Se indlæg
 Udskriv debat
sin sod
Sombat
skal giftes Smile 19 juli har et lille problem hun siger jeg skal vise penge frem for vener og familie, tong i lægges skålen også ,men jeg spurgte hende om hvor stort et beløb der skulle lægges i den såkaldte stak penge , hun svarede det jeg syntes og skal se ud som om jeg kunne forsørge hende , spurgte igen men fik intet svar hmmm hun sagde der efter at jeg selvfølgelig fik pengene igen da hun ingen forældre havde der skulle modtage dem .Hendes fader er højt agtet munk i Namphong og han skulle ikke have nogen sagde hun ,kan man stole på dette eller bliver man malket for alt man lægger i skålen. Hendes vendinde var tilstede og sagde hun ville tage penge og tong og vi ville få dem tilbage efter bryllup ,hmmmm ok havde tænkt at lægge 15-20,000 ThB. samt hendes Tong som hun selv sagde . Kan man stole på dette eller er man blåøjet farang????
Redigeret af Sombat d. 22/05-2005 22:02

rolan
tillykke med det
jeg har ikke så meget fostand på dette med medgift og alt det der
men du er vel ikke blåø'jet da du jo har valgt at gifte dig med hende
og som hendes mand må du jo stole på hende for ellers er det jo ikke så god en start på jeres ægteskab
du kan jo kun håbe på at hun er lige så reel som du selv forhåbentlig er
held og lykke med det
mvh rolanSmile

Sombat
Jo Tak

h
Sombat skrev:
skal giftes Smile 19 juli har et lille problem hun siger jeg skal vise penge frem for vener og familie, tong i lægges skålen også ,men jeg spurgte hende om hvor stort et beløb der skulle lægges i den såkaldte stak penge , hun svarede det jeg syntes og skal se ud som om jeg kunne forsørge hende , spurgte igen men fik intet svar hmmm hun sagde der efter at jeg selvfølgelig fik pengene igen da hun ingen forældre havde der skulle modtage dem .Hendes fader er højt agtet munk i Namphong og han skulle ikke have nogen sagde hun ,kan man stole på dette eller bliver man malket for alt man lægger i skålen. Hendes vendinde var tilstede og sagde hun ville tage penge og tong og vi ville få dem tilbage efter bryllup ,hmmmm ok havde tænkt at lægge 15-20,000 ThB. samt hendes Tong som hun selv sagde . Kan man stole på dette eller er man blåøjet farang????

15-20000 er et ok beløb læg helst f.eks 19999 bath da 9 betraktes som et heldigt tal det at din kærste siger at du får pengene retur viser blot at hun følger traditionen modsat de fleste andre som vælger at lade sine forældre beholde pengene
og tong = guld som regl en kæde og evt. et armbånd er din bryllupsgave til din kone og en gave tager man da ikke tilbage 1 til 2 bath guld er iorden (15-30 gram) og lad nu være at lade dig presse til at give 5-10 bath guld hun kan ikke gå med guldet i thailand (røveri risiko) og her hjemme er der oftes kun hoved rysten på en så usmagelig fremvisning af guld (barpige manere)

men alt i alt ganske rimelige krav fra din kærste også selv om sin-soden gik til hendes forældre

christian-s
Hej Sombat

Jeg synes det lyder meget reelt.

Min kæreste siger at ud over bryllupsgaven (guldet) som hun selvfølgeligt helst vil beholde, så regner hun med at jeg betaler bryllupet (da hun og familien ikke har særligt mange penge), men egentlig foræring af penge / sin sod forventes ikke. Når hun kommer til Danmark og starter arbejde er hun jo også med på / klar til at bidrage til fællesøkonomien (lejlighed/el/forsikring...) samt opsparing til flybilletter, evt. hus i Thailand osv osv.

Se også hvad jeg har skrevet i denne debat-tråd:

http://www.dansk-...ead_id=754

Jeg overvejer også bryllup i Juli, sender dig lige en PB (Personlig Besked).
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

MisterM
GIFT DIG IKKE, da du ikke stoler paa din kone...Sad

Hun har ret og det er normal standart i Thailand.Smile
Men naar du spoerger her er du i tvivl og saa vil der opstaa mange andre problemer i fremtiden.Sad

h
MisterM skrev:

Men naar du spoerger her er du i tvivl og saa vil der opstaa mange andre problemer i fremtiden.Sad

hvad er det for noget pjat han udviser da bare alm fornuft og spørger til råds
husk det er nemt at elske en thai pige men stol kun på hende når du er sikker på at hun er til at stole på og efter min mening har denne pige netop nu vist at hun er til at stole på så tillykke jeg tror du er en af de heldige der har fundet dig en god kone

kresten
MisterM skrev:

MisterM du er da godt nok for viderekomne.. Tror du ikke du skulle være blevet i danmark og tigget social kontoret om at holde røven oppe pa dig..
Hvordan kan hun have ret ??? han skriver jo lige netop hun ikke vil svare på hvor meget han skal fremvise.... Og så kommer han selv med et beløb, som bestemt ikke er for stort.
Kunne du så ikke fortælle os hvad normal standard er i thailand, .. 15 / 20.000 det er kun symbolsk betaling for en pige som ikke kan tilkomme Sinsot...

oleskyum
Sombat.

Kan du stole på din kommende kone? eller tvivler du?

Jeg mener ikke nogle her på siden kan svae på det, det er han da den eneste der vil være istand til, vi kan så tænke og mene hvad vi vil, det eneste er held og lykke, hvis du vælger at gifte dig.Pfft

MisterM
kresten skrev:
MisterM skrev:

MisterM du er da godt nok for viderekomne.. Tror du ikke du skulle være blevet i danmark og tigget social kontoret om at holde røven oppe pa dig..
Hvordan kan hun have ret ??? han skriver jo lige netop hun ikke vil svare på hvor meget han skal fremvise.... Og så kommer han selv med et beløb, som bestemt ikke er for stort.
Kunne du så ikke fortælle os hvad normal standard er i thailand, .. 15 / 20.000 det er kun symbolsk betaling for en pige som ikke kan tilkomme Sinsot...

??? Forstaar dig ikkeSad Jeg har et godt liv i Thailand uden at tigge social kontoret

Hun er meget rimelig og jeg kan forstaa hendeSmile
Men ellers har jeg set thaier vise 500 000 THB frem naar de blev giftGrin

Sombat
Mister M. jeg forstår godt hvad du mener men jeg er ikke sort seer. jeg ville jo ikke skrive at vi skal giftes uden at jeg ville det men man er jo på vagt over alle tegn på bedrag efter alt hvad man kan læse på forskelige hjemme sider både her og i udlandet. Man kan jo heller ikke bebrejde os der møder en pige derfra , at man er lidt bekymret om bedrag.man hører jo enormt mange dårlige historier fra i forskelige medlemer ,som nogle af jer skriver så er der jo solstrålehistorier imellem om de er få eller mange skal jeg ikke kunne sige men håber denne er en af dem. Man må huske at man skal holde hovedet koldt ,for man kan jo være uheldig så man må læse de forskelige tegn osv.. Wink

MisterM
Hej Sombat.
Jeg forstaar dig godt. Jeg kender ogsaa mange baade gode og daarlige tilfaelde og selvfoelgelig skal man taenke sig grundigt omSmile

Hvor jeg bor er her ikke mange turister og "krokodillerne" er ikke saa synlige som paa turiststederne hvor de er som fluer om et stykke sukkerGrin. Mange thailandske piger og deres familier taenker sig faktisk ogsaa godt omGrin
Redigeret af MisterM d. 24/05-2005 09:00

Spring til debat: