Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk politi vil undgå brug af magt
Top High Class Fashion
Thailandsk politi er i dag i forhandlinger med regeringsfjendtlige demonstranter, der har besat hovedstaden Bangkoks to civile lufthavne. En talsmand for politiet siger, at målet er at bringe den fastlåste situation til en afslutning uden brug af magt.

- Vi er i forhandlingsproces. Vi ønsker at undgå enhver form for voldelig konfrontation. Vi vil ikke bruge våben, sagde Pongsapat Pongcharoen på en pressekonference. Han tilføjede, at politiet vil undgå såvel tab af menneskeliv som skader på ejendom.

Regeringen har erklæret de to lufthavnsområder i undtagelsestilstand og har givet politiet bemyndigelse til at fjerne demonstranterne.

Udtalelserne fra det thailandske politi kommer efter, at et granatangreb mod regeringsfjendtlige demonstranter, der har besat den thailandske premierministers kontor i Bangkok i adskillige måneder, i går sårede mindst 46 mennesker.

Granaten eksploderede i nærheden af en scene, der er rejst foran regeringskontorerne, hvor der gennemføres folkemøder.
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
SIAMCON
det bliver vist svært at undgå en konfrontation . men det ser ud til at politiet der er ligeså pivede som herhjemme..
Demonstranterne har taget et helt land plus andre landes befolkninger som gidsler med deres tåbelige krav - at få fjernet en demokratisk valgt regering..
så de gule er alt andet en demokratiske og deres tilhængere ved ikke en skid om demokrati men er bare med i pøbelen som ligner de ballademagere der løber rundt ovre i KBH og smadrer andre folks ejendele..
Her skal der ikke blødsødenhed til men sættes hårdt mod hårdt. tag dog og skyd en 30-40 stk . af de gule. for at sætte lidt respekt i dem .Thailand er ude på en farlig kurs - det finder de nok ud af når investeringerne falder ..

manse
Det er godt nok noget af en melding, du her fremkommer med. Jeg er da lykkelig for, at politiet ikke lytter efter dig, for så vil der da blive borgerkrig herude.

Når det nu er sagt, så er man vel nødt til at sætte sig ind i baggrunden for hele balladen, hvilket jo ikke er så svært, hvis man har fulgt med herude de sidste år.

Håber du fortsat må have en god dag.

Top High Class Fashion
Ja jeg tror det er godt Politiet ikke gaar for haardt til den for saa bliver der rigtig ged i den Cool
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
Lung Yao
Top High Class Fashion skrev:
Ja jeg tror det er godt Politiet ikke gaar for haardt til den for saa bliver der rigtig ged i den Cool

Og det bliver det snart alligevel p.g.a. de "Røde" (ikke MANU fans) er begyndt at røre på sig. PAD har jo "viste dem vejen" :

"Thousands of pro-government demonstrators gathering in front of City Hall have been told Thaksin might call them today".

http://www.nation...089772.php
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

manse
Ja kongens fødselsdag kommer jo snart, så vil der jo nok ske noget. Jeg har siddet her i eftermiddag og til nu sammen med vores Thailandske venner. Selvom man skal være varsom med spørgsmål og den øjeblikelige situation, kunne jeg ikke dy mig for at spørge, hvorfor pokker kongen endnu ikke havde givet lyd fra sig.

Jeg fik følgende svar:

Rygterne mellem thaierne er, at dronningen og sønnen støtter PAD, og kongen og alle thaiernes elskede prinsesse støtter militæret o.a..

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal tro på den, for jeg tror ikke dronningen har så meget magt over kongen, så hun kan imod hans ønsker, men måske tager jeg fejl, da han jo er en ældre mand. men jeg synes bare det lyder lidt underligt.

SIAMCON
Hvordan vil I ellers rydde lufthavnen ? en flok nyttige idioter har taget et helt land som gidlser ?
Den plaprende sødsuppe mentalitet som b.la danskere er kendt for kan I glemme alt om ! det kommer mani ngen vegned med.. hvad har man sikkerheds styrkerne til ?

quickmouse
SIAMCON skrev:
Hvordan vil I ellers rydde lufthavnen ? en flok nyttige idioter har taget et helt land som gidlser ?
Den plaprende sødsuppe mentalitet som b.la danskere er kendt for kan I glemme alt om ! det kommer mani ngen vegned med.. hvad har man sikkerheds styrkerne til ?

du kunne jo søge jobbet som sikkerhedschef, dine ide´r fejler da ikke noget Wink
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

rinpoche
manse skrev:
Jhvorfor pokker kongen endnu ikke havde givet lyd fra sig.

Jeg fik følgende svar:

Rygterne mellem thaierne er, at dronningen og sønnen støtter PAD, og kongen og alle thaiernes elskede prinsesse støtter militæret o.a..

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal tro på den, for jeg tror ikke dronningen har så meget magt over kongen, så hun kan imod hans ønsker, men måske tager jeg fejl, da han jo er en ældre mand. men jeg synes bare det lyder lidt underligt.

Det syntes jeg også, men jeg har hørt nøjagtig det samme omkring den thailandske dronning idag.
Og hvis man synes vores dronning og prinsgemalens forhold er lidt fjernt, så er det intet i forhold til det thailandske regentpar.

Det lover altsammen ikke godt, synes jeg Sad Splittelse blandt fraktioner i befolkningen og øjensynligvis også i kongehuset.

Larsen73

Lad dem da bare få deres hus (eller lufthavn i dette tilfælde) Wink
Folk kan jo bare benytte de andre lufthavne.
Once you go Asian, you won't go Caucasian

rinpoche
Fortæl os om en anden lufthavn(e) med landingsfaciliteter, screening, handling og passagerservice med meget mere til såvel Airbus som Jumbo der dagligt kan befordre 30.000 passagerer og du har løst krisen - om ikke andet så for de rejsende.

ingolf
Det var millitäret som fjernede den sidste regering, og nu sidder samme regering der igen -minus nogle personer!

Hvem tror i militäret holder med???

Kongen sagde god for millitärkuppen!

Hvem tror i kongen holder med???

Dronningen gik ud og sagde, at PAD skulle have lägehjälp, men ikke politiet og moddemostranterne!

Hvem tror i dronningen holder med???

Jeg synes virkelig synd om alle fattige thai'er, som afguder deres konge---men kongen vil skide dem et stykke---han fölger kapitalet!!!!!

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 30/11-2008 18:03

Isan
det har været nemmere at besætte de to lufthavne end jagtvej 69 må man sige , men håber snart det vil ske noget godt for os turister.

http://www.poipla...?p=dc&c=48
Thailand er kanon , Thaigift 17 år Friends again

Helt enig, sådan !
soi7

Ingolf :
Jeg er helt enig med dig, som jeg skrev ovenfor, Thaksin var god for de fattige og blev valgt demokratisk, nu er han i eksil ...men hans parti gør meget godt synes jeg, også efter at have talt med flere Thaier , men der er jo altid uenighed om politik.

Larsen73
Yep, bare lade det eskalere lidt endnu.
Så det kan ende med et brag og måske medføre en billigere valuta inden vi skal derned igen. Ved godt det ikke er pænt, men burde bath'en ikke snart blive svækket lidt ?
Once you go Asian, you won't go Caucasian

ingolf
soi7 skrev:
Ingolf :
Jeg er helt enig med dig, som jeg skrev ovenfor, Thaksin var god for de fattige og blev valgt demokratisk, nu er han i eksil ...men hans parti gør meget godt synes jeg, også efter at have talt med flere Thaier , men der er jo altid uenighed om politik.

Jeg har snakket med flere thai'er de sidste dage, ink. min kone, og de begynder lidt forsigtigt at undre hvad der er med kongen---men skubber det väk med, at han er gammel---de vil ikke tro hvad de ser og hörer.

Ingolf

Det er svært at sige omkring hvad kongen synes om situationen, og hvem han har sympati for, men jeg har fået fortalt af thaier at han har været en del ude i landdistrikterne og give gode råd og vist interesse for folk der bor der.
Ihvert fald gjorde Thaksin mange gode ting for folk der og det er godt.

outthere
Det er alle tiders at de prøver at løse problemet uden brug af magt, de demonstranter bliver nok trætte på et tidspunkt og dæmpet ned af sig selv. Smile
Redigeret af outthere d. 30/11-2008 20:56

rinpoche
Larsen73 skrev:
Yep, bare lade det eskalere lidt endnu.
Så det kan ende med et brag og måske medføre en billigere valuta inden vi skal derned igen. Ved godt det ikke er pænt, men burde bath'en ikke snart blive svækket lidt ?

I hvis interesse? Din? Jeg går ud fra at du taler om den thailandske møntenhed som der er universel enighed om staves Baht.
Ja, lad det bare eskalere, din empati er misundelseværdig...

Spring til debat: