Se indlæg
 Udskriv debat
Pigen jeg mødt på gaden....
jesper 1965
Hej,
jeg er 43 år og rejser meget ifm mit arbejde. Jeg kommer herigennem også til Bangkok flere gange årligt men altid kun 1-2 dage hver gang. Jeg har holdt mig ude af hele bar miljøet da jeg er gift og har 3 børn. Men så skete det september 2007 mødte jeg tilfældigt en flot og rigtig sød pige som er 19 år yngere end jeg selv. Det var overhovedet ikke planlagt, jeg var på Sukumit for at købe lidt til mine børn da jeg pludselig støte ind i hende. Siden har vi mødtes 8 gange i Bangkok den sidste gang tog jeg derned på bonus point kun for at møde hende i 5 dage. Vi skriver sammen på mail hver dag og taler i telefon ca 2 gange pr uge, jeg føler at vores forhold er meget varmt og hun fortæller mig at jeg er den eneste for hende. Mit dilema nu er om jeg skal lade mig skille og få min yngere Thai kærste herop og hvis jeg går dette vil hun så trives her ?. Jeg har flere gange foreslået hende at vi skulle bryde forbindelsen men det er ikke rigtig lykkedes helt, jeg tror at mine føleser for hende er for store til at gøre dette.

Kan nogle give gode råd her ????

Anonym Bruger
tag en snak med dig kone om det og hør hvad hun siger. Men det tør du sikkert ikke tøsedreng
Du skal da skilles når du ikke har følelser for din kone og børn mere,fordi du tænker åbenbart kun med din tissetrold, FØJ siger jeg bare

Johnson
av, den er svær må jeg sige...normalt ville jeg anbefale dig at følge dit hjerte...men det kan være svært når du sidder med en ung thai pige.

min egen mening er helt klart at næsten 20 års forskel er for meget og lidt sugardaddy suspekt, hun kunne næsten være din egen datter...men jeg mener samtidig ikke at man skal lytte til hvad andre mener...så derfor følg dit hjerte, men tænkt dig rigtig godt om, især i forhold til din nuværende kone og jeres 3 børn.

Derudover skal du påregne at hun nok på et tidspunkt også gerne vil have nogle børn.

Foruden alt dette skal du være selvfølgelig have standard opmærksomhed og passe på du ikke bliver taget ved næsen...noget siger mig der er andre spilleregler for kærlighed i Thailand...Shock)

held og lykke uanset hvad...

Jay

Klovn
Hej Jesper gode råd er dyre her for hvem vil ikke gerne være sammen med en yngre model?
jeg er selv gift med em pige fra Thailand som er otte år yngre en jeg selv er,vi har to børn sammen
og bor her i Danmark. en gang om året kommer vi så på ferie til Thailand--------bingo her ser jeg så
den ene lækre sild efter den anden,ført i Bangkok så i Pattaya ja jeg vader sgu nærmest i modeller
og tro mig når jeg siger at alle sammen gerne vil med mig hvor som helst jeg lyster.men hovsa jeg er
jo gift! så jeg holder mig så godt jeg kan i skindet og inleder ikke lange samtaler med pigerneWink

Det lyder til at du har de thele allerede så hvorfor lave om på det ved at gøre dine børn/måske kone
ked af det? Næh behold din elsker i Thailand di fleste roser visner her i Danmark så lad den forhelvede
blomstre i Thailand.

Frankie goes to Pattaya

scanca
Jesper jeg kan kun sige til dig gør hvad dit hjerte siger.Det er altid svært nar der er børn med i det.Jeg ved ikke hvordan du har det med din kone men kærlighed er en sjov ting.Men du SKAL værre 100% sikkert med hvad du gør. Jeg håber alt går vel for dig.Thaier er nogen a de digligeste menesker der findes du vil ikke bliv skuffet hvis alt det du sagt passer.Held og lykke med fremtiden

scanca
Til sonny jeg tror ikke der er en mand der ikke tænker med ders TROLLEMAND første gang de er i thailand.Men det kan godt værre du ikke har en.Jesper er her for at få råd ikke at blive pisse på.Husk en dag er det måske dig der har brug får hjælp.

jesper 1965
Hej Sonny,

det var dog et plat svar at komme med..... Jeg skriver dette indlæg fordi jeg er itvivl om hvad jeg skal gøre så jeg bliver sgu lidt ked af at læse dit svar. Tro mig dette har stået på i over 1 år og jeg har gjort mig mange tanker som jeg også her delt med hende.

Min store bekymring er også hvordan hun vil reagere på Danmark, jeg havde tænkt mig i første omgang at inviterer hende til at komme her i 3 uger eller noget lign som en slags ferie. På denne tur ville jeg arrangere at hun skulle møde nogle andre Thai'er for at tale med dem om forholdne i DK så hun kunne danne sig et billede af om hun kunne trives her.

Dette ville jo ikke være sket hvis mit nuværende ægteskab var harmonisk, jeg har været gift i rigtig mange år og det spiller bare ikke rigtigt mere.

Yderligere ligner jeg ikke en mand på 43, de fleste skyder mig til max 35 jeg er forretningsmand med god løn stort hus osv. Jeg er nok ikke lige prototypen på en mand som tager til Thailand for at finde en ægtefælle. Dette er sket på et tidspunkt i mit liv hvor forholdet til min kone var på retur. Mit altaernativ til dette er at gå i parterapi hvilket jeg også har tænkt på mange gange jeg synes bare at det er svært når jeg nu har dette stærke forhold til hende min kæreste i Bangkok.

scanca
Jesper på denne side vil du møde godt og ondt.Få det mest godt men der er altid nogen der skal spil smart.Lyt til de god råd og glem de dårlig.Du kan læse nu at sonny er kun ud på bullshit og du kan rolig renge med han angriber mig.Jeg håber kun det bestde få dig.Good Luck

rinpoche
Det var overhovedet ikke planlagt

Det er sådanne situationer aldrig Wink

Det er ikke overraskende, at i har en god tid sammen i bkk.

Men prøv at ansku sagen på følgende vis:

Nyt forhold/versus gammelt
Ingen pligter/børn derhjemme
Spiser ude hele tiden og ingen giver en tanke på de penge der bruges/hjemme skal der laves mad og der er faste udgifter at tage hensyn til.
Ny kvinde 19 år yngre/konen med 3 børn formentlig i 40`erne
Masser af opmærksomhed fra en ung eksotisk kvinde får det nok til at gibbe i de fleste/kontra måske at føle sig taget for givet derhjemme.

Hvis du stiller det op på den måde, har din kone ikke en chance. Hvis du vælger thaikvinden bliver det også hverdag på et tidspunkt.
Med 3 børn skulle der være endog særdeles graverende problemer i forholdet, førend jeg ville så meget som overveje at smide alt det på gulvet.
Pas på det ikke er et anfald af panikalder der løber af med dig. Wink

Din nyfundne thai kæreste kan meget vel være 100% oprigtig og seriøs, men ikke alt er nødvendigvis som det synes i Thailand.

mvh

ebeth
3 børn...
En kone der i dit fravær sikkert gør et udmærket arbejde med at opdrage dine børn.
Hvad laver din Thaikæreste?
Taler du Thai?
Eller er hun meget god til engelsk?
Har du mange ting at tale med en på 24 om...jeg mener har I fælles interesser?
vh

goldwing
jesper 1965 skrev:
Hej,
jeg er 43 år og rejser meget ifm mit arbejde. Jeg kommer herigennem også til Bangkok flere gange årligt men altid kun 1-2 dage hver gang. Jeg har holdt mig ude af hele bar miljøet da jeg er gift og har 3 børn. Men så skete det september 2007 mødte jeg tilfældigt en flot og rigtig sød pige som er 19 år yngere end jeg selv. Det var overhovedet ikke planlagt, jeg var på Sukumit for at købe lidt til mine børn da jeg pludselig støte ind i hende. Siden har vi mødtes 8 gange i Bangkok den sidste gang tog jeg derned på bonus point kun for at møde hende i 5 dage. Vi skriver sammen på mail hver dag og taler i telefon ca 2 gange pr uge, jeg føler at vores forhold er meget varmt og hun fortæller mig at jeg er den eneste for hende. Mit dilema nu er om jeg skal lade mig skille og få min yngere Thai kærste herop og hvis jeg går dette vil hun så trives her ?. Jeg har flere gange foreslået hende at vi skulle bryde forbindelsen men det er ikke rigtig lykkedes helt, jeg tror at mine føleser for hende er for store til at gøre dette.

Kan nogle give gode råd her ????

Jeg tror du vil passe meget godt til din yngre thai veninde, for den måde du her spørger andre til råds om dette forhold, tyder på du ikke er blevet voksen endnu.

3 børn herhjemme, og 1 barn yderligere i thailand, (ja veninden kunne jo sagtens være din datter) altså....

At du er forretningsmand, og tænker på at forlade kone og 3 børn herhjemme til fordel for en ung skønhed i Bangkok, ja disse ting hører sgu ikke sammen i mit hoved, troede nu at forretningsfolk skulle bruge hovedet engang imellem....... og det hoved jeg syns du bruger nu, sidder altså ikke øverst....

At du så oven i købet spørger andre her til råds, ja jeg måber og tror du er en eller anden der ønsker at lave `rav` i dette forum, måske du er journalist eller lign.

Jeg håber virkelig ikke du er en helt alm. voksen mand...... for så står det sgu ringe til med dem herhjemme.

Tag dig sammen mand....Angry

jesper 1965
Kære Goldwing,

prøve lige at spænde hjelmen for det kan da ikke være studenter huen som strammer når du kan skrive som du gør her...

Nej jeg er ikke journalist, jeg arbejder indenfor elektronik som mellemleder i en global virksomhed. Og nej jeg kommer ikke på at ville forlade min familie herhjemme for en ung skønhed i Thailand. Jeg lever som så mange andre i et ægteskab på retur efter rigtig mange års samliv. Dette med at jeg har mødt denne pige er sket tilfældigt i en tid med overvejelser om skilsmisse.

Det jeg spørger råd om her er blot hvordan danskere modtager Thai'er som kommer herop. Jeg tænker meget på hvad hun kunne komme til at lave her og om janteloven/fremmehad vil råde også for en pige som hende.

Please hvis I kun har negative indlæg/råd så hold dem for jer selv, jeg kan ikke bruge dem til noget.

Hep
jesper 1965 skrev:
Kære Goldwing,

prøve lige at spænde hjelmen for det kan da ikke være studenter huen som strammer når du kan skrive som du gør her...

Nej jeg er ikke journalist, jeg arbejder indenfor elektronik som mellemleder i en global virksomhed. Og nej jeg kommer ikke på at ville forlade min familie herhjemme for en ung skønhed i Thailand. Jeg lever som så mange andre i et ægteskab på retur efter rigtig mange års samliv. Dette med at jeg har mødt denne pige er sket tilfældigt i en tid med overvejelser om skilsmisse.

Det jeg spørger råd om her er blot hvordan danskere modtager Thai'er som kommer herop. Jeg tænker meget på hvad hun kunne komme til at lave her og om janteloven/fremmehad vil råde også for en pige som hende.

Please hvis I kun har negative indlæg/råd så hold dem for jer selv, jeg kan ikke bruge dem til noget.

Personligt tror jeg at både hende og dig vil blive mødt med stor skepsis af jeres omgangskreds. Jeg tror at fordommene vil få frit spil når man tager i betragtning at du forlader dine familie for en thailandsk kvinde der er 19 år yngre end dig. Hvordan vil dine børn tage det når du bliver skilt fra deres mor til fordel for en yngre kvinde etc.

Rinpoche er også inde på noget af det rigtige - sådan som det er i Thailand er ikke nødvendigvis det samme som det er/bliver i Danmark.

Husk på at de første par år bliver hårde for Jer begge to. Hun skal have hjælp til alt i starten. Sine lektier i skolen, gå til lægen, købe ind etc. De første par år vil også være præget af at hun skal i skole for at lære dansk - nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det ender ud - i kan jo gøre som mange andre og skaffe hende et fuldtidsrengøringsjob og så kan hun gå i skole om aftenen. I kan også vælge at hun skal koncentrere sig om at lære dansk og udelukkende gå i skole indtil hun er færdig med danskuddannelsen (typisk 2-3 år for Dansk 2/3).

Jeg kan ikke vurdere hvad i skal gøre, men hvis du vælger at forfølge din thailandske dame skal du bare være klar over at det bliver hårdt på mange kanter. Hvis hun kommer herop på et visum er i velkomne til at kontakte mig, hvis i vil have en snak med min kone.

Held og lykke med det.

msr - Martin Rasmussen
Hej Jesper 1965

Du vil formentlig blive mødt med lidt skepsis, men hvis din (måske ) nye kone vælger at være aktiv med at lære sproget, finde et godt normalt arbejde, og i viser omverden at dette her forhold er baseret på kærlighed, tror jeg ikke at du vil mærke så meget..

Nogen gange er der nogen der kigger efter os, men jeg kigger også efter andre, hvad de tænker, kan dybest set være lige meget, det er dit liv, og i en alder af 43, bør man hvile nok i sig selv.

Jeg synes ikke jeg har mærket noget til rascisme, min kone har boet med mig i sverige, men igår gik hendes danske opholdstilladelse iorden, så nu skal vi bo i DK.
Jeg har selv en datter på nart 14 år, hun er helt vild med min kone, men den første jeg boede sammen med efter min skilsmisse var hun IKKE vild med, der vil HELT sikkert være en kæmpe udfordring..

Jeg håber du træffer den rigtige beslutning, for dig og dine børn

MsrSmile

http://www.winepusher.dk
Berg
Rystende at disse personlige angreb forbliver næsten hverdag her på DTW. Manden spørger om et ret så personligt emne og straks er flere ude med riven som sadvanligt. Usmageligt hvis du spørger mig og yderst snævert synet. Tag og bliv voksne.

Til Jesper

Som flere andre er inde på vil i nok blive mødt med en del skepsis baseret på jeres alders forskel. Hvad du skal gøre tror jeg ikke andre kan svare på for dig, men Rinpoche er nok inde på noget af det mest rigtige i din situation.

Held og lykke ønskes du herfra
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Lung Yao
Berg skrev:
Rystende at disse personlige angreb forbliver næsten hverdag her på DTW. Manden spørger om et ret så personligt emne og straks er flere ude med riven som sadvanligt. Usmageligt hvis du spørger mig og yderst snævert synet. Tag og bliv voksne..................................Held og lykke ønskes du herfra

Desvære er det, den "primitiv ur-instinkt" som flyder over hos mange her på DTW. Mange tænker på det som præsten sagde da de blev viet : << .....til døden jer skille. Amen >> og derfor er det hurtige på barrikaderne og fordømme en mand som kunne tænke sig at udskifte sin livs ledsagerske igennem mange år men en "yngre model", men de glemmer noget væsentligt i problematikken : HVAD med om det var dem selv, der var havnet i denne situation.Angry

JEG, personligt hverken KAN eller VILLE råde Jesper, da jeg selv har haft fleeeeeeeere forliste ægteskaber med danske kvinder og kan røbe at den nuværende med min Thai kone er den som har holdt længst, og jeg har to andre børn fra tidligere (det holdt mig ikke tilbage).
Dog ville jeg tilføje at JEG altid har afsluttet et forhold inden jeg indlod mig med et nyt .
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Mitchell
Jespers fortælling lyder faktisk ret typisk for en mand med med familie og et ægteskab i krise, ( han ved jo heller ikke om konen er på vej ud af klappen ), hvad er atypisk er at han møder en pige på Sukhumvit som han falder pladask for meid i det hele.
jeg vil forslå jesper at finde ud af hvem denne Thailandske skønhed virkeligt er -i virkeligheden, det et ekstremt vigtigt .
Thailandsk kærlighed har ikke noget med dansk kærlighed at gøre , men må alt tid huske at hendes familie i Thailand er ET OG ALT til hver en tid, også når der er økonomiske problemer, Thailændere har en helt anden engangsvinkel til tingene når det gælder giftemål/familieforhold.
Aldersforskælden vil helt sikkers få en del til at se skævt til dig/jer , janteloven er stærk i Danmark, og rent aldersmæssigt, så tror jeg at hun er for ung.
Du bør lære en meget nøje at kende, før end du kaster dig ud i en seriøs affære med hende ,det er mit råd Wink

FCKdk
jesper 1965 skrev:
.....Mit dilema nu er om jeg skal lade mig skille og få min yngere Thai kærste herop og hvis jeg går dette vil hun så trives her ?.....

[bcolor=#ff3300][/bcolor]Kære Jesper
Følg dit hjerte, men pluk ikke en rose, du risikerer den visner
når den skal til at gro et nyt sted!!!!
P.S. Det vil også være meget synd for din kone og dine børn,
Held og lykke, du skal selv træffe den rigtige beslutning!!!!

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

FCKdk
rinpoche skrev:
Det var overhovedet ikke planlagt

Det er sådanne situationer aldrig Wink

Det er ikke overraskende, at i har en god tid sammen i bkk.

Men prøv at ansku sagen på følgende vis:

Nyt forhold/versus gammelt
Ingen pligter/børn derhjemme
Spiser ude hele tiden og ingen giver en tanke på de penge der bruges/hjemme skal der laves mad og der er faste udgifter at tage hensyn til.
Ny kvinde 19 år yngre/konen med 3 børn formentlig i 40`erne
Masser af opmærksomhed fra en ung eksotisk kvinde får det nok til at gibbe i de fleste/kontra måske at føle sig taget for givet derhjemme.

Hvis du stiller det op på den måde, har din kone ikke en chance. Hvis du vælger thaikvinden bliver det også hverdag på et tidspunkt.
Med 3 børn skulle der være endog særdeles graverende problemer i forholdet, førend jeg ville så meget som overveje at smide alt det på gulvet.
Pas på det ikke er et anfald af panikalder der løber af med dig. Wink

Din nyfundne thai kæreste kan meget vel være 100% oprigtig og seriøs, men ikke alt er nødvendigvis som det synes i Thailand.

mvh

Rigtig godt sagt, Rinpoche!!!!
Dit råd må være et af de bedste Vi på DTW kan give Jesper!!!!Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

kylling
[quote]Mitchell skrev:

så tror jeg at hun er for ung.

Der er over 20 års forskel på min kone og mig,vi oplever også janteloven når vi møder et dansk ægtepar i deres 2 ens camping habit ,de ser meget foraget ud,jeg vil tro konen er meget foraget medens manden tænker bare det var migWinkSmile

Det så jeg meget i starten, men det lægger jeg ikke mærke til mere

Så Jesper hvis du er kørt fast i dit nuværende ægteskab,så giv et nyt forhold en chance, måske dine børn også vil opleve en mere glad far med et større overskud til gavn for alle

Go for it

Spring til debat: