Se indlæg
 Udskriv debat
hvor længe rækker 35.000 baht
Og hvis du vil blive munk i thailand koster det altså også ! Ikke direkte men de forventer en donation på minimum 3-5000,-B. Iøvrigt møder du ikke bare op og bliver munk, der er en prøveperiode hvis du vil være reel munk, og ikke "turistmunk" for 2-3 uger, for det koster 1 donation somregel. Hvis du vil opeve det reelle munkeliv, skal du ikke betale, men til gengæld bor du i klosteret i op til 4-6 mnd inden de vil acceptere din ansøgning for at se dig an, om du er seriøs nok og de kan regne med dig. I den tid er du en slags messedreng og vil de forvente du hjælper til med alt husarbejdet, hjælper med forberedelser af cerimonier osv.. Alt sammen en meget god, men hård oplevelse. Derefter kan du komme i betragtning som novice(student). Du skal iøvrigt ikke regne med de tager dig alle steder, men et godt sted jeg kan anbefale dig er oppe i nakhon sawan nord for bkk, hos phra peter. Han er engelsk og har god erfaring med novicer der ikke er thai.

Held og lykke.

AsifK
igen tak for det dejlig indlæg kenny

og ja jeg er godt bevidst om at der findes en prøveperiode

var dog ikke bevidst om at man skulle donere, men kan godt se det gode gestus i det Smile

tak for infoen om ham munken peter, du kan vel ikke huske navnet på klostret, eller måske kan jeg bare google nakhon sawan phra peter

goldwing
Jeg ville godt være messedreng i et nonnekloster....
mon det er muligt?.......
Jeg er indstillet på at give en donation selvfølgelig......

Payanak
Du kan jo bare starte med at indlogere dig på et tempel.
Her er gratis overnatning, og de penge du sparer kan du så bruge på ladydrinks etc.

Grin

AsifK
overvejer seriøst efter at har startet den her tråd

at ikke bekymre mg om mine penge, eller retter sagt skabe bekymring ved at føle at jeg skal have råd til lidt " sjov " som egentligt aldrig har kunne tilfredstille mig her i DK, og sjov er vel ikke så forskelligt for land til land Pfft

så ærlig talt så vil jeg ikke have noget problem med at rejse ned, bo 5 dage i byen, tage de 5000 baht, og prøve mig som kloster dreng, Smile evt med en visa run 2-3 gange, til abbeden gider at hjælpe mig med et munkevisa

AsifK
cha-nok skrev:
Du kan jo bare starte med at indlogere dig på et tempel.
Her er gratis overnatning, og de penge du sparer kan du så bruge på ladydrinks etc.

Grin

Pfft

Thai
Held og lykke med dit munke "trip" Smile

AsifK
Thai skrev:
Held og lykke med dit munke "trip" Smile

tak tak Smile

Jake
Husk forsikringen....

rinpoche
35 K Baht?
Det rækker da fint til en måned for en ung fyr på backpacker-budget.
I Bkk er det lige til øllet, for der er det svært at finde billig indlogering, medmindre du eksempelvis tager til [url]www.bangpli.com[/url] i Samut Prakan udenfor bkk. Der kan du få indlogering fra 4.000 baht om måneden.
Den største post på dit budget kommer til at være hotel/guest house. En måde at få rabat på er ved at aftale en pris for længerevarende ophold.
150 baht for en enkelt overnatning er noget der tilhører fortiden. Det billigste jeg har set de sidste par år er 200 baht, men så er standarden også derefter.
Jeg ville ikke have de ringeste betænkeligheder ved at rejse rundt i Thailand på sådan et budget. En del af de mest besøgte turiststeder ved strandene og på øerne bliver du dog nødt til at styre klar af.

Hvis du vælger at se på dit budget som en udfordring og ikke som en begrænsning, er jeg sikker på at du vil få en god oplevelse.

mvh
Redigeret af rinpoche d. 28/11-2008 17:49

FCKdk
Proev at Google, YMCA og Thailand,
for under 1 aar siden fik jeg priser
fra 115- 180 baht i doegnet(incl. morgenmad)
Det billigste var dog helt oppe i Chiang Mai!!!!

Held og Lykke, husk at lykken staar den
kaekke bi!!!!

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

gall
Du kan klare dig et godt stykke tid, hvis ikke du er til betalingspiger, og diskoteksbesøg. tag f.eks til Koh Chang i stedet for Pattaya. På Koh chang kan du sagtens finde overnatning for 200 bath. Vil du mod Phuket, så hold dig fra Patong, og de andre overbefolkede strande. Kig på kineserhotellerne i Phuket town (der er også bedre mad) Rejs med lokal bus og tog. Tager du nordpå til chiang Mai, så bo uden for murene. Lej en cykel, eller knallert, og se dig om efter ok overnatning. Men lad være med at spare så meget så du ikke nyder livet i dette. OG. Jo mere du ønsker at spare, desto mindre hjælp skal du forventer fra Thaierne - De værdsætter ikke nærige Faranger.

Dark_viking
AsifK skrev:
efter jeg har købt min billet som blir en tur retur, så regner jeg med at have cirka 30-35000 baht til rådighed

jeg regner med at bo på guesthouses eller måske en backpacker hotel hvis det ikke er det samme Pfft

jeg har alt hvad jeg skal bruge, er ikke shoppe typen, men kan godt lide at få et par øl indenbords engang imellem

jeg regner med at starte ferien i bangkok og evt hoppe på en af de billigere busser og enten besøge chiang mai eller syd thailand, eller måske begge hvis pengene rækker

jeg er ikke fråds typen, er dog heller ikke nærig typen, men altså det jeg mener er at jeg kan nøjes med gademad og lidt af det, dvs jeg spiser cirka 2 gange om dagen, så det vil nok blive de 100 baht per dag

håber jeg kan finde et hotel som koster de 150 baht om dagen hvis der self er sådan et

hvor længe tror i jeg kan køre på den her måde med de 30-35.000 baht?

skal lige tilføje jeg ryger smøger og får en 20 pak til at række 2 dage, er villig til at ryge billige thai smøger Grin

ok start med dine smøger en pakke thai wonder koster 32 bat

35K kan man klare sig ok med vis man holler sig vaek fra alt Pfft
det med at spise for 100 bat om dagen den troger jeg ik paa da du sikker vil gerne have nogen katofler nogen gang og det koster exter
saa skal vi ikke sige 200 bat om dagen

det med at finde et sted at bo for 150 bat om dagen PLZ fortel mig disse steder da jeg nu har rejst rund meget i thailand og altig gaar efter det bilist sted selom de skulle have Thai WC et huld i joren

har jeg ik kunne finde naade under 250. bat de fleste gang ude paa landet er det 300 bat til 500 bat om dagen

saa skal du huske paa at du jo ikke er THAI !!! saa du skal forvente at alle og jeg mender alle her en 20 til 40% til lagt prisen

saa jeg vil mene vis du skal rejse rund med bus selv klasse 2 bus den lavste form for bus koster penge forvent ca 1 bat til 2 Km

mit raad find en kondo du kan laane for en maande for en pris du kan sagten finde steder for 3500 til 4500 bat for en maande i bangkok og kommer du ud af bangkok IKKE turist omraader kan den pris falle uden problem

hold dig fra by livet spis kun thai mad saa kan du nok klare dig i en lille maande

quickmouse
goldwing skrev:
Jeg ville godt være messedreng i et nonnekloster....
mon det er muligt?.......
Jeg er indstillet på at give en donation selvfølgelig......

tror at mange DTW´er glæder sig til at høre om dine oplevelser, hvis det lykkes for dig goldwing Wink Smile
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

vandango
Der er sgu ikke noget nonnekloster der hvor du bor - skam!!! dig!!! goldwing!!! puhhh haaa

fjolleberg
hej kennyhawk. du kan altid komme forbi mig i udon. seng og öl skal vi skaffe he he og smöger kan du hente i laos. ta turen der til hvis du er på röven.

b_j3ns3n
30-35000 bath.. Sad
kom hjem i søndags.. (heldigvis for det. nu skal min bror bare hjem på torsdag.. d.4/12 hehe vis de da flyver)
jeg var i pattaya og buriram samlagt 1 mdr og det kostede ca 30000 kr.. kronen er ikke ret go for tiden.. den gik i noget højere kurs sidste år. og generelt er alt blevet dyrer i hele verden Shock
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

fjolleberg skrev:
hej kennyhawk. du kan altid komme forbi mig i udon. seng og öl skal vi skaffe he he og smöger kan du hente i laos. ta turen der til hvis du er på röven.

... Øhh, Tak tror jeg Wink Men min økonomi har det fortræffeligt.
Jeg har en tattoo shop og et lille exportfirma, så mangler ikke noget.
Men tager da gerne imod din øl alligevel haha. Grin

kvindemin
fjolleberg er sikkert bare lige lidt forvirret, men et fint tilbud Smile

men godt at høre din økonomi er ok. Grin

thaikurt1
Man er nok blevet for gamle til at bliver munk i thailand så må man jo venter til det næste liv Smile
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Spring til debat: