Se indlæg
advarsel til de lokale bilister. i pattaya
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 10/10-2008 15:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
yindee skrev:
saendaeng skrev: Thailands politi er ikke andet end en korrupt bande , der stikker hånden frem , når de lugter penge. Jeg har oplevet det flere gange og har intet til overs for dem. med denne kommentar saendaeng kommer med ja så er bunden sku nået han stemper hele poliet på en gang man må jo sige det er utrolig hvad denne (mand) har oplevet her i thailand helt ærlig saendaeng hvorfor bliver du i Thailand, alle snyder dig resten, er en korrupt bande Kære Yindee.. Hvor og hvornår er jeg blevet snydt i Thailand.?? Og jeg mener det når jeg siger at hele Thailands politistyrke (mafia) er korrupt. Har endnu ikke mødt en politimand der ikke er til at bestikke. Det betyder ikke at jeg ikke kan lide Thailand , men det er bare fakta.! Men et eller andet sted tror du jeg er en negativ mand der ikke kan lide noget som helst hernede.. Jeg har været her længe nu og har det godt her , men der er altså ting der ikke fungere så godt her , alt er sgu ikke rosenrødt hernede..... .... Michael B Kristensen
|
|
|
huratho |
Lagt på d. 11/10-2008 01:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Chanok, du skriver, Du bør ikke lave om på mine ord. Det vil jeg gerne have uddybet. Hvis jeg tager fejl, er jeg, ikke ligesom så mange andre, stor nok til at beklage og sige undskyld, men du er nød til at forklare mig hvor jeg tager fejl. Saendang. Jeg tvivler på at du har mødt alle i politi-korpset her i Thailand. Det du skriver er at sammenligne med at jeg et eller andet sted i Danmark møder 10 alkoholiker, så har jeg ret til at udtale mig om at alle danske er alkoholiker. Saendang, pas på med dine udtalelser, de kunne havne i forkerte hænder. Dette skriver jeg for din egen skyld. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
huratho |
Lagt på d. 11/10-2008 02:12
|
Hej Jeg har lige en frisk nyhed heroppe fra det nordlige. En dame på vores gade blev iaftes stoppet af politiet, hun var temmelig beruset. Hun blev sat i detintionen og fik en bøde på THB 3000.00. Hun blev lukket ud her til morgen. Koruption, jeg spørger bare???????????????????? Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 11/10-2008 03:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Hej Hugo, Det jeg mener er at politiet i det store hele er lidt af en mafia lignende organisation. Men hertil skal siges at det jo selvfølgelig ikke er alle, der er korrupte. Gode betjente findes også. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 11/10-2008 06:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
en bøde på 3000 baht fordi hun var fuld eller hvad det lyder da for langt ude...... jeg ville ikke kalde det en bøde jeg ville kalde det afpresning.....her hvor jeg bor hvis man laver gadeuorden koster det 500 og så kommer du ud næste morgen....og skal du have det sletted i computeren i deres system koster det 200 og nogle gange mere det er om på hvad du har lavet...det er selvfølige ikke alle der er korrupte men men lad os bare sige en stor del. de andre som ikke er det de lukker bare øjnene men hvad er de så........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
kiml |
Lagt på d. 11/10-2008 07:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Ja her så noget jeg har prøvet på Phuket. bliver stoppet af 2 betjente uden hjelm, hiver 300 bath op af lommen, men nej dem ville de ikke have, for det var koruption, du skal kører op til politistationen og betale også for du dit kører kort tilbage. Så jeg måtte gå den tunge gang op og betale 500 bath som prisen er for blegfiser på Phuket, thaier må slippe med 300 bath
[img][/img]
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/10-2008 07:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Som jeg har skrevet i en anden traad, jeg blev stoppet uden kyse paa.......200 THB, jeg spurgte betjenten om jeg ikke bare kunne betale ham, men det kunne jeg ikke, jeg maatte paa stationen og betale og tilbage igen for at faa mit kort tilbage, og ja jeg fik da lov til at koere til politistationen og tilbage igen........uden kyse paa. Redigeret af Suk Rak Ning d. 11/10-2008 07:31 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 11/10-2008 08:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Må nu sige jeg har prøvet begge dele...både den med lidt til kaffe kassen og så den officielle med kvittering...... Claus |
|
|
huratho |
Lagt på d. 11/10-2008 09:14
|
Hej Jeg har lige snakket med min kone om det. Hun siger at der var mange ting. 1. Hun kørte i meget beruset tilstand 2. Hun havde ikke hjelm på. 3. Forsikringen var overskredet med 5 år. 4. Hun kørte i den forkerte side på super-vejen. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/10-2008 10:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
huratho i indlæg 22 skriver du dette til saendaeng: dette skriver jeg for din egen skyld skal dette forstås som en trussel til saendaeng, om at han burde lukke næbbet, jeg spørger bare. Redigeret af quickmouse d. 11/10-2008 10:13 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/10-2008 10:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
kiml skrev: Ja her så noget jeg har prøvet på Phuket. bliver stoppet af 2 betjente uden hjelm, hiver 300 bath op af lommen, men nej dem ville de ikke have, for det var koruption, du skal køre op til politistationen og betale også for du dit kørekort tilbage. Så jeg måtte gå den tunge gang op og betale 500 bath som prisen er for blegfiser på Phuket, thaier må slippe med 300 bath Både Kiml og Suk, Det er da heldigt at I ikke blev stoppet af en anden betjent på vej til politistationen og fik en ny bøde for at køre "uden kørekort" Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 11/10-2008 12:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
ja jeg har da også fået den officielle og den har jeg så en uge hvis jeg skulle blive stoppet igen så viser jeg den og jeg kan køre igen uden at betale igen........og ang den officielle så skal der jo lidt i kassen ellers ser det jo heller ikke godt ud at hvis der er så meget politi på gaden. men der bliver ike skrevet nogle officielle bøder ud. så dem må de jo lave nogle gange så det hænger lidt sammen....og her betaler vi ca 200.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/10-2008 12:24
|
Jeg er blevet stoppet en enkelt gang, midt om natten, møg fuld, med 2 af mine venner i bilen og en flaske whiskey i midterkonsollen - [movie=youtube]bwFmDQDtq98[/movie] lidt at tænke over quickmouse
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 11/10-2008 12:38
|
huratho skrev: Hej Chanok, du skriver, Du bør ikke lave om på mine ord. Det vil jeg gerne have uddybet. Hvis jeg tager fejl, er jeg, ikke ligesom så mange andre, stor nok til at beklage og sige undskyld, men du er nød til at forklare mig hvor jeg tager fejl. Saendang. Jeg tvivler på at du har mødt alle i politi-korpset her i Thailand. Det du skriver er at sammenligne med at jeg et eller andet sted i Danmark møder 10 alkoholiker, så har jeg ret til at udtale mig om at alle danske er alkoholiker. Saendang, pas på med dine udtalelser, de kunne havne i forkerte hænder. Dette skriver jeg for din egen skyld. Hilsen Hugo Okay....Og selvfølgelig har jeg ikke mødt alle.. Men det ændrer ikke at korpset er bundkorrupt. Der skal da nok være gode betjente imellem. Men jeg er dog ikke bange for at det jeg siger skal lande i forkerte hænder. Den forstår jeg ikke lige den udtalelse der. Kan den uddybes eller skal jeg begynde at kigge mig over skulderen nu.. Redigeret af Saendaeng d. 11/10-2008 12:45 Michael B Kristensen
|
|
|
nielsen87 |
Lagt på d. 11/10-2008 21:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
saendaeng skrev: Okay....Og selvfølgelig har jeg ikke mødt alle.. Men det ændrer ikke at korpset er bundkorrupt. Der skal da nok være gode betjente imellem. Du har dermed lissom stemplet dig selv som et nokkefår der ikke har personlige erfaringer med Thai-politiet. men blot udslynger banaliteter du har set andetsteds. Jeg tager muligvis fejl, men ku du så ikke ligge forælle os om den eller de erfaringer med Thai-politiet, du personligt har haft, og som har gjort at du har fået denne opfattelse? |
|
|
roald |
Lagt på d. 11/10-2008 22:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
man får det indtryk, at inden betjenten har nået at få bødeblokken op af baglommen, står farang og vifter med 300 baht i hans ansigt--- er det ikke lidt og friste svage sjæle |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 12/10-2008 00:41
|
Satiariyan skrev: saendaeng skrev: Okay....Og selvfølgelig har jeg ikke mødt alle.. Men det ændrer ikke at korpset er bundkorrupt. Der skal da nok være gode betjente imellem. Du har dermed lissom stemplet dig selv som et nokkefår der ikke har personlige erfaringer med Thai-politiet. men blot udslynger banaliteter du har set andetsteds. Jeg tager muligvis fejl, men ku du så ikke ligge forælle os om den eller de erfaringer med Thai-politiet, du personligt har haft, og som har gjort at du har fået denne opfattelse? Du har ganske ret Hr S. Jeg aner intet om Th , har bare set en del i TV. Og også hørt en masse venner tale om det. Jeg har prøvet at betale svoger ud af spjældet, og vi har fået at vide vi skulle betale en sum hver mdr for at politiet skulle komme , hvis der blev ballade. Betalt uendelig mange penge til politiets "madkasse" på motortrafik vejen. Har fået at vide de vil beslaglægge min bil , hvis jeg ikke betalte en sum. Da de mente min bil havde indblandet i noget kriminalitet. Sidstnævnte , fik jeg dog en advokat på , så det blev aldrig til noget. Er der nogen herinde , der mener at politiet er hæderlige i TH. Så er de hvis nokkefårene. "Og kom ikke og belær mig om Thailand , selv om det jeg kender til det , er fra TV." Michael B Kristensen
|
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 12/10-2008 10:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Der ska en del mod til offentligt at stå frem og prale med, at man køre stang-barcardi uden kørekort. Var det mig, ville jeg da være flov over at i den grad pisse på andres sikkerhed. I burde dømmes for mordforsøg, der bare ikke lykkedes. Se at blive voksne! sonni08 |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 12/10-2008 10:22
|
sonni08 skrev: Der ska en del mod til offentligt at stå frem og prale med, at man køre stang-barcardi uden kørekort. Var det mig, ville jeg da være flov over at i den grad pisse på andres sikkerhed. I burde dømmes for mordforsøg, der bare ikke lykkedes. Se at blive voksne! sonni08 mener fanme osse at faranger der kører i spirtus påvirket tilstand burde skamme sig, bare fordi man opholder sig i thailand og det er lidt nemmere at slippe for straf gør det jo ikke en til verdensmester. quickmouse
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 12/10-2008 10:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
saendaeng skrev : Er der nogen herinde , der mener at politiet er hæderlige i TH. Så er de hvis nokkefårene. Ham betjenten der stoppede mig da jeg koerte uden kyse, ja han forklarede mig, at det jo kunne gaa meget galt hvis jeg vaeltede eller blev paakoert, den samme sang fik jeg paa politistationen da jeg skulle betale de 200 THB, saa de var da haederlige. Jeg har selvfoelgelig ogsaa moedt den hvide handske, som stille og roligt kommer ind ad vinduet i bilen naar de mener at man har koert for staerkt..... Redigeret af Suk Rak Ning d. 12/10-2008 10:31 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
Spring til debat: |