Se indlæg
Korruption ...
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/10-2008 22:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
I forlængelse af en anden tråd omkring bilisme/trafikkontrol i Thailand, der efterhånden er gået over i politi-korruption, vil jeg hermed fortsætte denne nye synsvinkel i en ny tråd. JA, der hersker udbredt korruption blandt mange betjente, det er en kendsgerning som mange herinde kan tale med om. Men når det så er sagt, er VI er vel ikke så meget bedre. Hvor mange af os har ikke benyttet os af muligheden for at betale en fx. trafikbøde her og nu, fremfor at gå den tunge gang til politistationen og således få en enestående mulighed for at spilde et par timer og tilmed betale mere? Den hænger jo ikke rigtigt sammen, på den ene side at harcellere over korruption, samtidig med at man selv benytter sig af muligheden. Som det hedder på dansk: Hæleren er ligeså slem som stjæleren og hvad kom først: Hønen eller ægget? Man kan så indvende, jamen det er kun i meget beskeden målestok osv. Selvfølgelig, men hvad med princippet? En snebold er også lille inden den ruller ned af en bakke. |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 12/10-2008 00:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Det er ganske rigtigt Rin , men det er ikke altid vi kan få lov til at betale på den lovlige måde . Men sådan er deres system jo bygget op. Politiet skal jo også have en nummer to indtægt , så de kan betale for deres elskerinder. Michael B Kristensen
|
|
|
BiBob Man |
Lagt på d. 12/10-2008 00:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Rinpoche – jeg må desværre give dig ret i dette selvmodsigende paradoks. Hvor ofte har man i Thailand, ikke hørt historier om hvorledes farangér højlydt praler med deres div. færdselsforseelser, som de efterfølgende har bestukket sig ud af. For så sidenhen, at ytrer sig negativt om et korrumperet Thailandsk politi. Jeg skal ikke her gøre mig hellig. Har selv betalt 500 THB til en betjent, for at glemme kørekortet på hotellet. Og i den forbindelse ikke fandt det særligt formålstjenligt, at skulle en tur omkring den lokale politistation for at fremvise mit kørekort, velvidende om at jeg nok ikke var helt ” appelsinfri” Bibob Man |
|
|
huratho |
Lagt på d. 12/10-2008 03:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg har på fornemmelsen at der er stor forskel på syd og nord. Heroppe i Chiang Mai oplevede vi, lige efter militæret har overtaget magten, at 5 betjente røg ud på en uge, fra vores lille lokale politistation. De fik 5 min. til at pakke deres lort, ud uden pension. Inde i byen blev ligeledes 8 betjente sparket ud. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
lols |
Lagt på d. 12/10-2008 08:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Huratho, Nu skriver du ikke, hvem de fyrede betjente blev erstatet med og hvad årsagen kunne være. Situationen lige omkring militær kuppet måske ikke relateret korruption? I tiden lige efter kuppet blev mange af Thaksins støtter i militæret og politiet flyttet til mindre betydningsfulde jobs eller fyret for at sikre ro for militærregeringen. Begrundelsen har måske været korruption. Så måske er årsagen til disse fyringer ikke direkte korruption? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 12/10-2008 12:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
BiBob Man skrev: Jeg skal ikke her gøre mig hellig. Har selv betalt 500 THB til en betjent, for at glemme kørekortet på hotellet. Og i den forbindelse ikke fandt det særligt formålstjenligt, at skulle en tur omkring den lokale politistation for at fremvise mit kørekort, velvidende om at jeg nok ikke var helt ” appelsinfri” Bibob Man Jeg er skam heller ikke bedre. Jeg blev stoppet på motorcykel i Hua Hin uden hjelm, det var sent på aftenen. Udgangspunktet var at de inddrog nøglerne og jeg så kunne hente cyklen dagen efter på politistationen og der betale bøden. Det fandt jeg ikke særligt hensigtsmæssigt, da vi havde lejet en bil og skulle køre sydpå allerede tidlig næste morgen. Og ikke om jeg gad spilde en ½ dag på det, så de fik 200 baht og videre. Jeg gider ikke brokke mig over korruptionen i Thailand, så kunne jeg ligesågodt brokke mig over tyngdekraften. |
|
|
manse |
Lagt på d. 12/10-2008 13:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
haha rinpoche. Det sidte afsnit fik godt nok latteren til at få overtaget. Jeg giver dig ret, men lad nu være med at tro, at det kun er herude det er sådant. Da jeg selv arbejdede i det offentlige i kære Danmark, ja der blev jeg ofte tilbudt forskellige ting, hvis bare lige jeg ville være behjælpelig med godkendelse af kontrakten, så ja det findes overalt. Godt nok er politiet derhjemme ikke sådan at komme uden om, for der er det kun at betale ved kasse 1, men offentlige ansatte kommer tit ud for, at skulle tage stilling til et dejlig weekendophold med konen eller give det til vedkommende, der måske var lidt billigere haha |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 12/10-2008 14:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Jeg gider ikke brokke mig over korruptionen i Thailand, så kunne jeg ligesågodt brokke mig over tyngdekraften. korruption / bestikkelse femmer forståelsen
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
sank |
Lagt på d. 12/10-2008 15:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Hura for den lille korruption når bare man selv kan deltage |
|
|
industriskuespilleren |
Lagt på d. 08/12-2008 21:42
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Dette är en rimelig go liste og godt anset som en guide om korruption i verden http://www.infopl...81359.html De Smiler jo så södt når de tar röven på en
|
|
Spring til debat: |