Se indlæg
 Udskriv debat
Bangkok uro = hysteri ?
Webmaster
Nixon skrev:
Kongen kunne da stoppe det ved en højst 5 minutter lang tale i TV hvor han tager afstand fra PAD.
Men han har åbenbart interesser i konflikten siden han vælger at lade den fortsætte.

Faldt lige over følgende videoklip:

http://politiken....602966.ece

Budskabet er ikke ulig med din påstand.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
JackD
cha-nok skrev:
En kyllinge farm.
Jeg kørte tilfældigvis forbi Don Mueang lufthavnen, og de stod tæt i deres gule farver, med disse plastik hænder flagrende over hovedet som hanekamme i bevægelse.

Ja,komplet og aldeles latterlige, ligeså de andres plastfødder!

Sgu' svært at ta' nogetsomhelst og nogensomhelst alvorligt må jeg sige..

Men når nu kuglerne begynder at pifte såøhhh,,,,!

JackD
mr tirak skrev:
I er sku en flok narhatte i er så forbandet kloge, nej der sker ikke en skid i thailand.

Nu sidder jeg så i lufthavnen og er lige sammen med flere hundrede andre flygtet fra skydende demonstrander, vi er blevet indespærret i en af loungerene, demonstrander er bla vrede på thai air vi sad i buz loungen da vi i panik blev flyttet længere ind i lufthavnen.

Andre jeg har snakket med her er gået ca 3 km på en spærret motorvej for at komme frem.

Så abekatten, siamcon og i andre kloge hoveder, når i siger at der intet sker og alt er sikkert hvor har i det fra, hvordan kan i vide hvordan tingene udvikler sig.

Dæmp jer dog i kloge hoveder.

Mr Tirak i Bkk Lufthavn, og det er ikke skide sjovt.

Ja, så lidt på thai-tv i aften, taxachauffører bevæbnet med køller o.a. parat til at modtage de gule fjolser...

Har du mere derudefra???

Ups! Hvis jeg nu flytter glasset med JackCoke, så kan jeg ligepludselig se kommentarer i tjatroom, smart!
Redigeret af JackD d. 25/11-2008 17:25

swed
håber at det dæmper sig lidt, konen skal med flyet d 29/11, men mon ikke militæret bliver sat ind nu når det går så voldsomt for sig,
Swed

Anonym Bruger
de gule tosser skyder på de andre mennesker hvorfor skyder de ikk den konge så kunne der måske bliev ro igen.
Men det er nok deres kone som er bagmanden i det plot,han tjener nok for lidt.

JackD
He-he sonny!

Det var da en mulighed, og så Taksin som præsident/diktator?

rinpoche
mr tirak skrev:

Så abekatten, siamcon og i andre kloge hoveder, når i siger at der intet sker og alt er sikkert hvor har i det fra, hvordan kan i vide hvordan tingene udvikler sig.

Som vi tidligere har hørt fra nogle thailandsk baserede medlemmer, så har de monopol på sandheden, ene og alene fordi de bor der.
Hvilket de så effektivt har modbevist her.
Tak for din update Mr. Tirak.

SIAMCON
Hallo
Lung Ya
Jeg sagde: Jeg har fået at vide der kun er uro i afgrænsede områder - det er et par dage siden og udviklingen i den slagsuroligheder kan hurtigt tage en alvrolig retning, MEN
Vedr Udenrigsministeries rejsevejledning: Samme ministerioum udsender også jævnlige advarsler om at rejse til Fillippinerne specielt Mindanao.. - det er der faktisk ingen grund til - bare man holder sig fra specielle områder !
Man er tti meget hurtigt med at far ud med bål og brand sometider alt for hurtigt ! Men der er da ballade i Bangkok det kan man jo ikke benægte.. men det ikke der hvor turisterne er.. desværre er det nu gået ud over lufthavnen,, sært ingen griber ind,,, men der er jo nok ligeså konfliktsky som i Danmark - her kan rabarber drengene jo også få lov at opføre sig som de vil . helt uden konsekvenser.Jeg regner da med der bliver bilige billetter til BKK snart - så snupper jeg da en.

prasat
i skal da som i plejer støtte op om de gule, de hader jo taksin. er man begyndt at elske manden fordi hans fjener prøver at smadre landets ry.
selvfølgelig skal de gule have ret, de har jo uddannelserne og pengene.
og hvad gør i øvrigt en dårligt uddannet person i stand til at have en mening og gud ved om han overhovedet er i stand til at sætte et kryds på en stemme seddel. kan de overhovedet andet i isan end så ris og arbejde i gogobar.
det skulle have været stoppet det royale besøg, at støtte op om et kongehus der har sådan syn på sine medborgere.

prasat

schultz
prasat skrev:
i skal da som i plejer støtte op om de gule, de hader jo taksin. er man begyndt at elske manden fordi hans fjener prøver at smadre landets ry.
og hvad gør i øvrigt en dårligt uddannet person i stand til at have en mening og gud ved om han overhovedet er i stand til at sætte et kryds på en stemme seddel. kan de overhovedet andet i isan end så ris og arbejde i gogobar.
det skulle have været stoppet det royale besøg, at støtte op om et kongehus der har sådan syn på sine medborgere.

prasat

Det var sgu da det bedste indlæg i denne tråd indtil videre GrinGrin

bimmelim
Træls at have en billet til Bangkok D. 26-11-2008 hvis man ikke kan bruge den pga. de uroligheder der er omkring lufthavnen.SadAngry

www.kgi.dk
goldwing
bimmelim skrev:
Træls at have en billet til Bangkok D. 26-11-2008 hvis man ikke kan bruge den pga. de uroligheder der er omkring lufthavnen.SadAngry

Ja føj, jeg skal afsted mandag
Håber sgu det lykkes at få gang i trafikken hurtigt.

manse
Hej sidder lige og ser morgen TV. Det ser ikke for godt ud nu, og der er nok ingen tvivl om, at kongen snart kommer på banen.

PM kommer fra Peru i dag, og der rygter igang at der så kommer til at ske noget hurtigt. Han vil erklære Thailand i undtagelses tilstand igen men hårdere denne gang.

Min kone har lige sagt til mig. The King will now take action, if not there will be a civil war.

bimmelim
Må håbe de forsvinder fra lufthavnen når og hvis PM så lander idag

www.kgi.dk
Berg
swed skrev:
håber at det dæmper sig lidt, konen skal med flyet d 29/11, men mon ikke militæret bliver sat ind nu når det går så voldsomt for sig,

Militæret har klart udmeldt at der IKKE kommer noget kup, både i går aftes og igen her til morgen.

Det eneste de vil hjælpe med er at beskytte kongen.

http://www.nation...089432.php

Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Berg
bimmelim skrev:
Må håbe de forsvinder fra lufthavnen når og hvis PM så lander idag

Tror jeg desværre ikke du skal regne med, PAD har sagt at de planlægger at holde Suvarnabhumi Lufhavn under belejring intil Somchai går af.

http://www.nation...089430.php

Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

JackH
schultz skrev:
prasat skrev:

prasat

Det var sgu da det bedste indlæg i denne tråd indtil videre GrinGrin

Jeg synes faktisk det er et meget skræmmende indlæg...

Det skræmmende er at det er en dansker der udtaler sig!

Demokratiet i DK har åbenbart ikke haft en afsmittende eller opdragende effekt på vedkommende.

Prasat, du kan komme med lige så mange korte, punchline sætninger du vil:

De gule er en anti-demokratisk bevægelse som ønsker at vælte en lovlig valgt regering, punktum!

Berg
Kære JH uden at være helt sikker tror jeg du misser pointen totalt, som jeg læser Prasats indlæg er det jo ren ironi og hvis ikke det er ironisk ment vil jeg da give dig ret i at det er skræmmende at man kan ha sådan en holdning til tingene.
Redigeret af Berg d. 26/11-2008 08:42

Brasmus
Jeg er da helt overbevist om, at prasat i sit indlæg er dybt ironisk Wink

Iøvrigt er jeg meget ening med ham........

Brasmus

Lung Yao
Berg skrev:
swed skrev:

Militæret har klart udmeldt at der IKKE kommer noget kup, både i går aftes og igen her til morgen.

Det eneste de vil hjælpe med er at beskytte kongen.

http://www.nation...089432.php

Det kræves ikke en kup til at stoppe urolighederne. En "Coup d'Etat" er afsættelse af en sidende regering(folkevalgt eller Diktator), og det er ikke det der er tale om.
Desvære er mange blandt militæret som "sympatiserer" med PAD, derfor er det ikke grebet ind og der er sikkert nogle som har "visket" Kongen i øret at han skulle afholde sig fra at gribe ind.
Kun hvis vores Tronefølgeparret bliver enten generet eller deres sikkerhed "truet" (Gud forbyde det) ville det blive grebet ind, for nok er Thailands ry som et "demokratisk" land har fået nogle ridser i laken, men man ville sikkert ikke risikere at sætte lige netop : 150år diplomatiske relationer over styr.
At turister udebliver har man oplevet før, og efter et kort tids udeblivelse så er de kommet tilbage om ikke i endnu størere antal. (SARS - URO i Syden- Tsunami).
For meget "kyniskt", kunne man sige at "Dårlig omtale er bedre end slet ingen omtale"Shock. Angry Angry
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: