Se indlæg
 Udskriv debat
Biludlejning
poon
Hej alle på DTW.

Jeg står lige og mangler nogle gode råd, så ville lige spørge herinde.
på torsdag lander jeg i Bankok og skal vidrer til chaiyaphum, jeg har taget turen tre gange før men med bus.
Så denne gang vil jeg gerne leje en bil, men jeg har ikke lyst til at prøve kræfter med trafikken i Bangkok. så jeg har en plan om at jeg vil tage en taxi til udkanten af bankok og så finde et udlejningsfirma der.
Så mine spørgsmål lyder:

1: Nogle der kender et udlejningsfirma i den norlige del af bankok som kan anbefales gerne med adresse og tlf?
2: Kræves der int. kørekort?
3: kan der lejes GPS med?

Håber der er nogle der har erfaringer med dette.

Mvh. Poon

L
Det er ganske nemt at køre fra Suvarnabhumi airport.
Det er fine motorveje direkte fra lufthavn og OK skiltning og ingen nævneværdig trafik når bare du bliver på motorvejen.

Jeg har brugt:

http://www.thaire...

og du kan her få en bil for ca 800-900 baht om dagen med fri km.
Du kan både få bilen og aflevere den i lufthavnen hvor de også har kontor.
Kan ikke være nemmere. De har også gps har jeg set på hjemmesiden, men dog ikke selv prøvet. Jeg har kørt efter kort.
De kan give dig et ok kort og tegner endda for dig på det kort hvad vej du skal køre. De snakker fint engelsk og det er ca halv pris af AVIS m.fl.

Du behøver ikke internationalt kørekort.
De skal blot se dit danske kørekort, se dit pas og dit kreditkort.
Redigeret af L d. 17/11-2008 23:11

huratho
Hej
Det kan godt være at man kan leje bil på grundlag at det danske kørekort, men er man udsat for et uheld gælder det danske kørekort ikke.
Det danske kørekort er IKKE gyldigt i Thailand.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Berg
Som Huratho rigtig nok skriver, så kan du sikkert leje en bil på dit danske kørekort, men kommer du ud for en ulykke (håber selvfølgelig ikke at du gør det) ja så virker dit danske kørekort altså ikke, så du skal lige huske at have det store blå Internationale kørekort med.

Ang. Leje af bil, kan jeg også anbefale dig at leje den hos Thai rent a car, som har kontor i lufthavnen. Super service de gange jeg har lejet hos dem, og priserne er ca. det halve af de store udejningsfirmaer hvis navne du kender fra DK.

Som L skriver er det ganske nemt at køre fra Lufthavnen, så længe du bliver på motorvejen er trafikken ikke det store problem. Dog skal du lige huske at have nogle Thai bath klar til betaling af motorvejs afgifter.

God tur ønskes du herfra
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

sank
Prisen lyder fin hos Thai rent kan man være sikker på Forsikring osv ??

Berg
sank skrev:

Jeg har aldrig selv været ude for nogen uheld hernede (endu) heldigvis. Men har lige været en tråd hvor en person skriver om en grim ulykke dog med en lykkelig slutning. Bilen var lejet hos netop Thai rent a car, også der var service tip top og ingen problemer med hensyn til forsikring heller.

Så jeg vil være så "fræk" at påstå at du kan regne lige så meget med thai rent a car som du kan med feks. Hertz, AVIS eller andre udlejnings firmaer.

Her er et link til tråden:

http://www.dansk-...post_77595

Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

sank
Smile Ja tak for den Berg. Jeg har intil nu kun bevæget mig på Cykel Bus og Taxa i landet. Men vil da gerne lidt mere rundt på egen hånd Smile

huratho
Hej
Jeg ved godt at det er lidt udenfor emnet, men der har været meget skriveri omkring kørekort og forsikring, så jeg fandt dette.

Thailandsk kørekort, hvordan?

Når du har været i Thailand for en periode på 3 måneder, har du brug for en thailandsk kørekort. Dette også selvom det internationale kørekort er lovligt og generelt accepteret i Thailand.

Flere forsikringsselskaber har et skrevet med småt, at føreren skal være i besiddelse af et gyldigt Thai kørekort for at være helt dækket.

Fordele ved at have Thai kørekort?
1. Punktet ovenfor det vigtigste.

2. Dit pasnummer er på kørekortet, det gør at det virker som dit ID-kort ved f.eks. leje af biler, hotelophold osv. eller adgang til steder, hvor ellers du har brug for dit pas.

3. Det kan spare dig en pokkers masse penge i det lange løb - især hvis dit internationele kørekort ikke er gyldigt mere og du ikke har læse terskten med småt (thai) i forsikringspolicen.

4. Billigere entre, de steder hvor der ellers er højere priser for udlændinge. F.eks. national parker, nogle templer m.m. Vis blot thaikørekortet og du betaler samme pris som thaier.
Hvor udstedes kørekort?
Du kan få et Thailandsk kørekort på det lokale landtransport kontor, forudsat at du kan vise et dansk kørekort. Du skal henvende dig ved det kontor hvor din adresse hører under. Se liste over landtransport kontorer.
Dokumenter er nødvendige
Gyldigt pas, med gyldigt Non-immigrant Visum.
Underskrevet kopi af pas's første side, siden med det Non-immigrant visum, siden med de seneste indrejsestempel samt TM-kortet (det kort du fik ved indrejse i Thailand og som er heftet ind i dit pas.)
En bekræftet skrivelse af din adresse fra ambassaden, eller fra Immigrations kontor (dokumentet skal ikke være ældre end 1-2 mdr.). Skrivelsen fra Immigrations kontoret er at foretrække. Arbejdstilladelse kan gøre det ud for dette dokument.
En lægeerklæring. Lægerne har standard formularer til dette formål. (Erklæringen bør ikke være mere end 30 dage gammel)
2 fotos, 1 x 1 tommer og ikke ældre end 6 måneder.
Gyldigt internationalt kørekort samt underskrevet fotokopi eller oversættelse af alm. kørekort fra Danmark, attesteret af ambassade eller konsulat. (Et internationalt kørekort bestilt på den danske ambassade vil være billigere end denne oversættelse.)
Har du arbejdstilladelse i Thailand vil kopier at denne kun gøre det nemmere og hurtigere at få kørekortet.

Procedure
Taler du ikke thai eller læse thai, kan det være en stor fordel at tage en thai med til at hjælpe.

Du udfylder ansøgningspapir, teksten er på thai, og afleverer alle dokumenter på kontoret.

Du kommer gennem en relativ simpel lille test med farveblindhed, afstandsbedømmelse m.m. i et lille undervisningslokale.

Har du ikke internationalt kørekort eller slet intet kørekort, skal du gennem forskellige andre tests og simpel køretest også.
Gyldighed og forlængelse
Det første kørekort er gyldigt i 1 år.

Herefter kan det fornyes med de samme dokumenter som ovenfor. Fornyelsen gælder i 5 år. Der udstedes ikke livsvarige kørekort til udlændinge, med mindre de har permanent opholdstilladelse.
Pris
Første kort koster 105 baht til bil og 55 baht til motorcykel.

Fornyelse, gældende i 5 år, koster omkring 555 baht til bil og 305 til motorcykel.

"Købe" et kørekort - god ide?
Du kan finde forskellige "agenter", der siges at kunne skaffe et thaikørekort udenom de normale procedurer. Det kan ikke anbefales.

Kørekortet ligner måske de rigtige, men der er ingen garanti for at de er registrerede. Er de ikke registrerede, er de så heller ikke gyldige i forbindselse med trafikuheld
Hilsen Hugo

i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Hep
Berg skrev:
sank skrev:

Jeg har aldrig selv været ude for nogen uheld hernede (endu) heldigvis. Men har lige været en tråd hvor en person skriver om en grim ulykke dog med en lykkelig slutning. Bilen var lejet hos netop Thai rent a car, også der var service tip top og ingen problemer med hensyn til forsikring heller.

Så jeg vil være så "fræk" at påstå at du kan regne lige så meget med thai rent a car som du kan med feks. Hertz, AVIS eller andre udlejnings firmaer.

Her er et link til tråden:

http://www.dansk-...post_77595

Jeps ;o) Thai rent a car er et fremragende selskab og vi har ikke haft nogle problemer med dem selv under vores ulykke. Forsikringerne er helt på linie med Avis, Hertz og lignende.

Kan kun anbefale dem på det varmeste.

Som andre skriver her er det helt rigtigt at du skal have et Internationalt kørekort for at køre i Thailand. Jeg har aldrig haft det før og havde det heller ikke ved vores ulykke og vi havde ingen problemer. Dog kan man aldrig vide så jeg har efterfølgende fået lavet et - de gælder i ét år af gangen og tager ingen tid at lave.

rinpoche
Jeg takker for anbefalingen af Thai rent a car.
Vi har brændt os et par gange ved at tage til steder hvor der slet ikke er biludlejning, hvorved man bliver henvist til diverse songtaew osv. Og det gider vi bare ikke.
Fremover booker vi bil direkte fra lufthavnen hos Thai rent a car.

poon
Hej og tak for nogle hurtige svar.

Jeg gik idag på borgerservice hos den lokale komune og fik lavet et int. kørekort. det tog 5 min. og kostede 25 kr.
Jeg har kigget lidt på thai rent a car, GPS har de, men på hjemmesiden er priserne ca. 12-1400 bath pr. dag. tænker lidt på om jeg skulle lade være med at booke hjemmefra også handle lidt med dem når jeg er der. men er der nogle der har prøvet det? De har vel biler nok, og prisen vil jo nok ikke være højere end på deres hjemmeside.

Mvh. Poon

L
Jeg tror altid det bedst kan betale sig at booke via nettet...samme med hoteller.
Synes som regel det er dyrere når man kommer ind fra gaden.

Jeg fandt lige min sidste regning fra Thai Rent a car.
Fra 24 sept og til 4 okt og en pris på 880 baht pr dag for en fin chrysler sedan.
Det var vist et "promotion" tilbud så vidt jeg husker.
Jeg kan se at deres promotion i disse dage er en cabriolet.

Må indrømme at jeg aldrig har haft internationalt kørekort og altid har klaret mig med mit danske. Både når jeg har lejet bil og mc i Thailand og OGSå når jeg har betalt bøder til politiet. Men jeg har aldrig haft ulykker og jeg vil da så fremover også ofre de 25 kr på det omtalte internationale.

Frank
L skrev:
Det er ganske nemt at køre fra Suvarnabhumi airport.
Det er fine motorveje direkte fra lufthavn og OK skiltning og ingen nævneværdig trafik når bare du bliver på motorvejen.

Jeg ville også til en hver tid leje fra lufthavnen, hvis jeg ville undgå Bangkok-trafik.
Redigeret af Frank d. 20/11-2008 17:40

Spring til debat: