Se indlæg
 Udskriv debat
Ægte kærlighed eller kynisk spekulation
TrueLove
Hvorfor har Thai piger sådan et dårligt ry

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal formulere mig. For jeg ønsker ikke at såre nogen. Men omvendt så er det rystende at læse alle de beretninger og advarsler der er om Thai piger.

Jeg har lidt tilfældigt mødt en sød pige her for en måneds tid siden. Som i sikkert har gættet er hun fra Thailand. Hun er heroppe på turistvisa for at besøge sin søster. Og benytter som mange andre muligheden til at tjene lidt penge når lejligheden byder sig.

Men hvordan skal jeg kunne få et fornuftigt forhold til hende når det hele tiden ligger i baghovedet at hun bare er ude efter mine penge og ude efter at få et bedre liv her i Danmark. Jeg vil så gerne tro at hun også holder af mig. Men omvendt så har jeg også rigtig svært ved at være tilstrækkelig naiv til at jeg rigtig kan lade mig rive med. Når man læser beretningerne blandt andet herinde og også observere Thai miljøet så bliver man hurtigt i tvivl om hvad der er ægte og hvad der er en sang fra de varme lande.

Hvorfor skal det være så svært? Hvorfor kan jeg ikke bare holde af hende og hun holde af mig? Jeg ved at ikke alle Thai piger bare er ude på at plukke en naiv farang. Kender bl.a. en fra mit arbejde som virkelig er en rigtig sød pige.

Men sådan ser omverdenen bare ikke på det. Lige så snart man nævner man har mødt en Thai pige så griner folk fjollet. Nogen spørger direkte om hun er importeret gennem et postordrekatalog og andre spørger om man har mødt hende på et bordel. Hvorfor tror så mange at alle Thai piger er prostituerede? Er det virkelig sådan at næsten alle har en fortid i den branche? Og er det virkelig rigtig at de kun ser en dansk fyr som et afgangskort til et økonomisk bedre liv. At når først man er blevet gift så forsvinder den søde og charmerende pige.

Hvad kan jeg gøre for at jeg kan få skabt den tillid der skal til for at vi kan få en fremtid sammen? Hvordan kan jeg afgøre hvor meget sandhed der ligger bag de fortællinger hun kommer med? Et turistvisum varer ikke evigt. Hvordan kan jeg på de få uger der er tilbage få opbygget en gensidig troværdighed?

Jeg er 100% oprigtig i det her - men jeg er også 100% klar til at bryde forholdet øjeblikkeligt hvis det viser sig at hun kun betragter mig som en sten på hendes vej til et bedre liv.

Håber nogen af jer kan hjælpe mig. Jeg har læst så mange rædselshistorier herinde. Hvad med jer hvor det er gået godt. Hvad kan i fortælle mig? Hvilke råd kan i give mig med?

På forhånd tak.

TrueLove

bimmelim
Hej Truelove
Dette emne er et emne med sprængstof i her på siden er jeg sikker på.
Hvis du starter med at se på din kæreste/ven som var det en dansk pige så finder du hurtigt ud af om der er nogle brikker der falder på plads hvis du bruger det rigtige hoved til at tænke med.
Det skal så lige siges at en Thaipige efter mine erfaringer ikke er som danske piger men du har jo ikke meget andet at gå ud fra da du skal til at lære af dine erfaringer som du gør med din kæreste/ven.
Der er så omvendt heller ikke mange piger der er ens og her er der nok nogen der vil sige jo de vil alle have dine penge og sende mange af dem hjem til sin familie men det er så en af de ting som du skal finde ud af.
Nogle piger vil bare have dine penge uden at lave noget for dem for så at sende dem hjem andre vil arbejde sig selv ihjel for at sende dem hjem uden at tænke på dig som andet end billig husly og så er der dem som virkelig forelsker sig i deres partner.
Der findes sikkert også andre typer piger som jeg ikke kender til.
Der er mange som finder en pige der har været prostituerede og ja de har vel også ret til et bedre liv, andre finder pige på nettet og så er der nogle som du der har lært en at kende her i landet lidt som at finde en dansk kæreste hos venner eller oppe på den lokale.
Jeg kunne blive ved med at skrive om dette som mange andre også ville kunne men her er en lille start på en debat omkring det emne.
Nogle af de ting jeg har skrevet har jeg selv oplevet andre af tingene er ting som jeg har set ske osv.
Du vil ikke kunne finde den perfekte opskrift her eller andre steder da det er et menneske vi her taler om og der er ikke mange der tænker og handler ens heldigvis.

www.kgi.dk
Din pige besøger søster her i Dk. Hvad laver din pige i Thailand ? og søsteren før hun kom hertil??
Har du selv været i Thailand og fået nogle indtryk af landet mm ??
Jeg har set mange forhold dansk/thai og alle med mange problemer,,,jeg har set danske mænd miste mange penge ved skilsmisse, så ja de ting du har læst og hørt er værd at tænke over.
Held og lykke - tiden vil vise sandheden om din pige...
soi7

Heine
en meget enkel test er vel at sige du ikke rigtig har nogle penge - og så se om du stadig er øverst på hendes liste

jeg kan rigtig godt huske da jeg stod i din situation, det er du bestemt ikke ene om. de tanker har de fleste af os gjordt i starten. jeg ville ta chancen hvis jeg var dig, du har jo bedre muligheder nu du har mødt hende i Danmark, hun kan se hvordan du lever og hvad du kan tilbyde. Hvis du havde mødt hende i Thailand havde det været endnu sværere for dig. brug din sunde fornuft, nyd tiden hun er her, og se hvad det kan bllive til.
Hvad hun har lavet før ville jeg ikke til lægge den store betydning, det kan såmen køre af sporet enten hun har været i banken eller baren.
14 dage efter jeg mødte min kone i Bangkok tog jeg hende med til dk.
jeg var 35 år og hun 24, vi har nu været gift i 20 år. så på med vanten, det kan sagtens lade sig gøre Smile

jeg tænker tit på alle dem der pludselig kommer til penge i dk, de må jo have samme problem, hva med knægten der vant 54 mille, tror du ikke den tanke strejfer ham også når de danske piger bejler til ham Wink
Redigeret af d. 26/11-2008 23:30

toolmanspain
Til Truelove

Måske er dette ikke noget trøst, men der er mange der også har haft dårlige oplevelser med piger fra Rusland og de gamle Russiske stater, der finde mange "golddigger" rundt omkring, det sker for mange, og som Heine skriver, er den bedste måde det med at sige du ikke har mange penge, og så ser du hendes reaktion, så ved du hvilken plads du har hos hende.

Undskyld de måske lidt negative ord, men verden er hård at leve i. Wink
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
vandango
Bare pas på dine egne penge og brug kondom, så er den ikke længere. Pfft

Du har jo læst alle rædselshistorierne. Shock

Pigerne er jo kønne, jeg selv har en model der er 22 år yngre end mig. Så er den heller ikke længere! Pfft

PS. lad være med at sende hende for mange penge.

thyboen
Hej TrueLove
Hvor kommer din pige fra og hvad har hun lavet før hun kom til Danmark?
Det er lidt svært at give gode råd uden at kende lidt til hendes baggrund.

Hvis kun kommer fra provinsen og ikke er særlig god til engelsk er det et godt tegn på at hun ikke har arbejdet i en af turistområderne, hvilket efter min menig er en fordel Hvis hun er god til engelsk uden at have en højere uddannelse er det tegn på det modsatte.

De fleste af de thaipiger som jeg kender der er kommet til Danmark for at besøge familie og for at finde en rar mand at gifte sig med gør det primært for at få et bedre liv og mulighed for at finde et arbejde som gør dem i stand til at hjælpe familien i Thailand økonomisk. (mere eller mindre, da de er opdraget til at tage vare på deres familie, far, mor og børn)

Hvis du behandler hende godt er jeg næsten sikker på at i vil finde kærligheden med tiden. Men du må ikke være blind overfor at det er de færreste thaipiger som gifter sig af kærlighed med en farang, de kun har kendt i kort tid. Men der kan selvfølgelig være undtagelser.

Hvorfor ikke lære hende bedre at kende inden et evt. ægteskab? Du kan enten besøge hende i Thailand eller invitere hende herop igen for at lære hende bedre at kende.

thyboen

John
Efter min mening er der kun et råd "følg dit hjerte"

Du får måske kun denne chance en gang.

Det værste der kan ske er at hun måske kommer til at koste dig lidt penge,
det bedste at at i kan få et langt og godt liv sammen, som jo er lykkedes for så mange andre.

Du skal dog være opmærksom på at der er en kultur forskel, og den skal i begge kunne leve med.
Hvad hun har lavet tidligere er egentlig ligegyldigt, det skete jo før hun kom ind i dit liv, og det kan du ikke bruge til noget.

Held og lykke
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
quickmouse
Hvad kan jeg gøre for at jeg kan få skabt den tillid der skal til for at vi kan få en fremtid sammen? Hvordan kan jeg afgøre hvor meget sandhed der ligger bag de fortællinger hun kommer med? Et turistvisum varer ikke evigt. Hvordan kan jeg på de få uger der er tilbage få opbygget en gensidig troværdighed?

Jeg er 100% oprigtig i det her - men jeg er også 100% klar til at bryde forholdet øjeblikkeligt hvis det viser sig at hun kun betragter mig som en sten på hendes vej til et bedre liv.

råd nr 1: følg dit hjerte.

råd nr 2 : inden det kommer så langt som til ægteskab, og du ejer hus, bil, heste og har en god bank konto o.s.v. så sørg for at du har særeje sådan en får du lavet ved hjælp af en advokat, men ellers så ønsker jeg dig / jer alt held & lykke fremover, der er jo trods alt mang forhold der består.
Redigeret af quickmouse d. 27/11-2008 16:24
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

bimmelim
Særeje er nok en af de ting man skal have på plads hvis man ejer noget af værdi da man så er helt sikker på at hun ikke kan rende med det hele uanset hvor meget hun gerne vil.
Kun hvis manden dør får hun en tvangsarv som man ikke kan undgå uanset om man vil eller ej.

www.kgi.dk
quickmouse
bimmelim skrev:
Særeje er nok en af de ting man skal have på plads hvis man ejer noget af værdi da man så er helt sikker på at hun ikke kan rende med det hele uanset hvor meget hun gerne vil.
Kun hvis manden dør får hun en tvangsarv som man ikke kan undgå uanset om man vil eller ej.

i.flg. familliestyrelsen er der beskrevet hvad der er gældende og ikke.

http://www.famili...aegtepagt/

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Suk Rak Ning
Ak ja, det er ikke nemt for visse farang........Pfft
[img]http://i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif[/img] is not a valid Image.

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Min mening er at der er mange thai piger som er præcis hvad du har hørt af rædselshistorier. Men der er heldigvis lige så mange, hvis ikke flere, som der er de sødeste smukkeste, ærligste, og mest jordbundne mennesker du nogensinde vil møde!

Tag chancen, og se det som en lektion i østens skønne mystik og falder i for hinanden 100% og alt er fryd og gammen, er det jo perfekt. Hvis hun begynder på det mindste med at spørge om penge konstant, jeg har en syg mor osv, så drop hende på stedet.

Husk rådet fra en af de forrige kommentarer at sig du ikke har nogen penge!

Held og lykke herfra ;-)

bimmelim
Havde jeg skrevet noget forkert quickmouse ???

www.kgi.dk
bimmelim
At sige at man ingen penge har syntes jeg ikke om da man så starter forholdet på en løgn men man kan jo gøre hvad man vil.
Man kan jo sige ligefrem at man ikke ønsker at sende penge til hendes familie hvis man ikke vil bidrage dertil og så er det på plads fra starten.

www.kgi.dk
Thorleif
Det er meget vanskelig at give gode råd når man ikke kender hende. Alligevel er der nogle tommelfingerregler du sikkert kan have glæde af.

1) Som Vandango sagde: Bare pas på dine egne penge og brug kondom (indtil videre).

2) Har hun en fortid som BG (bargirl) skal du være ekstra påpasselig med dine følelser og penge. Chancen er større for at du brænder nallerne gevaldigt.

3) Den med at "..følge dit hjerte.." tror jeg ikke en krone på med en thaipige, BG eller OG (ordinary girl). Det er simpelthen alt for risikabelt. Hold en dør åben ud af forholdet indtil du føler dig helt sikker på hende og hun har passeret nogle "ærlig- og oprigtighedstests."

Suk Rak Ning
Maaske man kunne begynde at indfoere en form for stamtavle, saa fremtidige usikre farang kan sidde og granske lidt i pigen og hendes fortid, hvis oldemor nu har vaeret " slem " saa bli'r pigen det jo ogsaa....ikke ?

Jeg syntes at det er soergelig laesning med alt det passen paa...........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 27/11-2008 17:40
[img]http://i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif[/img] is not a valid Image.

rinpoche
Suk skrev:

Ak nej, heller ikke for visse thai-kvinder Pfft

Suk Rak Ning
rinpoche skrev:
Suk skrev:

Ak nej, heller ikke for visse thai-kvinder Pfft

Hvor har du dog ret...........

Spring til debat: