Se indlæg
Ægte kærlighed eller kynisk spekulation
|
|
Lagt på d. 29/11-2008 22:18
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Bimmelim. Jeg er ganske enig. Dog kan jeg ikke lade være med at nævne det om moral/dobbeltmoral-der er for mig at se mange mandlige DTW-brugere, der ikke er ærlige overfor hinanden og andre DTW-brugere. Der er altfor meget fnider og fnader i mange indlæg - vi mangler seriøsitet i mange indlæg. Det er jo ikke nødvendigt at man kommenterer alle indlæg. |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 29/11-2008 22:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Rigtigt girobank Hvis man bare svarede på de indlæg man havde interesse i eller ved hvor man kan hjælpe istedet for at svine hinanden til så blev DTW et sted mange flere ville bruge og kommer oftere. Jeg er selv glad for at bruge DTW især i den tid vi er i nu mht, Thailands problemer. |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 29/11-2008 23:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
bimmelim skrev: Rigtigt girobank Hvis man bare svarede på de indlæg man havde interesse i eller ved hvor man kan hjælpe istedet for at svine hinanden til så blev DTW et sted mange flere ville bruge og kommer oftere. Jeg er selv glad for at bruge DTW især i den tid vi er i nu mht, Thailands problemer. Jeg er ganske enig med jer Girobank og Bimmelim. Michael B Kristensen
|
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 30/11-2008 00:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
vandango skrev: saendaeng skrev: Og hvad så om hun havde været barpige eller gogopige. Vi skal da ikke dømme på fortiden , for så er der da også en del her der ikke når langt i Thailand.. Føj for pokker!! Du har aldrig været på en gogobar ?? Du har aldrig hygget dig med nogle af de piger.. I min verden er hæleren ikke bedre end stjæleren. Giv de piger en chance før i dømmer dem , går det ikke , så går det ikke. Taber man lidt , så har man prøvet det. Sådan er det med forhold over hele verden. Michael B Kristensen
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 30/11-2008 10:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
saendaeng skrev: vandango skrev: saendaeng skrev: Og hvad så om hun havde været barpige eller gogopige. Vi skal da ikke dømme på fortiden , for så er der da også en del her der ikke når langt i Thailand.. Føj for pokker!! Du har aldrig været på en gogobar ?? Du har aldrig hygget dig med nogle af de piger.. I min verden er hæleren ikke bedre end stjæleren. Giv de piger en chance før i dømmer dem , går det ikke , så går det ikke. Taber man lidt , så har man prøvet det. Sådan er det med forhold over hele verden. Jo selvfølgelig har jeg været på Go Go bar. Sidst sprang en pige ned fra dansescenen hev fat i mig og storsnavede. Jeg syntes det var for meget, også i betragtning af hvor mange mænd hun er sammen med. Første gang jeg var i Thailand, var det da fedt med alle de piger i Pattaya, men idag har jeg kun ondt af dem, og ønsker dem kun et bedre liv. Var sur på kæresten igår, fortryder lidt mine hvasse indlæg. |
|
|
Lagt på d. 30/11-2008 12:12
|
|
Jeg har en vinkel som ingen endnu har berørt i alle de indlæg der har været i den tid jeg har deltaget. Min elskede som jeg mødte på en bar, faldt jeg for her og nu og med det samme, ingen tvivl i mit sind om at hende skulle det være. Hun var meget mere tilbageholdende og skeptisk, jeg var vel egentlig lidt forundret over hendes henholdende holdninger som ikke rigtig stemte overens med alt det jeg havde hørt (og stadig hører). Vi fik i første omgang 11 dage sammen hvor jeg fik lov til at møde hendes familie her i byen (det gjorde ikke min interesse mindre - tværtimod). Og må jeg lige pointere jeg var ikke på noget tidspunkt tilnærmelsesvis i nærheden af noget der ligner Vandangos beskrivelse af en koncentreret 14 dages brandert (hvilket jeg forundres over at nogen vil prale med), og som jeg mener at man i den situation ikke kan indlede noget seriøst bekendskab med en anden person, ikke engang for en short-time. Det må sku være noget af en ensidig fornøjelse. Jeg inviterede Lin til DK en af de første dage og hendes svar var: "Jeg vil gerne lære dig lidt bedre at kende, jeg er blevet snydt 2 gange af faranger og jeg vil ikke opleve det een gang til". Da jeg spurgte ind til hende oplevelser fortalte hun at hun for 4 år siden (altså mere end 12 år siden)havde mødt en svensker som hun egentlig var meget glad for og som hun stolede på. Han inviterede hende til Sverige og det viste sig at han boede i en eller anden hytte i skærgården nær Malmö. Lin havde ingen anelse om geografi/placering men hun sagde ja til invitationen. Dagen oprandt hvor hun skulle på sin første udenlandsrejse, han havde hjulpet med billetter og alt det andet, men hun skulle selv finde ud af at komme til København. Hun skulle nu lige pludselig læse skiltning i Don Muang finde ud af bookning etc. hun fik den hjælp hun havde behov for af stewardesser i Thai-Air men da hun landede i Kastrup, ingen svensker (lad os for nemhed skyld kalde ham for Åge - kloge Åge) så hun måtte så via det brev og den seddel han havde givet hende finde ud af at komme til Sverige. d.v.s finde ud af bus/færge/bus/tog og ud til Åges "strandvilla". Det viste sig at være en knaldhytte i et lille fiskerleje (det var i februar og bidende koldt, en lille brændeovn og ingen vintertøj) og da hun stod i døren kunne han dårligt kende hende (huske er måske et bedre ord), da han var blevet nogenlunde ædru fik hun så at vide at, jo hun kune da godt bo hos ham men han havde nu en aftale oppe på krostuen som han var nødt til at overholde, og så skred han. Lin måtte så selv finde noget mad i køleskabet og får tilfældigvis åbnet en dåse med SURSTRÖMNING, ikke fordi hun var fremmed for lugten af hengemte fisk (hun er jo lao) men dette slog altså benene væk. Da stodderen kloge Åge hen på natten kommer vaklende hjem vil han selvfølgelig have f**** og kærlighed og kunne ikke begribe at Lin afviste dette ildelugtende bæst. Hun måtte låse sig inde på et rum og næste morgen måtte hun snige sig ind og tømme hans pung, hun havde ingen penge overhovedet. Hun sneg sig af sted og fandt til stationen og så samme tur tilbage. Ja jeg siger stakkels pige. Til alt held var der en plads til hende samme dag til BK og så hjem. Så som hun sagde til mig efter den historie: "Hvordan kan jeg vide at du ikke er sådan en person, nu har jeg snart hørt så meget om farangers behandling af thaipiger når de kommer til farangland, så jeg vil være helt sikker før jeg kaster mig ud i noget". Den næste episode skal jeg gøre kort, det holdt i næsten 3 år en englænder, han gav hende i hoved og røv og behandlede hende pænt og med delvis respekt, men havde en tendens til at når han kom til Thailand (Chang Mai) så skulle han altså lige have en 2-3 dage med "vennerne" på deres favoritsted og så sad hun alene tilbage på et hotelværelse. Da hun foreholdt ham det, var hans løsning at hun kunne flytte med ham til England, han ville ikke skilles fra sin kone men Lin kunne få sin egen lejlighed og så ellers leve sit liv som hun ville, selv når han var på forretningsrejse i Thailand. Han ville blot gerne have hende som elskerinde når han var hjemme. Hun skulle altså deles med kone og børn. Hun takkede pænt nej, han blev skruptosset og så gik han på kro, Lin lagde en seddel med pæne afskedsord og så hjem til landsbyen. Siden gik det som det gik, hun har ikke siddet een eneste aften alene i København kun de gange jeg lå på hospitalet og da var der danske venner til at støtte og hjælpe. Kunne ikke drømme om at behandle en kvinde på den måde. Jeg har jo så gennem disse år talt med mangt en thaipige, som har været involveret med en farang (og her taler jeg om alle nationaliteter) næsten enslydende er deres beretning om at når de kommer til farangland så bibeholder (og nu bliverr jeg grov - stodderen) sine gamle vaner med - LIGE AT SKULLE HEN OM HJØRNET...... Hvad fanden kan man forvente af en pige/kvinde fra en hel anden kultur, når hun dag/aften/nat bliver efterladt i en, måske, uhumsk lejlighed, alene, skal se TV på et helt andet sprog en helt anden kultur, Hvordan kan de gøre oprør/modstand mod sådan en behandling. Kun ved på bedste vis at tage røven på stodderne. Og de har ved gud ikke fortjent bedre. At de så græder og hulker bla.a. her på sitet over bedrageriske thaikvinder der snyder dem for deres daglige husbestyrerindeopgaver o.lign. er jo bare patetisk at høre på. Så efter min ringe mening er der adskillige danskere samt andre mænd fra andre folkeslag der skulle have et los i deres bare røv eller det der er værre. Det er vel derfor de ikke kan finde en kvinde fra deres hjemland når det kommer til stykket, for hvem gider leve sammen med en Kasket Karl? Thaikvinder er lige som alle andre kvinder over hele verden et levende væsen som man skal behandle med respekt. Er de blevet nogle slemme piger så er der sikkert en grund til det. De har ikke lært det af deres mor oppe i landsbyen, det kommer først når de et vist antal gange er blevet røvrendt og tudet ørne fulde om farangers store velstand og så viser det sig at han er fattig som en kirkerotte derhjemme. Kan i hygge jer Skeptikeren |
|
|
thyboen |
Lagt på d. 30/11-2008 12:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Du efterlyser gode råd fra personer som har været heldige med deres thaiægteskaber. Jeg vil derfor komme med min historie og erfaring. Jeg mødte min kone på en bar i Pattaya i 1991 og inviterede hende herop på besøg i 3 måneder for at lære hende bedre at kende.Det endte med at vi blev gift og det er vi stadig. Min kone kommer fra landet fra en fattig familie med mange søskende, fætre og kusiner samt niecer. Siden min kone kom til Danmark har hun i gennemsnit fået 1 familiemedlem til Danmark pr. år, som hun har fundet en mand til. Inden pigerne er kommet til Danmark har de fået fortalt meget om livet i Danmark, herunder at de bliver nød til at få arbejde, enten med rengøring eller på fabrik, for at bidrage til den fælles husholdning. De mænd hun har fundet til pigerne er alm. danskere, de fleste af dem har tidligere været gift med en dansk kone eller boet sammen med en dansker, enkelte dog singler. Hvis man kan måle successen i hvor mange af pigerne der fortsat er gift i dag kan jeg oplyse, at kun een af pigerne er blevet skilt fra den mand hun oprindeligt blev gift med, svarende til en skilsmisseprocent på 6%. Af en tidligere debat fremgår at skilsmisseprocenten i dansk/thai ægteskaber er oppe på 60%, og at skilsmisseprocenten i danske ægteskaber er omkring 50%. Jeg tror at min kones succes med at finde den rigtige mand til familiemedlemmet, som hun i alle tilfælde kender godt fra Thailand, bl.a. skyldes at de alle har haft et hårdt arbejdsliv i Thailand og ingen af dem har været vant til at have mange partnere, da ingen af dem har arbejdet i turistområderne i Thailand. For mit eget vedkommende har der som i de fleste længerevarende ægteskaber dog indimellem været ægteskabelige problemer (dog ikke med utroska men ikke værre end at vi har løst problemerne. Så alt i alt har jeg aldrig fortrudt at jeg blev thaigift uanset hvad fremtiden end måtte vise. thyboen |
|
|
Lagt på d. 30/11-2008 12:21
|
|
Kære Thybo. Dejligt indlæg. Og endelig en ærlig dansker!!!!!!! Hurra for det. |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 30/11-2008 13:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
thyboen skrev: ......Jeg tror at min kones succes med at finde den rigtige mand til familiemedlemmet, som hun i alle tilfælde kender godt fra Thailand, bl.a. skyldes at de alle har haft et hårdt arbejdsliv i Thailand og ingen af dem har været vant til at have mange partnere, da ingen af dem har arbejdet i turistområderne i Thailand. thyboen Jeg tror din pointe her er meget vigtig, og hvis den tages for gode varer, kan spare en og anden farang mange spildte timer. |
|
|
sputnik |
Lagt på d. 30/11-2008 14:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Til Skeptikeren. Ualmindeligt godt indlæg du har bidraget med,kan kun give dig ret med hensyn til visse personer der galper negativt op om diverse Thai piger,de burde kigge på sig selv først. venlig hilsen Sputnik |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 30/11-2008 15:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Skeptikeren skrev: ...... [b]Er de blevet nogle slemme piger så er der sikkert en grund til det. De har ikke lært det af deres mor oppe i landsbyen, det kommer først når de et vist antal gange er blevet røvrendt og tudet ørne fulde om farangers store velstand og så viser det sig at han er fattig som en kirkerotte derhjemme[/b Skeptikeren Er det virkelig grunden til at nogle bliver slemme piger? Skal der ikke mere til? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/11-2008 15:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Thorleif skrev: Skeptikeren skrev: ...... [b]Er de blevet nogle slemme piger så er der sikkert en grund til det. De har ikke lært det af deres mor oppe i landsbyen, det kommer først når de et vist antal gange er blevet røvrendt og tudet ørne fulde om farangers store velstand og så viser det sig at han er fattig som en kirkerotte derhjemme[/b Skeptikeren Er det virkelig grunden til at nogle bliver slemme piger? Skal der ikke mere til? ja for det er jo det som interesserer pigerne det er penge penge, De kan jo ikke bruge en almindelig mand uden penge,så er der ihvertfald ingen kærlighed,sjovt nok ikke og det er åbenbart lige meget om en thaipige lyver overfor farangen,men det er ikke iorden hvis farangen lyver,,typisk thaipiger og så de tosser som bøjer sig for thaipigerne,og tror på alt hvad de siger. og lader de piger bestemme, |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 30/11-2008 17:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Skeptikeren skrev: Thaikvinder er lige som alle andre kvinder over hele verden et levende væsen som man skal behandle med respekt. Skeptikeren Absolut! Er de blevet nogle slemme piger så er der sikkert en grund til det. De har ikke lært det af deres mor oppe i landsbyen. Der er thai-bashing brigaden og så er der farang-bashing brigaden, og dit ståsted er jo temmeligt tydeligt. Begge fraktioner rider deres henholdsvise kæpheste og bidrager ikke til at tegne et blot tilnærmelsesvis nøjagtigt billede. Den sociale arv giver sig til kende i dk såvel som i Thailand. Hvis moderen har en fortid på de skrå brædder er det ovenud muligt at datteren følger i moderens fodspor. Det er hvad hun har lært. Og så er der de mødre der ser naboens datter med nyt dit og dat, erhvervet i PTY og lægger pres på sin datter for at forfølge samme karriere for at hun (moderen) kan få de samme goder. Dette er ikke forsøg på at generalisere, men det skitserede sker også. Så dit argument med hensyn til at de ikke har lært det af deres mor oppe i landsbyen, kan meget vel være helt forkert. , det kommer først når de et vist antal gange er blevet røvrendt og tudet ørne fulde om farangers store velstand og så viser det sig at han er fattig som en kirkerotte derhjemme. Hmm, den fremgangsmåde forstår jeg slet ikke. Hvorfor skulle en farang være så ubegavet at prale af velstand og så tilmed i et prostitutionsmiljø i Thailand? Det er da at invitere til at finde golddiggers. Jeg bryder mig ikke om subjektive betegnelser som "slemme" kvinder og "onde" farang, disse betegnelser afhænger som regel af beskuerens øjne, og der er så at sige altid 2 sider af en historie, hvoraf man i de langt overvejende tilfælde kun hører den ene. "Røvrendt og tudet ørene fulde", ja, den virker vist begge veje og diskussionen om hvad der kom først: hønen eller ægget forbliver som altid ubesvaret. PS. Kunne iøvrigt godt lide saendaengs bemærkning om hæleren og stjæleren, helt på linje med min egen holdning. OG skal jeg skynde mig at sige, ikke et forsøg på nedgøre nogensomhelst på dtw. Blot synes jeg det er en god illustration af, at den ensidige stigmatisering af barkvinder som man kan læse på så mange mandsdominerede fora, hverken er større eller mindre end den der bliver sex-køberen til del. |
|
Spring til debat: |