Se indlæg
 Udskriv debat
angående pensions visum

http://www.phuket...sp?id=1051

Her er et spørgsmål

Jeg har fået modstridende svar om kravene for at vise penge,
når der ansøges om tilladelse til ophold baseret på pension.
Jeg kan forstå, at de nuværende krav er at få 800.000 bath i en thailandsk bankkonto.

Visse thailandske banker har bebudet meget bedre rente
på tidsindskud til udtryk fra tre til 36 måneder.
Hvis jeg deponere 200.000 bath i mit regulære konto,
der dækker mit daglige behov,
og et andet 600.000 bath, i en tidsbegrænset konto,
kan jeg fremlægge bevis for Immigrations kontoret,
for at have mere end 800.000 bath,
bestående af de samlede midler i de to konti?

Don Aleman, Phuket. Fredag den 12 september 2008

-------------------------------------------------------------------------------

Her er et svar

"Reglerne er så fleksible og brugervenlige som muligt.
Du kan producere et hvilket som helst antal,
forskellige bankbøger at vise,
at du har midler til i alt 800.000 bath eller mere.

Regnskaberne kan enten være regelmæssig depositum,
eller tidsindskud i regnskaberne.
Løbende konti og obligationer af enhver art,
dog ikke kan bruges til ansøgningen.

Den eneste anden begrænsning er, at pengene skal have været deponeret i en bank i mindst 90 dage før datoen for ansøgning om tilladelse til ophold. "

2008 Pol Capt Napat Noosen, Phuket Provincial Immigration Office.

bamsen

quickmouse
jamen bamsen, tænker du på at tage fastophold i thailand, hvis det er tilfældet så er det med at komme afsted det er jo billigt, kun ca. 120000 dkr. Wink

sorry kunne ikke lade være Grin
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

jette
Nu spørger jeg måske lidt dumt, da jeg hver dag er inde på denne side. Men lige det med visum, har jeg nok lidt svært ved at finde ud af. Jeg ringede til Hvide Sande. Bor godt nok på Sjælland, men mange af jer anbefaler at snakke med dem.

Vi skal afsted den 6.1. - 1.4.09. Altså 85 dage. Den flinke mand sagde, at jeg bare skulle sende de sædvanlige papirer, som jeg godt ved, hvad er. Men da vi begge er pensionister, skulle vi også sende evt. bankudskrift eller en pensionsoversigt, hvad vi modtager fra kommunen.

Hvilke krav er der til indtægt? Sidste gang vi var afsted ca. 6 uger, hvade vi bare et turistvisum, og det var jo ganske enkelt.

Bamsen, jeg er sikker på, at du i hvert tilfælde ved det, men det gør mange af I andre sikkert også. Vil lige sige til jer der ønskede mig tillykke med fødselsdagen sidste søndag - I havde skam allesammen været velkommen til hjemmebagte boller og lagkage - jeg siger til næste år.

Jette

roald
Jette, pas nu på, der er 3488 medlemmer

jette
Ja, men så begynder jeg bare bagningen i god tid, og regner ikke med, at dem der er i Thailand vender hjem for en gang boller og lagkageWink

Brasmus
Jeg går ud fra, at det visum du søger er et "Non Immigrant Visa".......
Et sådant visum kan man få som pensionist, hvis du er min. 55 år. Det giver ret til ophold i max. 90 dage fra indrejse.
Du skal kunne dokumentere en månedlig indtægt på min. DKK 8.000,-

Brasmus

bangkoknielsen
Jette, jeg tror du bør tale med Hvide Sande igen! - Som jeg forstår det, er der jo blot tale om et 3 mdrs. turistvisum, og dette kræver ingen dokumentation for økonomiske forhold, når man er pensionist og over 55 år - så skal reglerne da være lavet om for nyligt! - Jeg har netop sendt min storesøster, på 82 år, hjem efter 3 dejlige mdr. her i Thailand. Hun havde ingen problemer med udstedelse af visaet og har heller ikke haft det før - det var 3 år i træk hun aflagde besøg her - og hun har allerede "truet" med at vende tilbage til april...
Redigeret af bangkoknielsen d. 12/10-2008 09:35

Brasmus
Beklager såfremt mit indlæg har givet anledning til misforståelser.

Jeg nævner blot betingeldserne for at få et "Non Imigrant Visa" som pensionist og IKKE betingelserne for at få et "Turistvisa".
Jeg forstår på Jettes indlæg, at Konsulatet har bedt om at få dokumentation for indtægt - derfor mit svar!!

Tror også det er en god ide at kontakte Hvide Sande igen........

lols
jette skrev:
Sidste gang vi var afsted ca. 6 uger, hvade vi bare et turistvisum, og det var jo ganske enkelt.

Du skal afsted 85 dage, så du kan godt bruge et turist visum som sidste gang.
Det vil give dig 60 dages opholdsstempel i passet, når du kommer til Thailand. Du tager da på et immigrationskontor og får det forlænget med yderligere 30 dage. Total 90 dage. Forlængelsen koster 1.900 baht. Kopi af pas, navneside og visum, samt et par pasbilleder skal du have med også.

Vil overveje det med bollerne, men det er en lidt lang tur her fra Thailand.

manse
Jeg har lige fået mit Multy "O" visa forlænget til et retirement visa. Jeg var først i Pattaya for at få oversat min årsopgørelse på konsulatet. Her bergener man indtøgt efter bruttobeløb altså før skat. Da jeg bor i Nakhon Sawan kunne jeg ikke få lavet mit visa i Pattaya (nye regler, mans kal til det nærmeste emigration) her så Tak eller ayotaya. Jeg fik så lavet mit på hjemvejen fra Pattaya uden nogen problemer. 25 min efter var det lavet, fin fin service. Følgende skal være opfyldt for at få retirement visa til Thailand.

65.000.- bath i indtægt per måned (brutto) eller 800.000.- bath som har stået på en bankbog i mindst 3 måneder.

Jeg vil tro de fleste pensionister brutto har dkr. 10.000.- om måneden, så bankbogen på de 800.000.- bath er her overflødig..

Det jeg oplevede denne gang var, at man var meget interesseret i det stykke papir man får på kommunekontoret herude vedrørende bopæl, så her er man nok blevet mere strikse.

goldwing
ved 3 mdr. visun er det korrekt at man skal medsende sin pensionsbrev som fortæller du er pensionist eller FP og der kan ses indtægt.

Jeg har også talt med konsulen.

visum koster 400 ddk.

så det kan ikke svare sig at få først 2 mdr. og så købe 1 mdr ekstra i Th.

Så få dog et 3 mdr. hjemmefra til de 400

Brasmus
Jeg er helt ening med dig goldwing....

Tror også det er det Hvide Sande har rådet Jette til, og derfor skal der fremsendes dokumentation for indtægt.

Brasmus

jette
Tak skal I have allesammen.

Fra Hvide Sande blev der sagt, at vi skulle have et non imigrant visum. Ansøgningsskema, pasfoto, kopi af bekræft. rejseplan samt kopi af penionsopgørelse og selvfølgelig pas, så langt så godt.

Jeg er 55 år (førtidspensionist) min mand 65 (folkepension), og d.v.s. vi skal kunne bevise 8.000 kr. for hver inden skat.

Lige et enkelt spørgsmål her til sidst. Hvor lang tid før man rejser, kan man få lavet det visum? Som jeg har skrevet tidl. kiggede manden på ambassaden i Hellerup på os som om, vi var åndsvage, da vi var der sidst i nov. og skulle rejse i januar.

goldwing
jette skrev:
Tak skal I have allesammen.

Fra Hvide Sande blev der sagt, at vi skulle have et non imigrant visum. Ansøgningsskema, pasfoto, kopi af bekræft. rejseplan samt kopi af penionsopgørelse og selvfølgelig pas, så langt så godt.

Jeg er 55 år (førtidspensionist) min mand 65 (folkepension), og d.v.s. vi skal kunne bevise 8.000 kr. for hver inden skat.

Lige et enkelt spørgsmål her til sidst. Hvor lang tid før man rejser, kan man få lavet det visum? Som jeg har skrevet tidl. kiggede manden på ambassaden i Hellerup på os som om, vi var åndsvage, da vi var der sidst i nov. og skulle rejse i januar.

Hvide Sande er hurtige, til tider ekspederer de samme dag de modtager

Mit råd vil være at få det gjort i god tid, så I ikke skal være nervøse om passet når frem, eller for den sags skyld går tabt i posten, og I skal have fremskaffet et nyt.

Så få det lavet ca. 1 mdr. før.

Husk passet skal være gyldig mindst 6 mdr. efter hjemkomst....
God ferie

jette
Tak Goldwing

Ja, vi skal have lavet det ca. 1 måned før. Vi skal alligevel til Jylland først i december måned (og man er jo ikke jyde for ingenting), så jeg vælger nok at få det lavet i Hvide Sande, men det er vel heller ikke noget, der kan skabe problemer i Hellerup. Men da vi kom så tidligt sidst, kunne vi ikke få en kvittering for, at vi havde betalt, men det hele kom hertil, som det skulle. Jeg tør ikke andet end at lave en anbefalet kuvert. Han blev ved med at sige på ambassaden, at det jo kun tog 5 dage at lave det, og spurgte om vi ikke kunne komme lidt senere hen på afrejsetidspunktet. Men nej - vi havde sgu kørt 30 km for selv at aflevere det og betale. Da vi ikke har checkhæfte, koster det vel en bondegård at lave en postanvisning.

Vi glæder os til at komme afsted, men synes tiden går lidt langsom. Goldwing vi skal nok få en god ferie, ellers er vi da nogle skarn, når man nu tager til Thailand, hvor vi absolut har haft de bedste ferier.

Jette

jacobpakchong
Hvordan kan man blive i Thailand hvis man ikke har 400.000 bath paa kontoen.Bliver gift om en uge da man ikke kan faa 1 aars visa mere.Faar pension,men er kun 32 aar gammel.Har hus,landbrug og et barn.Har boet her i 4 aar nu og veret visarunner.Kan og hvordan kan man slippe for det

sank
Angry Ja nu skal i Jysker da ikke være så nervøse for Hellerup. De har da altid været flinke Smile og bor du i Kbh. så kør der ud og aflever papire pas og eventuelt en såkaldt Lønsædel eller skatte billet. Sørg for at ansøgnin er udfyldt rigtigt ( kan vist printes på nettet. så går der en uge og så er det klaret uden problemer Grin mvh

goldwing
sank skrev:
Angry Ja nu skal i Jysker da ikke være så nervøse for Hellerup. De har da altid været flinke Smile og bor du i Kbh. så kør der ud og aflever papire pas og eventuelt en såkaldt Lønsædel eller skatte billet. Sørg for at ansøgnin er udfyldt rigtigt ( kan vist printes på nettet. så går der en uge og så er det klaret uden problemer Grin mvh

Nå nå, det skal vi ikke...... men det er vi nu alligevel....
Ligger dette Hellerup ikke ovre på "djæveløen" ? ....... farligt sted....ha ha

Sank du kan godt bestill Singhaer på køl på copenhagen. for tiden nærmer sig jo....
Håber I hygger jer i Pat.....

sank
Shock jeg har advaret dem Smile så de snakker om en køler mere Grin Så kom du bare goldwing.

Spring til debat: