Se indlæg
Om dumme folk og AIDS i Thailand og der er meget
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 21/11-2008 00:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
VG Nett) Hvert år blir mellom 10 og 15 norske menn HIV-smittet i ferielandet Thailand etter å hatt ubeskyttet sex. Folkehelseinstituttet frykter 2008 kan bli det verste året noen sinne. VG Nett følger Det populære ferielandet tiltrekker seg både bryllupsreisende, barnefamilier, unge ryggsekkturister og menn på jakt etter faste eller løse seksuelle forhold med thailandske kvinner. Men fest kan fort bli tragedie. - Hvert år kommer 10-15 norske menn tilbake med HIV. Tallet har økt og vil nok fortsatt øke, sier seniorrådgiver Øivind Nilsen i Folkehelsa til VG Nett. Dropper kondomen Ferske tall fra thailandske myndigheter viser at Phuket nå er ett av de områdene i Thailand hvor antallet HIV-smittede innbyggere øker mest. Phuket er også ett av hovedmålene for norske turister. - Voksne heterofile menn som drar til Thailand har lenge vært en målgruppe, men vi sliter med å nå gjennom til dem. Kondombruken er alt for dårlig, og smittefaren stor, sier Nilsen. I 2007 ble det påvist 15 hiv-tilfeller blant norske menn som hadde vært i Asia. 12 av disse opplyste at Thailand var smittelandet. - Det å ikke bruke kondom ved tilfeldig sex i Thailand er russisk rullett. Thailand er et høyrisiko-område både i forhold til HIV, syfilis, hepatitt B og multiresistent gonoré. Smittetallene øker, forteller han. 2008 rekordår Ifølge Wiwat Sitomnoch, som er lege ved Phukets offentlige helsekontor, skyldes 90 prosent av smitte-tilfellene ubeskyttet sex. Myndighetene legger mye av skylden på sex-industrien for at AIDS-epidemien har blitt et alvorlig problem i ferieparadiset. - Til nå i år har 12 norske menn fått påvist HIV etter reiser til Thailand. 2008 går mot et rekordår, konstaterer Nilsen. Totalt i Thailand er det nå registrert 335.414 HIV-smittede personer, og næmere 100.000 har dødd i AIDS. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 21/11-2008 02:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Det er det mest tåbeligt at gore ikke at bruge komdom Hvor mange danskerne fået HIV-smittet i ferielandet Thailand efter at haft ubeskyttet sex.? Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/11-2008 10:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Jeg hader HIV - Det er det man frygter hver gang man har været sammen med noget, og det så lige smutter - Enten i ren kådhed, eller fordi at kondomet går i stykker. Der er dog stadig langt større chance for at blive kørt ned på gaden end at få HIV, men man skal stadig bruge hovedet... (det over skuldrene) |
|
|
BiBob Man |
Lagt på d. 21/11-2008 10:58
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Ifølge Danmarks Statistiks Statiske Årbog blev der i 2007 anmeldt 303 nye HIV smittede i Danmark. Det fremgår ikke af årbogen, hvor mange danskere som er smittede med HIV fra Thailand. http://www.dst.dk...dk/186.pdf (Tabel 186) Statens Serum Institut nyheder med henvisning til BT, at der er ca. 30 dansker som bliver smittet med HIV efter besøg i Thailand. http://www.ssi.dk...No=9305772 http://www.bt.dk/...711040005/ Læs også Sundhedsstyrelsens sidste rapport fra juli 2008. http://www.sst.dk...v_tal.aspx Ønsker man at få en mere specifik viden om hvad der gemmer sig bag tallene frem til 2006, er denne link nyttig. http://www.ugeskr...P47453.pdf Hilsen BiBob Man |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/11-2008 11:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Jeg hader at læse statistiker og høre om folk der har fået HIV. Det får mig altid til at føle at jeg har fået HIV hver gang jeg har været sammen med en pige. Det er ligesom når jeg er ude og flyve - Jeg tror altid jeg falder ned og dør, fordi der har været ulykker rundt omkring... Tænker man på, hvor mange normænd, svenskere og danskere der hver år har sex i Thailand, må de smittede høre til en meget lille %... Det minder mig om, må hellere snart tage mig sammen til at få taget en ny blodprøve - Det er ved at være længe siden den sidste... :S |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 21/11-2008 12:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Nu er det ikke så nemt her fra DK at løse HIV-problemmatikken i Thailand. Til gengæld kan enhver idiot i DK se danske mænd gå hjem med højrisiko-thaiglædespiger igen og igen. Piger der er direkte importeret fra den thailandske sx-industri. Jeg kunne godt tænke mig en bedre justits med disse piger. Måske man kunne stille krav om regelmæssig blodtest for piger i sx-branchen. |
|
|
BiBob Man |
Lagt på d. 21/11-2008 16:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Efter min bedste hukommelse, blev der for nogle år siden fremsat et ikke særligt gennemtænkt forslag om obligatoriske Id-kort (i lighed med et vaccinationskort) for dem som erhvervede sig i sexindustrien i Thailand. Ideen var at kortet skulle indeholde oplysninger om hvornår kortholderen sidst havde fortaget en HIV-test. Forslaget blev dengang da også hurtigt skudt ned af de Thailandske myndigheder. Begrundelserne var mange. Et officielt HIV-testkort ville for det første legitimere eksistensen af sexindustrien i Thailand. For det andet ville det så også indebære en form for registrering af Thaier i sexindustrien, en registrering som if. Thailandsk lovgivning angiveligt skulle være ulovlig. For det tredje ville et HIV-testkort på ingen måde give nogen for tryghed, kortet ville bare vise at vedkomne ikke havde HIV for f.eks. et halvt år siden. Hvad der så er sket sidenhen melder kortet intet om. Samtidigt ville et sådant obligatorisk HIV-testkort hurtigt blive genstand for forfalskninger. Der er måske en anden og ikke uvæsentlig årsag til de Thailandske myndigheders vrangvillighed til indførelsen af en obligatorisk HIV-test i sexindustrien. Hvem skulle betale for alle disse test? Og hvad med de tusindvis af ekstra HIV-positive prøver som myndighederne så pludseligt står med? I Thailand er der anslået 610.000 med HIV = 1,4% af befolkningen. http://translate....a%26sa%3DG Hvor mange procent som så er HIV-positive i sexindustrien i Thailand, kan man kun gætte på – men det er helt sikkert langt højere end landsgennemsnittet på 1,4%. BiBob Man |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 21/11-2008 17:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
BiBob Man skrev: Efter min bedste hukommelse, blev der for nogle år siden fremsat et ikke særligt gennemtænkt forslag om obligatoriske Id-kort (i lighed med et vaccinationskort) for dem som erhvervede sig i sexindustrien i Thailand. Ideen var at kortet skulle indeholde oplysninger om hvornår kortholderen sidst havde fortaget en HIV-test. Forslaget blev dengang da også hurtigt skudt ned af de Thailandske myndigheder. Begrundelserne var mange. Et officielt HIV-testkort ville for det første legitimere eksistensen af sexindustrien i Thailand. For det andet ville det så også indebære en form for registrering af Thaier i sexindustrien, en registrering som if. Thailandsk lovgivning angiveligt skulle være ulovlig. For det tredje ville et HIV-testkort på ingen måde give nogen for tryghed, kortet ville bare vise at vedkomne ikke havde HIV for f.eks. et halvt år siden. Hvad der så er sket sidenhen melder kortet intet om. Samtidigt ville et sådant obligatorisk HIV-testkort hurtigt blive genstand for forfalskninger. Der er måske en anden og ikke uvæsentlig årsag til de Thailandske myndigheders vrangvillighed til indførelsen af en obligatorisk HIV-test i sexindustrien. Hvem skulle betale for alle disse test? Og hvad med de tusindvis af ekstra HIV-positive prøver som myndighederne så pludseligt står med? I Thailand er der anslået 610.000 med HIV = 1,4% af befolkningen. http://translate....a%26sa%3DG Hvor mange procent som så er HIV-positive i sexindustrien i Thailand, kan man kun gætte på – men det er helt sikkert langt højere end landsgennemsnittet på 1,4%. BiBob Man Kunne man ikke indføre et overordnet regelsæt i retning af det følgende: -------------- 1) En pige/kvinde skal være virus-fri for at arbejde i sx-industrien. 2) Så længe livstruende smitsomme sygdomme kan overføres via seksuel kontakt bør der stilles krav om beskyttet sx (kondom) og regelmæssig blodtest. 3) Blodtest skal betales af sx industrien selv. -------------- Jeg forstår at det kan være uhyrligt vanskeligt at komme det sorte marked (freelancherne) til livs men det er jo ikke umuligt. Hvis en dansk mand f.eks. kommer hjem fra Thailand med HIV kan man jo spore hans partnere og på den måde få fat i nogle af dem som spreder smitte. Ligesom prostitution er ulovligt i Thailand er smittespredning det vel også. Når alt dette er sagt er sandsynligheden jo nok alligevel større for at man finder en kur mod HIV/AIDS end man kan få alle thaipiger-faranger til at dyrke beskyttet sx!! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 21/11-2008 18:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Thorleif skrev: Nu er det ikke så nemt her fra DK at løse HIV-problemmatikken i Thailand. Til gengæld kan enhver idiot i DK se danske mænd gå hjem med højrisiko-thaiglædespiger igen og igen. Piger der er direkte importeret fra den thailandske sx-industri. Jeg kunne godt tænke mig en bedre justits med disse piger. Måske man kunne stille krav om regelmæssig blodtest for piger i sx-branchen. Jeg ved ikke rigtig hvad du mener med importeret fra sexindustrien, mig bekendt vrimler pigerne ind fra landsbyerne, især fra nordøst Thailand. Der er obligatoriske test på nogle af stederne, men om det er på alle barerne og Go Go stederne ved jeg ikke. Indehaverne betaler for disse test. Nogle steder pynter pigerne sig også med et lille blodfyldt papir på armene, men det kan være fup, har jeg fået fortalt. At en del mænd vælger freelancere fra strande og diskoteker, blot for at spare lidt i barfee er sygt. Nåh ja - har da også mødt en "fastboende", der af princip aldrig har brugt kondom???? velbekomme! Redigeret af vandango d. 21/11-2008 18:03 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 21/11-2008 18:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
BiBob Man skrev: Klip Hvor mange procent som så er HIV-positive i sexindustrien i Thailand, kan man kun gætte på – men det er helt sikkert langt højere end landsgennemsnittet på 1,4%. Klip BiBob Man Puha -det gør helt ondt når man ser danskere vælte sig rundt i de miljøer, hvor de 1,4% er overrepræsenteret eller befinder sig. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/11-2008 18:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Thorleif skrev: Kunne man ikke indføre et overordnet regelsæt i retning af det følgende: -------------- 1) En pige/kvinde skal være virus-fri for at arbejde i sx-industrien. 2) Så længe livstruende smitsomme sygdomme kan overføres via seksuel kontakt bør der stilles krav om beskyttet sx (kondom) og regelmæssig blodtest. 3) Blodtest skal betales af sx industrien selv. -------------- Og så kunne man passende tilføje: 4) en køber af sexydelser skal være virus-fri for at benytte sig af sex-industrien. 5) Samme indhold som i 2) Så længe livstruende smitsomme sygdomme kan overføres via seksuel kontakt bør der stilles krav om beskyttet sex (kondom) og regelmæssig blodtest. Den gælder begge veje, også for køber af sex. 6) Blodtest skal betales af sex-køberen selv. Hvor er debatten omkring sådanne emner herinde dog tit fuldstændig enøjet. Her bliver sexarbejderne alene stigmatiserede. Nøjagtig det samme gælder for sex-køberne og ikke et ord nævnt herom. Håbløst unuanceret og sexisistisk. |
|
|
nielsen87 |
Lagt på d. 21/11-2008 18:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
7. Sex køberen skal tjekke pigens ID for at sikre sig hun er gammel nok. |
|
|
swed |
Lagt på d. 21/11-2008 18:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
8. kunderne burde være testet, det er jo dem der kommer med smitten, jeg tvivler på at thai damer er født med hiv. svinene er kunderne ikke pigerne, og om det er freelance el bargirl en luder er en luder
Swed
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 22/11-2008 00:35
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
rinpoche skrev: 4) en køber af sexydelser skal være virus-fri for at benytte sig af sex-industrien. Ikke at jeg er uenig i ovenstående, men kom lige til at tænke på et hovedrystende foreslag jeg læste tidligere på måned herhjemmefra: Danmarks førende hiv-eksperter vil have fjernet den paragraf, der kan sende hiv-smittede op til fire år i fængsel for at have ubeskyttet sex med raske. http://politiken....592156.ece Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
chang |
Lagt på d. 22/11-2008 00:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
swed skrev: 8. kunderne burde være testet, det er jo dem der kommer med smitten, jeg tvivler på at thai damer er født med hiv. svinene er kunderne ikke pigerne, og om det er freelance el bargirl en luder er en luder vil der til lige sige at det er også den uvidenhed thaipigerne har der gør at der er så mange smittede med hiv. det er meget normalt at pigerne tror at man kun får hiv sammen med falang men ikke med thai mænd når der er horehus efter horehus i selv den minste by til thaimænd som så bag efter går hjem til konen og smitter hende. og så den store del af bøsser som er højrisiko hvad smitte overførelse af sygdommen angår... jeg kunne blive ved.... men sådan er det bare... på med dutten danmark |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 22/11-2008 06:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Har selv være ude for at en i min thai familie er død af AIDS og her var det thaimand var havde fået det og som så smittede sin kone og muligvis deres datter.
Redigeret af thaikurt1 d. 22/11-2008 06:11 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
prasat |
Lagt på d. 22/11-2008 07:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
nu mener jeg i er en flok !"#¤%56. at kræve at pigerne skal testes og løbe rundt med et kort så i kan være sikre på i ikke bliver smidtet af dem. og ja hvorfor man gerne vil have fjernet fængselsstraffen er at man ikke betragter hiv som en dødelig sygdom mere da man nu i danmark kan holde liv i de smittede i over 10 år i flere tilfælde over 20. nu er risikoen for at blive smittet af en kvinde der har hiv meget meget lille. mens hvis manden har det er risikoen meget meget stor, da sæden indeholder virusset. blowjob betragter man på hiv-info som safesex man kan ikke blive smittet den vej. men nu skal dette ikke gøre at man holder sig fra kondomet, da man jo kan få et hav af andre sygdomme som gonore, herpes,syfelis, hebatetis b osv. man er nået så langt i dag at hvis du er sammen med en partner der har hiv og gummiet springer kan man ringe ind på riget's døgntelefon (et nummer alle hivsmittede har) og få nogle piller så man ikke bliver smittet hvis man har fået virusset. men jeg syntes folk er nogle hyklere når de taler om at pigerne skal testes hele tiden og gå med kort på sig når man tænker på risikoen er 1 til 1000 for en kvinde at smitte en mand mens forholdet er 1 til 5 for en mand at smitte kvinden. prasat |
|
|
Frank |
Lagt på d. 22/11-2008 10:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Thorleif skrev: ... Kunne man ikke indføre et overordnet regelsæt i retning af det følgende: -------------- 1) En pige/kvinde skal være virus-fri for at arbejde i sx-industrien. 2) Så længe livstruende smitsomme sygdomme kan overføres via seksuel kontakt bør der stilles krav om beskyttet sx (kondom) og regelmæssig blodtest. 3) Blodtest skal betales af sx industrien selv. -------------- Jeg forstår at det kan være uhyrligt vanskeligt at komme det sorte marked (freelancherne) til livs men det er jo ikke umuligt. Hvis en dansk mand f.eks. kommer hjem fra Thailand med HIV kan man jo spore hans partnere og på den måde få fat i nogle af dem som spreder smitte. Ligesom prostitution er ulovligt i Thailand er smittespredning det vel også. Når alt dette er sagt er sandsynligheden jo nok alligevel større for at man finder en kur mod HIV/AIDS end man kan få alle thaipiger-faranger til at dyrke beskyttet sx!! 4) Og HIV-smittede skal bære den røde sløjfe på ærmet.... Ja og når han fire år senere opdager, at han er smittet, så vil det helt sikkert blive nemt at finde kilden. Han ved jo præcis hvornår og af hvem han blev smittet, og det vil være nemt at finde personen igen. Hun/han sidder naturligvis på samme stol som sidst de mødtes for fire år siden. Hvis ikke, så har man jo selvfølgelig det rigtige navn og øvrige personoplysninger. Eller... Nej - jeg synes forslaget er tåbeligt. Der er efter min mening kun én som har ansvaret ved overførsel af HIV ved seksuel samkvem, og det er den som bliver smittet. Man vælge at tage en chance uden kondom - det er ens eget, selvstændige valg og det skal andre ikke straffes for. |
|
Spring til debat: |