Se indlæg
Chulalongkorn Hospital nægter at behandle sårede politiet
|
|
Lagt på d. 08/10-2008 16:10
|
|
Begynder Antal indlæg: |
(BangkokPost.com) - http://www.bangko...?id=131245 Læger i otte hospitaler udsendt en erklæring, der fordømmer politiets spredning af People's Alliance for Demokrati (PAD) tilhængere, og opfordrede regeringen til at udvise ansvar for sit søgsmål. Chulalongkorn Hospital er det første medicinsk institution, der ikke ville behandle politifolk såret fra hændelsen. "I dag, medicinske team af Chulalongkorn Hospital vil ikke yde bistand til politifolk såret fra sammenstød med PAD tilhængere. Dette er en social foranstaltning, der viser, at læger og sygeplejersker fordømme de voldelige handlinger," Dr. Suthep Koncharnwit, læger på hospitalet sagde. Læger fra syv andre hospitaler, der i fællesskab udgivet oversigten er læger fra Thammasat University, Khon Kaen University, Chiang Mai University, Ramathibodi Hospital, Siriraj Hospital, Srinakharinwirot Universitet og Songkhla Nakharin Universitet. Ifølge dr Suthep, foranstaltningen vil blive vedtaget først på Chulalongkorn Hospital for nu. bamsen Redigeret af d. 08/10-2008 16:11 |
|
|
John |
Lagt på d. 08/10-2008 17:00
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
De har åbentbart ikke noget lægeløfte i Thailand. Næste gang bliver det vel de rødhårede de ikke vil behandle. john@dansk-thai.dk
|
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 08/10-2008 19:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
ja, lægeløftet må jo være en meget lille landsby i thailand for disse læger, uanset hvilken side man står på så burde de da behandle dem som er såret, men det har måske noget med penge at gøre for disse såkaldte læger, eller hvad de nu end kalder sig.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 09/10-2008 04:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Lidt klamt at læger og sygeplejersker vælge side i sådan en konflikt.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2008 05:07
|
|
Hvorfor læser I kke dagens aviser eller lytter på radio og TV????? Allerede i går eftermiddags trak alle læger deres forfejlede provokation tilbage (efter høflig henstilling fra Hendes Majestæt). Skeptikeren |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 09/10-2008 05:16
|
Skeptikeren skrev: Hvorfor læser I kke dagens aviser eller lytter på radio og TV????? Allerede i går eftermiddags trak alle læger deres forfejlede provokation tilbage (efter høflig henstilling fra Hendes Majestæt). Skeptikeren Jo jo kære skeptiker, men det ændre jo ikke ved fakta at de har valgt side, at man så trækker den erklæring tilbage igen er jo hvad det er, stadigvæk klamt at man har valgt side i en situation som denne. Redigeret af taleofdk d. 09/10-2008 05:18 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2008 05:32
|
|
Og det har du helt ret i, men i mine øjne er en indrømmelse bedre end at tingene var gået endnu mere i hår(d)knude. Skeptikeren |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 09/10-2008 06:47
|
og dette har du ganske ret i skeptiker
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/10-2008 11:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
John skrev: De har åbentbart ikke noget lægeløfte i Thailand.o Nej John, du ved jo at Thai ikke er gode til at oversætte fra engelsk (eller latin) til Thai: Oprindeligt stod der: Hippocratic oath(Hippocrates Ed) men blev fejlagtigt oversat til Hypocritical Oath(Hyklerisk Ed). Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 10/10-2008 12:33
|
|
http://www.bangko...news04.php Læger, der nægter at behandle politiet, risikerer at overskride de humanitære principper, og den medicinske etik, siger menneskerettighedsgrupper. En alliance af menneskerettighedsforkæmpere i går opfordrede læger til at ændre deres holdning, og opfordrede Medical Council, og den nationale menneskerettighedskommission til at undersøge sagen. Læger på Chulalongkorn universitetets medicinske fakultet sagde, at de ikke ville behandle officerer, såret under sammenstød i Parlamentet tirsdag, mellem politi og People's Alliance, for Demokrati tilhængere Suthep Kolchanwit, gruppens leder, bekræftede i går lægernes holdning. Halvtreds læger, for det meste kirurger, på det medicinske fakultet ved Chulalongkorn, og Chiang Mai universiteter, ville nægte at behandle politiet. Deres holdning er en reaktion på regeringens brug af vold for at sprede demonstranter, de sagde. "Som læger ved vi, at den bedste måde at behandle mennesker, er at tage fat på årsagen. For mig er det uetisk at forsømme de er årsag til mange dødsfald og personskader," Dr. Suthep sagt. Politiet vil dog få en ordentlig lægebehandling, hvis de kommer til hospitaler i almindeligt tøj eller ikke identificerer sig som politiet. Halvfjerds læger på Frederikssund-universitetets medicinske fakultet også udtalt sig mod behandling af politiet, og medlemmer og regeringen parlamentsmedlemmer, undtagen i nødstilfælde. Hundredvis af studerende og akademikere fra Chulalongkorn og PAD-tilhængere i går ind samlet til statuerne af King Rama V og King Rama VI, og startede en uge-lange protest ved at bære sort. Menneskerettighedsforkæmpere fordømte lægerne "Det er ikke kun en alvorlig krænkelse, af medicinsk etik, er det også et brud på international humanitær lovgivning, som Thailand er et parti," sagde de. Deres erklæring blev underskrevet af snesevis af menneskerettighedsaktivister og akademikere. "Det liv og rettigheder af disse officerer bør beskyttes på samme måde som andre mennesker," sagde de. Chulalongkorn hospital's vicedirektør Tirapong Jaroenwit og Prasong Siriviriyakul, stedfortrædende dekan for universitetets medicinske fakultet, i går fremlagt en skrivelse til de politimestre, som siger at hospitalet vil fortsætte med at behandle alle patienter, uanset deres erhverv eller politiske overbevisning. Lægernes 'protest havde skabt misforståelser, mellem den offentlige, og den ramte hospitalet image. Den arbejder under ledelse af den thailandske Røde Kors. "Vi vil nøje overholde de humanitære principper og vil behandle alle mennesker lige," sagde de. Pol Sgt-Maj Pichet Pavichai sagde læger bør adskille deres personlige følelser fra deres pligt. "Jeg håber, at læger stadig vil gøre deres bedste for at redde liv," sagde han. Somsak Lohlekha, den Medical Rådets formand, sagde lægerne 'indsats var ikke imod medicinsk etik. "Lægerne har en ret til at afvise behandling, hvis de mener sagen ikke var en nødsituation," siger han. bamsen I må undskylde at jeg bruger computeren til at oversætte, jeg kan ikke så meget engelsk selv. Men jeg opfordrer Rinpoche eller de andre som er perfeklte til at oversætte, til at gøre det for os andre. Nu da de ikke kan tåle mine oversættelser Redigeret af d. 10/10-2008 12:41 |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 10/10-2008 13:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
jeg siger tak for at du ville bruge din tid på det bamsen..og du ved nok bamse har mand ikke noget fornuftig at sige så kan mand altid brokke sig
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
John |
Lagt på d. 10/10-2008 16:12
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Skeptikeren skrev: Hvorfor læser I kke dagens aviser eller lytter på radio og TV????? Allerede i går eftermiddags trak alle læger deres forfejlede provokation tilbage (efter høflig henstilling fra Hendes Majestæt). Skeptikeren Det har de jo så åbenbart ikke gjort efter dagens artikel i Bangkok post. john@dansk-thai.dk
|
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 10/10-2008 16:47
|
Godt gået bamse, bliv endelig ved med det
|
|
Spring til debat: |