Se indlæg
 Udskriv debat
Prisforskel på farang og thai
JackD
Overfladiskhed, face, "show off"...

Mærkværdigt land, og underligt det stadig hænger sammen.

Eller det gør det måske heller ik så meget længere, den politiske situation in menteGrin

Prisforskel er dybt racisistisk, og thai'erne er numero uno i den disciplin.

Har i aldrig hørt folk (thai) hånligt og nedladen tale om "chocolateman" - dvs. negre, eller mere pol. korrekt: afro-americans eller afrikanere..

Jeg foretrækker nu negre, lissom i den herlige skolebog "Lille sorte Sambo" !
Redigeret af JackD d. 29/09-2008 14:33

Payanak
Prisforskel er dybt racisistisk, og thai'erne er numero uno i den disciplin.

Du lyder ikke særlig berejst.

Nå men jeg tror du skal regne med at visse andre befolkingsgrupper, så som indoneserne, finder det endog meget let at lyve sig til en højere pris.
Da jeg rejste med rygsæk gennem det land, blev det en hel sport at tælle byttepengene foran snuden på stodderen.

joensen
Vorherre bevares, magen til brokrøve har jeg ikke hørt længe, hvad er problemet, hvis i er lige så fattige som Thaierne, så kan jeg ikke se hvad i laver i Thailand.
Det vil tage en Thailandnsk murer 200 dage at tjene til en retur billet til Danmark, vel at mærke hvis han knokler alle 200 dage i 10 timer hver dag og hvis mureren er kvinde vil det tage mere end et år. Men de kommer ikke afsted alligevel, for der skal mange flere penge til.

Jeg tænker ikke på den prisforskel, jeg dømmer ud hvad jeg skal betale og tager stilling der fra, og lad så være at sætte jer i Thaiernes sted for det er ikke et sted i vil være alligevel. I aner ikke hvad for et hårdt liv mange Thaiere har, de knokler for små lønninger, for dem der kører i dyre merzedes. Men når alt kommer til alt er Thaierne nogle pragtfulde mennesker og Thailand er et dejligt land at leve i.
Wink

JackD
joensen skrev:
Vorherre bevares, magen til brokrøve har jeg ikke hørt længe, hvad er problemet, hvis i er lige så fattige som Thaierne, så kan jeg ikke se hvad i laver i Thailand.
Det vil tage en Thailandnsk murer 200 dage at tjene til en retur billet til Danmark, vel at mærke hvis han knokler alle 200 dage i 10 timer hver dag og hvis mureren er kvinde vil det tage mere end et år. Men de kommer ikke afsted alligevel, for der skal mange flere penge til.

Jeg tænker ikke på den prisforskel, jeg dømmer ud hvad jeg skal betale og tager stilling der fra, og lad så være at sætte jer i Thaiernes sted for det er ikke et sted i vil være alligevel. I aner ikke hvad for et hårdt liv mange Thaiere har, de knokler for små lønninger, for dem der kører i dyre merzedes. Men når alt kommer til alt er Thaierne nogle pragtfulde mennesker og Thailand er et dejligt land at leve i.
Wink

Nå, og hvad er det der lissom gør dig - en farang - til expert i et hårdt thailiv?

thaikurt1
Joensen
Jeg tro ikke at du har fatte grunden til at man brokke sig over at man skal betale en andre pris end en thai. Shock

http://nej
kkn3122
joensen skrev:

Wink

Endnu èn som ikke har fattet en "klap" i denne diskusion!
Er man nødvendigvis en brokrøv? Blot fordi man ikke bryder sig om ikke at blive diskrimineret.
Det mener jeg ikke man er!
Hvordan tror du Thaier`ne her i landet ville reagere, hvis de blev udsat for det samme? (med hensyn til priser)
Nej vel - Det vil de nok ikke bryde sig særligt meget om. Og med god grund!
De har sgu da heller ikke lyst til, at blive diskriminaliseret!!

M.V.H.

Lung Yao
saendaeng skrev:
...........................................
Vi må bare acceptere det , for sådan er det i meget af asien.
Kan sige et eksempel. Her i dag købte jeg æbler her i Korea og så skiltet at der stod 1000 koreapenge , men måtte se at han tastede 1500 ind istedetfor. Sådan er det nu engang.Jeg sagde det selvfølgelig til ham, men han forstår ikke engelsk og jeg ikke koreansk.Shock

Du glemt vist nok at tilføje : << men han grinede hele vejen til banken >> Wink Grin Grin
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Bjarne
Har en fornemmelse af, at mange hårde ord er affødt af forskelle på skribenterne. Debattører med Thailand primært som ferieland synes - måske fortåeligt nok - at finde thai-farang forskellene OK. Mens andre med mere faste relationer til landet absolut ikke synes, at forskellene er OK.
Blot et indspark til mulig forståelse af, at der kan være forskellige forudsætninger for meningerne.
Bjarne

JackD
kkn3122: Vel ik helt tosset at blive "diskriminaliseret" - så er man forhåbentlig konstateret ikke-krimininel??Wink
Redigeret af JackD d. 29/09-2008 18:59

lols
joensen skrev:

Wink

De ekstra penge, der betales i entre forskellige mere eller mindre offentlige steder, går de til den hårdtarbejdende thaier? Hjælper de denne arbejder? Måske indirekte vil nogen sige da de går i statskassen, eller andre kasser, men det ser den menige arbejder ikke ret meget af.

lols
Bjarne skrev:
Har en fornemmelse af, at mange hårde ord er affødt af forskelle på skribenterne. Debattører med Thailand primært som ferieland synes - måske fortåeligt nok - at finde thai-farang forskellene OK. Mens andre med mere faste relationer til landet absolut ikke synes, at forskellene er OK.
Blot et indspark til mulig forståelse af, at der kan være forskellige forudsætninger for meningerne.
Bjarne

Jo, som fastboende tænker man mere i Thai penge og hvad tingene egentlig skal koste og sammenligner ikke med priserne i Danmark for at sige om det er billigt eller ej. Og ønsker at betale det varerne koster. Som f.eks. en turist, der handler på gademarkedet på f.eks. Sukhumvit er vildt begejstret over de billige priser, mens vi andre aldrig kunne finde på at handle der, fordi priserne ikke er noget der ligner markedspriserne.

Men det er som mange skriver typisk i Asien og andre mindre udviklede og oplyste lande. I Vietnam var der ihvertfald for få åpr siden direkte 2 prisskilte ved f.eks. færgerne ud fra Saigon. En høj i USD og en lav i lokal valuta. Cambodia og Laos har også forskellige priser for lokale og udlændinge, så det hjælper ikke tage dertil Wink

kkn3122
JackD skrev:
kkn3122: Vel ik helt tosset at blive "diskriminaliseret" - så er man forhåbentlig konstateret ikke-krimininel??Wink

Hahaha!!Grin Godt du gjorde mig opmærksom. ShockDer skulle selvfølgelig ha` stået diskrimineret!!!!

Cxxxxsxxr
Bjarne skrev:
Bjarne

Et af de sjældne indlæg der diskvalificerer alle der taster videre som om de ikke har fattet pointen.

JackD
kkn3122 skrev:
JackD skrev:

Hahaha!!Grin Godt du gjorde mig opmærksom. ShockDer skulle selvfølgelig ha` stået diskrimineret!!!!

Ja, å jeg ka ik stave til kriminel, har-har!

Hvor er Lektor BlommeShock

Nå, vi må videre trods Bjarnes skarpe og intelligente indlæg.

"diskvalificeret, diskrimineret, diskriminaliseret" - flere forslag??Grin
Redigeret af JackD d. 30/09-2008 19:45

Cxxxxsxxr
JackD skrev:
kkn3122 skrev:
JackD skrev:

Ja, å jeg ka ik stave til kriminel, har-har!

Hvor er Lektor BlommeShock

Nå, vi må videre trods Bjarnes skarpe og intelligente indlæg.

"diskvalificeret, diskrimineret, diskriminaliseret" - flere forslag??Grin

Fordrukken ?

sonni08
Hej joensen

Du kan ikke gradbøje menneskerettighederne; frihed fra at blive diskrimineret.

Og jeg er sikker på, at den Thailandske forretningsmand, i sin nye firhjulstrækker, der kørte foran mig på kho Chang havde betydeligt flere penge end mig, men han skulle kun betale 10% af den pris jeg betalte. Føler du grund til at betale aflad, er der masser af indsamlingsbøsser rundt om i Thailand, du kan putte dine mange penge i.

Gennem den moms, jeg og andre turister betaler i Thailand, betaler jeg mange, mange gange mere skat end langt den største del af Thailænderne, så jeg burde da komme BILLIGERE ind end Thaier.

Men omvendt set; det Thailændere gør mod andre Thailændere …,
- respekten for andre mennesker og menneskerettighederne er noget, der kan ligge på et meget lille sted, i Thailand.

Det at komme til et militærdiktatur og se det andet billede gør, at jeg bliver så meget mere glad for at være født i Danmark, hvor vi har retten til at sige vores mening og kan diskutere uden at blive dræbt, hvor menneskerettighederne stort set overholdes, der er frie aviser og lighed for loven.

Sonni08

JackD
Hørt, hørt!

Undrer mig over hvorfor f..... jeg blir ved at retunere til et 3. verdens militærdiktatur, hvor den lokale mafia går i brune, slimline retro-unirformerSad

Men ok, så er de da nemme at få øje på, så man ka ta benene på nakken å komme væk!

At Khun yin something, i sin fede mercedes ska betale mindre end en fattig farang er sgu da forkert..

Så skråt op med al jeres pol. korrektheds ævl!!!

bagerbager
JackD skrev:
Hørt, hørt!

Undrer mig over hvorfor f..... jeg blir ved at retunere til et 3. verdens militærdiktatur, hvor den lokale mafia går i brune, slimline retro-unirformerSad

Men ok, så er de da nemme at få øje på, så man ka ta benene på nakken å komme væk!

At Khun yin something, i sin fede mercedes ska betale mindre end en fattig farang er sgu da forkert..

jeg forstår ikke hvorfor de som er så foragede over priserne i thailand bliver ved med at rejse dertil,er man utilfreds kan man jo bare blive hjemme.de som bor der fast skal da gøre noget ved problemet,gør oprør/samle stemmer og gå til politikerne.

xxxxxx
bagerbager skriver citat...

jeg forstår ikke hvorfor de som er så foragede over priserne i thailand bliver ved med at rejse dertil,er man utilfreds kan man jo bare blive hjemme.de som bor der fast skal da gøre noget ved problemet,gør oprør/samle stemmer og gå til politikerne.

citat slut

ser du bagerbager os der bor Grin her i Thailand vi har ingen problemer vi betaler nemlig Thai priser

Grin Grin Grin

Boes
JackD skrev:
Hørt, hørt!

Du har nu kommet med adskillelige racistiske udmeldinger.
Jeg har ingen videre lyst til at gå ind på det. Virker som du selv har store problemer med det. Synes du skal komme tilbage når du er afklaret. Hvorfor rejse til et land med andre religioner gang på gang, når du ikke kan acceptere dem.
Jeg tror at vi andre falanger , som lever et godt og harmonisk liv her i Thailand helst er uden dig- Du og dine lige gør bare livet sværere for os andre .
Amen
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Spring til debat: