Se indlæg
tak for debat
|
|
Mitchell |
Lagt på d. 06/10-2008 21:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Det har været mig yderst intressant at læse de debatsvar som min artikel om den bedragerisag som jeg blev udsat for af min "nye kone " har fremkommet med. Der har været alt, lige fra seriøse debatsvar, til mindre begavede , useriøse ølbøvsende debatsvar. En opfordre mig lige fem til at fortælle flere historier fra mit omrejsende liv i Thailand, men jeg er nu en gang i fordragsholder, men jeg kan da fortælle at jeg skriver en bog om om mit ekstreme tilfælde me "min kone ", og "svigerfar", der er stof nok til de første 500 siders råmatriale, og det er kun begyndelsen, nu skal jeg jo til retsagerne og så videre, anden halvleg vendter i 2009. kvinders bedrageri mod mænd kan ske alle vegne, også her i Danmark, intet nyt om det. Man må huske at holde sig for øje at i Thailand er der intet socialt sikkerhedsnet, ingen folkepension , det er råkapitalismen der hersker , og der er helt sikkert en faktor der er med til at gøre folk meget kreative, når det drejer sig om at komme til penge ,alle tricks gælder ,dette er en af de triste sider ved Thailand. Mvh Mitchell |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 07/10-2008 00:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Mitchell skrev: Det har været mig yderst intressant at læse de debatsvar som min artikel om den bedragerisag som jeg blev udsat for af min "nye kone " har fremkommet med. Der har været alt, lige fra seriøse debatsvar, til mindre begavede , useriøse ølbøvsende debatsvar. En opfordre mig lige fem til at fortælle flere historier fra mit omrejsende liv i Thailand, men jeg er nu en gang i fordragsholder, men jeg kan da fortælle at jeg skriver en bog om om mit ekstreme tilfælde me "min kone ", og "svigerfar", der er stof nok til de første 500 siders råmatriale, og det er kun begyndelsen, nu skal jeg jo til retsagerne og så videre, anden halvleg vendter i 2009. kvinders bedrageri mod mænd kan ske alle vegne, også her i Danmark, intet nyt om det. Man må huske at holde sig for øje at i Thailand er der intet socialt sikkerhedsnet, ingen folkepension , det er råkapitalismen der hersker , og der er helt sikkert en faktor der er med til at gøre folk meget kreative, når det drejer sig om at komme til penge ,alle tricks gælder ,dette er en af de triste sider ved Thailand. Mvh Mitchell Jeg ønsker dig held og lykke med din bog og retsagen du skal igang med... Har du aldrig tænkt over ordsproget: VIL DU IKKE ÅBNE DINE ØJNE, MÅ DU ÅBNE DIN PUNG.... Mit bedste råd til dig vil være........ kom videre i livet, og græd ikke over spildt mælk..... Din kommende bog bliver ikke den eneste om kvinder der tager røven på mænd, der er skrevet mange før. Og måske du havde undgået alle dine problemer hvis du havde læst et par stykker af dem inden du invisterede i kvinden og hendes fam. .... |
|
|
prasat |
Lagt på d. 07/10-2008 05:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
du kommer desverre ikke langt i din kamp for at få penge tilbage. 1. din kone kunne ikke holde dig ud defor skred hun. vil du fortælle en dommer at hun skal elske dig og give dig sex og hun bare har at komme tilbage igen. hvad tror du en dommer vil dømme her? 2. har du arbejdstilladelse i thailand? nej vel, må du så drive forretning dernede? nej vel. nu kan du så vælge at kaste flere penge efter tabte penge eller tage det som at du er blevet en erfaring rigere. jeg mener nu det hele er din egen skyld, det gør ikke noget man selv går gennem livet med åbne øjne og vi taler om at du har tabt 120.000 kr kom for fanden videre i livet inden du træder nogle så kraftigt over tærerne at du kommer rigtigt alvorligt til skade der nede. prasat |
|
|
Mitchell |
Lagt på d. 08/10-2008 17:20
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Prasit..., grasat. Det er mig et ydest tyndt indlæg at Prasit har lagt ind om mit sure bekendtskab til min såkaldt kone og hendes familie, det står mig solklart at Prasit ikke er helt klar over hvad min sag drejer sig om, men jeg kan hurtigt svare på Prasits erklæringer, som er skudt totalt ved siden af, da han åbenbart ikke er klar over den sande faktor vedrørende min sag. jeg kan fortælle dig at min " kone" og hendes søster simpelthen driver forretning på at begå bedrageri mod giftelystne udenlandske mænd, og at jeg er den femte i rækken... Disse to kvinders trick, er at de giver sig ud for at følge Thailandske tradition om ikke at have sex før ægteskabet, da det, i deres øjne kun er prostituerede underklassetøser der går i seng med en farang før ægteskabet,(sådan er der mange Thaier der tænker ). Efter bryllupet forsvinder så "konen så sporløst" , og vendte på at den nye ægtemand opgiver det hele og rejer hjem, en mindre formue fattigere. Deres far er af politiet kendt som en gemen bedrager, både over for Thaier ,og faranger. politiet i Kron Khan og Nong Bua Lam Phu kender disse to kvinder, og deres fader mere end rigeligt, problemet er bare, at de fire andre udenlandske mænd har givet op og rejst hjem, med det resultat at deres sager ikke er blevet prøvet ved en domstol. Min sag er to sider af samme sag, nemlig en bedragerisag mod hende og hendes far, her er der ikke tale om hvad jeg har betalt for giftemålet, men om en bedragerisamsværgelse mod mig,vedrørende de tre tons ris som blev bedraget/stjålet og denne sag vil jeg vinde i retten. Om jeg har arbejdstilladelse , nej , men jeg har sgu lov til at købe lige så mange tons ris jeg har lyst til, så der er altså ikke noget at komme efter juridisk ,Prasit ,jeg har mit grundlag i orden Det ris som de har bedraget mig for, hører til i kriminalretten, og der ligger den nu, og vendte kun på at jeg kommer tilbage til Thailand, og det vil være både politiet og retsvøsnets fornøjelse at jeg får gennemført sagen, og smidt dem begge i fængel, og ikke bare er en vatpik som Prasit forslå at jeg skal være, og bare komme videre i livet. jeg forstår på det hele at prasit går ind for at Thailændere der begår kriminalitet mod Faranger, de er o.k, og skal batre havde lov til at forsætte deres karriere, og så kan mr.Farang bare skride hjem til sit hjemland og begynde forfra, sådan et vatpikagtig tankesæt har jeg aldrig hørt magen. Om jeg træder på andres tæer så meget så at det kan gå ud over mig selv, jeg ved godt hvad her menes, men ved du hvad, jeg frygter intet, jeg ved godt at Thailand er "det vilde vesten i østen," og det gener mig ikke. Du ved da vel nok havd en Thailandsk mand ville gøre i min situation..., ved du det ikke, så spørg din kone... Mitchell |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 08/10-2008 17:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Mitchell! Jeg mener at kunne huske at jeg gav dig min støtte i et eller flere tidligere indlæg. Det gør jeg stadig! At du forbereder en bog om dine oplevelser er også en rigtig god ide. Er spændt på at høre hvad du allerede har lært og hvad du vil lære i fremtiden vedr. sagen og berøringen med det thailandske retssystem. Jeg synes det er vigitig at gøre opmærksom på at tilsvarende thailandske svindlere også findes her i Danmark. Har selv personligt kendskab til en Thai som har siddet temmelig længe i Thailandsk fængsel men stadig prøver at svindle naive danske mænd. Mitchell. Jeg ved ikke hvad du synes moralen er i din historie indtil nu. For mig er den at der skal være et fornuftigt forhold mellem det man giver ud "kontant" og det man får igen. I dit tilfælde hoppede du ud på dybt vand eller skal vi sige du var i god tro. Det "Vilde Østen" er det forkerte sted at være i god tro!!! Redigeret af Thorleif d. 08/10-2008 17:51 |
|
|
frederico |
Lagt på d. 09/10-2008 01:31
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
hej prasat, jeg haaber ikke du er dansker, hvis du er det saa er du en meget daarlig dansker idet dine udtalelser er rent sagt forfaerdeligt. vi burde hjaelpe hinanden hernede i thailand og ikke oedelaegge endnu mere, vi burde stoette mennesker som er blevet bedraget og hjaelpe dem at faa deres ejendele tilbage igen og ikke traede paa deres ejen landsmaend med foedder, du burde skamme dig, du er en meget daarlig dansker og nok en stor egoist. jeg har i min dagligdag at goere med saadanne sager idet jeg er som dansker indenfor tourist police og har heldigvis vaeret istand til at hjaelpe en del menneser, som kom i noed. venner, hjaelp deres landsmaend istedet at oedelaegge dem endnu mere. frederico |
|
|
pylle |
Lagt på d. 09/10-2008 02:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Hej Mitchell Fortsæt du med din kamp, for det er det eneste der hjælper. Lyt ikke til den gamle garde herinde med uintelligente svar. de mener selv altid, at kun de har de vise sten. Frederico Du har ret, man skal hjælpe sine landsmænd herude, og jeg har også gjort det flere gange, så denne form for egoisme som prasat her fremføre, siger desværre en del om DTW's nye linie. Man ser desværre mere og mere som dette indlæg udtrykker, hvilket i sig selv er alarmerende, men dette skyldes, at flere og flere danskere efter den nye 2003 lov, kan tage hele pension med herud. Jeg har også set mange direkte idioter, som tror de kan styre hele verden for deres invalidepension. Ja du kan komme langt med en invalidepension, altså til at leve og betale husleje og lidt af det sjove, men den kan også formøbles hurtigt hvis det eneste sted man kan finde venner er, på hjørnet af baren. Desværre ser man flere og flere af disse mennesker. Skal jeg være helt ærligt, så kan det altså heller ikke nytte noget, at en mand over 50 år tror, at han er verdens dejligste mand, når han går hen af gaden med sin 18 årige nye thai kone. Hvad tænker de mænd dog på. |
|
|
prasat |
Lagt på d. 09/10-2008 05:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
det jeg siger er ikke at man ikke skal tage en sag op hvis man er blevet taget i røven på en eller anden måde. men nu kan det altså ikke kun være de 3 tons ris han vil køre en sag på. da beløbet jo er 750.000 og det har risene jo ikke kostet. det jeg siger er at inden man åbner en sag er det nok en god ide at sætte sig ind i hvordan en dommer der er uvildig vil se på sagen mine 2 punkter. at købe ris for at sælge dem igen med fortjeneste er at drive forretning prasat |
|
|
Lagt på d. 09/10-2008 05:28
|
|
Begynder Antal indlæg: |
pylle, det var dog et modbydeligt provokerende indlæg. Jeg bryder mig bestemt ikke om at blive omtalt som en bedrevidende "gamme garde". Du udtaler dig som om du er fastboende og ved alt om liver herude. Du er forholdsvis ny kan jeg se, men et eller andet lugter af at du er genganger under nyt navn. Dine få indlæg er alle skåret over provokationens læst. Håber virkelig Web-Kim er inde og kigge din profil godt igennem, men så dukker du vel bare op under nyt navn om kort tid. Særligt kløgtigt virker det ikke, når du et indlæg som dette begynder at tale om danske pensioner. Hvad vedkommer det sagen? Du lyder som en bitter gammel kone der har mistet sin fertilitet, og nu er ond på alle os der foretrækker smilende pujinger - og måske ved du ikke at pujinger også kan være ældre damer, og forskellen på thaipujinger og imbicile danske "pujinger" (læs mokker) er at thaierne har lært at smile, flirte og virke lykkelige uanset livsvilkår. Selvfølgelig skal vi alle herinde hjælpe så godt vi formår, men da vi alle er så spredt over hele verden, kan det jo kun blive "åndelig" vejledning. Så fortsat god kamp Mitchell. Men - for der er et men - Prasat er inde på at du er bare lidt selvfoskyldt og jeg vil give ham ret, langt hen ad vejen. Ved godt alt det der om kærlighed der blænder alt andet når den lille buksetrold dirrer. men der ingen der har lavet nogen lov om at man ikke må tænke sig om, meget godt om, før man kaster sig over lidt kød med thaisilkehud. Nogen af os er heldige, andre uheldige, alt afhænger vel af personlighed. Pas på jer selv derude, verden er fuld af lumske og verdenskloge hundyr (og kun dumme mænd). Skeptikeren |
|
Spring til debat: |