ikke hentet) gælder det 6 måneder fra den dag. Dvs at man skal ha sin ankomst dag inden de 6 måneder er gået. Er det korrekt? for så kan jeg jo bare skrive hendes ankomst til 1ste feb og så 3 måneder frem. Så vil visaet gælde lige så snart det bliver godkendt, da det jo formentlig vil ta en 3-4 måneder før der er en afgørelse.

Tak for svaret bimmelim, jeg skriver hvis det bliver nødvendigt med lidt extra assistance Smile

industriskuespilleren
Här har ni en link til den svenske ambassade i Bangkok
og jeg tror de fleste kan ansöge om et turistvisa til sverige,
selv om ni ikke bor her men hon skal ha 380 skr. "tror jeg det är" om dagen dette belöp är bare for at de kan se at hon kan klare sig som turist her, visat gelder i 3 månader og kan forlänges en gang med 3 månader igen men så skal ni ha adress her
http://www.sweden...16270.aspx

De Smiler jo så södt når de tar röven på en

industriskuespilleren
Glemte lige og sende et links til invandrer byråt i sveri
http://www.migrat...verket.se/

De Smiler jo så södt når de tar röven på en

ZxY
Fjolle <- Jeg havde nu også fortrukket at besøge hende i thai, og jeg skulle ha været afsted i feb. Desværre gik firmaet jeg arbejdede for konkurs sidste måned (dumme finans krise) og da jeg først starter nyt job til januar, bliver det nok lidt svært at rejse de nærmeste måneder. Dda vi ikke har lyst til at undvære hinanden til sommer, bliver den oprindelige plan om et maj besøg, så ændret til "hurtigst muligt" Smile

fjolleberg
he he ja sådan er livet. sidder fast i sverige omkring väneren eller hva den store sö ellers hedder. Alt gået tabt. Skulle have väret i udon den 20 men går hvis ikke. Efter nytår går den vilde skattejagt vel igen,he he. Har lige snakket med hende dernede og hun har det godt,og det er det der betyder noget. Vi klare os nok. Men den forbannede jul ruinere os he he. God jul..

ZxY
En lille update, og et spørgsmål.

Invitationen kom frem til min kæreste den 17 december, hun fik tid på ambassaden i bkk den 7 januar. Den 17 februar modtog jeg et brev fra US hvor der stod at min kæreste kunne få visum såfremt at jeg sendte en bank garanti, og udfyldte et par spørge skemaer. Dette var gjort og sendt rekomanderet den 19 feb.
Jeg regner med at resten bare et et spørgemål om tid, men hvor lang tid!. Vi havde et håb om at hun kunne komme den dne 26 marts, men begynder at blive en smule nervøs for at det er mig der er naiv og tror at det kan behandles "så hurtigt"

Nogen med erfaringer med hvor lang tid vi skal vente? og om 26 marts er helt urealistisk.
Jeg har set hvor lang tid det tog for bimmelim, men jeg kan ikke helt forstå at det skal ta så lang tid (flere måneder) når visumet vel mere eller mindre er godkendt..

Håber på et par positive svar, så jeg kan få lidt ro i kroppen, og vi kan begynde at glæde og til at vores dag snart kommer Smile

Solar
Ring til dem og ryk!!

Djengis
ZxY skrev:
En lille update, og et spørgsmål.

Invitationen kom frem til min kæreste den 17 december, hun fik tid på ambassaden i bkk den 7 januar. Den 17 februar modtog jeg et brev fra US hvor der stod at min kæreste kunne få visum såfremt at jeg sendte en bank garanti, og udfyldte et par spørge skemaer. Dette var gjort og sendt rekomanderet den 19 feb.
Jeg regner med at resten bare et et spørgemål om tid, men hvor lang tid!. Vi havde et håb om at hun kunne komme den dne 26 marts, men begynder at blive en smule nervøs for at det er mig der er naiv og tror at det kan behandles "så hurtigt"

Nogen med erfaringer med hvor lang tid vi skal vente? og om 26 marts er helt urealistisk.
Jeg har set hvor lang tid det tog for bimmelim, men jeg kan ikke helt forstå at det skal ta så lang tid (flere måneder) når visumet vel mere eller mindre er godkendt..

Håber på et par positive svar, så jeg kan få lidt ro i kroppen, og vi kan begynde at glæde og til at vores dag snart kommer Smile

Fra hun har været på ambasaden til visumet skal være klart er der 3 måneders ventetid - forudsat du gør alt til tiden i DK.

Så hendes visum er sansynligt ikke klar før omkring medio april.

Beklager men det er realiteterne.

NB: det med 40.000 thaibat er ikke gældende - derimod at thaien har en konto med penge på OG internationalt kreditkort til kontoen i eget navn hvis ambasaden skal kunne give turist visum frem for besøgs visum.

Som jeg desværre kan forstå hun ikke fik.

Alt det med at vedlægge dokumentation for i kender hinanden er ene og alene relevant ved sammenføring eller hvis US behandler sagen. Når du udfyldte invitationen fra US hjemmeside skriver du jo under på tro og love at det du skrev er sandt. Og kontrolerer US dette og det ikke er sandt er der totalt lukket for visum - så sandheden frem for alt her.

Det var lige et sidespring - men desværre.. forvent ikke noget før medio april.

Mvh
Djengis
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

ZxY
Tak for jeres svar, og beklager min manglende tilbage melding..
Der har været en del at se til på det sidste.

Min kæreste ringede til ambassaden den 5 marts for at rykke for et svar. Svaret hun fik var at de ville ringe tilbage efter et par dage. Dagen efter ringede de så tilbage, med en melding om at visaet var godkendt.
Hun har et visa kort, og penge på kontoen.
Nu er billetten og forsikringen købt, og hun drager mod bkk i næste uge Smile

Tak for hjælpen allesammen.

Spring til debat: