Se indlæg
1 års ferie i Thailand
|
|
gg |
Lagt på d. 04/10-2008 13:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Hej allesammen. Jeg overvejer at tage familien med på ferie i et helt år til Thailand (evt. også nabolande). Far, mor og dreng på 5år. Jeg kender endnu ikke formen af denne tur da jeg ikke kender mulighederne. Er der mon nogle herinde der har prøvet det? Jeg har rejst i Thailand 4 gange om året siden 1995 og har været i alle dele af landet. Jeg taler også en smule Thai og har en del Thailandske venner dernede. Så min søgen går mere i retning af det praktiske, hvordan man skal bo (købe et hus, leje et hus, etc.), hvordan håndterer jeg visa problematikken, hvad med forsikring, og andre emner der kunne være relavente. Vi er vilde med Isaan, er også gift dér (farang-farang!), så jeg kunne forstille mig vi ville bruge meget tid der. Derudover skal vi gå i sprogskole og har lyst til at lave noget frivilligt arbejde i Isaan noget af tiden. Men derudover har vi ikke nogle faste planer. Er der nogen der kan dele af sine erfaringer? :-) |
|
|
roald |
Lagt på d. 04/10-2008 20:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Jeg har rejst i Thailand 4 gange om året siden 1995 Mon ikke det er os andre der skal spørge dig om gode råd |
|
|
gg |
Lagt på d. 04/10-2008 23:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Mon ikke det er os andre der skal spørge dig om gode råd Det skal du være velkommen til, men lige netop på det rent praktiske ved en 1 års tur, der er jeg en novice. Mine ture strækker sig fra 4 dage op til 4½ uger og er ren ferie. Det bliver en lidt anderledes tur at tage afsted i 1 år. |
|
|
Lagt på d. 05/10-2008 00:21
|
|
Begynder Antal indlæg: |
lej dig ind et par måneder her og der, du ved jo at du ikke kan eje et hus, kun en condo. men skal i sprogskole, så er den på den måde i laver jeres visum, og i kan blive et eller 5 år og studere thai og formentlige også længere, omkring esan kender jeg ikke mulighederne, men de skal da nok værre der, men de findes i hvertfald bangkok, pattaya osv. , god tur |
|
|
frederico |
Lagt på d. 05/10-2008 01:32
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
hej med dig! Naar du er glad for Isan saa kan jeg kun anbefale Udonthani. Her kan du leje et hus og har mange muligheder for at laere thai, der er flere skoler hvor der blev undervist thai. Ligeledes har du muligheder for at arbejde som Volonteer f.eks. i touristbranchen, som laerer m.m. Jeg vil meget gerne hjaelpe jer hvis i beslutter jer at bo hernede idet jeg har ret gode forbindelser og har levet her in mange aar. Med henblik paa visa skal du bare seatte dig i forbindelse med den thailandske ambassade i Kbh. eller Hvide Sande. venligst Frederico |
|
Spring til debat: |