Se indlæg
 Udskriv debat
S advarer mod royalt besøg
Bangkoknielsen, jeg er enig i dit indlæg, især at folk der ikke er bosiddende her, og derfor har svært ved at følge med i hvad der egentlig foregår, ved en hel masse, tilsyneladende. Jeg er dog ikke enig i at Taksinperioden er ved at rinde ud. Den der har flest penge, vinder, og ingen kommer tilnærmelsesvis op i hvad Taksin ønsker at bruge af penge, for at få magt. Taksin er stadig den der bestemmer thailandsk politik, på trods af at højesteret har dømt ham til ikke at beskæftige sig med politik i 5 år. Hans eget parti TRT havde til huse i hans egen ejendom i det centrale Bangkok, PPP har til huse der, og det nye parti der blev stiftet i sidste måned, har til huse der. Det skulle glæde mig hvis du har ret i at Taksinperioden er ved at være afsluttet, men jeg kan bare ikke få øje på afslutningen, tværtimod, og der bliver ikke ro her i Thailand, får Taksin er helt ude.

Bangkoknielsen, bliv endelig glad igen, for det er jeg. Sidste gang jeg blev inviteret var til Margrethes fødselsdag, og jeg takkede høfligt nej tak. Så nok derfor ingen invitation denne gang. Og jeg er som sagt overfølsom over for slige arrangementer. Har dem stadig i frisk erindring. 2 timers ventetid, 20-40 min. i stue med celebriteterne, noget surt vin, kanapeer der har stået for længe. Og så farvel og tak.

Hurtigt, ud i byen og få luft og møde almindelige mennesker, se det er lykken.

Skeptikeren

PS! Go' fornøjelse og hils Frede og Mary fra mig hvis du skulle komme tæt nok på!

PPS! Jeg ville sku ikke kunne klemme fødderne ned i de spidsnæsede, har ikke været i brug i 9 år.

prasat
nu begynder i på det igen med at os der ikke bor i thailand er uvidende og ikke fatter en brik af hvad der sker.
jeg bor i dk og ved hvad det vil sige at sætte en stemme og den så er gældene i 4 år hvis partierne kan enes.
jeg ser fra dk at den sidene regering er blevet 2 gange og snart 3 gang er blevet tvunget af. dette behøver man ikke bo i thailand for at se.
og det jeg ser er at den regering der bliver fjernet er den regering der for flest stemmer af befolkningen. nu havde den ikke 100% flertal sidst men det er nok også den måde thailand er bygget op på at alle skal hjem i landsbyen og stemme, hvis folk havde kunnet stemme hvor de arbejdede havde de haft 100% flertal.
om regeringen er styret af taksin rager mig sådan set et vist sted. men jeg mener at når befolkningen har stemt så skal kongehuset rette sig efter det og det samme skal militæret gøre. Opositionen har derefter 4 år til at forberede sig bedre til valget så de evt. kan få væltet en regering.
dette er ganske alm. demokrati og det behøver man ikke være bosat i thailand for at se ikke bliver overholdt, men som per sagde så er thailand åbenbart en bananrepublik og af en sådan kan man ikke forvente at menneskerettigheder bliver overholdt.
om regeringslederen hedder palle eller poul er i min verden fuldstændig ligegyldigt da jeg ikke har nogle indflydelse på det og jeg heller ikke bor i landet, men en stemme er og bliver en stemme

prasat

manse
Hej Prasat

Jeg må give dig ret i, at denne så moderne verden med internet og alt andet, ja så er det ikke så svært at følge med i, hvad der sker i verden omkring en.

Jeg mener ikke du er helt forkert på den, med dine udtalelser, hvorfor jeg ikke kan forstå de hårde ord, fra vennerne herude, men som det er blevet pointeret over for mig flere gange, så er dette et debat forum, hvorfor forskelligheder mødes.

Jeg vil ikke rigtig give dig helt ret i den med kongehuset, for jeg er da klar over de danske normer for et kongehus, men dette findes altså ikke i Thailand. Her er kongen gud, og hvad han siger bliver udført, hvis det skulle komme så langt, men det tror jeg nu ikke, for så var det sket, da PM tog sin tur til Kina.Wink

JackH
Vi gør den samme fejl gang på gang m.h.t. forholdene i Thailand, ja i hele Asien faktisk:

Vi prøver at forstå via vores eget nogenlunde fungerende europæiske demokrati og lærte erfaringer, og det er dømt til at mislykkes gang på gang!

Demokrati er en europæisk opfindelse, og er IKKE tradition i Asien.

At man så forsøger at indføre demokratiet, sådan for syns og pænhedens skyld, eller nærmest et "overfladisk" demokrati er en anden sag. Vi taler jo om Thailand hvor formen er meget vigtigere end substansen..

Facade, smil og pænhed hele vejen til diktaturet igenWink

Kongehuset kan så absolut heller ikke sammenlignes.

PAD's protester er heller ikke legitime, ligeså PPP's køb af stemmer.

Kongens evtl. støtte til PAD er også forkert.

Som sædvanligt: Den stærkeste, rigeste og mest magtfulde vinder!

TIT = "This is Thailand"

Meget bedre formuleret kan det vel ikke gøres i en sammentrængt form som den JH giver til kende her.

Når jeg tænker tilbage på hvad vi i mit daværende firma måtte igennem af "skolegang" før vi fik lov til at at komme herud og diskutere forretning. De som skulle udstationeres i f.eks. Japan var på skolebænken 12-14 timer hver dag i 6 mdr. + hjemmearbejde for at lære historie, tænkemåde, filosofi o.m.m.m. Hvis ikke man bestod pensum til eksamen ingen udstationering eller handelsamkvem.

Det er årtusinder der skiller asiater og faranger mentalt og historisk, det kan - OG SKAL VI IKKE - prøve at lave om på.

Om du så bor her fast eller blot er en af dem der læser sporadiske små notitser i vestlige aviser så lærer vi aldrig at forstå de inderste tanker og handlingsmønstre hos f.eks. en thai. Vi kan prøve, men vi kan ikke gøre en hylende skid. Accepter eller bliv hjemme.

Selv i en dagligdag med dyb kærlighed til hinanden og enighed i mangt og meget så er der fundamentale tanker og handlinger som ligger mig fjernt og som jeg nu efter snart 9 år stadig ikke kan forstå, og visa versa som min kone ikke forstår en dyt af når jeg forklarer - eller rettere prøver at forklare om de demokratiske spilleregler i Danmark. Hvor hun så stiller kloge spørgsmål om hvorfor der da kan være sådan en ulighed mellem danske borgere, eller hvorfor hun ikke må komme på besøg hos min familie, uden alle de kontroller. Hvordan skal man forklare sig på det?

Hvordan skulle jeg/man, så forstå politiske tanker og taktiker hos det thailandske aristokrati og kongehuset. UTOPI. Om jeg så blev 150 ville jeg stadig mangle det basale, det der kommer med modermælken om man kan sige det sådan.

Og måske det vigtigste af alt. Den korte årrække den menige thai har haft adgang til en skolegang. Til at få sig en uddannelse. Det er stadig et fåtal der oplever mere end de 7 år, mange slet ingen skolegang. De er alle lette ofre for agitatorer med pengepungen i orden og demagoigiske tanker.

Lad os alle håbe at det hele lykkes i fred og fordragelighed. Jeg kan kun sige at for min part så har jeg ikke ønske om at komme tilbage til landet der efter sigende er brolagt med guld, ALDRIG!

Skeptikeren

Saendaeng
Skeptikeren skrev:
Meget bedre formuleret kan det vel ikke gøres i en sammentrængt form som den JH giver til kende her.

Når jeg tænker tilbage på hvad vi i mit daværende firma måtte igennem af "skolegang" før vi fik lov til at at komme herud og diskutere forretning. De som skulle udstationeres i f.eks. Japan var på skolebænken 12-14 timer hver dag i 6 mdr. + hjemmearbejde for at lære historie, tænkemåde, filosofi o.m.m.m. Hvis ikke man bestod pensum til eksamen ingen udstationering eller handelsamkvem.

Det er årtusinder der skiller asiater og faranger mentalt og historisk, det kan - OG SKAL VI IKKE - prøve at lave om på.

Om du så bor her fast eller blot er en af dem der læser sporadiske små notitser i vestlige aviser så lærer vi aldrig at forstå de inderste tanker og handlingsmønstre hos f.eks. en thai. Vi kan prøve, men vi kan ikke gøre en hylende skid. Accepter eller bliv hjemme.

Selv i en dagligdag med dyb kærlighed til hinanden og enighed i mangt og meget så er der fundamentale tanker og handlinger som ligger mig fjernt og som jeg nu efter snart 9 år stadig ikke kan forstå, og visa versa som min kone ikke forstår en dyt af når jeg forklarer - eller rettere prøver at forklare om de demokratiske spilleregler i Danmark. Hvor hun så stiller kloge spørgsmål om hvorfor der da kan være sådan en ulighed mellem danske borgere, eller hvorfor hun ikke må komme på besøg hos min familie, uden alle de kontroller. Hvordan skal man forklare sig på det?

Hvordan skulle jeg/man, så forstå politiske tanker og taktiker hos det thailandske aristokrati og kongehuset. UTOPI. Om jeg så blev 150 ville jeg stadig mangle det basale, det der kommer med modermælken om man kan sige det sådan.

Og måske det vigtigste af alt. Den korte årrække den menige thai har haft adgang til en skolegang. Til at få sig en uddannelse. Det er stadig et fåtal der oplever mere end de 7 år, mange slet ingen skolegang. De er alle lette ofre for agitatorer med pengepungen i orden og demagoigiske tanker.

Lad os alle håbe at det hele lykkes i fred og fordragelighed. Jeg kan kun sige at for min part så har jeg ikke ønske om at komme tilbage til landet der efter sigende er brolagt med guld, ALDRIG!

Skeptikeren

Det kunne ikke skrives bedre , du har ramt 100% .
Flot skrevet Hr Skeptikeren
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Big-Viking
I mine øjne er det lige meget hvem der sidder ved magten i Thailand så vil der på en eller anden måde altid være ballade, enten fra den ene eller anden side. Demokrati som vi forstår det, vil der aldrig blive i Thailand, så længe militæret har den magt som de har. Og det bliver endnu værre den dag Kongen dør.

JackH
Tak Skeptiker, og i lige måde...

Ja, hvad vil der ske når kongen skal efterfølges af...????

Vil og tør man vide mere om dette og andre spændende sager, kan dette link anbefales:

http://en.wikiped...ver_Smiles

Samt denne her af Associate Professor ved Chulalongkorn University Giles Ji Ungpakorn:

http://rspas.anu....n-2008.pdf

Et godt råd: Det er sprængfarlige sager, så pas på!
Redigeret af JackH d. 28/10-2008 15:41

prasat
men det er jo netop fordi kongen har gude status at han skal passe ekstra meget på med sine politiske udtagelser.

vi kan så og har gjort det før diskutere hvorfor han har denne gude status men det syntes jeg ikke høre til i denne tråd.

prasat

lols
prasat skrev:
nu begynder i på det igen med at os der ikke bor i thailand er uvidende og ikke fatter en brik af hvad der sker.

I medierne har der den sidste uges tid været skrevet en del omkring Thaksin og om hvorvidt han skal have lov til at tale i TV via tlf fra London. Det må vise lidt om, hvor meget indflydelse han har selv om han sidder i London (hans svoger er blevet Premier Minister og hans søster efter "The Nation"s information, formand for et "hemmeligt" regeringsrådgivningsudvalg).
og det jeg ser er at den regering der bliver fjernet er den regering der for flest stemmer af befolkningen. nu havde den ikke 100% flertal sidst men det er nok også den måde thailand er bygget op på at alle skal hjem i landsbyen og stemme, hvis folk havde kunnet stemme hvor de arbejdede havde de haft 100% flertal.

Ved det senest valg boykottede oppositions partierne valget, så der kun var det regerende Thai Rat Thai parti og en række små støtte partier der stillede op. Så skal det næsten give tæt ved 100 % hihi. Dvs den regering der blev afsat var demokratisk valgt, på baggrund af et valg uden oppostion.
Men jeg mener, at når befolkningen har stemt så skal kongehuset rette sig efter det og det samme skal militæret gøre.

I Danmark ja. De "danske normer" for et kongehus er netop danske og ikke international lov. Militær kup er en stor del af historien de sidste mange år og kongens uformelle indflydelse ligeså. Penge har stor indflydelse. Det tager tid at ændre. DK har haft mere end 150 år til at lære det danske demokratiet i. Thailand indtil nu mindre end 10 år. Så giv også Thailand en chance for at lære at få det demokrati, som passer til Thailand. (I starten af det danske demokrati havde kvinder ikke stemmeret. Hvad er det dog for en måde at have demokrati på kunne man så sige. Det tog mere end 60 år at få det ændret.)
er bygget op på at alle skal hjem i landsbyen og stemme, hvis folk havde kunnet stemme hvor de arbejdede havde de haft 100% flertal.

Så vidt jeg er orienteret stemmer man der, hvor man har sin "folkeregister adresse", sin ID kort adresse. Ligesom i Danmark. Thaierne kan godt ændre denne adresse, hvis de bor et andet sted. De gør det bare sjældent. Ved sidste valg blev mandag efter valget erklæret som helligdag for at folk skulle få tid til at stemme. Samtidig blev der fra Bangkok sat gratis busser ind til mange provinser for at gøre det endnu nemmere. Jeg hørte nogle snakke om muligheden for at brevstemme, men er ikke sikker på det var muligt alligevel.
Redigeret af lols d. 29/10-2008 08:53

bangkoknielsen
Rigtigt gode indlæg fra såvel "Skeptikeren" som "lols"...
Det er rigtigt, at der ikke findes en folkeregisterlov, som vi har i Danmark. I min "lille thai-familie" alene, kan jeg tælle over 65 personer, boende i Bangkok, men stadig registrerede i de respektive hjemkommuner. Derfor har storbyen Bangkok også et lille problem, når det reelle indbyggertal skal oplyses, men det er uden tvivl over 12 millioner...
Brevstemning var ikke muligt under sidste valg...
Manse skriver, at internettet giver gode muligheder for at holde sig orienteret om forhold overalt i verden, - det er da rigtigt, men det at bo, opholde sig på stedet, være i direkte kontakt med befolkningen, uanset om de er tilhængere af Thaksin eller PAD, så kan hverken internet eller europæiske aviser give et nøjagtigt situationsbillede...
"Abekatten" skrev, at "Thaksin-perioden" slet ikke er slut, jeg må desværre give ham ret, han er stadig en yderst farlig mand, men jeg kan da notere, at i min omgangskreds, der omfatter adskellige Thaksin-fans, nu skifter side da man begynder at forstå planen med det hele...
For god ordens skyld, kan jeg oplyse, at jeg ikke er helt enig med PAD, men ta´r hatten af for deres vedblivende demonstration og ikke mindst oplysende kampagne i de mange
fattige distrikter, hvor Thai Rak Thai købte sine stemmer.
Frederik og Mary kommer naturligvis sammen med Per Stig Møller - var det ikke en god anledning til at overgive en epistel om danske folkepensionisters usle vilkår i Thailand, ja jeg spørger bare hr. Skeptikeren...
Redigeret af bangkoknielsen d. 29/10-2008 14:46

Webmaster
Faldt lige over en artikel omkring Vaclav Havel og nogle at hans betragtninger omkring demokrati og frihed.
De skriver, at demokrati er en måde at tænke på. Det er den offentlige ånd.

»Der er forskel på demokrati og frihed. Et godt eksempel på denne modsætning er Rusland i dag, hvor man kan se, at de har et formelt demokrati, og at alt er i orden. Der er jo demokratiske valg, der er et parlament, der er en regering, der er sådan set det hele. Men samtidig kan man ikke trække vejret. Det er simpelt hen umuligt. Demokratiets teknik er utænkelig uden demokratisk kultur«.

»Det kan ske, når en mening og en ånd bliver reduceret til nogle tegn. Det kan man også se, f.eks. inden for jura. Hvis man fortolker noget slavisk, så mister man det vigtigste, dvs. sammenhængen, og så tolker man alt bogstaveligt. Det er et blivende problem for mange demokratier, der optræder som demokratier uden at være det i virkeligheden«, fortsætter Havel.

»Det er ligesom med sproget. Dets skønhed består i, at det aldrig præcist kan formulere, hvad det vil udtrykke«.

Har begrebet dissident ikke også en vigtig betydning i et demokrati?

»Hvis man ser på totalitære forhold, så kan en dissidents gerninger, skønt de virker totalt håbløse, faktisk have en betydning. Dissidenten optræder ikke som flertallet. Han eller hun er rede til sige sandheden og fastholde den frie tænknings kontinuitet. Dissidenten kan let komme til at betale en høj pris for sit mod. Han strukturerer en vis bevidsthed, som man bagefter kan knytte sig til eller fortsætte med at videreudvikle. Dissidenten strukturerer folks underbevidsthed«, svarer Havel.

»Den rolle eller den erfaring er selvfølgelig også vigtig i nye tider. Jeg tror ikke, at ordet dissident er den bedste betegnelse i et demokrati, for det lyder lidt som et job, og det er det selvfølgelig ikke. Men under alle omstændigheder er jeg overbevist om, at der under demokratiske forhold er brug for den frie ånd, fri refleksion, som demokratiet kan blive inspireret af, bestyrkes af. En dissident i demokratiet sikrer, at man kan reflektere over tingene, kritisere dem og på den måde hindre, at en ny autoritær tendens måske kan udvikle sig. Den slags gerninger danner en fri bevidsthed. Sådan har det været i Tjekkiet. Det er den tjekkiske erfaring«.

Interessante tanker fra en mand som har prøvet andet end demokrati.
Man kan læse lidt nærmere på:
http://politiken....589603.ece

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
rinpoche
bangkoknielsen skrev:

Manse skriver, at internettet giver gode muligheder for at holde sig orienteret om forhold overalt i verden, - det er da rigtigt, men det at bo, opholde sig på stedet, være i direkte kontakt med befolkningen, uanset om de er tilhængere af Thaksin eller PAD, så kan hverken internet eller europæiske aviser give et nøjagtigt situationsbillede...
.

Vi skriver 2008, ved du hvor mange her der har thailandsk paraboltv, thai internettv, thailandsk familie, venner og bekendte?
Det vil også glæde dig at høre, at vi faktisk er adskellige her der er i stand til at forstå og læse de thailandske medier, hvordan ser det ud for jeres vedkommende? I hold my breath.
Din forståelse af thailandske forhold er så åbenlyst begrænset af engelsksprogede medier, og dem du møder der kan tale engelsk med dig. Og da thailændere notorisk er noget tilbageholdende med henblik på at drøfte følsomme emner med udlændinge, så mon ikke du hænger noget i bremsen.
Blot fordi man er bosat i Thailand borger ikke nødvendigvis for nogensomhelst forståelse, det kommer helt an på individdet.
Anciennitet er ikke ensbetydende med oplysning, dårligt argument.

lols
Hej Rin,
Du har da ret i at mange kan læse, forstå og se Thailandske informationer. jeg tror dog ikke det dækker særligt mange af dem der udtrykker sin mening i denne tråd.

Men det virker som om du er uening med bangkoknielsens forståelse af thailandske forhold. Har du noget specielt i tankerne, som er ukorrekt i bangkoknielsens betragtninger?

WebMaster, jeg takker dig for at du gjorde opmærksom på dette interview med Havel, havde helt overset det, da jeg "bladrede" Politiken igennem her til morgen. Han er jo en interessant person at beskæftige sig med, med mange yderst kloge indgange til verdens problemer.

Havde den glæde og ære at trykke hans hånd til en kongres i 1991. Et stort øjeblik i mit liv.

bangkoknielsen - en strålende ide omkring at levere en lille hilsen fra pensionistgruppen, men da det ikke er mig der er leder af gruppen og jeg har ført min kamp, så vil jeg overlade initiativet til Blackladder og Bjarne, men de gange jeg har rykket for nyt har der bare været henholdent svar, så mon ikke det blot er en ny dødfødt pressionsgruppe? - Desværre!!!!!

Rin, jeg spørger som lols, hvad er din personlige mening om disse thailandske problemer. Du plejer da nok at give ufortrøden mening til kende (om man så bryder sig om dem er en anden sag) om mangt og meget, hvorfor så tavs lige netop her?

Jeg mener også som lols at du tager gruelig fejl med hensyn til mængden at dem der har thaiparabol og læser thaiaviser. Du har ret i at der er ret så mange der har thaifamilie, men dit indlæg er det første jeg har læst her på sitet der giver udtryk for det synspunkt, så hvis der er så mange som du antyder, hvorfor er der så ingen der bor i DK og som er medlemmer her, der i de utallige tråde, har henvist til at de har hentet selvsamme oplysninger som vi fastboende har mulighed for. Jeg gad nok se en statistik der viser antallet af danskere bosat i DK og gift med en thai, der kan tale, forstå endsige læse thai. Det er vist en håndfuld eller to efter min mening. Og desværre har du ret, at der herude er fastboende, der selv efter mange år ikke forstår thaisproget, hverken det talte eller skrevne, og desværre, endnu flere der ikke forstår thaimentalitet og tænkemåde og kultur. Og endnu værre IKKE VIL!

Min teori, eller personlige mening er, at de få der skriver herinde om netop disse problemer er netop dem der interesserer sig dybt for Thailand og dets befolkning. Resten er bedøvende ligeglad, så længe de kan komme på det årlige besøg i 14 dage eller mere, så har de nok i det, hvis de har thaikonnection så står den på soaps og ikke en dyt om politik. På samme måde som samme ikke interesserer sig for det sker omkring dem i det danske samfund DK.

Som alle andre i verden er også thaier forskellige, i min thailandske del har vi ingen problemer med at dele og diskutere "følsomme" emner. De er så at sige alle, selv om de fleste oppe i landsbyen er analfabeter, dybt intereessert i at tale om netop det der sker f.eks. lige nu. Ligesom de spørger ind til min danske baggrund og kultur hver gang vi er sammen. Men jeg har nok bare været heldig med at møde lige netop min kone og dermed få en dejlig levende og forstandig familie.

Når du herinde i forummet kan læse spørgsmål som: "Kan vi roligt tage til Bangkok/Thailand uden at komme til skade i disse gadeoptøjer?" Syntes jeg det beviser at folk intet aner om hvad det er der foregår, og når du så samtidig har Udenrigstjenestens skræmmeadvarsler på deres hjemmeside, så skal det gå helt galt med forståelsen.

Kan I alle passe godt på hinanden og på Jer selv siger Skeptikeren fra et gråt og trist vejr i Pattaya.

prasat
lols nu ved jeg ikke hvor du har din megen viden fra men tror næsten alt i dit indlæg hvor du besvarre mig er urigtige.
1 ved det seneste valg stillede thai rak thai ikke op og opositionen boykottede ikke valget.
det var det forrige valg, og det var ikke alle partier der boykottede valget ved dette valg.
det sidste valg stillede alle op.
2 jeg ved ikke selv hvor mange år thailand har haft demokrati, men alt den tid jeg kender til har de haft demkrti og det er 20 år
3 så vidt jeg ved kan de kun flytte folkeregisteraddresse hvis de ejer den bolig de flytter ind i, min kone kan ikke flytte addresse ind til den lejlighed vi lejer i bangkok selv om hun har boet samme sted i 3 år nu.
4 man kunne ikke brevstemme, og mange af dem der tager ind og arbejder i turistbyerne gør det for at tjene penge, og det er hårdt for dem at miste 3 dages løn for at afgive en stemme. hvis de da overhovedet kunne komme med bussen inden for de 3 dage.

jeg syntes også at det er underligt at så oplyste bangkoknielsen der virkelig har fingeren på pulsen, kan rose dit indlæg med så mange fejl.
det eneste jeg ikke kan kommentere i dit indlæg er det om en "hemmelig sekt" men det lyder som om det er noget du har helt styr på

prasat

Frank
Hvor jeg dog elsker disse meningsløse diskusioner om, hvem der ved mest om Thailand og thailandske forhold. Grin

De minder fuldstændig om min børnehavetid, hvor uenigheder og manglende argumenter endte med, at min far er stærkere end din far osv.

Og lad mig så tilføje til diskusionen, at når jeg er mine fire uger om året i Thailand, så har jeg styr på prisen på en pilsner hos Købmanden og 7-eleven, mens jeg i øvrigt lever i en nyhedsmæssig osteklokke. Thailand kunne indlede tredie Verdenskrig, og jeg ville næppe opdage det, før jeg var tilbage i Danmark.

Det er da godt at du lige nu er så ædru at du kan kommentere med sådan en gang ævl.

4 uger om året med nedsvælgning af bajere, jo du er sku en skøn repræsentent for DK. Det ville da være billigere at blive hjemme og købe dit øl hos den lokale, sikke mange bajere du kunne tylle i dig resten af året for de penge du sparer på fly og hotel.

Her har vi nok af din type på gaderne, især nu i højsæsonen. Hvad med et besøg hos AAA?

Skeptikeren

Brasmus
Jeg synes, at det er en rigtig god tråd, men, men men................
Hvorfor pokker har fastboende i Thailand (efter nogens mening) en slags monopol på udtalelser og meninger om diverse thailandske forhold - det da da noget slemt vrøvl!!

Det er rigtigt, at man som fastboende har større mulighed for at se og opleve, hvad der nu rører sig i befolkningen m.v., men hvorfor ikke høre på andres meninger og synspunkter. Måske kunne man lære noget, eller måske kunne man se tingene i et lidt andet perspektiv.
Fordi man er bosiddende i landet, så er det da ikke absolut ensbetydende med, at man altid ved bedre end andre, og at man altid ligger inde med de vise sten.

Min bedre halvdel er Thaksin tilhænger, det samme er hendes familie samt største delen af vores omgangskreds, og de tager klart afstand til PAD. Indtil videre holder jeg mig neutral.

Principielt har jeg intet imod demonstrationer - hvis de er fredelige. Jeg synes bestemt ikke PAD`s demonstrationer er fredelige - tværtimod!!
Besættelse af TV-station og regeringsbygning, blokering af lufthavne, angreb på politi-hovedhvarteret og forskellige former for hærværk, blot for at nævne nogle. Demonstranterne har været bevæbnet med forskellige slags våben, og mange er blevet såret. Dødsfald er desværre også forekommet.

Jeg forstår derfor ikke, at bangkoknielsen er imponeret over deres vedvarende demonstrationer og derfor "letter på hatten". Jeg synes de skulle holde sig til oplysende kampagner - det ville tjene alle parter bedst.

PS: Måske skyldes min manglende forståelse, at jeg kun bor halvdelen af året i Thailand.
Wink

Med venlig hilsen
Brasmus

Spring til debat: