Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
20 sleeping tourists robbed

http://www.bangko...news13.php

AYUTTHAYA : Twenty foreign tourists were robbed in their sleep on a bus and awoke to find they had been left in the middle of nowhere in Bang Pa-in district early yesterday morning.

Local police came to help the tourists from Europe and the US after four bus crew stole their belongings and abandoned the bus after parking it on the side of the Asian Highway about 6am.

The victims said they took the bus from Chiang Mai to Bangkok on Sunday night with four male staff, including the driver. Exhausted by the trip, the tourists fell asleep during the night, unaware of the plot to steal their belongings.

It was believed the driver stopped the bus by the roadside early in the morning and the crew stole valuables, laptop computers, cameras, hand-held game consoles and cash from seven bags, totalling more than 150,000 baht, before fleeing.

Police contacted a tour agency on Khao San road where the tourists bought their package deals. The agency did not manage the bus in question but had outsourced to a bus company.

The outsourced bus owner, Sirada Boonme, 26, said the bus belonged to her father's company.

After hours of negotiations with the tourists, she agreed to pay compensation of half the amount that had been stolen in cash and the rest by bank transfer.

She refused to give any details about the bus staff. Police suspected Ms Sirada's father might be one of the four men.

JackD
Skodland!

Røvere og banditter hele banden!Angry

Håber det hele går amok snart...

rinpoche
Een episode gør ikke hele banden til røvere og banditter.
Jeg har rejst med bus i Thailand flere gange end jeg kan holde ud at tænke på, har aldrig oplevet noget ubehageligt overhovedet. Tværtimod.
Åh jo forresten. Det var en episode da jeg med min 4-årige søn tog bussen fra Krabi til Bkk.
Personalet kunne se at han var thai og indbød os til at sidde i sofagruppen på nederste dæk af bussen. Der var godt fyldt op af både bagage og personale, men vi kunne lige snige os ind og få en god plads. Sønniken faldt snart i søvn og vi kørte en 4-5 timer førend vi gjorde en fourageringspause. Jeg blev i bussen da min søn sov trygt. Da vi skulle afsted indfandt sig 2 unge fyre backpackers og ville sidde der også da: deres aircondition ovenpå var fucked. Jeg sagde i kan jo selv se at der ikke er plads, jojo, jeg kunne jo bare tage sønnen på skødet osv. Hallo mand jeg har sgu da betalt for sædet og er i ikke backpackers? Og så bitcher i over en dårlig AC, selvom i allerede har 2 sæder? "Cocksucker" lød det fra fra de 2 charmerende US drenge. "Go back to Kansas Kiddo"
Så var det ved at udvikle sig, men bussen kørte i det samme og de 2 backpacker svagpissere gik tilbage til deres sæde.
Hov det var farang og ikke thailændere.

BKK, Selvfølgelig er det en kedelig oplevelse.
Samtidig kan jeg ikke lade være med at undre mig over hvordan det er muligt at stjæle kontanter, laptops, konsoller og kameraer fra passagererne medmindre de da havde anbragt dem i bagagerummet i bunden af bussen. Og hvem i herrens navn gør det medmindre de har fået en "happy drink".
Og alt dette beløb sig til sølle 150.000 baht?
Det må have været backpackers.

bimmelim
Jeg har flere gange lejet en mini bus i Thailand helt uden problemer med at blive røvet eller snydt med prisen så der vil jeg give rinpoche ret.

www.kgi.dk
rinpoche, jeg var også overrasket over at det kun var 150.000 baht, og alt bliver jo betalt tilbage. det virkede faktisk meget usmart, bare at efterlade bussen midt på motorvejen. De mennesker kan jo ikke gemme sig foreviget.
smartere var et team på en anden khao san operatør, som kørte fra Bangkok til Phuket, her tømte en mand rygsækkene og kufferterne, under kørslen. I det han kunne kravle rundt, nede i bagagerummet. og turisterne opdagede først, at de manglede nået, da de tjekkede ind på deres hoteller, men de blev også taget til sidst.
personligt må jeg sige at jeg næsen altid tager stats VIP busserne, især på de lange ture. Og der sidder man godt, intet forsvinder, og dyre ting som kamera og pc, har man naturligvis ved side føder. Det eneste jeg har mistet på de nat ture, er min nattesøvn.

rinpoche
Tyve vil være velkomne til at tømme min rygsæk/kuffert, så slipper jeg for at vaske mit tøj Grin
Jeg foretrækker også som du Bår Kår Sår, det statslige selskab og kunne i lighed med dig aldrig drømme om at opbevare værdigenstande andre steder andre steder end helt tæt på kroppen, i Thailand som i Danmark.
Khao San Road operatører har igennem årene haft et noget blakket ry. Jeg har dog kørt med bus booket på KSR til Siam Riep i Cambodia til 100 baht og Chiang Mai til 80 baht uden problemer. Men nogle gange får man nok desværre hvad man betaler for. Sad

den tur tog jeg også tilbage i 2002, vi kørte 17-18 timer, og så kostede det kun 100 baht, og hotellet hvor jeg havnede kostede blot 3 us for et værelse, utroligt at de kunne få det til at køre rundt.

rinpoche
Jep, også for mig fuldstændig uforståeligt. Vi kørte med 3 forskellige busser på vejen, tilmed med en lokal Khmer guide og det tog en krig. jeg fik dog sammenhængen at vide.
KSR folkene fik 10 US dollars per høved for at læsse os af på et givet guest house i Siam Riep klokken L... om natten, hvorved de sikrede sig at der ikke var nogen der gad gå ud i bælgmørke for at lede efter et andet logi. Og det var indehaveren af Guest House`t der betalte den bonus.
Men det var dog upåklageligt, nyt, rent og til 4 US for min tyske kammerat og mig tilsammen.
Men indehaverne blev godt nok knotne næste dag, da vores 4 mexikanske rejsefæller af uransagelige årsager allerede ville videre næste dag. (De havde selvfølgelig satset på at få deres bonus retur ved at gæsterne opholdt sig hos dem et antal dage) Selvsamme mexicanske rejsefæller blev så tilsvarende knotne over at få at vide at returrejsen ville koste 40 US og ikke 100 baht Grin

toolmanspain
Ville lige spørge,men det fordi jeg ikke kender til forholdene i Thailand, men forventer de snart bliver bedre, regner med at rejse til Thailand i det nye år, men det jeg ville spørge om er hvorfor ikke køre selv, er det for besværligt eller hvad??
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
toolmanspain man må ikke køre til , Siam Riep i Cambodia, i en lejet bil fra thailand. men du kan da sagtens køre rundt i thailand, den måde jeg rejser på er dog letter at betale mig fra det, end selv at køre.

Spring til debat: