Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk statsborgerskab
ANMIC
Denne her fandt jeg på facebookWink

Alt dette nedenfor skal ikke opfattes som noget negativt. Det er blot noget jeg har bemærket i den tid jeg har været i Thailand.
Nogen vil måske blive forargede, men det meste af det nedenfor skrevne viser blot, hvor ovenud tolerante Thaier er overfor der omgivelser.

Du kan søge Thailandsk statsborgerskab,

Når du kan sove på toppen af et lastbilførerhus, mens lastbilen kører 110 Km/t

Når du kan føre en samtale, med 10 personer på en gang.

Når du kan smile, når en politimand gir dig en bøde, selv om du ikke har gjort noget forkert.

Når du holder tilbage for grønt lys, fordi du kan høre Bangkok VIP bussen komme i det fjerne med hornet i bund.

Når du se på et trafikuheld på samme måde, som når du ser en fodboldkamp.

Når du ikke synes der er noget mærkeligt i, at få 2000 THB for at stemme på en bestemt borgmester kandidat.

Når du synes det er bedst, at bade i havet fuldt påklædt.

Når du kan spise låret fra en grillkylling, mens du sidst bagerst på en motorbike med 5 personer på.

Når du kan drikke is-the der består af ni dele sukker og en del the.

Når du kan spise myre æg med samme velbehag, som du spiser cornflakes.

Når du kan kende forskel på en læreruniform og en paradeuniform fra en kampsoldat.

Når du ikke føler dig generet af at din nabo arbejder med vinkelsliber klokken 3 om natten.

Når du kan rejse dig op uden hjælp, efter at have siddet og spist på gulvet i 2 timer

Når du ikke synes det er mystisk at ”faranger” skal betale 10 gange mere end thaier for at komme ind og se en nationalpark

Når du ikke bliver forskrækket over, at der kommer en lastbil kørende imod dig og imod færdselsretningen på en motorvej.

Når du kan holde i trafikprop i Bangkok 4 timer dagligt, uden at beklage dig.

Når du synes det er helt normalt, at skulle til bryllup eller begravelse en gang i ugen.

Ja, jeg kunne blive ved, men et sted skal jeg jo stoppe.. :-)

www.dao-anton.dk
Suk Rak Ning
He he he............Den var sjov.......Tak for grinet....Grin
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Berg
Ja det er sq god humor og jeg tror de fleste kan nikke genkendende til det meste 5555 Grin

Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Bjarne
Fandens osse. Jeg var på nippet til at søge. Men jeg spiser ikke kyllingelår.
Bjarne

Rasmus
Ja - som ANMIC skriver kunne man blive ved!
Men der mangler et ikke uvæsentligt kriterium for opnåelse af Thailandsk statsborgerskab.

Når du fuldt ud accepterer dit køkken og køleskab uafladeligt stinker af Balar. Shock

Her er det så mange af os ikke formår at opfylder kravene om Thailandsk statsborgerskab.

Rasmus

quickmouse
Rasmus skrev:
Ja - som ANMIC skriver kunne man blive ved!
Men der mangler et ikke uvæsentligt kriterium for opnåelse af Thailandsk statsborgerskab.

Når du fuldt ud accepterer dit køkken og køleskab uafladeligt stinker af Balar. Shock

Her er det så mange af os ikke formår at opfylder kravene om Thailandsk statsborgerskab.

Rasmus

eller når man bruger et komfur med keramisk kogeplade som grill Wink

( tro mig eller ej, men der altsså noget jeg selv har oplevet / set med egne øjne, bare ikke vores egen. )
Redigeret af quickmouse d. 20/11-2008 19:18
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

nielsen87
Ja, ja - fantastisk sjovt indlæg. Håber ikke jeg ødelægger morskaben ved at indsparke et par dødkedelige facts.

Man er berettiget til at søge om Thailandsk statsborgerskab når man mindst 3 gange har fået sin 1-årige opholdstilladelse forlænget uden afbrydelser. Sidst jeg tjekkede reglerne (for 3 år siden) var der også en kvote på max 100 bevillinger per nationalitet.

Hvorvidt ansøgningen bliver imødekommet afhænger af en individuel vurdering hvor der (officielt) er en lang række ting der spiller ind. Jeg har dog ladet mig fortælle at hvis man ikke har betalt Thai skat svarende til en indtægt på 80,000 b/m har man nul chance hvorimod man har en chance hvis man har betalt mere - også selvom man ikke skulle klare testen i at snakke Thai.

kylling
Ja THAIER siger alt der ikke kan ædes, skal ødelægges??????Wink

Spring til debat: