Se indlæg
hvor længe rækker 35.000 baht
|
|
AsifK |
Lagt på d. 28/11-2008 15:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
efter jeg har købt min billet som blir en tur retur, så regner jeg med at have cirka 30-35000 baht til rådighed jeg regner med at bo på guesthouses eller måske en backpacker hotel hvis det ikke er det samme jeg har alt hvad jeg skal bruge, er ikke shoppe typen, men kan godt lide at få et par øl indenbords engang imellem jeg regner med at starte ferien i bangkok og evt hoppe på en af de billigere busser og enten besøge chiang mai eller syd thailand, eller måske begge hvis pengene rækker jeg er ikke fråds typen, er dog heller ikke nærig typen, men altså det jeg mener er at jeg kan nøjes med gademad og lidt af det, dvs jeg spiser cirka 2 gange om dagen, så det vil nok blive de 100 baht per dag håber jeg kan finde et hotel som koster de 150 baht om dagen hvis der self er sådan et hvor længe tror i jeg kan køre på den her måde med de 30-35.000 baht? skal lige tilføje jeg ryger smøger og får en 20 pak til at række 2 dage, er villig til at ryge billige thai smøger Redigeret af AsifK d. 28/11-2008 15:30 |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 28/11-2008 15:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
10 dage, hverken mere eller mindre |
|
|
scanca |
Lagt på d. 28/11-2008 15:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
Hvis du er heldig 1 månde men personlig tror jeg 1uge |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/11-2008 15:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Puha den bliver svær..., man kan snildt brænde 35.000 af i Thailand. Planlæg hjemmefra hvor du kan finde de billigste steder for overnatning, så du ikke bruger halvdelen af din ferie på at lede, eller skal gå på kompomis. Billig mad kan du finde over alt. |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 28/11-2008 15:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Mit gæt bliver max 30 dage på spareplan.... |
|
|
Lagt på d. 28/11-2008 15:47
|
|
Begynder Antal indlæg: |
jeg tror indtil der ikke er flere penge |
|
|
scanca |
Lagt på d. 28/11-2008 15:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
asifk gøre dig selv en tjenest blive hjem du bliver bare skuffet.Med så lidt penge kan du ingen ting tænk dig godt om. |
|
|
AsifK |
Lagt på d. 28/11-2008 16:03
|
scanca skrev: asifk gøre dig selv en tjenest blive hjem du bliver bare skuffet.Med så lidt penge kan du ingen ting tænk dig godt om. måske har du ret min egentligt plan for at tage derned er at prøve munkelivet, så hvis det varer i 15 dage som ferie, så går det nok men altså en ting jeg glemte at nævne i tråden er om der nogle som kan give mig en opdateret, generel pris liste dvs eksempler som øl : XX bhat smøger : gade mad taxi hotel, det billigiste af det billigie bus? osv tak |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 28/11-2008 16:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
AsifK skrev: scanca skrev: asifk gøre dig selv en tjenest blive hjem du bliver bare skuffet.Med så lidt penge kan du ingen ting tænk dig godt om. måske har du ret min egentligt plan for at tage derned er at prøve munkelivet, så hvis det varer i 15 dage som ferie, så går det nok men altså en ting jeg glemte at nævne i tråden er om der nogle som kan give mig en opdateret, generel pris liste dvs eksempler som øl : XX bhat smøger : gade mad taxi hotel, det billigiste af det billigie bus? osv tak ja, der skal sgu nok blive en god munk ud af dig, du glemte bare at spørge om prisen på en pige du er allerede tæt på nirvana |
|
|
AsifK |
Lagt på d. 28/11-2008 16:16
|
kvindemin skrev: AsifK skrev: scanca skrev: asifk gøre dig selv en tjenest blive hjem du bliver bare skuffet.Med så lidt penge kan du ingen ting tænk dig godt om. måske har du ret min egentligt plan for at tage derned er at prøve munkelivet, så hvis det varer i 15 dage som ferie, så går det nok men altså en ting jeg glemte at nævne i tråden er om der nogle som kan give mig en opdateret, generel pris liste dvs eksempler som øl : XX bhat smøger : gade mad taxi hotel, det billigiste af det billigie bus? osv tak ja, der skal sgu nok blive en god munk ud af dig, du glemte bare at spørge om prisen på en pige du er allerede tæt på nirvana vær venlig ikke at dømme mig jeg har masser af grunde til at blive gide blive munk, blandt andet fordi jeg har oplevet nogle af de bedste tider af mit liv i dyb meditation, og jeg har forstået mange ting som buddha lærte i mit hjerte,baseret på observation af mig selv jeg ved jeg måske ikke er den perfekte munke kandidat, men jeg er 20 år, og jeg er villig til at lære hvad er der galt i at jeg har nogle vaner som at ryge smøger? jeg har da set munke ryge, men jeg regner med at stoppe når jeg blir ordineret hvad er der galt i jeg vil drikke lidt øl når jeg ankommer et sted jeg længe har ønsket at være har du ikke hørte om buddhas mellemvej? jeg kan da godt drikke, uden at fornærme mig selv eller andre, eller skade mig selv eller andre? nå men jeg er stadig nysgerrig for at få svar på mit spørgsmål, det er også så jeg kan lave et budget :´) |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 28/11-2008 16:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
smøger for de billige wonder en karton 290 baht.. men hvis du kan rulle selv koster en pakke miauw dam(rulletobak) vist i omegnen af 5-10 baht gademad... mellem 20 - 40 baht Buskørsel er forholdsvist billigt i thailand... |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 28/11-2008 16:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Overnatning skal du sikkert regne med ca. 500 baht om dagen, hvis du er heldig, husk der er højsæson nu. |
|
|
AsifK |
Lagt på d. 28/11-2008 16:35
|
claus31130 skrev: smøger for de billige wonder en karton 290 baht.. men hvis du kan rulle selv koster en pakke miauw dam(rulletobak) vist i omegnen af 5-10 baht gademad... mellem 20 - 40 baht Buskørsel er forholdsvist billigt i thailand... kan nogenlunden rulle selv, og er villig til at lære det gademad 20-40 hotel 150 om måneden(hotel er absolut ikke vigtig for mig , og om der er AC eller ej, er overhoved heller ikke noget problem siden jeg meget nemt tåler varme helt op til de 45grader) hotel en måned 4500 så har jeg de 30.000 tilbage gade mad 2x gange om dagen cirka de 2000bhat så har jeg de 28.000 tilbage til transport, øl, smøger, og evt små nydelser som kokosnøds vand og måske leje en motorcykel en dag eller 2 hvis jeg kan bruge 1000 bhat om dagen, så burde det sku række en måned? |
|
|
AsifK |
Lagt på d. 28/11-2008 16:36
|
goldwing skrev: Overnatning skal du sikkert regne med ca. 500 baht om dagen, hvis du er heldig, husk der er højsæson nu. okay tak for det info, retter lige mit indlæg oven over nu kan jeg bedre forstå i sir jeg burde vente anede ikke det var højsæson hvornår er der så lavsæson? |
|
|
lilleper |
Lagt på d. 28/11-2008 16:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 85 |
jeg tror at hvis du vil leve sparsomt uden druk og hor ville jeg regne med 1500-2000 baht pr dag + transport penge busser taxi toge lidt priser marlboro 63 baht lm cigerettter 48 baht gademad 25-60 baht 1/2l kildevand 7 bath bus 300-700 baht kommer an på afstand tog nogenlunde det samme hoteller kan findes i provinsen fra 150-500 pr nat taxi kommer an på astand jeg gir 5000 til surin omkring 450km fra bkk så cirka 10 bath pr km øl på bar omkring 50-90 bath du er velkommen til at maile hvis du har spørgsmål |
|
|
AsifK |
Lagt på d. 28/11-2008 16:38
|
AsifK skrev: claus31130 skrev: smøger for de billige wonder en karton 290 baht.. men hvis du kan rulle selv koster en pakke miauw dam(rulletobak) vist i omegnen af 5-10 baht gademad... mellem 20 - 40 baht Buskørsel er forholdsvist billigt i thailand... kan nogenlunden rulle selv, og er villig til at lære det gademad 20-40 hotel 400(500 blir der sagt, men håber jeg kan finde et virkelig skod sted til 400) om måneden(hotel er absolut ikke vigtig for mig , og om der er AC eller ej, er overhoved heller ikke noget problem siden jeg meget nemt tåler varme helt op til de 45grader) hotel en måned 13-14000 så har jeg de 21.000 tilbage gade mad 2x gange om dagen cirka de 2000bhat så har jeg de 18.000 tilbage til transport, øl, smøger, og evt små nydelser som kokosnøds vand hvis jeg kan bruge 600 bhat om dagen, så burde det sku række en måned? |
|
|
AsifK |
Lagt på d. 28/11-2008 16:41
|
lilleper skrev: jeg tror at hvis du vil leve sparsomt uden druk og hor ville jeg regne med 1500-2000 baht pr dag + transport penge busser taxi toge lidt priser marlboro 63 baht lm cigerettter 48 baht gademad 25-60 baht 1/2l kildevand 7 bath bus 300-700 baht kommer an på afstand tog nogenlunde det samme hoteller kan findes i provinsen fra 150-500 pr nat taxi kommer an på astand jeg gir 5000 til surin omkring 450km fra bkk så cirka 10 bath pr km øl på bar omkring 50-90 bath du er velkommen til at maile hvis du har spørgsmål yes tak der blir sagt 500baht per nat her i tråden, men du sir det er mulig at finde noget til 150 provinsen vil sige en god afstand fra central bangkok? hvis jeg kan finde et billigt hotel så burde jeg kunne klare mig, siden jeg er en rimlig simpel mand jeg planlægger ikke hor, så det skulle nok spare en masse penge edit : dem der sir 500bhat, har ret det billigiste i bangkok er vidst 450 så er det bare at finde ud af hvad provinsen vil sige og om der nogen der kender noget til deT?? Redigeret af AsifK d. 28/11-2008 16:47 |
|
|
Lagt på d. 28/11-2008 16:52
|
|
Da jeg selv var en fattig studerende for år tilbage plejede jeg at rejse rundt total på røven ligesom du vil gøre nu. Det har sin charme lige for at prøve det. Seriøst er det uden problemer muligt. Jeg plejer at sige til folk at total leve omk skal du have minimum 700,-B pr dag. + hotel/guesthouse 300,-B, så det er 100% muligt for at klare 1 mnd. Ang din plan med 2 x mad pr dag osv er dette dog ikke nødvendigt. Hvis du spiser godt men billigt vil du pr dag bruge 200,-B på mad (3 måltider), 3 x vand =30,-B, 1 pk marlboro koster 68,-B i 7-11, + 200,-B til uforudseete udgifter pr dag til taxa, cola ?? Total pr mnd = 23940,-B Dine extra udgifter vil være større, men dette er bare for at give en ide om hvordan og hvorledes. 30-35000 kan godt gøre det. Du glemmer bare sjov, og sjov koster MANGE penge i thailand. Øl, Damer, fullmoon party og ... Alt muligt andet... |
|
|
Lagt på d. 28/11-2008 16:57
|
|
I kløerne på den forkerte bar pige rækker pengene vel til en eftermiddag i soi cowboy Just joking |
|
|
AsifK |
Lagt på d. 28/11-2008 16:59
|
kennyhawk skrev: Da jeg selv var en fattig studerende for år tilbage plejede jeg at rejse rundt total på røven ligesom du vil gøre nu. Det har sin charme lige for at prøve det. Seriøst er det uden problemer muligt. Jeg plejer at sige til folk at total leve omk skal du have minimum 700,-B pr dag. + hotel/guesthouse 300,-B, så det er 100% muligt for at klare 1 mnd. Ang din plan med 2 x mad pr dag osv er dette dog ikke nødvendigt. Hvis du spiser godt men billigt vil du pr dag bruge 200,-B på mad (3 måltider), 3 x vand =30,-B, 1 pk marlboro koster 68,-B i 7-11, + 200,-B til uforudseete udgifter pr dag til taxa, cola ?? Total pr mnd = 23940,-B Dine extra udgifter vil være større, men dette er bare for at give en ide om hvordan og hvorledes. 30-35000 kan godt gøre det. Du glemmer bare sjov, og sjov koster MANGE penge i thailand. Øl, Damer, fullmoon party og ... Alt muligt andet... tak for dit indlæg det var lidt motiverende angående sjov, så burde jeg nok kunne klare mig med sjov engang hver uge eller hver anden, og det vil sige et par øller på en bar og lidt hygge sammen med hvem enden man støder på betyder ikke at jeg behøver at købe Ting Tong som koster 10000 per nat for at have det sjovt og søger heller ikke nogle kvindelig bekendskaber da det kan tynge ned på min budget ellers så kan jeg være mere end tilfreds med at rende rundt ude i junglen eller flade ud på en strand med en kokosnød til 50baht ps : hvis noget pisser mig er, er det at jeg 6000kroner liggende til " FERIE PENGE!! " som staten skal bestemme at jeg først får lov til at holde ferie med til maj?!?! hvis der er nogen som kender en måde at få sine feriepenge nu, så ville jeg være denne person evig taknemmlig Redigeret af AsifK d. 28/11-2008 17:01 |
|
Spring til debat: |