Se indlæg
 Udskriv debat
Skal lukke adgang til kopiudbyder
quickmouse
dette er klippet fra tv2 nyhederne: Millioner af mennesker henter hver dag ulovlige kopier af film, bøger og mu­sik på hjemmesiden Pirate Bay uden at betale rettighedshaverne for kopierne.

Derfor anlagde Gyldendal, Politikens Hus, Foreningen af Danske Videogramdistributører og IFPI tilbage i 2007 sag an mod Sonofon. Som rettighedshavere krævede de, at Sonofon lukkede for deres kunders adgang til Pirate Bay. Og i dag fik de medhold i Østre Landsret, og det er derfor slut for Sonofons kunder at hente ulovlige kopier af musik, film og andre værker via nettet.

Med dagens dom håber rettighedshaverne, at de øvrige danske internetudbydere følger trop og lukker for deres adgang til Pirate Bay, siger advokaten for rettighedshaverne Peter Schønning. Han er tilfreds med dommens udfald.

"Landsrettens dom er et vigtigt skridt for håndhævelse af ophavsrettigheder på nettet, som skader kunstnernes muligheder for at leve af deres produkter. At inddrage internetudbyderne er den eneste effektive måde at standes ulovlighederne på," siger han.

ja så er det jo godt at man ikke er kunde hos sonofon, gad vide om det kommer til at gælde world wide, jeg mener at det er D-TAC ( thailand ) der samarbejder med sonofon / telenor.
Redigeret af quickmouse d. 26/11-2008 18:40
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

toolmanspain
Så må vi håbe de ikke finder de andrer sider der er tilstede på nettet Grin
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
thaikurt1
Så er det god man bo i Thailand hvor man da i nu kan download uden af man har telefonselskabet til at se hvad man fortager sig på internettet.

Jeg bruger selv Pirate Bay til at hente danske film og div programmer.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Payanak
Der kommer nok ikke til at ligge ret mange danske film, hvis alle internetudbyderne følger trop og lukker for Pirate Bay.

Berg
Nu er pirate bay jo bare en ud af flere 100 sider hvor man ved hjælp af en bit torrent klient kan hente sine ting. Mange sider blokere dog for disse bit torrent klienter da de vil have at man skal "idle" i deres IRC channels, derfor bruger dem som virkelig downloader meget ikke sider som pirate bay eller lign., De henter deres software igennem programmer som mIRC eller lign. IRC programmer.

Jeg siger bare held og lykke hvis de vil prøve og lukke for alt Smile det er noget af en jungle at begive sig ud i.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Hep
De vil aldrig kunne lukke sådanne sider ned. De vil altid finde en måde at omgå det på.

Tele2's kunder er blokeret så de ikke kan bruge Pirate Bay, men det er så simpelt og tager vel 2 minutter at omgå den blokering. Pirate Bay har udgivet forklaringer om hvordan man gør det på forskellige websites så stort set alle kan være med.

Som Berg rigtigt nok skriver sidder de tunge downloadere heller ikke og bruger Pirate bay. Der findes massere af f.eks torrent site som er invitation only. Ellers findes der jo Usenet som er 100 gange hurtigere end Pirate Bay og stort set umuligt at stoppe.

Suk Rak Ning
Usenet.........Gu' ved hvordan det virker........Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

rinpoche
Kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.
Newsleecher og Giganews er blot fremmedord for mig Cool

Hep
rinpoche skrev:
Kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.
Newsleecher og Giganews er blot fremmedord for mig Cool

Ja dem har jeg heller aldrig hørt om ;o)

vandango
LOL! Grin

http://thejesperb... Pfft

Spring til debat: