Se indlæg
 Udskriv debat
Rejseplanlægning - eller mangel på samme
rinpoche
Der er godt nok forskellige tilgange til rejseplanlægning, det kommer givetvis også an på hvilken slags person man an.

Jeg har kammerater der studerer brochurer i ugevis/trawler internettet igennem og har hver overnatning, transport, udflugt booket hjemmefra.
Selvfølgelig er den svulmende bagage pakket og klar dage i forvejen. Og de er komplet ulidelige at høre på på arbejdet den sidste dag før afrejsen Grin

Så er der den noget mere uorganiserede tilgang, som kan medføre spændingsmomenter i stil med at man på afrejsedatoen finder ud af at passet er udløbet Shock

Jeg pakker samme dag som vi skal afsted, har kun håndbagage og så er det blot med at huske: PPB. Penge Pas og Billetter. Fotogrejet og en mobilos skal heller ikke forglemmes. Alt andet er sekundært og kan jo iøvrigt erhverves for en slik ved ankomsten. Så får man også lidt nyt til gaderoben.

Vi har aldrig haft en booking noget sted. Og har kun en løselig ide om hvor vi skal hen og hvad vi skal se. Vælger et område vi ikke har besøgt før og cruiser så rundt på lykke og fromme. Fordelen er selvfølgelig en helt åben rejseplan, hvor man ikke er afhængig af datoer. Og ulempen kan være stopfyldte hoteller og højere walkin priser, hvilket jeg dog ikke erindrer at have været udsat for.

Hvordan lyder jeres planlægning?

kimp
Hej Rinpoche

Jeg er en af de medlemmer, som holder sig til at læse jeres andres indlæg og jeg nyder virkelig mit daglige Besøg på siden.
Jeg vil dog vove, at komme med et indlæg til denne tråd.

Det er min planlægning af mit første besøg i Thailand, der har ført mig til siden.
Jeg regner med at tage rundt i landet i et par måneder i 2009.
Ved at læse indlægene på siden bliver jeg oplyst om utrolig mange aspekter, som måske viser sig at gøre min rejse mere interesant, når jeg når så langt.
Man kommer jo omkring mange emner og landet bliver mere og mere interesant, jo mere jeg høre om det.

For mig er den mentale forberedelse den vigtigeste og er med til at gøre turen til mere end bare en ferie.
Selve pakningen af udrustning bliver lavet i den sidste uge inden afrejse og er næsten lige så minimal som den du selv vælger.

mvh. Kim

www.c-rex.dk
Hep
Min praksis har ændret sig lidt efter min kones indtræden i mit liv.

Før i tiden var jeg meget som dig Rinpoche. Penge (Visa kort), pas og billetter var det vigtigste og alt andet skulle man nok kunne finde ud af på vejen. Jeg har endda præsteret at rejse til Thailand kun med min håndbaggage. Alt andet kunne det jo bedre betale sig at købe i Thailand ;o)

Nu er der lidt andre boller på suppen. Jeg er stadigvæk ret afslappet omkring det at skulle rejse og pakker ikke før tidligst dagen før, men min kone er langt mere fremme i skoene.

Vi rejser til Thailand på lørdag og i går måtte jeg ned i kælderen og grave kufferterne frem ;o) Hun ville gerne i gang med at pakke. Vi har også allerede booket hotel (2 nætter i Bangkok) og lejet bilen så vi kan komme hjem til familien.

Berg
Jeg hører nok til den samme gruppe som du selv er i Rinpoche.

Har som regel kun Træningsudstyr, Laptop, Penge, pas, Billetter, mobil, samt foto udstyr med mig, og pakker også samme dag jeg skal afsted Smile
Jeg har så en gardarobe i en lejlighed i Bangkok så jeg ikke behøver at slæbe tøj med frem og tilbage hver gang.

Er det meste af tiden i Bangkok, pga træning, men skal jeg ud på tur, plejer jeg heller ikke at booke noget hjemmefra, kan godt lide at se det rum jeg skal have før jeg booker det Smile
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

filihankat
Den første gang jeg var i Thailand for lidt mere end tre år siden pakkede jeg alt muligt ubrugeligt. Med i bagagen var bla. regntøj Grin og en varm trøje til de kølige aftner Grin Med i kufferten var også medicin nok til at åbne et middel stort apotek - og jeg fejler altså ikke noget....

Det siger sig selv at ingen af delene har været med siden dengang i 2005, men som førstegangs rejsende til Thailand kan det godt være svært at vurdere hvad man skal have med. Man ved trods alt ikke helt hvad man begiver sig ud i?

mvh. filihankat

Davs

Ja jeg begyunder at pakke stille og roligt,
når jeg har betsil billetten,
men det er fordi jeg skal ha alt muligt,
med op i konens hus.
Men fra nu af så er det kun en rygsæk,
så der er til 4 dage
så bliver der bare vasket hele tiden.

Bamsen

Spring til debat: