Se indlæg
 Udskriv debat
Tror thaier på spøgelser?
Thorleif
hugoboerge skrev:
Helt klart JA. For mange aar siden moedte jeg en ung svensk studerende som havde laert thai flydende fra Kbhs universitet. Med Lampang som udgangspunkt tullede han rundt i nordthailand og interviewede den aeldre befolkning ang spoegelses historier. Om han stadigvaek vandrer rundt deroppe eller om han blev faerdig med hans studier skal jeg lade vaere usagt. Thaierne tror helt klart paa spoegelser, det er isaer efter doedsfald af familie og bekendte at de ser spoegelser.

Hvis de ikke troede på spøgelser før, så må de da ihvertflad tro på dem efter de har set ham. Sagde du ikke han havde studeret ved Kbh's universitet. Det kan man hurtigt blive et spøgelse af har jeg ladet mig fortælle.GrinGrinSmile

Bjarne
Det her er nok den mest spøgefulde tråd, der hidtil har været på DTW.
Bjarne

Payanak
Jeg boede på Phuket da Tsunamien ramte øen.
I månederne efter florerede der mange historier om genfærd af turister. Alt lige fra ham der satte sig op i en tuk tuk med kufferter og det hele, og når chaufføren kiggede i bagspejlet...så var han væk.
Dengang hørte jeg også tit tilråb til turister; 'se et Tsunami spøgelse'....og så grinede de...hahaha Sad

Jeg deler ikke thaiernes humor!!!
[img]http://www.cdnn.info/news/industry/tsunami_thailand_250375.jpg[/img] is not a valid Image.

prasat
en af de sjoveste historier jeg har oplevet er da vi sidste år var hjemme i landsbyen, der fik svigerfar ondt i maven den ene aften "sikkert pga druk". men det mente familien ikke. det var helt sikkert fordi han havde knaldet konen en på hovedet, og så var den afdøde oldemor blevet sur og havde vredet hans tarme rundt, hele næste dag brugte familien på at lave mad, købe tøj og div. andre gaver til oldemoren og så sad de flere timer over i templet foran hendes urne og bedte en masse bønner for at mildne hendes vrede på svigerfar.
en måned senere blev han indlagt og fik konstateret skrumpelever.
så hun må godt nok have vredet til i de indvolde.

en anden historie var da jeg havde lejlighed på vesterbro, en aften kom jeg sent hjem, og der sad konen helt alene nede i gården, hun havde været nede med skrældet og nu turde hun ikke gå tilbage da hun var sikker på der var et spøgelse på trappen.

prasat

Big-Viking
Er kun Grønlændere der er mere bange for spøgelser og andet hokus pokus end Thaierne. Sådan er det nu engang og man får sig da en griner engang imellem.

Novicen
Ja, thaier tror på spøgelser!Shock

Vi er lige vendt hjem efter, at have været nede og begrave min svigermor. Begravelsen varede i 7 døgn, og man skal være i templet dag og nat! Men det er en anden historie...

Den første aften var vi hjemme i "blikbyen" for at få et bad og skifte tøj. Toilettet ligger lidt for sig selv, helt oppe bagved, hvor der er bælgmørkt om aftenen.

Da jeg var færdig med olietønden med vand og kasserolle, og gik ud af toilettet, lød der et brag, så hele "arrangementet" rystede! Det var lidt uhyggeligt.

Da jeg kom ned til familien sad de med opspærrede øjne!

For at det ikke skal være løgn, gik jeg ind på en lille terrasse med et halvtag over. "KNALD KARL"! En stor kokosnød ramte halvtaget med et brag!

SÅ var de helt sikre: Det måtte være svigermor, der gav mig en skideballe...!Angry

Nede i templet "så" de selv svigermor ved flere lejligheder... Jo, thaier tror på spøgelser!Shock

Novicen

Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

Hep
For et års tid siden da vi var i Thailand og besøge min kones familie blev vi "hasteudkaldt" til at komme hjem til min svigerfars søster. Årsagen var at søsteren havde været indlagt og døden nær, men nu var hjemme igen og så skulle der altså udføres nogle ritualer. Vi kørte derhjem og havde en nonne med, som var meget velbevandret i hvordan man slipper af med spøgelser.

Jeg husker hvordan der sad næsten 20 personer inde i det lille rum. Alle sammen var piv bange for det spøgelse der havde besat søsteren for det måtte jo være det som var galt. På et tidspunkt skulle jeg ud og tisse og de var nærmest ved at gå i bro da jeg bare gik udenfor alene ;o) De syntes jeg var skør at jeg ikke var bange for spøgelset.

Nå men nonnen lavde en udrensning af spøgelser og så var alt vel igen.

Vi blev der og sad og snakkede i et stykke tid og jeg spurgte min kone hvorfor at faderens søster var blevet indlagt. Det viste sig at hun havde spist et helt glas sovepiller og manden havde fundet hende bevidstløs da han kom hjem. Hun var så røget til udpumpning og de havde heldigvis været hurtige nok til at kunne redde hendes liv.

Jeg spurgte så hvordan det kunne være at de troede det var et spøgelse der var årsagen til dette når det tydeligvis var hende selv der havde spist pillerne for at begå selvmord.

"Det er spøgelset der har fået hende til at gøre det" var svaret..

Jeg troede ellers at det var fordi at hun var træt at livet p.g.a hendes uduelige mand har mere travlt med at drikke sig spritstiv i siesip degree hver dag og underholde mia-noi's end at tage sig af sin familie, men nej det var spøgelsets skyld.

Vi er lige kommet hjem fra familien igår (og så ingen spøgelser) og en af nætterne hvor vi skulle sove var der en hund der hylede som en ulv konstant. Jeg sagde "så hold dog kæft din møghund" da vi lå i sengen, men min kone forklarede mig at det var fordi at hunden havde set et spøgelse ;o)

Thorleif
Bjarne skrev:
Det her er nok den mest spøgefulde tråd, der hidtil har været på DTW.
Bjarne

GrinGrin

Thorleif
Det er noget løjerligt noget med de her spøgelser og thaierne. På den ene side ligger man nogle gange hjemme på stuegulvet og klapper sig på lårene af grin over deres forhold til spøgelser og på den anden side kan det også være drøn-irriterende fordi det er så ufattligt irrationelt. Logikken svarer nogle gange til: "Oldemors røv kløede i går....derfor vandt bedstefar i poker idag!"Frown

Thorleif
Big-Viking skrev:
Er kun Grønlændere der er mere bange for spøgelser og andet hokus pokus end Thaierne. Sådan er det nu engang og man får sig da en griner engang imellem.

Hvis vi nu siger at thaierne er en art tropiske eskimoer så er det vel et-fedt.

Big-Viking
Thorleif.
Hvis vi nu siger at thaierne er en art tropiske eskimoer så er det vel et-fedt.

Ja lad os bare sige det, for grønlændere og Thaier er samme race.. Den Mongolske race.. Så jo..

Thorleif
Hvis man stadig er i tvivl om thaier tror på spøgelser efter at have læst denne tråd, tror jeg følgende lidt ubehagelige historie kan overbevise den sidste.
----------------
...Nogle brittere er blevet grundigt tørret af nogle bargirls i Pattaya og pønser på hævn. Ud over alt det oplagte ondskabsfulde faranger nu en gang kan finde på at gøre ved bargirls, finder de ud af at langt det værste er at bruge magi (cast spells) mod barpigerne. Det lykkedes dem at skræmme barpigerne fra liv og sans ved at påstå de har påkaldt forskellige spøgelser som vil barpigerne det ondt....
----------------

Stakkels barpiger!Wink

Det er en rigtig god ide
Jeg har selv gjort det med succes.

Jeg lod som om jeg sad og snakkede med en ven som var død,
og en pige som virkeligt tager røven på folk.
var hans gode ven.
Så hun spurgte hvem jeg snakkede med,
fordi hun hørte hans navn,og kunne lidt dansk.
så jeg sagde jeg snakkede med ham,
og hun løb ud af baren og hjem igen.
" dage efter kom hun på arbejde igen,
og jeg sagde nå du har taget finn med dig kan jeg se.
så susede hun væk igen.
Så forklarede jeg hende hvorfor han kom,
fordi han holdt øje med hende,
fordi hun tog røven på faranger,
så hun forandrede sig,og er nu gift og bor i dk.
Og er en rigtig sød pige.

bamsen

cesse
bamsen skrev:
Det er en rigtig god ide

var hans gode ven.
så susede hun væk igen.

bamsen

GrinGrinGrin

Sådan Noget må du sku ikke gøre det er ikke sødt GrinGrinGrin

Davs
Nej jeg ved det godt,men hun fortjente det sgu.
og det virkede.
Jeg har snakket med hende siden. her i dk.

bamsen

Payanak
Jeg kom engang til at drille min x med, at jeg troede der var spøgelser i den bygning vi boede i. Vi blev nød til at flytte derfra, da jeg var ude af stand til, at overbevise hende om at det kun var for sjov Shock

Payanak
Bamsen
Pas nu på at hun ikke læser dette, så forandrer hun sig måske til det dårlige igen Frown

Thorleif
bamsen skrev:
Det er en rigtig god ide

var hans gode ven.
så susede hun væk igen.

bamsen

Bamsen:

Min kollega Allan flyttede for noget tid siden teltpælene til Københavns Vesterbro. Han skriver til mig at han jævnligt løber ind i en midaldrende thailandsk (nu dansk) barpige som i den grad tager røven på Vesterbros faranger og endnu mere jorder ignorante turister, der besøger Thaicorner på hjørnet af Gasværksvej og Istedgade og de andre barer med ludere i området. Tror du dit "trick" vil have success med at få hende omvendt til en rigtig sød pige eller har hun været i DK for længe til at være modtagelig for lidt trolddom?GrinCool

vandango
Tror thaier på spøgelser?

Det ved jeg ikke men jeg gør!!

http://picasaweb....5167588674

Draaben
hej jeg er lige flyttet til patong for snart 6 måneder siden, og der er meget svært at finde en billig bolig her, men jeg tog min knalleret og kørte rundt i området, og fandt en bolig, men de eneste der stod på skiltet "land for sale" selvom der ligger et hus på grunden, jeg ringede op til landlorden og sagde at jeg ville leje hans hus, et øjeblik blev der stille i den anden ende, også sagde han okay det ville koste 5000 thb om måneden, så siger jeg til ham at jeg kun kan betale 3500 om måneden, og han siger "top" med det samme, sammentidig spørger han mig om jeg er bange for spøgelser...Jeg siger nej for fanden, jeg bor alene, min kone arbejder i BKK og kommer ned ca. 10 dage om måneden, så resten af tiden, er det da dejligt jeg har nogle at snakke med, om ikke andet kan vi da drikke en bajer sammen, og snakke om gamle dage, dengang man levet livet....
Så pointen er jeg har nu lejet det fedeste hus i her med udsigt ud over hele patong, og jeg har endnu ikke set skyggen af spøgelser her endnu, men hvis hun/han kommer skal jeg nok skrive tilbage.
Thailændere er overtroiske............Nyd dage og vejen...Frank
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

Spring til debat: