Se indlæg
 Udskriv debat
Chaing Mai
Lung Yao
Lige som Kro90 ville jeg også anbefalde Riverside House. Et hyggeligt familie hotel, pænt værelser til rimelige penge, og de arrangerer også ture. Da vi var der, Kom der turister fra Hotelet lige overfor (Diamond tror jeg, ikke sikkert) på den anden side af "Pong floden", som beklagede sig over nedslidte værelse og lige som Ebeth skrev da de boede på 7 etage kunne de risikere at lige pludseligt forsvandt vandet (ikke smart når man lige står i badet).

Kro90,
Ved siden af var der en "Buffet restaurant" hvor man kunne spise alt hvad man kunne for 69 Baht måske er det steget til 99Baht (lige noget for Bamsen), og som skrevet før ikke langt fra Night Bazar og den anden Marked (gade der bliver til gågade med sælgere langs den). Existerer den stadigt ?

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sank
Smile Chaing Rai La Luna Hotel pændt og nydeligt med godt morgen bord. Lidt i udkanten af byen. Men husker ikke prisen ? mener 1100 bat Pæne Bungalov. Mvh

sni
Hej.
Det har måske ikke noget med denne tråde at gøre....men prøver alligevel.
vi er 3 gutter der skal til Chang-Mai,9-12-08. til den 12-12-08 vi har fået fly billetter fra Phuket igennem Peter fra Amazing tour.han skulle så også skaffe os hotel,hvilket han bekræftigede også var ok, men jeg har sendt ham flere mail, for at få de sidste ting på plads.Men jeg hører intet fra ham.Er der nogen her der kender noget til ham eller har en ide om hvorfor man intet hører fra manden.

PS. Det skal lige siges,at da vi mailede sammen for ca. 3 måneder siden,og bestilte turen,fik vi meget hurtigt svar tilbage.og det virkede utrolig fint, det hele. Så jeg håber da ikke der er sket manden noget.

Hilsen Steen

sank
Hotel i Chaing Mai Suriwongse Hotel ganske godt til ca 1200 bat og midt på natmarkedet. Men dog en lille pøl. Jeg har nu heller aldrig haft brug for maske i CM Og har da været der mange gange. Mvh

cesse
Ebeth har nu rat i 2007 februar - marts var der mange skovbrande i Chiang Mai luften var så tæt at man regnede med at man fik hvad der svarede til røg fra 50 cigaretter om dagen

Hilsen Cesse

ebeth
Hej Sni
Peter var i Danmark på et tidspunkt (se evt. hvad han har skrevet på hans profil her på dansk-thai), det passer måske meget godt med 3 mdr. Hvis hotellet er det han har skrevet om på hjemmesiden kan I jo checke jeres reservation hos dem. det samme kan I gøre med jeres flybillet Phuket-cnx.
Har I ikke hotel, kender jeg et godt guesthouse, som også har tour-service.
Jeg håber da heller ikke at der er sket ham noget, han var jo så glad for at være i ChiangMai.
vh
LungYao! jeg har ikke skrevet at der ikke var vand på værelserne på hotel TopNorth, der var bare for meget larm fra natklubben og deres priser på websiden var ikke opdateret!
Redigeret af Webmaster d. 31/10-2008 06:48

huratho
Hej Cesse og Ebeth
I var måske i Chiang Mai, da der var skovbrand? Det var jeg, for jeg bor her. Det er rigtig, hvis vinden var på kunne man ane en anden deo end den man er vant til, men 50 cigaretter om dagen, nej. Hvis dette var tilfældet vil jeg sgu ikke prøve at stoppe med tobakken.
M.h.t. Peter, som jeg kender meget godt, er det mystisk. Sidst jeg mailede med ham var d. 5. okt. og da skrev han bl.a. Jeg rejser snart hjem, men sikkert ikke før i slutningen af måneden eller starten af næste måned. I guder, hvor jeg glæder mig til at komme hjem til Chiang Mai og Ban Wangtan.
Hilsen Hugo

i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

amazing
Jeg hører ad omveje, at der er lidt bekymring eller omsorg for mit ve og vel og tak for det, jeg har bare ikke været aktiv på DTW i længere tid.

Modsat Sterling så "flyder" lille ACM-Travel ganske storartet, og jeg er efter 6 seje uger i Danmark med rockerkrig og indvandrerproblemer (igen), vendt tilbage til mit elskede Chiang Mai i søndags. Ikke engang et sprængt vandrør med deraf følgende 7 kubikmeter vand ud i hele underetagen på mit hus allerede på 2. dagen, kan ødelægge min glæde ved at være tilbage. Det har givet lidt ekstra arbejde med rengøring og lidt vandskader, men det var da heldigvis kun vand. Det havde været langt værre, hvis det var øl.

Jeg har skrevet til Steen og beroliget ham; alle hotelreservationer og flyafgange er på plads, både for Steen og alle andre. Men jeg fatter ved den søde grød ikke, hvordan nogle kan anbefale Suriwongse og Hotel North. Der findes langt bedre tilbud og muligheder i Chiang Mai i samme prisklasser. Suriwongse er mørkt og trist og Hotel North nedslidt og beskidt, efter min mening.

Jeg skal lige have studeret tråden om Chiang Mai en ekstra omgang, hvorefter jeg måske vil komme med et par yderligere kommentarer/indlæg.

Solen skinner i Chiang Mai, det er omkring 26 grader her til morgen. Rundt om hjørnet venter Loi Krathong-festivallen, og der er ikke nogen som slås i gaderne eller skyder folk ned.

Hav en god dag, whereever you are.

Venlig hilsen Peter
Email: psoegaard@hotmail.com
Website: [url]www.amazingchiangmai.dk[/url]

www.amazingchiangmai.dk
sank
Hej Peter. Ja at jeg anbefaler Suriwongse og Star Hotel er nu for mit vedkomende beligenhed og pris + godt morgenbord. Anodard i gammel byen kan jeg også godt lide. Har da også boet på et par glimrende Gæshuse langs floden til billige penge og et par snuskede triste hoteler også. Men vi gider ikke og skal køre når vi skal i byen. mvh
Redigeret af sank d. 30/10-2008 08:31

cesse
Til Horatho

nej jeg bor ikke i Chiang Mai Og var der ikke da det brændte (jeg kom i April) men jeg kan huske at nyheden var i TV avisen og at den Thailandske regering sendte mange masker af sted til byen
Kan ikke huske hvor mange men et sted mellem 100.000 til 300.000 masker
Medhensyn til de 50 cigaretter skal du huske på at mange sod partikler ikke er det samme som at det lugter meget brandt Pfft

Lung Yao
Hej Ebeth,
Det må du meget undskylde, jeg skal have checket øjene igen for det var Kro90 der skrev:
ventede 20 min, på at få bare lidt lunkent vand ud af hanerne om morgenen.

Redigeret af Lung Yao d. 30/10-2008 10:10
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

ebeth
Re. Anodard Hotel Har det et meget dårligt ry på de engelsk sprogede websider. Deres pool er dog OK og sjældent overrendt.
Hurratho, ganske rigtigt bor jeg ikke hele året i ChiangMai, men i de snart 20 år jeg har boet on and off lidt uden for byen (i retning væk fra lufthavnen) er der i de seneste år- i den tørre periode- en ækel luftforurening.
Jeg kørte i foråret ad route 1095 til Maehongson og har aldrig oplevet så meget skidt i luften, i bjergene.
Godt Peter dukkede op, så svarer han nok også sine forretningsmails!
Suriwongse er et sted der var 'klasse' for år tilbage, nu ligger det jo klemt inde mellem to nye hoteller og på et af de mest befærdede hjørner i byen! Der er så mange andre steder også inden for gåafstand til de steder der frekventeres af turister på pakkerejser, som er bedre, man skal bare finde dem og det tager lidt tid.
vh

kro90
Hej
Vi var en tur i Chiang Mai og Chiang Rai i august/september iår.
Denne gang valgte vi at bo på Chiang Mai Thai House. Det var godt nok super. Dejlig Pool og dejlige værelser, ikke så store, men der var da en meget lille have til og så for 1200 Baht. Vi talte med vores vært om b.al. Top North Hotel, og havde kun hørt negativt om det, og havde da gæster der var flygtet/flyttet fra hotellet pga. dårlig betjening og beskidte værelser, ingen vand. Han kunne dog rose flere andre hoteller for god standard. På Thai House, var der masser af varmt vand, dejlig Pool, god betjening samt godt morgenmad, hvilket desværre kostede ekstra.
Var selvfølgelig også ovre og kikke på Riverside House der var alt dog optaget, Det dejlige spisested der lå ved siden af. ALL You vcan eat for 69 eller 99 Baht var desværre væk. ØV ØV. Vejret var godt mens vi var der, ingen gasmaske eller andet nødvendigt. Dog en tur på CM Hospital på 10 etage, flot udsigt til templet på toppen af bjerget. Havde fået en infektion i foden. ØV kostede 3 dage på hospitalet, men antibiotika. og efterfølgende kur i 10 dage......

Kim

ebeth
kro90-ChiangMaiThaiHouse ligger jo centralt, gåafstand til flod, Nigthbazar og en masse gode restaurenter at man så også kan blive afkølet i poolen er rart! Brugte I deres tour service eller havde I et andet firma til det?
Lyder surt at skulle tilbringe 3 dage på Maharaj.

jkanters
Jeg vil gerne til Chang Mai midt i Januar sammen med min 6 årige datter. Vi vil gerne ud og se elefanter men også være et sted med en god pool der er sjov for lillepigen. Nogen forslag? Og hvormange dage kan anbefales inden vi tager til et badested sydpå?

huratho
Hej cesse
Nu har jeg været lidt rundt for at forhøre mig om de masker, som skulle være sendt fra Bangkok. Ingen har set eller hørt om disse, jeg tror det er en storm i et glas vand.
Nyhederne er jo gode til at male på, bare de får en historie.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

kro90
Hej Ebeth

Vi brugte kun ThaiHouse til at køre mig på Hospitalet, (gratis) samt arrangerer Fly fra Chiang Rai til Bangkok, og her gav vi samme pris som vi kunne booke på Internettet. Vi ville til CR, og gad ikke køre i lokal bus, her havde Thai House arrangeret et visa run bereau til at køre os derop for 600 Bath pr. person, afgang kl. 10:30, men da vejrmeldingen sagde høj sol, fandt de et andet med afgang kl. 7:00 her var vi ude at se de varme kilder og det hvide tempel på vejen til CR.
Vi tager somregel selv rundt, eller finder en Taxi til fast pris. Her har CM jo fået de fine gule Taxier, vores chauffør skulle have 700 Baht for en dagstur.
Kim

cesse
til Huratho
Søg og du skal finde
http://politiken....283781.ece

det skal lige siges at jeg kom til Chiang Mai den 12/04/07 og der var der ingen røg i byen
Men de andre ved det vand hul hvor jeg drak sagde at de var taget syd på for at komme væk fra røgen
Og det var den mest stille vandfestival jeg har været med til i den tid jeg har været i Thailand
Såååååå hvem ved Wink

Hilsen Cesse

Poul Jensen
Jeg er i Chiang Mai fra d.10 nov til 20 nov og skal bo på Royal Panerai hotel til 750 bath pr. døgn

sank
Wink Næ og vi var i byen fra 7/3 - 12/3 og der var ingen problemer med luften Frown Når i anbefaler
Thai House mener i så La Thai H ?? ved bymuren ? Der fik vi da engang tilbut et mørkt trist værelse under trappen. Vi gik igen men har da spist frokost der et par gange. Mvh

Spring til debat: