Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad sker der lige i Bangkok.. Ravnarok !!
ingolf
goldwing skrev:

Seriøst:

Ja muligheden er sandelig tilstede, men jeg ville tro det er nemt at komme til Laos, Cambodia, Vietnam, Malaysia.
Så lige denne med borgerkrig er jeg ikke så nervøs for.

Jeg er ikke så sikker, var i TH september 06 under den sidste militärkup---så vi undersögte selvfölgelig hvordan vi kunne komme ud---Malaysia lukket,cambodia lukket, burma lukket, (Thailand har ingen gränse til Vietnam)---eneste vej ud, var venskabens bro i NK---uden bil, vi skulle gå over.

Det her var inseder inf. så jeg siger ikke hvor vi hadde det fra.(höjt opsat politi)

Så jeg tror, det kan blive nok så svärt, at tage sig ud, om det virkelig går lös i borgerkrig.

Ingolf

ingolf
JACK!! , er du vågen, eller har alkh. taget ud sin ret, og du er gået til köjs???? Dröm godt!!!!

Har du nogen info fra--eller nogen links til Swiss, så man kan se hvad, som sker med div. flyvninger de närmeste dage!!

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 29/11-2008 21:39

Tak til taleofdk for videoen Shock

kennyhawk skrev:
Hvad sker der lige i Bangkok.. Ravnarok !!

Er jeg helt alene i min frygt, når jeg siger at jeg efterhånden kun kan se denne her, på det nærmeste påbegyndende borgerkrigs lign strid, gå meget meget frygteligt galt ?

Kan huske jeg brugte ordet "borgerkrig" da jeg startede denne tråd, og alle troede jeg var vanvittig. (Var kun vanvittig ang jeg troede at PAD Var mere fornuftige end den nuværende regering)Smile.
Videoen jeg lige har set viser min værste frygt, og jeg er alvorlig bange for det gentager sig i nærmeste fremtid, bare værre! Jeg er iøvrigt også alvorligt bange for at de fleste udlandske fastboere i thailand ikke aner hvor slemt det kan gå, og bare forventer at alt går iorden for det er jo ikke det vilde vesten!.. Men det er det jo desværre nok lidt. Det ihvertilfald ikke som i kastrup eller sågar tingbjerg.. Hvis det skal undgå at ende galt skal kongen gå ind omgående, og selv hvis det sker tror jeg det stadig vil svært at undgå vold.

Vi må bare vente og se..

taleofdk
Nu hvor vi snakker om " det vilde vesten/østen" så høre jeg til dem der frygter det værste.

jeg husker tydeligt sidste gang der var millitær kup og konen og mig selv, sad hjemme og slappede af og så en film i tv, min kones mobil ringede, hun tog den og begyndte at snakke meget højt og jeg kiggede på hende og hendes ansigt var skræmt, et udtryk jeg sent vil glemme og hun sagde millitæret var på vej ind i Bangkok og et par minutter efter var kongen at se på alle kanaler i tv - det mærklige var jeg følte mig overhovedet ikke bange/usikker modsat min kone, jeg tænkte naivt nok, jeg er farang mig vil de ikke røre da jeg er turist, men efter at have set videon som vises i denne besked har jeg ændret holdning til denne tåbelige tanke gang.
Vi har senere snakket om hvad hun oplevede i 1992, men lad nu det ligge .... men efter kuppet sidste gang blev jeg nysgerrig og søgte online efter hvad der skete i 1992 og jeg fandt blandt andet denne video på youtube som er en reminder til os om hvad der kan ske i Thailand, den er lidt spookey og til alt held bliver der råbt - kun thai kun thai - tænk hvis der ikke var givet ordre på at lade farang være puha men et eller andet sted viser denne video hvad der måske kan være i vente hvis millitæret rykker ind og vil skabe ro og orden i lufthavnen og andre steder rundt omkring i Bangkok.

[movie=youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qz5nHpznnnc&hl=en&fs=1&rel=0&color1=0x234900&color2=0x4e9e00"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qz5nHpznnnc&hl=en&fs=1&rel=0&color1=0x234900&color2=0x4e9e00" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/movie]
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
bimmelim
Man må håbe at de selv lærer noget af det så de kan få en ordentlig regering men det glemmer de nok efter et par år igen desværre.
Meget sørgeligt at se de kan behandle deres egne landsmænd på denne måde.

www.kgi.dk
manse
God morgen alle sammen. Sikke dog en dejlig kold efterårsdag det bliver i dag.

Jeg sidder lige og ser morgen TV. PM siger meget hådt, at han ikke går nogen steder, og en forhandling mellem parterne er eneste løsning.

Jeg tror han prøver at mobilisere sin sidste tro, for at undgå et blodbad, for jeg er sikker på at der bliver blodbad, for de røde er ved at mobilisere og drage mod bangkok.

Det hele skal ende galt nu, hvis der ikke hurtigt sker noget.

Det der røre mig dybt i helle dette er, at jeg har konstateret, at de gule har medbragt så mange børn som går med i protesterne.

bimmelim
Godmorgen Manse
Damn er du altid så tidligt oppe haha
Ja det bliver noget meget træls noget med alle de børn.
Men mon ikke de fleste af de mødre der har taget deres børn med tænker som mange andre mødre og stikker af med deres børn inden det bliver til det helt store hvis det kommer så vidt.

www.kgi.dk
manse
Hej Bimelim

Aller først, godt gået med oprettelse af det nye link for de ulykkelige danskere, der nu står i en svær situation med hensyn til deres flybilletter, når dette nu er sagt, så håber jeg inderligt du har ret, men jeg tror det bliver svært for dem, at snige sig ud nu. Lad os håbe det bedste.

Jeg undre mig også meget over, at enten Bangkok Post eller Nation ikke har startet en engelsktalende TV kanal op, for når man ved hvor glade mange er for penge, så ville der være en fantastisk forretning i dette.

Jeg tror nu de forskellige røde og gule er ved at få øjne, så lad os se hvad der kommer til at ske, måske skal dagen bruges på, skyttegravs krig inden man løber hinanden over ende, så kan man jo afsætte PM fordi politiet og militæret med store armbevægelser ville kunne sige. Vi ville have det hele stoppet for længe siden, men denne regeringen ville kun snakke og hytte sit eget skin.......

Håber dagen i dag bliver en stille dag, for mine naboerne har endnu ikke taget bussen den lange vej til Bangkok for at vælge side.

outthere
ingen optimismen her?

rinpoche
kennyhawk skrev:
Jeg er iøvrigt også alvorligt bange for at de fleste udlandske fastboere i thailand ikke aner hvor slemt det kan gå.

Jeg tror nu nok, at alle udenlandske fastboende i Thailand er i langt højere grad end du fuldt ud er på det rene med hvorledes situationen er. Men ellers så er det godt at de har dig.
Og nu vil jeg komme med en spådom, som du er velkommen til at skyde mig ned med efterfølgende postulat: Der kommer ikke til at ske en eneste fastboende farang nogetsomhelst!!

[/quote]Jeg tror nu nok, at alle udenlandske fastboende i Thailand er i langt højere grad end du fuldt ud er på det rene med hvorledes situationen er. Men ellers så er det godt at de har dig.
Og nu vil jeg komme med en spådom, som du er velkommen til at skyde mig ned med efterfølgende postulat: Der kommer ikke til at ske en eneste fastboende farang nogetsomhelst!![/quote]

Nu er jeg fastboende i thailand, og ved ganske udemærket hvad der foregår. Jeg ved også at ingen af os kan forudse fremtiden, så det er 100% bedre at være forberedt på ravnarok, frem for at sidde i sin lille lukkede verden og blive taget på sengekanten.
Om der sker noget eller ej med diverse farangs er der ikke nogen der ved, selv om jeg dog er enig i at de ikke vil gå direkte efter os da vi ikke er aktive i kampen. Men det jeg hentydede til i mit indlæg var nu også ment lidt bredere, da der jo står somregel en hel thaifamilie som er delvist afhængig af farangen. For slet ikke at forstille sig den situation at der sker et kæmpe voldsorgie foran et hotel i bkk og alle farangs på ferie med et videocam tror de er sikre så stiller sig op på række og filmer indtil en lokal idiot på yaba går lidt for langt og beslutter sig for at skyde uvilkorligt ind i menneskemængden. Dette er der utallige eks på fra hele verden igennem tiden.

Så inden du brokker dig uden at gennemtænke hvad du brokker dig over, træk vejret, og tænk over tingene.

Lung Yao
Kenny,
Så inden du brokker dig uden at gennemtænke hvad du brokker dig over, træk vejret, og tænk over tingene

Det kan han simpelt hen ikke, for han har ikke haft tid til at spørge en af disse "utalige tysker" som han altid kender om deres oplevelser/opfattelser. Pfft Sad Sad
(Jeg rengører lige "haglgeværet", m.h.t hans sidste påstand)Grin Grin Grin
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

outthere
Dem som bor i Thailand kunne holde os opdateret med de nyeste informationer fra lufthavnen. Wink

ohayo
Hej, du kan gå ind på denne side, her kan du følge med i hvad der sker i Thailand, siden bliver opdateret hele tiden.
http://www.nation...media.com/
outthere skrev:
Dem som bor i Thailand kunne holde os opdateret med de nyeste informationer fra lufthavnen. Wink

nu er der pt kun 3 steder i bangkok man skal holde sig fra at komme de 2 lufthavne od omkring sathorn området , resten af provincerne i bangkok området er stadig meget fredelige så helt ragnarok er her ikke.

phitsanulok
Hvordan kan det være at det er gået ALLE internationale og sikkert også Thai medier næsen forbi at folk bliver betalt for at være med til demo..?!! og udfra hva vi kan læse her på DTW så er det jo ikk småpenge de får for det. Ihvertfald ikke efter Thai standarder.

Hvad siger i til det?

[img]http://images.theglobeandmail.com/archives/RTGAM/images/20070614/wdip0615/THAILAND.jpg[/img] is not a valid Image.
www.chinadaily.com.cn/english/doc/2006-03/13/xin_520303131417322285718.jpg
Redigeret af phitsanulok d. 01/12-2008 10:41
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
manse
Jeg har i dag fået at vide, at en af de største supporter til de gule er BANGKOK BANK, tænk lige over dette når i skal vælge bank.

ingolf
Godt man har SCB--men de er måske ikke meget bedre!!

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 01/12-2008 12:25

kvindemin
jeg er glad for, jeg kun har 118 baht på den kontoSmile

bangkoknielsen
Kære Manse! - Nu skal man jo ikke tro på alt man hører, ej heller tro på hvad man læser eller ser på TV...
I de sidste 5 dage har jeg fulgt et reportage-team fra TV7 og må sige, at det er overraskende hvad man kan læse og se om begivenheder man selv har overværet...
Med de tekniske muligheder der er idag,er det uhyggeligt nemt at manipulere, alt efter hvilket parti man tilhører - og det sker desværre for stor stil idag...
Jeg er neutral, da jeg hverken har stemmeret i Danmark eller Thailand, men da jeg bor i sidstnævnte - og mener at have sat mig ind i de politiske forhold, kan jeg kun have sympati for PAD, ligesom militæret og det meste af politietaten nu udviser...
Det er sørgeligt, at det rammer en masse uskyldige mennesker og uden tvivl sætter Thailand år tilbage økonomisk, men det "arbejde" der nu er igang håber jeg bliver fuldført, så Thailænderne ikke endnu engang skal belemres med Thaksin og hans familie - for det er jo det der er en af sagens hovedkerner!
Forleden opholdt vi os ved politiets afspærringer ved lufthavnen, her filmede vi "de gules" overtagelse af politiets køretøjer. Da jeg senere så de klip der blev tilbudt andre og mange udenlandske TV-stationer, måtte jeg tage mig selv til hovedet. For sådan gik det jo slet ikke til! - Politiet forlod selv vognene og iført deres kampuniformer trak de sig tilbage for at hyggesnakke, ryge cigaretter og endda drikke øller - der blev leveret af PAD, alt imens demonstranterne lukkede luften ud af dækkenne, hældte sirup i brændstoftankene og plyndrede beredskabsvognene for såvel skjolde som tåregasgranater - men alt foregik i en fredelig atmosfære...
Den 5. december har kongen fødselsdag og her plejer han at udsige nogle bevingede ord, lad os så håbe at talen kan bringe tvisten til ophør - for før dette sker er der ikke mange der tror på en fredelig afslutning...
PS.: Forøvrigt er jeg mere end godt tilfreds med mit engagement med Bangkok Bank og er da kun glad, såfremt de også støtter en god sag...
Fortsat go`dag...

Spring til debat: