Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
EVAKUERING PÅBEGYNDT
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 30/11-2008 16:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 184 |
Rusland, Filippinerne har begyndt at evakuere deres borgeren og mandag skulle Spanien og kina begynde også Det er da godt fattige lande kan hjælpe deres egne - mendens europæere b.la. danske åbenbart kan få lov at sejle deres egen sø . Godt man ikke fik bestilt sin rejse . pyhhha til de der har købt: Håber I har afbestillingsforsikring - glemt alt om Thai ferie det næste stykke tid,. Nyt omring evekuering kan læses på The Nation og Bangkok Post. |
|
|
Kaosangangsteren |
Lagt på d. 30/11-2008 17:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Glem alt om ferie i thailand det næste stykke tid " siger du, .folk tar afsted sålænge flyene kan lande i en eller anden lufthavn, det er helt sikkert, jeg ville gøre ligeså :-)
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 30/11-2008 17:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
SIAMCON skrev: Rusland, Filippinerne har begyndt at evakuere deres borgeren og mandag skulle Spanien og kina begynde også Det er da godt fattige lande kan hjælpe deres egne - mendens europæere b.la. danske åbenbart kan få lov at sejle deres egen sø . Godt man ikke fik bestilt sin rejse . pyhhha til de der har købt: Håber I har afbestillingsforsikring - glemt alt om Thai ferie det næste stykke tid,. Nyt omring evekuering kan læses på The Nation og Bangkok Post. Nå nå. jeg smutter nu derned i morgen hvis altså Finnair flyver til en eller anden lufthavn i Thailand |
|
|
Lagt på d. 30/11-2008 17:13
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Til Goldwing: flot billede af Pattaya du har på, jeg skal gerne flyve torsdag 4/12 og bo i Pattaya, du må gerne skrive hvis du finder en løsning jeg tager afsted men vil være rimelig træt af at skulle med bus fra Chang Mai el. Phuket.............12 timer oveni.....det er jo et mareridt ikke !!!! soi7 |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 30/11-2008 17:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Kikkede lige lidt på denne, men blev ikke meget klogere!! http://www.finnai...nfo_4.html Der er også et dansk tlf. nr. 3336 4545 Ingolf |
|
|
gall |
Lagt på d. 30/11-2008 17:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 29 |
Meldingerne er stadig at uden for kriseområderne, er der helt sikkert. Vi skal først afsted om en måned, men selvfølgelig tager vi afsted. kunne ikke forestille mig at Thaier vi blande turister ind i dette. Jeg ville da ikke føle mig mere sikker i f.eks egypten, eller Indien - og vi gider sgu ikke rejse til Mallorca. |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 30/11-2008 17:18
|
soi7 skrev: Til Goldwing: flot billede af Pattaya du har på, jeg skal gerne flyve torsdag 4/12 og bo i Pattaya, du må gerne skrive hvis du finder en løsning jeg tager afsted men vil være rimelig træt af at skulle med bus fra Chang Mai el. Phuket.............12 timer oveni.....det er jo et mareridt ikke !!!! soi7 Jeg skal nok informere når jeg ved hvordan jeg kommer afsted ellere ej. Jeg tager gerne bussen, bare jeg kommer til Thailand.... |
|
|
Sjimmel |
Lagt på d. 30/11-2008 17:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 339 |
Jeg er nu heller ikke så bange for at rejse til thailand.. Går og håber at mange vil være det så vi kan få nogle lavpris billetter!
[img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Isan |
Lagt på d. 30/11-2008 18:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
skal med den 13 dec. fra hamborg via muenchen , men kan se at afgange til bkk. fra muenchen er annuleret på deres hjemmeside (skal flyve med thai) håber ikke det er kaos på det tidspunkt , og ikke for jer der skal afsted de kommende dage .
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 30/11-2008 18:14
|
Sjimmel skrev: Jeg er nu heller ikke så bange for at rejse til thailand.. Går og håber at mange vil være det så vi kan få nogle lavpris billetter! Tror ikke det bliver i år, for de fleste har jo allerede bokat julerejsen--- men näste år--- men glem ikke konkursforsikring, for mange flyveselskaber drejer nöglen näste år. Ingolf |
|
|
Lagt på d. 30/11-2008 18:22
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Goldwind. Der er meget langt til tha i bus så det er måske sommerferie du vil holde dernede god tur lindy |
|
|
Sjimmel |
Lagt på d. 30/11-2008 18:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 339 |
ingolf skrev: Sjimmel skrev: Jeg er nu heller ikke så bange for at rejse til thailand.. Går og håber at mange vil være det så vi kan få nogle lavpris billetter! Tror ikke det bliver i år, for de fleste har jo allerede bokat julerejsen--- men näste år--- men glem ikke konkursforsikring, for mange flyveselskaber drejer nöglen näste år. Ingolf Tror jeg vil smile meget når billetterne fra Thai kommer ned på 3-4000. Er det ønsketænking at tro de kommer derned? [img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 30/11-2008 18:33
|
ja, det er nok önsketänkning--jeg vil tro en 5-6k. Om de ikke kan fylde flyene, går de over til at flyve hver anden eller tredje dag. Så behöver de ikke dobbelt fly til KBH, og ikke dobbelt besätning. Ingolf |
|
|
toolmanspain |
Lagt på d. 30/11-2008 19:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Det er TYPISK de Danske konsulater og ambassader, ingen hjælp, hverken med det en eller det andet, hvis du er flad og ikke har nogle der kan hjælp økonomisk, så hjælper ambassaden heller ikke, og så er det lige, hvad fanden skal vi bruge dem til, de hjælper kun sig selv med godt lønned jobs og hjælper de store firmaer med at outsource jobs til udlandet, så der er mangel på jobs i DK, nææ, selv vores naboer som Sverige og Norge, de hjælper deres borger, Danskerne får bare fingeren af myndighederne, og det er det vi betaler skat til, nææ fjern skatten og lad os have brugerbetaling, så finder myndighederne ud af de har skidt i nælderne, mange andrer lande betaler du mindrer i skat, men har samme eller flere rettigheder end vi har som Dansker.
Med venlige hilsner
Tim Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!! |
|
|
outthere |
Lagt på d. 30/11-2008 19:24
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
SIAMCON skrev: Rusland, Filippinerne har begyndt at evakuere deres borgeren og mandag skulle Spanien og kina begynde også Det er da godt fattige lande kan hjælpe deres egne - mendens europæere b.la. danske åbenbart kan få lov at sejle deres egen sø . Godt man ikke fik bestilt sin rejse . pyhhha til de der har købt: Håber I har afbestillingsforsikring - glemt alt om Thai ferie det næste stykke tid,. Nyt omring evekuering kan læses på The Nation og Bangkok Post. De kan bare evakuere jeg er ligeglad. Jeg regner med en dejlig ferie i Thailand. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 30/11-2008 19:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hmm, hvad forventer du ambassaden skal gøre i denne situation? De kan vel næppe trylle. Hvis du er flad i Thailand er det i langt de fleste tilfælde selvforskyldt. Og ambassaden er ikke et socialkontor. Jeg ville nødig have at mine skattekroner går til danskere der mister jordforbindelsen i Thailand. Det må være deres pårørendes opgave eller deres rejseforsikring. Upps, nå ja, nogle "glemmer" jo at tegne en sådan og står så og piver ved ambassaden..... Du har en helt misforstået opfattelse af ambassadens funktioner. mange andrer lande betaler du mindrer i skat, men har samme eller flere rettigheder end vi har som Dansker. Ja, vælg du blot at tro på det. |
|
|
toolmanspain |
Lagt på d. 30/11-2008 21:52
|
rinpoche jeg forvente faktisk at få hjælp til evt. at komme til Danmark, hvis jeg var i en knibe, jeg har slet ikke skrevet noget om bistandshjælp, men en hjælpen hånd (læs økonomi) til at komme hjem, intet andet ikke mere, hvis du syntes det er for meget forlangt, så ved jeg ikke rigtig hvorfor vi skal/skulle have konsulater i andrer lande, andet ind for at hjælpe Danske statsborger, ellers kan folk jo få visa via andrer Schenge ambassader. Tænk hvis det var dig der var på skideren, og ikke have nogle i Danmark til at hjælpe dig, du have kun ambassaden til hjælp. Med venlige hilsner
|
|
goldwing |
Lagt på d. 30/11-2008 22:06
|
Den med at komme hjem på ambassadens regning er kun en `skrøne` ..... hvis man engang kunne er det mange mange år siden. Ambassaden hjælper med kontakt til familien og banker, men låner ikke penge ud..... |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 30/11-2008 22:20
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
toolmanspain skrev: rinpoche jeg forvente faktisk at få hjælp til evt. at komme til Danmark, hvis jeg var i en knibe, jeg har slet ikke skrevet noget om bistandshjælp, men en hjælpen hånd (læs økonomi) til at komme hjem, intet andet ikke mere, hvis du syntes det er for meget forlangt, så ved jeg ikke rigtig hvorfor vi skal/skulle have konsulater i andrer lande, andet ind for at hjælpe Danske statsborger, ellers kan folk jo få visa via andrer Schenge ambassader. Tænk hvis det var dig der var på skideren, og ikke have nogle i Danmark til at hjælpe dig, du have kun ambassaden til hjælp. Det kan anbefales at læse følgende dokument: - Hvordan bør man forholde sig i en alvorlig nødsituation? Dokumentet er .doc-format. I dokumentet kan man bla. læse: Ambassaden vil endvidere bl.a. kunne yde hjælp med: - udstedelse af nødvendige dokumenter i forbindelse med udrejse/evakuering; - udstedelse af nødlån og afholdelse af udgifter til transport, herunder udgifter til hjemtransport med fly, mod afgivelse af refusionserklæring til ambassaden; - formidling af kontakt til pårørende i Danmark; - anvisning af hospital og læger i tilfælde af sygdom eller ulykkestilfælde, idet omkostninger i forbindelse med sygdom eller ulykkestilfælde dog påhviler den enkelte. Samt følgende: Såfremt en evakuering skulle blive aktuel, vil den blive søgt arrangeret af ambassaden i samarbejde med de andre nordiske ambassader/EU-ambassader, myndigheder i Danmark, luftfartselskaber og/eller rederier. Evakueringsmåde vil afhænge af den konkrete situation. Ambassaden vil søge at orientere samtlige registrerede danskere om samlingssted og tidspunkt i forbindelse med en evakuering. I Bangkok-området vil den danske ambassade være et naturligt samlingssted. Den endelige beslutning om at deltage i en eventuel evakuering og om¬kostningerne i forbindelse hermed vil altid påhvile den enkelte, medmindre de danske myndigheder træffer anden beslutning. Alle deltagere vil normalt skulle underskrive en ’refusionserklæring’ for dermed at erklære sig villige til at dække omkostningerne i forbindelse med evakueringen. Sidst staten/udenrigsministeriet gik med til at betale for hjemrejser var under Tsunamien: Udenrigsministeriet har givet en garanti for, at staten dækker alle udgifter til hjemrejse for personer, som ikke er omfattet af en rejseforsikring på grund af situationens karakter. Samtidig udtaler Udenrigsministeriet, at staten ligeledes betaler for personer, som har opholdt sig i katastrofeområdet under hændelsen, men har været forhindret i at benytte de muligheder for hjemtransport, som har været sat i værk. Derved sættes der spørgsmålstegn ved hjemrejseudgifterne for de danskere, som har valgt at blive i Thailand for at lede efter pårørende. Og det er altså andre forhold som gør sig gældende nu end under Tsunamien hvor folk ikke havde andet end det tøj de stod i hvis de var heldige og hvor man måtte udlevere sko til folk fordi flere end ikke havde sko på ved ankomsten til Danmark. Ups, glemte lige at linke til: Ambassadens information om rejseforsikring Redigeret af Webmaster d. 30/11-2008 22:24 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
toolmanspain |
Lagt på d. 30/11-2008 22:23
|
jeg tror heller ikke de nogensinde har hjulpet med økonomi, men det er det at man skulle mend ambassaden skulle hjælpe med, ikke kun give bolden videre til andrer i DK, det er det jeg mener goldwing, men jeg ved at andrer landes ambassader/konsulater hjælper, og også med penge hvis du skal hjem. generalt kommer du kun på ambassaden for hjælp af den ene eller ander slags, du kommer jo ikke der for at drikke kaffe, ellet lign. Og det er ikke småpenge det koster for Dansk skatteyder, tekst, hentet fra Udenrigsministeriet egen side. http://www.um.dk/...96ECA02/0/ Årsrapport2007.pdf Udenrigsministeriets driftsresultat i 2007 udviser et planlagt merforbrug på 56,9 mio. kr. efter en regulering af hensættelse vedrørende reserverede bevillinger til øremærkede formål i 2008 på 30,6 mio. kr. Nettoudgiftseffekten udgør i 2007 10,6 mio. kr., idet primo hensættelsen på 19,5 mio. kr. samtidigt er tilbageført. Merforbruget dækker over et underskud før ekstraordinære poster på ca. 66 mio. kr. og ekstraordinære indtægter på ca. 10 mio. kr. (der vedrører udenlandske momsrefusioner i udetjenesten). Merforbruget finansieres af Udenrigsministeriets bevillingsopsparing fra 2006 på 48,8 mio. kr. og et midlertidigt træk på Udenrigstjenestens statsforskrivning på 8,1 mio. kr. og så spørger man om de ikke lige kan hjælpe med en billet hjem, du kan jo betale tilbage feks de trækker fra din løn eller bistanhjælp/pension, som de gør hvis du ikke betaler dine bøder eller skattegæld Med venlige hilsner
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |