Se indlæg
 Udskriv debat
At købe hus i Thailand
kiml
girobank han har også noget i Jomtien, havde set 3 forskelige priser på dette byggeri skrev til mægleren for høre den rigtige pris fik så en mail som så var den dyreste mener at det ca 230000 kr og hvad der så ikke står noget om at mægleren ville have 35000 kr for dokumenter notar og så vidre, syntes godt nok at det var pebret
[img][/img]

lols
Fra deres hjemmeside
Thailand er landet, hvor man stadig kan købe ejendomme til meget fornuftige priser. Da turismen i Thailand boomer med en årlig vækstrate på ca. 8 %, vil der i de kommende år være et stort behov for lejligheder i Thailand. Dette betyder at priserne stiger eksplosivt de kommende år = mulighed for gode investeringer med vækstrater på op til 80 % p.a.

Det kunne man stille spørgsmålstegn ved i disse tider. Nogle tal viser tilbagegang på 10-20 % i år i nogle af turiståmråder. Fremtiden for Thailand og turistmen, som verden ser ud lige nu? Der kommer ikke flere købestærke udlændinge i den nærmeste fremtid, måske tævtimod. Jeg ville være varsom med at købe i Thailand lige nu, hvis man tænker på at tjene penge på bolig. Er det til rent boligformål er det selvfølgelig noget andet.

Flere tomme boliger eller boliger til salg giver næppe 80 % vækstrate per år.

Jeg ville være varsom med at købe en bolig, der endnu ikke er bygget færdig. Har firmaerne penge til at færdiggøre projekterne?

Deres priser inkl. juridisk styring - at bygherre er likvid og ikke står i registrer. Hvordan ved de det? Hvad er konsekvenser, hvis det ikke går godt og firmaerne ikke har likvider? Erstatning til køber? Tilbagebetaling af evt. forudbetalt beløb?

Seneste tid har vist at mange firmaer går ned uden varsel. AIG, Sterling, banker m.m.

SIAMCON
Har lige talt med min kammerat i som er ansat ved at russiks enejndomsfirm på Phuket.
Han siger alt kun går en vej - OPAD ! de kan sælge alt.
hvilke udlændinge komemr ikke til Thailand og køber ? det er vest europæere.. vi er i frit fald men russiske horder vælter ind Thailand og køber hvad de kommer i nærheden af- han regne med at i løbet af 3-5 år vil det mest af Phuket være på udenlandkske hænder.. mes russiske.. så er der lukket af til forskelige områder -for os alindelige mennesker..
Kan de købe ejendom i Thailand ´ ? ja tilsyneladende skal de ike have en thai ægtefælle. de laver blot et selskab. Russerne - overhaler alt når det drejer sig om penge.. alt. også amerikanerne som ser måbende til, det mest er noget de har stjålet under kommunismen... dertil kommer deres ofte ubehagelige måde at opføre sig på ... primitivt og ubehøvlet. drikkepenge til thai taxi er ofte 100 usd. eller mere.. så kan i selv se hvad vej det går - !

Rayong Info
Hej Girobank

Real Mæglerne Engelhardt har ikke kontor i Rayong som de skriver på Deres homepage.
Om de har kontor i Bangkok ved jeg ikke.

Byggeprojektet er ikke opført endnu.

Husk at undersøge månedlige fællesudgifter.

Det med garanteret lejeindtægt, tror jeg ikke på.

Ovennævnte byggeprojekt har mange mæglere til salg.

Du skal handle med en mægler bosat i området.

Her er link til 2 Falang agenter bosat på Hat Mae Ramphueng hvor ovennævnte projekt er.

Begge har ovennænte til salg.

Rayong Home and Land (en fyr fra england)
http://www.rayong...dland.com/

Rayong Properties (en fyr fra fra finland)
http://www.rayong...jects.html

Jeg kender begge, og de er ikke hustlere.

Der er ikke mange Condos i Rayong, men der er enkelte på næsten alle strande.

Kysten er 120 km lang, så find ud af hvilken strand der tiltaler dig mest.

Rayong er en god provins, tæt på Bangkok
og ikke overrendt af Falangs.

Rayong er meget populært hos svenskere,
og der er mange svenske husprojekter igang.

MVH

sank
Frown Ja dem jeg kender i Thai. Advare kraftigt om Skandinaviske Experter og om at nærme sig projekter der ikke er færdige Shock

sn
Sank

Når du slynger sådan noget ud, vil det nok være på plads at være mere specifik, der er gode kar og brodne kar allevegne !! Hvis du ved noget så meld ud, hvis ej så formulere det bedre
sn

sank
Til sn. Jeg mener nu ikke man behøver at stille med skriftlige beviser for at komme med advarsler til bruger vener her på DTW. Om at sørge for en vis skeptisk De fleste høre jeg i Expat Clubber ? de har en vis erfaring. Og når man køre rundt og ser ½ færdige projekter hvor der ikke sker noget ? såee.

Rayong Info
Til Sank

Loven er idag sådan at købers betalte depositum til en condo eller hus i et nyt projekt skal bygherren deponerer så evt købers penge er sikret hvis projektet ikke bliver gennemført.

Der har tidligere været flere tilfælde hvor
bygherren har snydt købere.
Bl.a. et Svensk projekt.

Alle de ufærdige byggeprojekter du ser idag er fra krisen i Asien 1997-1998.

MVH

sank
Tak for info Rayong. Jeg vil nu heller ikke sætte rygter igang. Men have i Svenske aviser læst en del om Hua hin og i Expat Cluber advare man om Thai Experter der så viser sig har været i landet et lille år. Vi have hørt om det også før vi købte. Og derfor betalte vi os til lokal rådgivning. Så det er så men eneste grund til at jeg skriver om det ? og absolut ikke som bedre videne. Mvh

outthere
Meget spændende diskussion men jeg troede at man kunne få et par gode råd hvis man ville købe et hus i Thailand. Rent praktisk.

ingolf
SIAMCON skrev:
Har lige talt med min kammerat i som er ansat ved at russiks enejndomsfirm på Phuket.
Han siger alt kun går en vej - OPAD ! de kan sælge alt.
hvilke udlændinge komemr ikke til Thailand og køber ? det er vest europæere.. vi er i frit fald men russiske horder vælter ind Thailand og køber hvad de kommer i nærheden af- han regne med at i løbet af 3-5 år vil det mest af Phuket være på udenlandkske hænder.. mes russiske.. så er der lukket af til forskelige områder -for os alindelige mennesker..
Kan de købe ejendom i Thailand ´ ? ja tilsyneladende skal de ike have en thai ægtefælle. de laver blot et selskab. Russerne - overhaler alt når det drejer sig om penge.. alt. også amerikanerne som ser måbende til, det mest er noget de har stjålet under kommunismen... dertil kommer deres ofte ubehagelige måde at opføre sig på ... primitivt og ubehøvlet. drikkepenge til thai taxi er ofte 100 usd. eller mere.. så kan i selv se hvad vej det går - !

Den salgssnak kan du godt stoppe op et vist sted---det virker ikke. Nu snakker jeg om PAT/JOM, og alle siger lej, köp ikke. Og der er ikke bare almindelige personer, men advokater og ejendomsmäkler.

Snakkede med pigen, som jeg lejer af, og spurgte om prisen---fik som svar, vent 1-2 år, så er priserne mere fornuftige. men de er allerede meget mere fornuftige--- de er sunket ca 500k de sidste måneder.

Ingolf

PS! hvem vil bo sammen med russere Sad
Redigeret af ingolf d. 30/11-2008 22:39

Engelhardt
Hej alle debatører

Vi kan se i skriver lidt om os og de projekter vi forhandler i Thailand bl.a. i Rayong. For god ordens skyld vil vi gerne kommentere de forskellige indlæg idet vi kan se der bliver skrevet en del forkerte oplysninger.

Vi kan oplyse følgende:
Vi har salgskontor i Rayong på Tropical Beach projektet.
Vi har ligeledes kontor i Bangkok hvor alt administration bliver klaret fra.(se hjemmeside www.real-engelhar...

Ved at handle igennem os handler man under dansk autorisation hvilket betyder vi indestår for handlens gennemførelse samt korrektheden i samme. Dette betyder at vi ikke kan gemme os bag firmaet men indestår personligt iht. ejendomsmægler bekendtgørelsen.

Med hensyn til omkostninger forbundet med handel af bolig i Thailand kan vores berigtigelsesvilkår rekvireres ligesom vi gerne besvarer eventuelle henvendelser om samme.

Med venlig hilsen

Morten Olsen
Direktør
RealMæglerne Engelhardt

Davs
Jeg lavede lige jeres hjemmeside link aktivt

http://www.real-e...

bamsen

sank
Jo det lyder jo flot Engelhart men men jeg tror nu ikke at danske autorisationer er meget vær i Thailand. Så unskyld min Skeptis ??

Engelhardt
Hej igen
bamsefarr tak for hjælpen med linket er desværre ikke selv så teknisk.

Sank, en autorisation er ikke meget værd i Thailand men den er meget værd for de danskere som køber idet de i form af autorisationen er omfattet af dansk lov. Vi har i takt med autorisationen også en klientkonto der er dækket af en forsikring. Også under dansk lov. Vi hjælper de købere som gerne vil handle under dansk lov og den sikkerhed som følger med. Dermed ikke sagt at man ikke kan handle direkte i Thailand hvis man har det bedre med det.

Men jeg vil gerne understrege at jeg ikke deltager i dette forum for at prøve at sælge nogle boliger. Men udelukkende for at opklare de misforståelser der er skrevet om os. I sidste ende skal man jo handle med dem man har tillid til.

Mvh.

Morten

BiBob Man
Som bekendt er der to måder hvorpå udlændinge i Thailand kan ”erhverve” sig hus i Thailand. Enten gennem en leasing/leje aftale, eller gennem oprettelse af selskab/ kompagni.

Efter min opfattelse er sidstnævnte (selskab/ kompagni) løsningen ikke særligt udbredt, da denne løsning indebær et ret omfattende administrations apparat. Derimod er leasing/leje aftalen langt mere udbredt blandt udlændinge som erhverver sig hus i Thailand.

Der er ikke her tale om condominiums / ejerlejligheder. For her er den Thailandske lovgivningen rimelig klar og letforståelig.

If. Thailandsk lovgivning er det muligt for en udlænding at købe og eje huset på leaset/lejet grund i en længer årrække. Derimod ”ejes” grunden hvorpå huset står if. lovgivningen ubestridt af udlejeren, som i denne forbindelse oftest enten er sælgers advokat eller tilvejebragt stråmands. Uagtet at den udenlandske huskøber engleligt ved købet har betalt for både hus og grund.

Hvad sker der hvis den fiktive udlejer gældsætter sig, og pludseligt bliver genstand for en fogedforretning med udlæg i ejendommen til følge?
Og hvordan er udlændingens retstilling i en leasing/leje aftale englelig i Thailand i sådan en situation?

BiBob Man

En god link som omhandler lidt af emnet:

http://weblog.kro...hed-i.html

Rayong Info
Til BiBob Man

Oprettelse af et selskab i Thailand.

-51 % skal vaere ejet af en Thai,
skal dokumenteres hvor Thai'en har pengene fra.
(og det kan ikke vaere penge laant af en udlaending)

-Der skal vaere 7 Thai'er i bestyrrelsen.

-Selskaber der ikke har nogen aktivitet udover at eje ejendom,
vil blive tvangsoplost. Dette er indfort for ca 2 aar siden.

Den model duer ikke mere, har vaeret brugt meget.

Leasing af jord.

Det er lovligt for udlaendinge at lease jord, mange har 3 x 30 aars leasing.
Man kan paa Landoffice faa registreret en leasing aftale paa 1 x 30 aar.
Og ingen vil ikke kunne aendrer dette.

MVH

Rayong Info
Til Engelhardt

Du skriver:

*Vi har salgskontor i Rayong på Tropical Beach projektet.*

Undskyld jeg sporger, men hvor har I det kontor ?
Er det "Bygherrens kontor" du mener ?

Dette er ikke for at saa tvivl om dig,
jeg er kun nysgerrig, da jeg bor i Rayong.

Paa Jeres homepage skriver I :

*Provinsen Chantaburi og dens hovedstad Rayong har gjort sig specielt kendt for tre ting. For det første for sine lange, gyldengule og næsten øde strande, som strækker sig kilometer efter kilometer langs den thailandske nordøstkyst. For det ... *
http://www.visit-...alg/rayong

Det lader ikke til I kender meget til Rayong.
I maa have sakset ovennaevnte fra Tjaereborg Rejser.
:

Provinsen Chantaburi og dens hovedstad Rayong har gjort sig specielt kendt for tre ting. For det første for sine lange, gyldengule og næsten øde strande, som strækker sig kilometer efter kilometer langs den thailandske nordøstkyst. For det
http://www.tjaere...hapterid=1

I Provinsen Chantaburi er Chantaburi hovedbyen.
I Provinsen Rayong er Rayong hovedbyen.

MVH
Redigeret af Rayong Info d. 09/12-2008 05:14

Rawai
Man kan købe hus af en dansker som har dette firma.
han opretter firma til dig så du kan eje grunden som du vil bygge hus på.
Du kan også købe lejligheder.
http://www.baypro...

danoy
Hej, springer med et par link jeg har selv været meget glad for conventures hjemmeside, den har priser og man kan se husets opbygning, vi ( fruen og jeg ) tegnede vores eget hus ud fra ideer vi fik fra blandt andet conventure, og fik lokale håndværkere til at opføre huset, ikke luksus men et sødt lille penalhus på 90 kvm til 700.000
conventure har også priser på hjemmesiden, så det giver et hint om hvad man kan få og til hvilken pris, godt nytår til alle

http://www.conven...

http://www.thaila...index.html

http://www.fairpr...

Spring til debat: