Se indlæg
 Udskriv debat
Pensionister
ohayo
Der er en artikel i nyt fra Danmark, at pensionister bliver snydt for deres pension, ved at rejse uden for eu. nu har de lavet en afstemning, om pensionister skal være afhængig af hvor man bor, jag vil da gerne opfordre så mange som muligt til at gå ind og stemme nej, afstemningen findes i højre side af sider.
Her er linket til siden. http://www.nytfra...
MVH Steen Kronborg Hua Hin.

Er du sikker på at adressen er rigtig? Kan ikke åbne. Men siger da tak for at du gjorde opmærsom på dette.

Desværre som skrevet forleden i en anden tråd, så ser Pensionistgruppen ud til at være afgået ved en stille død. Måske Webmaster kunne rette en privat appel til lederne, mig svarer de ikke.

Skeptikeren

ohayo
hej tak for dit svar, her er den www.nytfradanmark.dk

ohayo
Vi er mange pensionister der bor i udlandet, der bliver snydt for pension, det vil sige førtidspensionister før 2003 og folkepensionister. vi har boet og betalt skat i DK. hele livet, og gør det stadig, vi belaster ikke systemet på nogen måde, bliver vi syge må vi selv betale osv. alligevel tager staten godt 5000 kr pr måned, hvis man vælger at bosætte sig uden for eu. dette sker selvfølgelig ikke i de lande vi ellers gerne vil sammenligne os med.

Det er et lille udpluk af det jeg har skrevet til flere aviser, skatteministeren, socialudvalget, m/f. jeg troede stavnsbåndet blev ophævet i 1600 tallet, men det gælder åbenbart ikke for alle, for ikke at tale om efterlønnere, de har betalt til deres efterløn i mange år, og mange vil selvfølgelig ud og rejse og se verden på deres gamle dage, lige til de finder ud af at de kun må være uden for DK. 3 måneder om året, det kommer bag på mange.
Jeg håber at vi her på siden kan gøre bare lidt mere for at få de sindsyge regler ændret, det er ikke sikkert det bliver i vores tid, men så kan det da gavne andre.

quickmouse
vedr. afstemningen kl. 16:47 idag 04-11-08

Bør dansk folkepension være afhængig af, hvor man bor ?
Ja: 3.70 %
Nej: 96.30 %

Afgivne stemmer ialt: 54

så se nu at komme igang med at stemme dtw´er
Redigeret af quickmouse d. 04/11-2008 16:49
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Davs
Ja jeg har da stemt idag Smile

bamsen

Poul Jensen
Hej
Jeg har også stemt. Godt oplæg

jpo
jeg har da ogsaa stemt. efter det forste link.
saa en gang til skeptiker,linket fejler ikke noget
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
VIP
Jeg undrer mig over hvem de 4% er, som stemmer ja til, at man skal ha' mindre folkepension hvis man bor i udlandet:Angry

Bare rolig jpo - 4 min. efter at jeg havde det nye link havde jeg afgivet min stemme.

Det jeg så undrer mig over er, at nu kommer der en ny opfordring fra ohayo (og al mulig respekt for at han gider), som er en gentagelse af det jeg selv har sendt utallige gange til samme målgrupper og som så førte til at vi for nu mange måneder siden, på opfordring af andre, fik etableret en Pensionistgruppe her på sitet. Og så skete der ikke en hylende skid. Så derfor spørger jeg endnu engang - hvorfor?

Der er i den forløbne tid forpasset så mange chancer for at øve pres. Der har været flere situationer hvor det lige nøjagtig havde passet at fyre noget af - SAMLET. Intet er sket.

Nu er der en ny enestående chance for at gøre noget af os alle - SAMLET. Tænk drømmen. At alle her på sitet, uanset om de er pensionister eller ej, om de har den ene eller andet pensionist status, så fik vi afsendt en samlet meddelelse. Sikke en pressionsgruppe, sikke et røre i andedammen, i stedet for er vi nogle få spæde røster, som ikke batter en skid.

I stedet for kævles der om Krokodilletårer og andet fuldstændig ligegyldigt. Skribenterne glemmer at de også en dag bliver gamle - eller syge - og så står de i nøjagtig samme situation som vi pensionister gør nu - hvis vi ikke viser vilje til at få ændret på tingene.

Er der en gruppe, eller er der ikke???????

Det kan IKKE nytte noget at det er de samme to der gang på gang sender samme budskaber til de samme målgrupper hjemme, det er dødt på forhånd, der skal lige som afstemningen her, gruppepres til. Jeg har ikke fået eet eneste svar fra nogen politiker, avis eller andre på de skriv jeg har sendt, de vil skide på en enkelt lille sølle pensionist der bor i Thailand.

Som jeg skrev om for så mange måneder siden: Dann Sørensen sendte min opfordring til alle sine kontakter bosiddende i DK, Spanien, England m.m. Han fik eet eneste svar tilbage, som lød så nogenlunde: "Hvad fanden sender du dog det for, du er jo selv velhavende nok, du behøver ikke mere i pension". Altså et svar fra en person som heller ikke havde forstået en hylende fis af budskabet, som jo i sin enkelthed er: "Lige ret for alle danskere, uanset bosted". Kan det være nemmere?

På trods af det, hilsen fra en stadig håbefuld Skeptiker

Stone
Jeg har stemt rigtig godt oplaeg,
som vip skriver,kan man sgu"
undre sig over de 4%.Frown
mvh steen
Cool

Berg
Jeg er endu ikke nået den alder hvor jeg skal på pension, men har altid undret mig over at man skal straffes for at ville bosætte sig udenfor EU efter et endt arbejdsliv hvor man altid har betalt sin skat.

Helt enig de 4% undrer også mig, må være nogen folk som har godt ondt i røven over andres lykke fordi de ikke selv har nosser til at tage springet.

Har selvfølgelig også stemt NEJ!!!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Rayong Info
Til Skeptikeren

Du har helt ret.

Ville du staa for en evt underskrift indsamling her paa DTW
og videre formidle denne til relevante beslutningstagere.

Jeg faar ikke selv pension endnu,
men syntes loven er forkert.

Ligesom loven om udlands danskere ikke har stemmeret.

MVH

ubon lynge
Ja så fik jeg også en stemme med på den side.
http://www.nytfra.

Jeg får Førtidspension men efter de nye regler, og jeg gik på kommunen og fik det svar at jeg gerne må flytte til Thailand, bare jeg beholdt en adresse her i Dk, jeg må opholde mig der ude i første omgang 12 måneder, og der efter 6 måneder om året, på den måde vil jeg få hele min pension udbetalt siger en sagsbehandler fra kommunen.
Det er også meget godt da det var det jeg altid har ønsket, med at være der ude i 6 måneder om året til at starte med, jeg vil jo gerne se om det nu også er noget for mig, og om man kan finde noget at få tiden til at gå med.
Jeg kan godt se det er meget træls for jer som midster en masse penge hver måned, og jeg har da også den tanke at det er forkeret med sådan en regl, som der før er skrevet så belaster i jo ikke det danske samfund, danmark tjener jo penge på jer hvis man kan sige det sådan.
Jeg håber der kan blive lavet om på de regler for jeres skyld. Forsat rigtig god dag til jer alle der ude Wink
Ubon.

Pibe

Stone
Hej alle.
Tror pensionistgruppen er afgaaedet ved doeden,har
skrevet til dem for at blive optaget ikke noget svar fra dem -de,fred vaere med dem,hvis de ikke gider svare.
mvh Stone.
Cool

ohayo
hej skeptiker, jeg har ikke været med på denne side så længe, men jeg synes det er godt det du har gjort, men lad os da tage det op igen, jeg har som skrevet, selv skrevet til aviser, folketinget, m/l uden svar, men lad os prøve at lyfte i samlet flok, det er ikke sikkert det hjælper, men det værste er ikke at gøre noget.
MVH Steen Kronborg.

Skeptikeren skrev:
Bare rolig jpo - 4 min. efter at jeg havde det nye link havde jeg afgivet min stemme.

Det jeg så undrer mig over er, at nu kommer der en ny opfordring fra ohayo (og al mulig respekt for at han gider), som er en gentagelse af det jeg selv har sendt utallige gange til samme målgrupper og som så førte til at vi for nu mange måneder siden, på opfordring af andre, fik etableret en Pensionistgruppe her på sitet. Og så skete der ikke en hylende skid. Så derfor spørger jeg endnu engang - hvorfor?

Der er i den forløbne tid forpasset så mange chancer for at øve pres. Der har været flere situationer hvor det lige nøjagtig havde passet at fyre noget af - SAMLET. Intet er sket.

Nu er der en ny enestående chance for at gøre noget af os alle - SAMLET. Tænk drømmen. At alle her på sitet, uanset om de er pensionister eller ej, om de har den ene eller andet pensionist status, så fik vi afsendt en samlet meddelelse. Sikke en pressionsgruppe, sikke et røre i andedammen, i stedet for er vi nogle få spæde røster, som ikke batter en skid.

I stedet for kævles der om Krokodilletårer og andet fuldstændig ligegyldigt. Skribenterne glemmer at de også en dag bliver gamle - eller syge - og så står de i nøjagtig samme situation som vi pensionister gør nu - hvis vi ikke viser vilje til at få ændret på tingene.

Er der en gruppe, eller er der ikke???????

Det kan IKKE nytte noget at det er de samme to der gang på gang sender samme budskaber til de samme målgrupper hjemme, det er dødt på forhånd, der skal lige som afstemningen her, gruppepres til. Jeg har ikke fået eet eneste svar fra nogen politiker, avis eller andre på de skriv jeg har sendt, de vil skide på en enkelt lille sølle pensionist der bor i Thailand.

Som jeg skrev om for så mange måneder siden: Dann Sørensen sendte min opfordring til alle sine kontakter bosiddende i DK, Spanien, England m.m. Han fik eet eneste svar tilbage, som lød så nogenlunde: "Hvad fanden sender du dog det for, du er jo selv velhavende nok, du behøver ikke mere i pension". Altså et svar fra en person som heller ikke havde forstået en hylende fis af budskabet, som jo i sin enkelthed er: "Lige ret for alle danskere, uanset bosted". Kan det være nemmere?

På trods af det, hilsen fra en stadig håbefuld Skeptiker

ohayo
Hej, det er rigtigt hvad du skriver, og du må være ude 6 mdr. om året, men husk lige det er højst 4 mdr. af gangen, så er du ude 6 mdr i træk, så klapper fælden.
MVH Steen Kronborg.

ubon lynge skrev:

Jeg får Førtidspension men efter de nye regler, og jeg gik på kommunen og fik det svar at jeg gerne må flytte til Thailand, bare jeg beholdt en adresse her i Dk, jeg må opholde mig der ude i første omgang 12 måneder, og der efter 6 måneder om året, på den måde vil jeg få hele min pension udbetalt siger en sagsbehandler fra kommunen.
Det er også meget godt da det var det jeg altid har ønsket, med at være der ude i 6 måneder om året til at starte med, jeg vil jo gerne se om det nu også er noget for mig, og om man kan finde noget at få tiden til at gå med.
Jeg kan godt se det er meget træls for jer som midster en masse penge hver måned, og jeg har da også den tanke at det er forkeret med sådan en regl, som der før er skrevet så belaster i jo ikke det danske samfund, danmark tjener jo penge på jer hvis man kan sige det sådan.
Jeg håber der kan blive lavet om på de regler for jeres skyld. Forsat rigtig god dag til jer alle der ude Wink

Stone
Hej.
Er Pensionistgruppe afgaaedet ved
doeden,venligst bekraeftShock
stone
Cool

Ubon, jeg er også førtidspensionist efter 1.1.2003, og jeg kan altså opholde mig i Thailand hele året, og jeg er framedt Danmark. Har iøvrigt ikke været i Danmark siden juli 2005.

VIP
ohayo skrev:
Hej, det er rigtigt hvad du skriver, og du må være ude 6 mdr. om året, men husk lige det er højst 4 mdr. af gangen, så er du ude 6 mdr i træk, så klapper fælden.
MVH Steen Kronborg.

ubon lynge skrev:

-----------------------------------------

...så vidt jeg er orienteret, må man som folkepensionist være ude 6 måneder om året, som du gangske rigtigt skriver>>>>>>>>men kun 3 måneder ad gangen og ikke 4 som du oplyser. Korrekt?

Spring til debat: