Se indlæg
Prisforskel på farang og thai
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 01/10-2008 15:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
.....Vi skal allesammen huske på at når vi er i Thailand eller andre steder i verden for den sags skyld er det faktisk os der er "perkere" , så er vi nødt til at opføre os derefter , vi kan ikke komme herned og te os som det passer os,vi vil jo osse gerne selv have at de udlændinge der kommer til DK indordner sig efter de regler der er i DK.....og opfører sig derefter... Bare lidt tanker fra min side...... Claus |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 01/10-2008 15:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
yindee skrev: bagerbager skriver citat... jeg forstår ikke hvorfor de som er så foragede over priserne i thailand bliver ved med at rejse dertil,er man utilfreds kan man jo bare blive hjemme.de som bor der fast skal da gøre noget ved problemet,gør oprør/samle stemmer og gå til politikerne. citat slut ser du bagerbager os der bor her i Thailand vi har ingen problemer vi betaler nemlig Thai priser det er jo lige det jeg ville høre.dem der bor der skal da ikke betale overpriser.men jeg syntes det er ok at jeg som gæst betaler lidt mere for at få en service som koster ekstra i forhold til hvad de fastboende får af service. man får jo hvad man betaler for eller man betaler for det man forlanger at få..... |
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 01/10-2008 16:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
bagerbager du har jo så inderligt ret turister betaler altid lidt mere end de lokale og det er over alt i verden tag nu en lille by som ribe i Danmark der betaler turister for at komme ind og se kirken de lokale kommer gratis ind Redigeret af xxxxxx d. 01/10-2008 16:22 |
|
|
kkn3122 |
Lagt på d. 01/10-2008 16:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
bagerbager skrev: yindee skrev: bagerbager skriver citat... jeg forstår ikke hvorfor de som er så foragede over priserne i thailand bliver ved med at rejse dertil,er man utilfreds kan man jo bare blive hjemme.de som bor der fast skal da gøre noget ved problemet,gør oprør/samle stemmer og gå til politikerne. citat slut ser du bagerbager os der bor her i Thailand vi har ingen problemer vi betaler nemlig Thai priser det er jo lige det jeg ville høre.dem der bor der skal da ikke betale overpriser.men jeg syntes det er ok at jeg som gæst betaler lidt mere for at få en service som koster ekstra i forhold til hvad de fastboende får af service. man får jo hvad man betaler for eller man betaler for det man forlanger at få..... "men jeg syntes det er ok at jeg som gæst betaler lidt mere for at få en service som koster ekstra i forhold til hvad de fastboende får af service." bagerbager!!!! Selvfølgelig er det OK at betale mere for ekstra service. Men det er da ikke OK, at betale mere for samme servce. Blot fordi du er Farang!!! |
|
|
chang |
Lagt på d. 01/10-2008 21:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
der kommer nok en dag hvor de bliver kloger!!!! eller ikke :-) det virke for mig nogle gange som om thailand er asien´s usa der er simpelhen så mange uvidende mensker de ved ikke en skid om hvordan verden hænger sammen men har denne totale mental forstyrelse omkring andre nationaliteter nogle gange kan det godt virke som om der har været en del indavl i thailand :-) det er nok derfor de tror vi har et træ der gror penge på og man bae plukker dem når man lige vil have noget!!! tror at der sker det samme som man har set flere gange rundt omkring i turist områder i eu de dør når det bliver for dyrt eller man finder en nyt billigt sted det kunne let være cambodia eller om 5 til 10 år burma og laos...... så vil thailand virklig være på røven og jeg må sku nok indrømme jeg har ikke ondt af dem ... der en grund til at thailand ikke har ret meget industri,,,, dette ligger i at mange firmaer ikke vil starte en virksomhed der da de ikke kan eje jord i thailand og der er så meget korruption osv osv.... jeg kunne blive ved |
|
|
swed |
Lagt på d. 01/10-2008 21:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
chang skrev: der kommer nok en dag hvor de bliver kloger!!!! eller ikke :-) det virke for mig nogle gange som om thailand er asien´s usa der er simpelhen så mange uvidende mensker de ved ikke en skid om hvordan verden hænger sammen men har denne totale mental forstyrelse omkring andre nationaliteter nogle gange kan det godt virke som om der har været en del indavl i thailand :-) det er nok derfor de tror vi har et træ der gror penge på og man bae plukker dem når man lige vil have noget!!! tror at der sker det samme som man har set flere gange rundt omkring i turist områder i eu de dør når det bliver for dyrt eller man finder en nyt billigt sted det kunne let være cambodia eller om 5 til 10 år burma og laos...... så vil thailand virklig være på røven og jeg må sku nok indrømme jeg har ikke ondt af dem ... der en grund til at thailand ikke har ret meget industri,,,, dette ligger i at mange firmaer ikke vil starte en virksomhed der da de ikke kan iieje jord i thailand og der er så meget korruption osv osv.... jeg kunne blive ved JA men du bliver sikkert ved med at komme til thai Swed
|
|
|
chang |
Lagt på d. 01/10-2008 22:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
ja men ikke så meget som vi plejer,,, selv konen er blevet lidt træt af det og vil gerne se andre lande, hun kan godt se at vi kan tag hvor hen i verden for det samme vi betaler for rejsen til thailand så billigt er det ikke,,,, regnede på det efter sommerens ferie i thailand hvis vi købte en rejse til hawaii fra tyskland så ville det koste det samme med hotel og all inklusiv.... det siger ikke så lidt........ thailand er billigt hvis man vil bo ude på landet hvor der ikke sker en skid.... vi er kommet til den konklusion at vi gerne vil have lidt luksus og den koster det samme i det meste af verden |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 02/10-2008 00:04
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
chang skrev: der kommer nok en dag hvor de bliver kloger!!!! eller ikke :-) det virke for mig nogle gange som om thailand er asien´s usa der er simpelhen så mange uvidende mensker de ved ikke en skid om hvordan verden hænger sammen men har denne totale mental forstyrelse omkring andre nationaliteter nogle gange kan det godt virke som om der har været en del indavl i thailand :-) det er nok derfor de tror vi har et træ der gror penge på og man bae plukker dem når man lige vil have noget!!! tror at der sker det samme som man har set flere gange rundt omkring i turist områder i eu de dør når det bliver for dyrt eller man finder en nyt billigt sted det kunne let være cambodia eller om 5 til 10 år burma og laos...... så vil thailand virklig være på røven og jeg må sku nok indrømme jeg har ikke ondt af dem ... der en grund til at thailand ikke har ret meget industri,,,, dette ligger i at mange firmaer ikke vil starte en virksomhed der da de ikke kan eje jord i thailand og der er så meget korruption osv osv.... jeg kunne blive ved Nu er det faktisk det at Thailand har en del Industri , men det er samlet på store områder omkring feks Chonburi. Udenlanske firmaer kan godt eje jord i Thailand. Og der er ikke mere koruption end andre asiatiske lande.. Michael B Kristensen
|
|
|
huratho |
Lagt på d. 02/10-2008 03:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg mener at overskriften er forkert. Overskriften skulle hedde: Prisforskel på turist - thaier. Jeg trorikke at os fast-boende har nogen problemer i retning af prisforskel. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 02/10-2008 06:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Jeg tager til militærdiktaturet fordi der urimelighederne til trods stadig er mange dejlige mennesker og jeg har familie dernede, jeg besøger. I Ribe Domkirke... Er det alle danskere, der kommer gratis ind og udlændinge der betaler? - eller er det bare forskel på kirkegængere og turister??? Ellers kan du jo ikke sammenligne. sonni08 |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 02/10-2008 07:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Det findes over alt men bare ikke i samme udstrakning som i thailand, jeg bryder mig da heller ikke om at konen kommer ind for 20 bath og jeg må slippe 100 bath, sådan noget gør også mig gal også går jeg igen.
Ubon.
|
|
|
Wili |
Lagt på d. 02/10-2008 13:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 51 |
jeg har ikke fået mit svar endnu ...hvad kan vi og hvad skal vi gører ved det. jeg afventer!! wili |
|
|
Lagt på d. 02/10-2008 14:03
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davs Ja man skal da holde sig væk, fra de steder, hvor de vil ha extra for udlændinge, ellers lærer de det aldrig. Jeg kunne da ikke drømme om, at betale mere end end thai. Så hellere holde mig væk fra de steder. bamsen Redigeret af d. 02/10-2008 14:04 |
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 02/10-2008 15:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
bamsen skrev: Davs Ja man skal da holde sig væk, fra de steder, hvor de vil ha extra for udlændinge, ellers lærer de det aldrig. Jeg kunne da ikke drømme om, at betale mere end end thai. Så hellere holde mig væk fra de steder. bamsen bamse nu bliver jeg sku ked af det vil du virkelig holde dig fra Thailand det kan du sku ikke værer bekent næ kom du her og bliv flået |
|
|
Lagt på d. 02/10-2008 16:35
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davs Ja jeg skal nok komme til thailand Men jeg gider ikke komme de steder hvor man skal betale mere end thaierne. Så dum er jeg sgutte. bamsen |
|
|
kbh |
Lagt på d. 15/10-2008 15:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
Ja jeg betaler sku med glæde de 20, 50, eller 100 bath som et besøg i et tempel / nationalpark eller lign sted. det er trods alt Thaiernes ejendom og mig der besøger / nedslider stedet, så selfølgelig betaler jeg med glæde de småpenge det koster at komme ind. Ps. giver sandelig indimellem også drikkepenge Phun lak Thailand
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/10-2008 16:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg kan ligesom forstå at du ikke har været i en nationalpark. Det koster 200 for et blegansigt og før var det tilmed 400 mod thailændernes 20-30 baht. Mht nedslidning så er majoriteten af de besøgende velsagtens lokale og mon ikke de også bidrager. Endelig har de en lidt anden tilgang til naturen end mange vestlige besøgende. Det er et udflugtsmål hvortil der medbringes flasker, mad plastikposer, ghettoblasters og guitarer. Og når dagen er omme flyder det med affald. Har jeg set altfor mange gange. Heldigvis har de efterhånden fået mere styr herpå med opsatte affaldsspande, skilte osv. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 15/10-2008 17:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Ja. "Rin", vi er helt enige, det er set utallige gange, og det kan godt være de er blevet bedre til at sætte skraldespande op, de er bare ikke blevet til at ramme dem
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
lols |
Lagt på d. 15/10-2008 17:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
kbh skrev: det er trods alt Thaiernes ejendom og mig der besøger / nedslider stedet, så selfølgelig betaler jeg med glæde Lad os straks sætte entre på 200 kr for ikke nordeuropæiske udseende personer i Fælledparken, Dyrehaven, Frederiksberg Have, Rundetårn, Kronborg, fortovet ved den lille havfrue osv. Ellers enig med Rin. Det er langt flest thaier, der besøger templer, national parker, bjerge og lign. Undtaget selvfølgelig enkelte virkelige turist spots. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 15/10-2008 17:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
[img]http://farm2.static.flickr.com/1387/1408081643_d2cd7ad79b_o.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://www.thai-blogs.com/media/price_01.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
Spring til debat: |