Se indlæg
Mit livs udfordring
|
|
diskokongen |
Lagt på d. 24/11-2008 19:36
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej Folkens Jeg er ny til dette forum på trods af hjemmesiden har været under foretrukne ganske længe. Jeg er lige vendt hjem fra en 2 måneders tur fra Thailand nærmere betegnet Hua Hin og synes det var tid til at deltage lidt aktivt med mine oplevelser. Jeg vil skynde mig at sige mit brugernavn ikke har noget at gøre med seriøsiteten af mine indlæg at gøre, da det er et navn jeg fik for små 15 år siden efter en noget omtåget dans halvnøgen på taget af en pølsevogn, men meget har dog ændret sig siden men navnet har hængt ved. Mit eventyr i Thailand begyndte for godt 4 år tilbage da jeg første gang satte fod i Land Of Smiles sammen med min familie nærmere betegnet min mor, far og 3 årige yngre bror og sikke en oplevelse. De fleste der har været i Thailand kender naturligvis den ekstatiske følelse af velvære og drømmeagtig afslappelse efter en ferie i Thailand og det var præcis havd jeg følte. Det var dog mere end bare en følelse for mig, det var starten på noget jeg længe havde søgt , helt præcis hvad det var kan jeg ikke forklare men det er nok det samme de folk der har taget skridtet og rykket teltpælenen op og flyttet til Thailand også søgte. Der er sket meget siden jeg første gang blev introduceret for varmen, de lange strande de flinke mennesker den skønne mad og nå ja bevares de asiatiske skønheder der kan få selv den mest fortabte mand til at føle sig som Brad Pitt i en gymnasieklasse for piger. Jeg har været i Thailand 6 gange nu af 1-2 måneders varighed og har fundet hvad jeg håber kan blive mit nye hjem næste år. Hua Hin er stedet jeg har valgt da jeg efterhånden har fået mig en god omgangskreds der. Jeg har været et par "klassiske" ting igennem som et knust hjerte, en nærmest uendelig søgen på at lære om thailandsk kultur og den thailandske befolkning og jeg har haft mange nederlag og søvnløse nætter da jeg er en fyr der normalt er god til at løse problemer men det har bestemt ikke været nemt. Jeg er 33 år og arbejder i øjeblikket i en bank hvor vi sidder med aktier og obligationer, og det kan bestemt godt være stressende , men det kan bestemt også være stressende at være i Thailand hvis man som jeg ikke gider ligge dagen lang foran en pool eller ligge på stranden og prutte om priser på fætter BR ure, men istedet nærmest panisk prøver at tilbringe så meget tid med Thailændere ( det er så kvinderne jeg snakker om her, da det overhovedet ikke er lykkedes mig at lære nogle thailandske mænd at kende ) Jeg ved godt jeg ikke ligefrem startede det rigtige sted hviklet var bar miljøet, men en god ven ejer en bar i Hua Hin og min omgangskreds tilbringer meget tid der så det er svært fuldstændig at løsrive sig fra dette miljø. Jeg kunne let skrive mange hundrede sider om miljøet der alene hvikle jeg allerede har gjort i dagbøger, emails og på diverse andre forums så jeg skal nok undlade at skrive for meget her, men jeg har efterhånden snakket med mange mennesker, læst tusindevis at indlæg fra folk verdenen over og alligevel føler jeg mig som et 2 årig barn i et Oprah show totalt forvirret. Jeg er fult ud klar over jeg har adskillige bjerge at bestige endnu og det bliver ikke lettere før jeg får nogle år´s erfaring på bagen i Thailand, men det er måske her man kan få hjælp fra folk der allerede har været hele turen igennem før mig. Jeg har for længst taget beslutningen om at flytte, det har bare været et spørgsmål om hvornår det kune lade sig gøre. Jeg skulle have økonomi til at leve i Thailand et par år uden at have arbejde men det er jeg på ingen måde interesseret i da jeg har svært ved at sidde stille ret længe af gangen. Jeg har bestemt prøvet, også bank brancen, men det er nærmest umuligt at finde noget i Hua Hin og jeg ønsker ikke at bo i Bangkok hvor de største muligheder er. Så er der ejendommægler men da verdensøkonomien ikke ligefrem bugner i øjeblikket er det heller ikke nemt. Rejsebrancen har ikke ligefrem bugnede dage og hvis man ikke ønsker at åbne sin egen bar/restaurent eller finder en eller anden formidabel ide at starte op med så er det nemmere at få en intim date Angelina Jolie and at finde arbejde i Thailand. Det jeg nok vil ind på her er at hvis der skulle sidde nogle derude med en god ide til mig så må I endelige sige til Næste problem er det klassiske visum. Jeg skal ikke pensioneres, jeg har ikke arbejde og jeg er ikke Thai gift så non immigration visa er stort set umuligt at få herhjemme, hviklet bringer mig frem til næste spørgsmål er der nogle der har fået non immigration visa fra et andet land eksempelvis Tyskland, England eller Holland da det lader til det er lettere at få igennem der. Det nærmeste jeg kan komme herhjemme er et turist visa med triple entries hvor de bare kræver dokumentation for man har penge nok til at kunne klare sig i Thailand i x antal måneder hvikle jeg nok finder lidt mærkeligt men ok. Nå jeg vil stoppe nu, synes bare lige jeg ville sige hej og skrive lidt om min baggrund, men hvis der er nogle der har nogle gode råd om arbejde/visum er de meget velkommen til at skrive for det er absolut det sidste jeg mangler for at kunne sige pænt farvel til Danmark og starte et nyt liv i 30 graders varme. Tak for en god hjemmeside. Rene |
|
|
Lagt på d. 24/11-2008 21:55
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hvem vil ikke gerne leve i thailand, tror dog at hua-hin vil blive kedeligt, hvis du skal blive der mange år. omkring visa så se lige [url]www.thaivisa.com [/url] mit bedste bud ville være et studie visa. det lyder som om at du allerede har indset at de ideer du nævner ikke er gode at leve af. og da slet ikke i de nedgangstider vi kommer til at se de næste mange år. |
|
|
Lagt på d. 24/11-2008 22:35
|
|
Hvis du skal være en lille smule realistisk er du 100% nødsaget til at være selvstændig, og som selvstændig kan du uden tvivl få arb tilladelse og arb visum i thailand igennem advokat eller lign overalt i thailand. Dette burde ikke være et problem. Hvis du ikke vil hoppe ud i noget firma opstart lige pt, må du som jeg selv, få alm turistvisa inden afrejse hjemmefra dk og bruge de mnd du har brug for med div visa runs, og efterfølgende kommer job, arb visa pr automatik (næsten). |
|
|
Lagt på d. 25/11-2008 01:50
|
|
Du kan tage en "skolelæreruddannelse" på 6 uger, og du er sikret job som engelsklærer bagefter. Der er også mulighed for at "købe" et lærerjob har jeg hørt. Du bliver ansat på skolen og får 1 års visum og arbejdstilladelse, pris ca. 40.000 Bath pr. år, uden undervisningspligt. |
|
|
diskokongen |
Lagt på d. 25/11-2008 20:23
|
Mange tak for svarene. Det bliver nok til jeg bare tager afsted og så håber på det bedste. Hvem ved det kan være lykkens gudinde tilsmiler mig og pludselig dropper noget uventet min vej. |
|
|
mr bark wan |
Lagt på d. 25/11-2008 21:05
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
TJAA!! lykke til dig håber det flasker sig for dig, finder du opskriften sååå kommer jeg helt sikkert også. DON'T GO SEE MY PINGPONG SHOW.
|
|
|
Lagt på d. 26/11-2008 01:03
|
|
Ja, det er faktisk et godt indlæg, jeg søger også mulighed for at kunne blive i Thailand og arbejde....og være her længe, men det er nok lidt svært desværre.... jeg har besøgt landet mange gange ( 8) og ved dermed : du skal kunne noget særligt eller være ansat af et firma hjemmefra, håber der er en der har et mere positivt svar,,, jeg er da lydhør også....soi7 |
|
|
toolmanspain |
Lagt på d. 26/11-2008 01:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Jeg kender IKKE firmaet, men de søger folk bla. denne position, ved ikke om det kan bruges, jeg kunne ikke se nogle nr i Thailand, men prøve at ringe til Hovedkontoret, og spørg. TELESÆLGER TIL THAILAND Bakuri Software A/S Thailand Bakuri Software A/S søger udadvendte og IT mindede telesælgere. Du vil indgå i et dynamisk salgsteam, der arbejder med alle vores traditionelle produkter. Du vil indgå i vores team i Thailand i den spændende by som hedder Chiang Mai. Chiang Mai er en civiliseret storby på størrelse med Odense med luksushoteller, shoppingcentre, og masser af turister. Chiang Mai er Nordthailands hovedstad, og en af landets største provinsbyer. Den ligger ca. 800 km nord for Bangkok. Byen er kendt for befolkningens venlighed og graciøsitet. Mange trekkingture i Nordthai-land udgår fra Chiang Mai. Mange huse i Chiang Mai er bygget i teaktræ - inklusive templerne, som er meget smukke. Chiang Mai blev grundlagt i 1296, som hovedstad i Lanna-Thai riget. Navnet "Lanna Thai" betyder "Thailands millioner af rismarker". Bakuri Software A/S har siden 1999 beskæftiget sig med CMS, Webshop og Søgeoptimering og har siden etableringen opnået en føreposition med mere end 1.200 kunder. Vi forestiller os, at du... · har en bred interesse inden for IT - Erfaring med telesalg vil være en fordel · er servicemindede og udadvendt · beherske det danske sprog flydende i tale og skrift · har gode samarbejdsevner · er kreativ og entusiastisk · masser af "gå på mod" · har humor Vi tilbyder: · Stabil arbejdsplads · Løn efter Thailands regler · Et job i en spændende virksomhed, med en hyggelig og afslappet omgangstone · En stærk virksomhedskultur med et godt socialt fællesskab, hvor vi løbende har fælles arrangementer Du bestemmer selv, hvor langt du vil nå - initiativer belønnes! Tiltrædelse: Hurtigst muligt Vil du høre mere omkring mulighederne for at bo og arbejde i Thailand, så kontakt nedenstående. Ansøgning: Send din ansøgning til adm. direktør Toke Terkelsen på du kan også ringe for at høre mere alle hverdage inden kl. 12.00 Dansk tid, på Skype: 36 96 54 60 Kontakt Thailand: Bakuri Software co., Ltd. Soi Jumpee 8/6, Soi 7 Chiang Mai 50200 Thailand E-mail: Web: www.bakuri.com Kontakt Danmark: Hovedkontor Bakuri Software A/S Jernbanegade 7 DK – 5550 Langeskov Tlf + 45 65 38 25 30 Fax + 45 65 38 30 36 E-mail: Med venlige hilsner
Tim Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!! |
|
|
Boes |
Lagt på d. 26/11-2008 04:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Glem ikke at arbejdsgiveren skal garantere at søge arbejdstilladelse til dig ( blue book) inden du skriver på en kontrakt
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 26/11-2008 07:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Bakuri Software A/S Lidt mærkligt de ansøger d 17 november om arbejdskraft i chaing Mai, hvis man spørger dem pr e-mail er svaret : "Vi ligger iøjeblikket i forhandlingere med et teleselskab i filipinerne " så nu er arbejdspladsen måske filipinerne. Hvorfor så lave et opslag på jobnet.dk d 17/november 2008. det svarer til at jeg ansøger om folk til Danmark og så 4 dage efter er det i holland. Hello ....
|
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 26/11-2008 08:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Lykke til "DISKOKONGE" og velkommen "ON BOARD"!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 26/11-2008 10:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Velkommen til Hua Hin "diskokonge". Det er rigtig som det bliver sagt, at det godt kan blive en smule kedeligt - Til gengæld er man ikke forhindret i at tage en tur til Bangkok en gang i mellem, og slå sig løs. Jeg synes personligt at Hua Hin har lidt af det hele, så at bo her er nu ikke så slemt. Der kan være party uarty når der er lyst, og der kan være helt stille hvis man vil slappe af. Nej, det er bestemt ikke nemt som udlænding at få et job i Hua Hin, med mindre man starter noget selv. Som du selv nævner er de fleste turistafhængige fag præget af verdensøkonomien og de politiske uroligheder - Sagt på en anden måde, der er ingen penge i kassen... Hvis du kan noget med computer, ville det måske være en idé at lede efter noget hjemmearbejde af en slags, som du kan arbejde med hjemmefra her i Thailand... Det er ikke sikkert at det kan give dig det helt store, men det kan være at det kan give dig nok til at overleve, indtil du finder noget andet du hellere vil... Det med visum - Tjae, som "turist" kan du få 3 måneder ad gangen, og så er det ud af landet. Hver 3 gang må du et smut til Danmark og få et nyt. Os der arbejder her, har naturligvis arbejdstilladelser, og så er det en del nemmere... Men held og lykke, og vi ser frem til endnu en dansker i Hua Hin |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 26/11-2008 11:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Locturian skrev: Velkommen til Hua Hin "diskokonge". Det er rigtig som det bliver sagt, at det godt kan blive en smule kedeligt - Til gengæld er man ikke forhindret i at tage en tur til Bangkok en gang i mellem, og slå sig løs. Jeg synes personligt at Hua Hin har lidt af det hele, så at bo her er nu ikke så slemt. Der kan være party uarty når der er lyst, og der kan være helt stille hvis man vil slappe af. Nej, det er bestemt ikke nemt som udlænding at få et job i Hua Hin, med mindre man starter noget selv. Som du selv nævner er de fleste turistafhængige fag præget af verdensøkonomien og de politiske uroligheder - Sagt på en anden måde, der er ingen penge i kassen... Hvis du kan noget med computer, ville det måske være en idé at lede efter noget hjemmearbejde af en slags, som du kan arbejde med hjemmefra her i Thailand... Det er ikke sikkert at det kan give dig det helt store, men det kan være at det kan give dig nok til at overleve, indtil du finder noget andet du hellere vil... Det med visum - Tjae, som "turist" kan du få 3 måneder ad gangen, og så er det ud af landet. Hver 3 gang må du et smut til Danmark og få et nyt. Os der arbejder her, har naturligvis arbejdstilladelser, og så er det en del nemmere... Men held og lykke, og vi ser frem til endnu en dansker i Hua Hin Vaas, jeg har skrevet om turistvisa maaaaaaange gange, gider ikke mere, gaa i gamle indlaeg og du vil se at det skrevne her er vaas.... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 26/11-2008 12:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Hver 3 gang må du et smut til Danmark og få et nyt Ikke sandt. Man kan tage til et hvilket som helst land(med nogle undtagelser), for at lave et turistvisum. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 26/11-2008 16:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Du skriver at du arbejder i en bank. Har du ikke overvejet at handle med valuta? Kræver ikke meget mere end en pc en stabil internetforbindelse + en smule startkapital. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 26/11-2008 16:18
|
Ja, klask en million på bordet og kom igang med det. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 26/11-2008 16:21
|
cha-nok skrev: Ja, klask en million på bordet og kom igang med det. Næ, der skal stilles 1 % af det beløb du vil handle for i sikkerhed. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 26/11-2008 16:31
|
Ja, altså 1 million Nej seriøst, det må du da gerne fortælle mere om |
|
|
Fido |
Lagt på d. 26/11-2008 16:37
|
Jeg vender gerne tilbage med noget mere information om emnet i en ny tråd men det bliver nok ikke før i weekenden. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
diskokongen |
Lagt på d. 26/11-2008 17:12
|
Det lyder ganske interessant og ser frem til at høre mere om det. Jeg har bestemt taget valuta handel med i mine overvejelser, men det kræver som du selv siger en hvis startkapital og til dels også lidt is i maven. Det bedste vill nok være at åbne en eller flere valuta konti herhjemme og på den måde handle valuta ( jeg er ny indefor valuta handel så kender ikke det helt store til det ) Problemet er at jeg tvivler på det adskiller sig synderligt fra aktie/obligationshandler hviklet betyder langsigtet investeringer med stor mulighed for tab men naturligvis også gevinst alt afhængig af indsatsen, men lad os endelig høre hvad du har af erfaringer med det |
|
Spring til debat: |