Se indlæg
 Udskriv debat
Invitation af thai til ferie Danmark
Theoo
Jeg kender en thaikvinde 36 år som ønsker at komme på ferie hos mig i Danmark, hvordan gøres det? Hun har været 2 gange i Sverige uden problemer. Hvilke problemer kan opstå? Vi har kendt hinanden i 3 år Jeg er dernede hos hende her i vinter fra nov. og rejser hjem sidst i marts. Vi ønsker ferien for hende i juli aug. sep. 2009. Kan vi begge gå på den danske ambassade i Bangkok og ansøge. Jeg kan ikke finde noget svar her på sitet, så undskyld ulejligheden. Håber nogle kan hjælpe med et svar.

Venligst Theoo:)
Opholder mig i Thailand om vinteren.

pdrhan
Hmm - der har været en masse op at runde om dette - mener du skal have fat i Udlændinge Service , de kan forklare dig forløbet - og der skal vidst også stilles in bankgaranti på de famøse 53K.....men ring til US - der får du det mest konkrete svar.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Brasmus
Her kan du finde alle nødvendige informationer:
www.ambbangkok.um.dk/en

Siden er på engelsk - gå ind under punktet "consular services" her er alt hvad du har brug for i.f.m. visumansøgning.
Du kan ikke møde op på Ambassaden uden der i forvejen er bestilt tid.
Held og lykke med opgaven...........

Brasmus

jesperfrb
Hun skal ansøge om turistvisum på den danske ambassade! Alle formularer findes på [url]www.nyidanmark.dk[/url]. Derefter er der en behanlings tid på 3-4 månder, hvis det er en invitation i søger på, ellers en behandlingstid på 5-7 arbejdsdage, hvis hun selv skal/kan betale for billet og opholdsudgifter.

Husk der skal bestilles tid på den danske ambassade for visum, vente tid 4-5 uger:

Ny procedure for ansøgninger om Schengen visum/opholdstilladelse Pr. 1. Juli 2008
Skrevet af Webmaster d. 29/05-2008 klokken 15:01:45
Tidsbestilling
En aftale om interview og aflevering af ansøgning om visum og/eller opholdstilladelse skal ske gennem et call center på telefon 1900 222 050 (et nummer der kun kan ringes fra Thailand) fra d. 1. juli 2008. Et opkald til call centeret vil koste 9 THB i minuttet. Medarbejdere i call centeret vil tale engelsk eller thai. Medarbejderne i call centeret vil foruden at varetage tidsbestilling kunne svare på generelle spørgsmål om hvilken dokumentation der kræves såvel som kontaktoplysninger til ambassaden.

Call centeret vil være åbent fra mandag til fredag fra kl. 8.00-19.00 i højsæsonen, f.eks. fra marts til oktober. Resten af året vil call centeret være åbent fra mandag til fredag fra kl. 8.00-17.00. Den information der er tilgængelig på ambassadens hjemmeside www.ambbangkok.um.dk kan også oplyses af call centeret via en automatisk telefonsvarer på engelsk, thai eller dansk, 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. Et opkald til denne telefonsvarer vil koste 9 THB i minuttet.

Ved indgivelse af ansøgning om visum og /eller opholdstilladelse på ambassaden
Kun ansøgere, som på forhånd har ringet til call centeret og fået en aftale vil få adgang til ambassadens visumafdeling. Det er i visumafdelingen, at ansøgningen vil blive registreret og hvor det i øvrigt tjekkes, at alle nødvendige papirer til støtte for ansøgningen er med. Hvis ansøgningen ikke indeholder de informationer/supplerende dokumenter der er nødvendige for sagsbehandlingen forbeholder ambassaden sig ret til at afvise ansøgningen. Møder en ansøger ikke op på dagen og den aftalte tid, må ansøger ringe og få en ny tid gennem call centeret.

Det er ambassadens håb, at ansøgere vil byde denne udvidede mulighed for tilgang til informationer om visumprocedurer på ambassaden velkommen og aftale tid til interview og aflevering af ansøgning gennem call centeret, da det fra 1. juli 2008 ikke længere vil være muligt at bestille tid til fremmøde i visumafdelingen gennem ambassaden. Dette gælder telefonisk såvel som via e-mail.

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Theoo
Tak for de hurtige svar.
Jeg er ved at undersøge de forskellige sider... hvor kompliceret. Jeg mener at have set bureauer, der mod betaling ordner dette i Thailand. Jeg er i Thailand når hun skal ansøge om visum, så nytter det ikke noget at ambassaden sender brev til min hjemadresse. Ang. sikkerhedsstillelse er det vidst ingen betingelse hvis hun har over 40.000 bath på sin konto. Hvis jeg inviterer hende tager det mindst 4-5 uger hvis jeg ikke inviterer 6-7 dage...??? Ohh der mange faldgrupper. Billeder som bevis på at vi har kendt hinanden... skal vi så ha et billede af os sammen ved siden af et offentligt skilt der angiver datoen??? Det er jo alt det udlændingeSERVICE ikke vil svare på, da jeg går ud fra at man helst vil forhindre at nogen fra udlandet kommer på ferie hos venner i Danmark. Jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg. :-( Håber at vi kan ordne det på 5-7 måneder.
Redigeret af Theoo d. 01/10-2008 17:41

Theoo
Tak for de hurtige svar.
Jeg er ved at undersøge de forskellige sider... hvor kompliceret. Jeg mener at have set bureauer, der mod betaling ordner dette i Thailand. Jeg er i Thailand når hun skal ansøge om visum, så nytter det ikke noget at ambassaden sender brev til min hjemadresse. Ang. sikkerhedsstillelse er det vidst ingen betingelse hvis hun har over 40.000 bath på sin konto. Hvis jeg inviterer hende tager det mindst 4-5 uger hvis jeg ikke inviterer 6-7 dage...??? Ohh der mange faldgrupper. Billeder som bevis på at vi har kendt hinanden... skal vi så ha et billede af os sammen ved siden af et offentligt skilt der angiver datoen??? Det er jo alt det udlændingeSERVICE ikke vil svare på, da jeg går ud fra at man helst vil forhindre at nogen fra udlandet kommer på ferie hos venner i Danmark. Jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg. :-( Håber at vi kan ordne det på 5-7 måneder.
Redigeret af Theoo d. 01/10-2008 17:44

Brasmus
Ja - det kan godt virke lidt uoverskueligt, men hvis du vil have et bureau til at hjælpe dig, så kan jeg anbefale:
www.thaiintegrati...
Kontakt Clyde Haumann - han er dansker og han ved simpelthan ALT om hvorledes man søger visum. Så vidt jeg ved tager bureauet intet honorar.
Clyde ordner det hele også flybillet samt forsikring, såfremt du ønsker dette. Bureauet har kontor i Bangkok.
Du kan også ringe til ham på +6629404761

Brasmus

Janti
Prøv at undgå de visa kontorer som findes overalt i Thailand, de er ikke andet end malkemaskiner... har selv stiftet bekendskab med demSad
Det er ikke så svært/kompliceret at ansøge om visa for din veninde, det vigtigste er at sætte sig ned og lige læse hvad det er for oplysninger de beder om og så svare på dem så præcis som muligt. Hvad angår billeder så send 3-5 billeder hvor i står sammen (nok ikke lige dem fra barenSmile) Tag nogle kopier af dit pas som bevis på, hvornår du har været i Thailand samt kopi af relevante papirer omkring din veninde. Sikkerhedsstillelse tror jeg ikke du kommer uden om, jeg måtte selv lave en bankgaranti her i sommer selv om min kæreste på det tidspunkt havde over 100000,00 på kontoen. Så på med vanten og kom igang det er er ikke så svært at gøre det selv og spar de 5-15000 som de såkaldte professionelle forlanger.

Jan

Brasmus
Jeg gør opmærksom på at det nævnte bureau jeg nævner absolut ikke er nogen malkemaskine.
Jeg har selv benyttet mig at bureauet uden at det har har kostet mig noget som helst!!!!
Ligeledes er jeg overbevist om, at adskillige medlemmer af DTW kan sige god for Clyde og bureauet.................

Brasmus

Janti
Dit indlæg kom samtidig med at jeg skrev mit... og nej selvfølgelig mener jeg ikke alle bureau'er er malkemaskiner... men jeg har oplevet og hørt om mange Thai drevet bureau'er specielt på phuket som har prøvet at malke den sidste Thb ud af en farang, hvis han ønskede sin veninde på besøg i hans hjemland. så en stor undskyldning til Clyde og bureauetFrown

Theoo
De sidste indlæg har hjulpet mig rigtig meget. Tak for dem og iøvrigt tak til alle for hjælp, det varmer. Jeg har udskrevet omkring 15 sider fra bl.a udlændingeservice. Så nu går jeg i gang med arbejdet.

Iøvrigt kan jeg måske hjælpe nogen med billige telefonsamtaler til Thai mobil og fastnet telefoner. Jeg bruger VoipStunt Det koster ca. 10 øre i min. Forbindelsen var tidligere dårlig men det er rettet nu. Samtidig kan man ringe gratis til Danske fastnet tlf. samt mange andre lande.
Angry

JohnnyS
Bare lige lidt om krav til indstående i bank for din thailandske kæreste...
Jeg har spurgt på ambassaden om netop dette og i forlængelse af spørgsmål om garantistillelse (som jeg forventer) og invitationen fra deres hjemmeside.

Mit spørgsmål:
Jeg er i mellemtiden blevet gjort opmærksom på endnu en ting af en bekendt.
”Dokumentation of applicant’s own financial means must be shown”.
Min bekendte mener, at min kæreste skal fremvise en udskrift fra banken (med navn) med et indestående på mindst 40.000 bath.
Er dette korrekt, er beløbet korrekt og skal det fremvises ved ansøgningen eller afhentning af visa?

Ambassadens svar:
Det er korrekt, at din veninde vil skulle fremvise dokumentation for, at hun selv har nogle midler til at finansiere sit ophold i Danmark. Såfremt din veninde vil skulle opholde sig 90 dage i Danmark, vil hun skulle vise, at hun har et indestående på min. THB 40.000/ca. DKK 5.700.
Dokumentationen herfor kan indgives sammen med ansøgning om visum, men skal forevises ifm. udstedelse af visum.

Svaret er give den 30. september 2008 pr. mail.

Det er helt korrekt hvad JohnnyS skriver.
Den dag hvor hun skal ind for at få sit visum i passet skal pengene stå på en konto.
Desuden skal hun også ved denne lejlighed fremvise en retur billet samt en rejseforsikring gældende for besøgets længde, ellers er der intet stempel.
Har i tænkt på at gifte jer? Hvis i har er der nogle ting, som i ligesågodt kan gå i gang med at forberede på nuværende tidspunkt - send en PB så kan jeg guide dig i den jungle.
Mht. garanti er der flere forhold der gør sig gældende. Har du evt. børn under 18 år fra tidligere ægteskab stilles der ikke krav om garanti, ligeledes kan kravet om garanti tilsidesættes (hvis US er flinke) i jeres tilfælde hvor hun har været i Schengen 2 gange tidligere hvis hun vel og mærke ikke har overskredet den tilladte tid i Schengen.
Pøj, pøj med alle papirerne og husk at bestille tid som Jesper beskriver det - i øjeblikket er der 1½ måneds ventetid, hvilket jeg har klaget over til ministeriet og de kigger i øjeblikket på at gøre noget ved dette.

Lung Yao
Theoo skrev:
........................................................................................................
Iøvrigt kan jeg måske hjælpe nogen med billige telefonsamtaler til Thai mobil og fastnet telefoner. Jeg bruger VoipStunt Det koster ca. 10 øre i min. Forbindelsen var tidligere dårlig men det er rettet nu. Samtidig kan man ringe gratis til Danske fastnet tlf. samt mange andre lande.Angry

Hej Theoo,

Vi takker (nej) for din henvisning, men den er for dyrt . Prøv selv at se her hvad det er skrevet om VOIPdiscount (fra samme firma : VoipDiscount is a service from Betamax GmbH & Co KG ) som er den foretrukkende telefoni redskab her på DTW:

http://www.dansk-...orum_id=16

10€ + 1,60€(oprettelses gebyr), og så kan du eller konen ringe/tale i Thailand (fastnet+mobil) GRATIS i 120 dage. Ville du bruge Phone2phone funktionen for at gøre fri for at sidde ved PCen og være afhængigt at hovedsættet, koster det 5 €cent i opkaldsafgift idet du ville blive ringet fra din PC til din fastnet telefon. I lighed med den du henviser til kan du også ringe gratis til fastnet i DK, men koster en ½ bondegård hvis du ringer til mobil nr.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Theoo
Til Lung Yao

Tak for svaret, ja det er måske biligere hvis man taler længe. Måske vil jeg downloade og undersøge sagen. :-)

Theoo
Svar til Leifkr

Ja hun har været 2 gange i Sverige og rejst hjem til tiden. Så måske slipper jeg med sikkerhedsstillelse. Jeg er jo i Thailand til 24 marts og hun skulle gerne komme til Danmark til 1. Juli. Jeg håber det kan nås på den tid. Jeg vil dog undersøge om det ikke kan ordnes mens jeg er i Thailand.
Vi skal ikke giftes, det har jeg ikke råd til da jeg er pensionist og da mister halvdelen af min pension. Hun kan jo ikke få arb. med det samme. Hun har jo også to børn og en mor som hun bor sammen med. Vi kan trods alt være sammen det meste af året her og i THailand. I Thailand bor jeg sammen med hende i hendes hus, som er ganske hyggeligt (med lidt af mine ændringer). Det ligger lannngt ude på landet 10 km. fra Laos.

Theoo
Det er gået op for mig at der vist er 2 måder at få visum på.

Hun er thai uden relation til nogen i Danmark, så kan hun gå på ambassaden og hurtigt få visum hvis hun har mindst 40.000 bath indestående i bank hvis hun vil opholde sig 3 mdr. i Danmark.

Har hun ingen penge skal hun inviteres og hele møllen igennem med at bevise at hun ikke kommer for at arb. som prostituineret eller søge asyl osv.

Det er der ikke mange der påpeger det og så bliver det noget rod, hvis man ikke ved dette.

Venligst og tak til Johnny S

Lung Yao
Hej Theo,
Har hun ingen penge skal hun inviteres og hele møllen igennem med at bevise at hun ikke kommer for 1)at arb. som prostituineret eller 2)søge asyl osv.
Det er der ikke mange der påpeger det og så bliver det noget rod, hvis man ikke ved dette

At det er ikke blevet påpeget, skyldes den simpelt grund at vedr. :
1) Kan svært at bevise, for selv om hun havde 500,000Baht på kontoen så ville det ikke forhindre hende at arbejde på en massage klinik hvis hun havde ønske derom.
2) Asyl kan man kun søge hvis man er forfulgt eller i livsfare i eget land.(mig bekendt ikke aktuelt [endnu]for Thailands vedkommen).

Alligevel skal dette her ikke afholde dig med at blive ved med at spørge : Viden får man kun ved at søge den.Wink
Redigeret af Lung Yao d. 09/10-2008 12:08
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jpo
angaaende thai der vil soge turistvisum til danmark og ikke har relation til nogle, for det forste gaar det igennem us giver de afslag, og ligeledes naar hun lander i danmark og de skal se pas vil de forlange at vide hvem hun skal besoge, og saa skriver theoo at bare hun har penge nok paa hendes konto, vil hun faa visum hurtigt,det tvivler jeg paa. eller er jeg helt forkert paa den, vi har selv provet at faa afslag,paa familie fra thailand, saa nemt er det ikke,
us har deres egne regler sorgeligt men sandt.
hvad siger i andre.
dette ikke ment negativt.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
kylling
Hun får 100% ikke turistvisum til danmark,fordi hun har 40000 bht i banken, og ja hun skal en invitation til danmark,bla. hvor skal hun bo hvem forsørger hende osv.

De omtalte 40000 bht skal hun have på sin konto hvis hun bliver inviteret også selv om hun har sin familie og børn i thailand.

Modsat er der langt højre krav hvis hun kommer som turist, arbejde i TH med løn der går ind hver måned og 10000 pr måned er ikke nok.

Måske du slipper for garantien fordi hun 2 gange har været i Sverige.

Nu lyder som B.R. Hornbeck Sorry for det

Spring til debat: