Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
60 danskere døde i Thailand i år
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/10-2008 11:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Hej Skeptikeren, Jeg er ked af at du tager mit svar så "personligt". Min intention var ikke at "svine Pattaya" til, men blot som et svar til Roald som undrede sig over hvordan "drukneullykker" skette. Havde jeg en artikel omhandledende samme emne fra Korat - Udon eller Chiang Mai, så havde jeg brugte det. Jeg kan godt forstå at du føler dig "rørt", hvergang at nogle her på DTW, omtaler de "mørke" sider af Pattaya. Jeg har været der (92-95), så lidt (måske meget lidt) kender jeg til byen. Jeg har ALDRIG udtrykte (kunne ikke drømme om det) den påstand at alle farangs der bor i Pattaya var "platugler - Alkoholikker -kriminelle - Bedragere" osv. osv. Jeg ville også ønske at du i fremtiden ikke "farer op" som en trold, når der bliver skrevet noget som du hverken ville acceptere eller stødder dine følelser. Brug en PB i stedet, Jeg er ALTID lydhør overfor andres argumenter, jeg kan fx. ikke være enig med dig, men jeg ville respektere Dine synspunkter/meninger. Forsat go' dag. Hvis mit svar til Roald stødder dig og andre, ville jeg bede Webmaster at fjerne den . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 04/10-2008 12:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Ja John hvad by der nævnes kan vel være lige meget, det er da klart at det er de byer som alle turisterne er i der sker fleste dødsfald. Det skal da bare nævnes at det er ikke alle folk som bor i de byer som har noget med de problemer at gøre som folk dør af. Jeg vil så grene høre hvordan de kommer frem, til at det er dem som bor der mere eller mindre fast som dør, hvad er deres grænse for hvor længe man skal opholde sig i thailand, før de betrakter en som mere eller mindre fastboende. Er det den mand som tager 2 eller 3 måneder der, eller skal det være en længer tur. Jeg syntes altid jeg har hørt at det er turister som dør fordi de ikke kan styrre sig, med damer og druk og hvad ellers de nu dør af. Lung Yao jeg sytes da ikke at dit svar skulle stødde nogle her, alle har vel lov og ret til at have deres egen meninger det er der vel ikke andre som skal bestemme. forsat god weekend alle. Ubon.
|
|
|
roald |
Lagt på d. 04/10-2008 20:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
mange drukneulykker" Er der nogen der har en ide om hvor disse ulykker sker og hvordan ? Iden med spørsmålet var at få opklaret om der var nogle bestemte "farlige" steder i Thailand ,man skulle passe på. Hvis der virkelig er så mange drukneulykker, er det lidt mærkelig man ikke har læst om det i dagspressen eller her på DTW. Lung yao: Vi snakker om drukneulykker og du henviser til en mand der er faldet på et badeværelse |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 04/10-2008 21:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Her et link til oplysning omkring understrømme mv. Interessant læsning synes jeg. http://tezzasthai...wning.html |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 04/10-2008 21:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Synes lige vi skal sätte lidt tal på det, for det lyder så drabeligt med mange druknede Af de 60 döde, er 1/4 ulykker, de fleste trafikulykker men også mange drukningsulykker. 1/4 af 60 er 15, og de fleste af dem trafikulykker. Hvad er de fleste, ja, det er i hvertfald mindst 8--Personlig tror jeg det er mere end 8. De mange drukningsulykker er derfor höjst 7, og det er måske derfor vi ikke hörer så meget om dem. Når nu dette er sagt, skal det også siges at--om det nu er 7--så er det 7 for meget. Jeg synes det er meget godt, at dette emne tages op, så vi lige får en tankestiller en gang imellem, ellers er det let, at man går rundt og tror at man er udödlig. Og så begriber jeg ikke, at folk kan ryge i totterne på hinanden, for at en eller anden by eller lansdel skal väre bedre eller värre end en anden by eller landsdel. Jeg personlig, er glad for sydöst Thailand, og om nogen har en anden opfatning om den del af Thailand, så ok for mig--det kan ihvertfald ikke sätte mit p.. i kog Min enkle mening!! Ingolf Redigeret af ingolf d. 04/10-2008 21:59 |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 04/10-2008 22:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
hvis man dør af druk! er det osse en der ryger med i statistikken på phuket er der vel 2-4 der mister livet pga. understrømme hvert år, hvoraf karon beach nok må tage broderparten, da den er kendt for kraftige understrømme især i lavsæsonen. og så er der vel de sædvanlige 10-15 ganske normale drukneulykker med fiskere fra burma og laos, der bliver fundet med en kniv i ryggen eller en betonklods omkring benet ; drukneulykker i pattaya!! hmm, jeg tror det næppe, måske en lystfisker i ny og næ!! hvis der virkelig er forekommet drukneulykker i pattaya, og vedkommende ingen skudhuller har, eller kniv i ryggen eller betonklods omkring benene, så må det være tale om en form for selvmord,, da jeg mener INGEN i sit fulde fem vil hoppe i baljen i pattaya og udsætte sin krop for diverse kemikalier (lort er i den milde ende af skalaen) og dermed et muligvis længere hospitalsophold til følge... så kære skeptiker, hermed er pattaya frikendt for alle disse tragiske drukneulykker der er i thailand.) skeptiker, jeg elsker din hvasse pen, fortsæt med det, en dag uden et indlæg fra dig, er som et samleje med kondom. (det er okay,men ikke helt det samme,, Redigeret af kvindemin d. 04/10-2008 22:08 |
|
|
Lagt på d. 05/10-2008 00:36
|
|
Begynder Antal indlæg: |
det er godt nok et højt tal, men når man tænker på hvormange danskere som kommer til thailand hvert år. så er det vel det der kan forventes. lad os sige at der kommer 100.000 danskere forbi,( så vidt jeg ved kommer der flere forbi hvert år,) og de bliver i thailand i 14 dage hver. ( de fleste blir så vidt jeg ved 3 uger ) det gir 1.400.000 Dansker dage i thailand, en person lever cirka 30.000 dage,( ja længere tid har man ikke.) del 1.4000.000 med 30000 og så for man ca. 46 |
|
|
Hep |
Lagt på d. 05/10-2008 14:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Da vi var på Koh Chang her i Juni/Juli boede vi på White Sands Beach lige ned til stranden. På stranden stod et skilt - "Sidste år druknede 19 mennesker på denne strand p.g.a de stærke understrømme i regntiden." Det var overraskende at så mange mennesker druknede på sådanne et sted, fordi der er ikke lige så mange turister som f.eks Pattaya ( ) eller Phuket. |
|
|
Lagt på d. 06/10-2008 03:42
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Nej Hep, det er ikke så mærkeligt. Her på kysten, over en meget lang strækning, er der ikke ret mange steder med stærk understrøm. Det er én kyst med mange revler, som tydeligt kan ses ved flod og ebbe. Derfor, til dem som er bitre over at der ikke findes KRYSTALBLÅT vand ud for bl.a. Pattaya (som turistbrochurerene lover), ja så er grunden den, at sandbunden følger tidevandstrømmen og dermed gør vandet uklart, lige som ved alle andre kyster over hele verden med fra- og pålandsvind. Krystalblåt vand er "lagunevand", især ude ved øerne der er beskyttet af undersøiske koralrev. Men det kan DSD sikkert fortælle meget mere om. Næh, de ulykker der sker her i omegnen og ude på specielt Koh Larn er Jetskies og Bananaboath, for det meste forarsaget af "overkåde" turister. Problemet for politiet og søredningstjenesten er i de fleste tilfælde enormt, idet dem der findes drivende for det meste (kvindemin, det er nu meget få, måske een om året der findes med kniv- eller skudsår) er badende kun iført badetøj og dermed ingen legitimation, de kan være drevet fra hvor som helst, idet vi her på kysten har meget crab der kommer oppe fra BK og ovre fra Hua Hin kysterne, hvilket kan ses på ethvert strømkort. Derfor skal politiet hver eneste gang tage kontakt med alle andre politikredse for at høre om evt. savnede personer. Specielt kysterne ved Chang, Samui, Phuket og Krabi er kendt for sine stærke understrømme. Som jeg har fortalt før i en anden tråd, så var familien på besøg i August sidste år, på Phuket og Krabi havde vi 19 dage, hvor det røde flag var oppe hver eneste dag. Nok om død og ulykker for nu, det er sådan en dejlig mandag morgen med lidt skyer og lidt sol, så hvorfor ikke i stedet glæde sig over endnu en dejlig dag. Skeptikeren |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |