Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Importøren/ detributøren af The Economist i Thailand har valgt ikke at importere The Economist seneste udgave da den indeholdt en kritisk artikel om loven som beskytter - kongefamilien - kritik overhovedet er " verboten" - prøv at læse artiklen . den er yderst interessant og trykker på nogle ømme ligtorne !
Her er omtalte artikel fra The Economist i Google oversættelse. Lidt svær at læse pga. af den automatiske oversættelse.
http://translate....a%26sa%3DG
Som SIAMCOM skriver i sit indlæg, så bliver der i artiklen godt og grundigt sat fokus på nogle meget ømtåligt emner i Thailand.
Når jeg læser, ser og høre om situationen i Thailand i dag, får jeg uundgåeligt associationer til den obligatoriske historie læsningen under studie tiden. På en eller anden måde genkender jeg situationen i Thailand i dag med de historiske beretninger fra Europa for 300 år siden.
Ord som ”oplyst enevælde” trænger sig på!
Skrevet af lektor, ph.d. Michael Bregnsbo. Institut for Historie, Kultur og Samfundsbeskrivelse Oplyst enevælde bruges om en politisk styreform i anden halvdel af 1700-tallet, hvor en
række europæiske fyrster angiveligt arbejdede på at bruge deres enevældige magt til at
arbejde på at fremme deres befolkningers lykke og velfærd gennem omfattende samfundsreformer.
Men ikke alle har ladet sig overbevise om disse fyrsters angivelige menneskekærlighed.
Nogle historikere har set reformerne som bluffpropaganda og som et kosmetisk
overfladefænomen, mens andre har affærdiget dem som skalkeskjul for mindre idealistiske
motiver.