Se indlæg
engelsk undervisning
|
|
bimbo69 |
Lagt på d. 25/10-2008 08:56
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
er der nogen der kender kravene for at undervise i Engelsk i thailand og hvor meget det bliver aflønnet med |
|
|
Kimpil |
Lagt på d. 25/10-2008 17:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Det er meget forskelligt hvad der forlanges, men det er ikke særligt svært at få et job. Jeg vil dog anbefale at du tager et TEFL kursus, så bliver du bedre forberedt til at undervise i Thailand. Hvis du vil have en arbejdstilladelse er det officielle krav at du har en universitets uddannelse. Lønnen er ikke noget at skrive hjem om, du skal nok ikke regne med mere end 30-35.000 THB om måneden. Dette kan dog nemt spædes op med ekstra undervisning om aftenen og i weekender. Det er meget givende at undervise i Thailand men du må være indstillet på at det er helt anderledes forhold end man er vant til i Danmark. Men hvis du er åben og giver dit bedste er det et vidunderligt arbejde. Jeg har undervist her de sidste 2 år og nyder hver dag på arbejdet. Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig. Held og lykke Kim Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
bimbo69 |
Lagt på d. 27/10-2008 20:19
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
tak for informationen hun er fra filippinerne og og har gået i skole til hun var 20 år nu 22 og har høje karektere tror du også hun kan finde arbejde, skal hun have arbejdtstilldeladelse? vi kommer til Thailand igen til december i 3 månder poul |
|
|
Khun Khru |
Lagt på d. 28/10-2008 02:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
bimbo69 skrev: tak for informationen hun er fra filippinerne og og har gået i skole til hun var 20 år nu 22 og har høje karektere tror du også hun kan finde arbejde, skal hun have arbejdtstilldeladelse? vi kommer til Thailand igen til december i 3 månder poul Hej Poul. Hvis hun har en bachelor grad eller hoejere, skulle hun kunne faa arbejdstilladelse. Jeg har arbejdet paa den samme skole i Bangkok i snart 3 aar. Vi har ogsaa filippinere arbejdende her. Men de faar kun halvdelen af den loen vi vesterlaendinge faar, men det er stadig meget i forhold til hvad de kan tjene hjemme. Derfor er der ogsaa mange filippinere der soeger arbejde her i Thailand som laerere, og konkurrencen er stor. Jeg kan kun tale om den skole jeg arbejder for. Her er filippinerne tit daarligt behandlet fordi de saa nemt kan erstattes. Hver gang skolen soeger en ny udenlandsk laerer (laes: vesterlandsk) faar de maaske en eller to ansoegninger fra vesterlaendinge og mellem 20-40 ansoegninger fra fillipinere. Jeg har haft fillipinske kolleger der er blevet fyret uden advarsel fra den ene dag til den anden. Nogle af dem har fundet andet arbejde og andre maatte rejse hjem igen. Der er dog som sagt mange fillipinere der arbejder som laerere her i Thailand, saa det kan sagtens lade sig goere. Ogsaa at finde et arbejde de kan vaere glade for. |
|
|
Khun Khru |
Lagt på d. 28/10-2008 04:23
|
Hun kan ogsaa kigge paa [url]www.ajarn.com[/url] der er jobannoncer, info og jeg saa der ogsaa er en filipino section. |
|
|
Mitchell |
Lagt på d. 01/11-2008 20:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
jeg var til møde i det Undervisningsministeriet i Bangkok i Juni i år, for at forhøre mig om kravene for en tilladelse til at undervise i Engelsk på skoler i Thailand. Jeg fik denne besked 1, du skal have en universitetsuddannelse som lærer 2, du skal havde gennemgået et TELF kursus 3, du skal kunne gennemføre et kursus i kendskab til Thailandske forhold ( intigtationskursus). Den universitetseksamepapir som man skal kunne fremvise for ministeriet,for at få tilladelse til at undervise, skal forhåndgodkendes af den Danske ambassade , altså ikke noget noget med plat og svindel. Man kan sige at det er en skrap regl, ja faktisk Danske tilstande, men som en englænder har sagt til mig, så er man fra Thailandsk side ude på at få farangunderviser ud af landet , og få billige Filippinere ind i stedet for. Flere og flere Farangunderviser har fået nok af de nye regler, og er allerede ude af klappen. Mange har undervist i "den grå zone", altså ulovligt ,og det tager man alvorligt nu ,at blive taget i at undervise ulovligt i Thailand nu, er lig med et los i røven ud af landet med et stempel i sit pas om at man er uønsket i Thailand. |
|
|
Khun Khru |
Lagt på d. 02/11-2008 04:03
|
Hej Mitchell. Det lyder godt hvis der kan komme noget klar besked. Den skole jeg arbejder for har snakket om at der ville komme nye krav næste år, men enten er de ikke klar over hvad de er, eller også vil de ikke fortælle os det. Ingen af delene ville overraske mig. De snakkede om at det er nok at have meldt sig ind på et Thailandsk universitet på et lærerkursus for at få fornyet sit Teachers License. Ved du hvornår disse nye regler skulle træde i kræft? Efter min mening ville det være en god ide at få ryddet op i thailandske skolesystem og få nogle kvalificerede uddannede lærere (i stedet for en hver hvid mand der ejer en skjorte, slips og et par pæne sko.) Men for at tiltrække kvalificerede folk må de tilbyde en løn der er tilsvarende det de kan tjene derhjemme. If you pay peanuts you get monkeys. Jeg tvivler dog på at det vil blive gennemført, da det ville betyde at mere end 90% af udenlandske lærere ville blive fyret. Jeg ved ikke om de prøver at erstatte os med fillipinske lærere, selvom det er klart der mange penge at spare. I hvert fald ikke på privatskoler. De vil have hvide ansigter i klasseværelserne. Det er trods alt det de betaler store penge for. |
|
Spring til debat: |